{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

hvilke godbider bruger i til træning? {{forumTopicSubject}}

hejsa. chanel og jeg er lige startet til hundetræning igår, og vi brugte så nogle små træningsgodbider som hun os er vant til - dog ikke i den mængde. så det resulterede i en omgang dårlig mave efterfølgende.. hvilke godbider bruger i hvis det er i store mængder? hun skal helst have i "små" stykker, ellers vil hun ikke tage dem - hvad kan i anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilke godbider bruger i til træning?
  • #2   22. aug 2011 Jeg bruger alt muligt forskelligt.
    Lige nu bruger jeg de beefstænger man kan købe i supermarkeder og så klipper jeg dem i bitte små stykker, de er bløde og nemme for hunden at tygge/sluge.
    Nogle gange bruger jeg også training bites og klipper dem i mindre stykker.
    Ellers rester fra aftensmaden, hvis det er reelt kød eks kylling eller skinke.
    Ellers kan man købe kyllingetern og skinketern og tage med.

    Nogen gange tager jeg også bare deres almindelige hundefoder med, men der er stykkerne lidt større og hårde, så der stopper hunden nogen gange op og tyggger i stedet for at fortsætte øvelsen, og det er uhensigtsmæssig.


  • #4   22. aug 2011 Jeg giver dem ikke mad før træning, og bruger så maden som godbidder.
    Hvis jeg allerede inden vi kører hjemmefra til træning jeg kan mærke han/hun er lidt ufokuseret, så tager jeg ostetern, frikadeller i små stykker, coctailpølser i små bidder, skinketern eller kyllingetern med. Eller hvis der er noget helt nyt og svært på programmet til træning. smiley

    Men som regel bruger jeg "bare" deres mad, og det fungerer fint her.


  • #6   22. aug 2011 chanel er også vild efter gulerødder. gik og tænkte på om jeg et par timer inden vi skal afsted blande noget af hendes tørfoder sammen med feks. skinkestykker som os er blevet nævnt, for at give den en lidt "duft", og gøre dem mere interesante. men ville lige høre hvad i andre gør, og evt få lidt fif smiley
    Lise Ø: har gemt dit link, tusind tak - det skal prøves! men mener jeg har hørt noget om at det skal koges først?


  • #7   22. aug 2011 Jeg bruger frikadeller, pølser, well done i små bidder eller andre bløde guffer... bare det er anderledes end hans normale foder, for det er han ikke særligt interesseret i....

  • #8   23. aug 2011 Åh ja, kattenes mad... skide go idé :o) Det prøver jeg imorgen....

  • #10   23. aug 2011 Det bedste for mine vuffer har altid været at jeg køber en lever hos slagteren, skærer den ud i små tern og derefter ind i ovnen på ca. 140 gr. indtil de er hårde og tørre.. Dét er simpelthen en lækkerbisken for dem og de vil gøre hvad som helst når jeg har dem med:-)
    held og lykke...


  • #11   23. aug 2011 Vi har brugt frikadelle, og pølse. Engang i mellem kan det ske at de får well done.. smiley

    Til Sara ( som er skide kræsen) er vi begyndt at bruge røget filet. Vi køber sådan en pålægspakke og fryser ned i de portioner vi nu skal bruge smiley
    Hun elsker røget filet, og løber skide godt til agility smiley


  • #12   23. aug 2011 Det svinger, ar altid mindst 3 forskellige slags med, så hun aldrig ved hvad hun får.

    Gerne råt baon i tern, pølser, kyllingetern eller kød af en art i små bidder
    Har også altid små bløde godbidder med, og gerne 2-3-4 forskellige slags


  • #13   23. aug 2011 Nogle koger det først.....det gør at kødet ikke skal være så længe i ovnen, men til gengæld forsvinder en masse af saften også.....jeg vil hellere beholde det i kødet til vovsen..... ;o)

  • #14   23. aug 2011 Til kræsne hunde er det godt med fiskefrikadeller - så vil de hoppe og danse smiley

  • #17   23. aug 2011 Jeg bruger alm. pølser

Kommentér på:
hvilke godbider bruger i til træning?

Annonce