14. feb 2006 Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 656
Hundedagpleje???? Hundedagpleje????
Jeg vil gerne hører hvad jeres mening er om hundedagpleje, hvor du -ligesom børnene- sætter hunden af hos en der så tager sig af den indtil du kan hente den igen om eftermiddagen????
Jeg oplever at mange synes det er synd at have hund, når man har fuldtidsjob ved siden af, dette er dog virkelighed for mange hundeejere og hunden/ene er derfor alene hjemme størstedelen af dagen.
Der udover læser jeg -i forbindelse med f.eks. omplaceringshunde- at det er synd for hunde at komme for mange steder hen....gælder det så også hvis den kom samme sted hen hver dag???
Kom med jeres meninger.
Det er ikke fordi jeg overvejer at starte dagpleje op for hunde, faldt bare over muligheden og så tænkte jeg at jeg gerne vil hører jeres meninger.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 2.088
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Dog ville jeg kun sætte mine i dagpleje hvis det udelukkende var for små hunde - og at jeg havde lange arbejdsdage
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 656
aug 2005
Følger: 35 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 27 Svar: 1.369
Min hund ville ikke fungere med bare at blive sluppet løs med en masse andre hunde, og selv hvis jeg havde en hund der kunne med alle, ville jeg stadig være nervøs for, hvad for nogle problemer der kunne opstå et sted med så mange forskellige hunde der render frit rundt.
Men nu ved jeg heller ikke hvad i tænker når i tænker hunde dagpleje, dem jeg så var der hvert fald bare en masse hunde der rendte rundt sammen.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.499
Jeg kan sagtens komme i tanke om mange hunde, der ville blive enormt stressede af det.
Andre ville synes det var sjovt at lege med andre hunde, forudsat at der var styr på det, dvs. ikke bare smide en masse hunde sammen, men holde dem i mindre grupper sat sammen efter størrelse og temperament, og med konstant overvågning.
Jeg vil mene, det vil kræve et rimeligt godt hundekendskab at få det til at fungere, så alle hunde får en possitiv oplevelse af det.
Jeg kunne ikke selv forestille mig at bruge det, men kan godt se at det kan være godt for nogle.
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Jeg synes, det er en super god idé - dog under de korrekte forhold.
Jeg satte gerne mine to i dagpleje hverdag, men jeg ville kræve, at der ikke var for mange hunde. Det skal være så de kan lege, men også være i fred. Hundene skal passe sammen størrelsesmæssigt osv.
Så der ville være nogle krav, som skulle opfyldes.
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 656
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.334
dec 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
Det er ikke hverdag hundene er hos mig, det er kun de dage hvor ejerne ved de har et langt stramt program foran sig.
Enkelte er dog hunde som ikke kan være alene, så istedet kommer de her og leger.
Hundedagpleje????