2.054 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hundedagpleje Hundedagpleje

Jeg har ofte overvejet ideen om hundedagpleje.
Simpelthen et sted, hvor jeg kan sende mine to guldklumper hen, mens vi er på arbejde.

Jeg ved man bruger det en del i Sverige.
Men er der nogen, som kender til det herhjemme?
Og selvfølgelig gerne i mit område - Køge Bugt.

Det skal lige siges, jeg er ikke interesseret i et sted, hvor der er mange hunde. Det gør ikke noget, der er ex. 2 andre end mine, men der skal ikke være flere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundedagpleje
  • #2   28. sep 2011 Ulla det er jeg udemærket godt klar over. Men det ændre ikke på, at de nogle dage er længe alene på grund af vores arbejdstider.
    Også har jeg lov til selv at bestemme om jeg har lyst til at få dem passet en dag eller to om ugen, mens jeg er på arbejde smiley

• #3   28. sep 2011 ...Desuden er der jo nogle der ser sin hund som værende deres barn... smiley

• #5   28. sep 2011 Ulla... Fordi man ser sin hund som sit "barn" betyder det jo ik at man sidde og giver den flaske inden den skal sove, giver den ble på eller mader den med en ske vel???

• #7   28. sep 2011 Ulla... Ønsker ikke at få børn! .. Hvem fanden har pisset på din sukkermad?

• #8   28. sep 2011 Ulla: Har ingen børn. Men vil håbe den da jeg får, at de får noget mere end mine hunde, ellers skal jeg nok ikke have børn smiley

• #10   28. sep 2011 Jeg kender desværre ingen hundedagpleje i det område men ved de springer frem overalt for tiden så det er nok bare om at holde øjne og øre åbne :-)...

Ulla M: Jeg synes da det er et god initiativ som MB tager, jeg synes da at det er at foretrække en dagpleje frem for at ens hunde skal være alene mange timer hver dag... Nu er vi så heldige at jeg går i skole og skal det mange år frem, men hvis vi begge er væk rigtig mange timer her dag vil jeg da også overveje hundedagpleje.... man ved jo aldrig om ens situation ændre sig til andet efter man har anskaffet hunden smiley

• #11   28. sep 2011 Holtevejen: ENIG smiley

• #12   28. sep 2011 Hotevejen: Det er da et forsøg værd. Det vil jeg prøve. Tak.

• #13   28. sep 2011 Hundedagpleje må da være en genial løsning hvis man har lange arbejdsdage. Det er vel ikke værre end dem der har en hundelufter til at komme et par gange og lufte hunden. Måske en hundelufter kunne være en løsning for dig hvis ikke der findes en hundedagpleje.

• #17   28. sep 2011 Wow der er nogle der har taget nej hatten på i dag.....

• #18   28. sep 2011 Hvordan kan du vide det oplever noget ubehageligt??

• #19   28. sep 2011 Ulla: synes du det er bedre for en hund at være alene måske 10-12 timer hver dag istedet for at være i dagpleje?

• #21   28. sep 2011 Ulla - Har du nogensinde hørt om overarbejde? Så kan man måske have hver halvtredsenstyvende dag, hvor man arbejder i 12 timer, måske med en time hver vej, det giver 14 timer. Man skal også lige spise og sove. Så er der ikke meget tid til hunden de 3-4 dage om året.

• #23   28. sep 2011 Så hvis man har en hund, men ikke noget arbejde... Får et arbejde, der kræver lidt ekstra timer, så skal man bare gå af med sin hund?

• #25   28. sep 2011 Jeg har min bror og svigerindes lab.hvalp i dagpleje hver dag fra 8-13.30 (kører ham hjem når jeg skal på arb) og det er hyggeligt, han kommer med i hundeskoven osv. bedre end at han skal være alene hjemme !!!

• #26   28. sep 2011 Mine forældre har da tit haft mine, da mine arbejdstider brød ind i den normale rytme for hundene, så tog de over, så vil da i høj grad mene at det var til glæde for hundene.. Og ja, jeg havde også en god samvittighed, det får man som regel med glade og tilfredse hunde;o)

• #27   29. sep 2011 Min far delte hund med sin mor.... han havde den om dagen og hun havde den aften nat... de boede 200 m fra hinanden så hun lukkede den bare ud om morgenen og så gik den hjem til os... og om aftenen fik hun altid besøg af en af når vi kom ned med den....

kan ikke se det er meget anderledes med en dagpleje, eller med dem der f.eks har dele hund...

• #29   29. sep 2011 Mine hunde har intet problem med at være alene hjemme. Så det er ikke derfor.
    Men jeg har en ganske alm. arbejdsdag på 8 timer om dagen + transport, min mand noget mere. Indtil Januar har vi altid arbejdet sådan at jeg mødte sent og han kom tidligt hjem. De fleste dage nu er det mig som går sidst og kommer først.
    Det er en ganske alm. arbejdsdag, men det er mange timer for hundene. De har intet imod at være alene hjemme, til tider tror jeg faktisk de nyder det. Til gengæld nyder de også og komme ud og lege med andre - som de kan godt med - og hvorfor skulle de ikke kunne det en gang eller to om ugen, når nu godt kan lide det?
    Det ser jeg intet forkert i.
    Det skal jo ikke bare være hos en tilfældig, og er der andre hunde, skal jeg være sikker på, at det er hunde mine kan med og gider.
    Gik jeg hjemme tog jeg gerne andre/venners hunde hjem en dag eller to om ugen.

• #30   29. sep 2011 Til TS:
    Prøv at google på hundedagpleje,; da jeg prøvede dukkede der én op i Ølsted og én i slagelse -lidt lang væk fra dig, men hvis du bruger lidt tid kan det jo være, der dukker noget op nær dig.

Jeg mener også at kunne huske en bruger her indefra ville oprette hundedagpleje -måske andre kan hjælpe med, hvem det var.

• #31   29. sep 2011

Skrevet: 29-09-2011 10:15:08 Slet indlæg

Ulla M:
    "jeg har skam også overarbejde og jeg går på arbejde, hvis det sker så få gange om året kan det ikek få mit pis i kog, men er det noget man ved vil ske flere gang ome ugen eller blot en gang om ugen burde man ikek have hund"

Jamen så var der ikke mange hunde i f.eks Sverige, da de fleste udearbejdende:
    1. har en lang transporttid (afstandene er jo noget større end i Danmark)
    2. har 1/12 - 2 timers frokostpause da traditionen siger man skal have varm mad og tid til at nyde den.

Resultat: en lang dag, og netop derfor er hundedagpleje et udpræget fænomen i Sverige til glæde for alle dem der trods alt ikke kan leve uden en hund

• #32   29. sep 2011 Ulla... Nej en normal... Men så igen.. Så er der overarbejde... De næste tre uger har jeg f.eks overarbejde... Min mand har overarbejde næsten hver dag...

Så jeg ville da absolut ikke have noget i mod der var en hundedagpleje jeg kunne bruge...

• Birgitte H
    Birgitte H Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
    #33   7. dec 2011 Jeg har selv hundedagpleje og jeg har ikke mere end 4 - 5 hunde i pleje afhængig af hvad det er for hunde og hvor godt jeg kender dem.

Det er ikke hver dag alle hunde er der, det er efter behov fra ejerne, nogle gange har de bare brug for jeg kommer forbi og lufter deres hund i en times tid.

Og det er netop fordi elsker deres hunde de gør dette, for så ved de at de får en dejlig træt hund hjem som ikke har ligget og ventet de sidste 5- 8- 10 timer.

Kommentér på:
Hundedagpleje

Annonce