1.495 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hundedagpleje???? Hundedagpleje????

Jeg vil gerne hører hvad jeres mening er om hundedagpleje, hvor du -ligesom børnene- sætter hunden af hos en der så tager sig af den indtil du kan hente den igen om eftermiddagen????

Jeg oplever at mange synes det er synd at have hund, når man har fuldtidsjob ved siden af, dette er dog virkelighed for mange hundeejere og hunden/ene er derfor alene hjemme størstedelen af dagen.

Der udover læser jeg -i forbindelse med f.eks. omplaceringshunde- at det er synd for hunde at komme for mange steder hen....gælder det så også hvis den kom samme sted hen hver dag???

Kom med jeres meninger.

Det er ikke fordi jeg overvejer at starte dagpleje op for hunde, faldt bare over muligheden og så tænkte jeg at jeg gerne vil hører jeres meninger.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundedagpleje????
  • #1   23. aug 2011 Jeg ville synes det var fantastisk... Terkel ville helt klart også elske det.

• #2   23. aug 2011 Jeg synes også det er fint, det er i hvert fald rart at have tilbuddet
    Dog ville jeg kun sætte mine i dagpleje hvis det udelukkende var for små hunde - og at jeg havde lange arbejdsdage smiley

• #3   23. aug 2011 Jeg tænker også hvorfor det ikke er mere udbredt, men måske der ikke rigtig er penge i det....vi ville i alt fald ikke have råd til at give alt for mange penge for det, når nu vi også har 2 små børn i institution...

• #4   23. aug 2011 Da jeg var i Californien i efteråret gik jeg forbi flere hundedagplejer, så derover er det vidst ret udbredt, men herhjemme tror jeg ikke at der er penge i det.
    Min hund ville ikke fungere med bare at blive sluppet løs med en masse andre hunde, og selv hvis jeg havde en hund der kunne med alle, ville jeg stadig være nervøs for, hvad for nogle problemer der kunne opstå et sted med så mange forskellige hunde der render frit rundt.

Men nu ved jeg heller ikke hvad i tænker når i tænker hunde dagpleje, dem jeg så var der hvert fald bare en masse hunde der rendte rundt sammen.

• #5   23. aug 2011 Det kommer vel an på både hunden og dagplejen.

Jeg kan sagtens komme i tanke om mange hunde, der ville blive enormt stressede af det.
    Andre ville synes det var sjovt at lege med andre hunde, forudsat at der var styr på det, dvs. ikke bare smide en masse hunde sammen, men holde dem i mindre grupper sat sammen efter størrelse og temperament, og med konstant overvågning.

Jeg vil mene, det vil kræve et rimeligt godt hundekendskab at få det til at fungere, så alle hunde får en possitiv oplevelse af det.

Jeg kunne ikke selv forestille mig at bruge det, men kan godt se at det kan være godt for nogle.

• #6   23. aug 2011 Man bruger det meget i Sverige ved jeg.
    Jeg synes, det er en super god idé - dog under de korrekte forhold.
    Jeg satte gerne mine to i dagpleje hverdag, men jeg ville kræve, at der ikke var for mange hunde. Det skal være så de kan lege, men også være i fred. Hundene skal passe sammen størrelsesmæssigt osv.

Så der ville være nogle krav, som skulle opfyldes. smiley

• #7   23. aug 2011 Ville det være bedre at anvende en hundelufter?????

• #8   23. aug 2011 Altså jeg anvender vel en form for dagpleje til malou. Malou lider af stress og seperationsangst og kan ikke være alene andet end få minuttter af gangen. Malou har altid været med når jeg er ved de gl. og deres hund. Så da jeg var ved at gå ned grundet den evige træning og rengøring med Malou forslog de at hun kom op til dem hver dag og så kunne jeg hente hende når jeg har fri. Efter jeg har fået nyt job er jeg væk i 10 timer om dagen så denne løsningen er super for os. Om et års tid flytter jeg nok tættere på jobbet og så er "dagplejen" ikke en mulighed længere, men jeg må tage det som det kommer for jeg vil ikke af med Malou da hun giver mig så meget i min daglig dag.

• Birgitte H
    Birgitte H Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
    #9   7. dec 2011 Jeg har selv en hunde dagpleje og jeg ved mine kunder er lykkelige over, at de dage hvor de skal være længe væk, der kan de aflever deres hund til mig, som sørger for de bliver luftet, leger med andre hunde i haven og får brugt en masse god energi. Så når ejerne kommer hjem efter en lang dag og er helt færdige så får de en dejlig træt hund hjem som også er klar til at ligge foran tvet :).

Det er ikke hverdag hundene er hos mig, det er kun de dage hvor ejerne ved de har et langt stramt program foran sig.

Enkelte er dog hunde som ikke kan være alene, så istedet kommer de her og leger.

Kommentér på:
Hundedagpleje????

Annonce