{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Lopper? hjælp kære hundevenner {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Coppi har døjet med kløe over en lang periode faktisk. Men vi har besøgt dyrlægen op til flere gange, og de har bare sagt at han nok er allergisk, og vi så vidt muligt skal holde det nede med special foder o.l.
Nå men her den sidste uge, er han begyndt at klø sig på ryggen, og det er aldrig sket før. Så har jeg læst om lopper, og deres eskrementer. Jeg fandt så en lille sort plet, som jeg lagde på et stykke hvidt papir, og gjorde det vådt. Og ja det er loppe eskrement:( PUHA. Jeg har gennemtjekket ham nu, og kan ikke finde mere. MEN han har stort små pletter ved numsen, og på poterne, men det sidder inde under huden....Og det er de steder han klør sig...Men kan de lægge lort under huden, eller grave sig ned????
Åh hvor jeg håber der er nogle med et svar, inden vi drager til dyrlægen.
Jeg tager lige et billede af hans numse, og lægger ind, så kan i se hvad der bliver snakket om:)

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper? hjælp kære hundevenner
  • #1   23. aug 2011 SÅ nu ligger der billeder på min profil af hans numse og pote.

  • #2   23. aug 2011 På mig ligner det altså mest af alt et mideangreb. Er han blevet tjekket for det? Lopper plejer normalt at leve oven på huden og ikke indeni den

  • #3   23. aug 2011 Altså hun kiggede på det sidst vi var ved dyrlægen og hun kunne ikke sige hvad det var. Hun sagde at det kunne være pigmentforandringer!!!!!!


  • #4   23. aug 2011 Okay, har lige læst på netdyredoktor.dk at det kan være loppeallergi. Det passer jo meget godt med at han er allergisk.
    Der står de kan få mørkpigmentering de udsatte steder. Og det er jo bestemt det han har.
    Så vil jeg ringe og skælde min dyrlæge ud...:(


  • #5   23. aug 2011 jeg er i tvivl om det er lopper, hvorfor tror du det er loppeeksrementer?
    hvad farve blev det, du skal lægge det på en hvid tallerken og det skal vise en rødbrun farve.
    Det undrer mig nemlig at den har det ved poterne og har den det under halen kun? har den fået klemt sine analkirtler?


  • #6   24. aug 2011 Ja jeg har lagt det "grums" jeg fandt på et stykke hvidt papir, og det blev rødbrunt. Derfor tror jeg der er eller har været en loppe forbi.

    Han her de der sorte knopper både ved halen, på poterne, og meget lidt i ørene. Det klør på ham.

    Jeg fandt en beskrivelse at loppeallergi på netdyredogkot, og det passer på Coppi.

    Ja han får presset analkirtler, men det har han jo fået gjort altid, 1 gang om måneden.


  • #7   24. aug 2011 Hanne L. Jeg har lige bestile noget mod lopper, som er økologisk. Men overvejer da kraftigt at købe bayvantic, hvis du har god erfaring med det.

    Han bliver vasket med desinfiserende shampoo i dag, og derefter får han loppemiddel. Så håber jeg det er hurtigt væk:)

    Det er sku et helvede med de lopper...


  • #8   24. aug 2011 Så er han blevet dryppet. Jeg fordelte det lidt på hele rykken, da der jo er rimelig meget til et sted. Og jeg købte det fra Bayventic.

    Jeg er spændt på om der falder nogle døde af, fordi umiddelbart har jeg ikke kunne finde nogle på ham, andet end en lille bitte smule eskrement fr en loppe.

    Og hvor jeg dog glæder mig til han er klæ fri:)


Kommentér på:
Lopper? hjælp kære hundevenner

Annonce