1.010 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvor blev høm-høm-posen af? Hvor blev høm-høm-posen af?

Her hos min mor har Emma og jeg en dejlig rute, vi plejer at gå om aftenen. På denne dejlige rute passerer vi på et tidspunkt sådan en stander med høm-høm-poser. Eller det vil sige, en stander der burde være høm-høm-poser på, for den er altid tom. Jeg har sommetider skænket det en tanke, hvorfor mon sætte sådan en dims op, uden at fylde poser på? Det fik jeg så svaret på her til aften: da jeg kommer om hjørnet hvor standeren står, ser jeg en fyr med en hund, der er i færd med at rive alle poserne af. Noget af et chok han fik, da jeg spurgte, om ikke han ville lade et par stykker blive til mig og Emma. Han blev simpelthen så befippet, "det er altså ikke mig der tager dem hver gang" osv. Jeg ville ikke lave noget nummer ud af det, men jeg kunne altså ikke lade være med at more mig over, han gad besværet med at snuppe dem alle sammen smiley Så meget koster poser altså heller ikke, og det er da møg træls at skulle have dem liggende løst i stedet for en rulle som når man køber dem.
Nå, men nu fik i altså en mulig forklaring, hvis jeres høm-høm-standere også altid er tomme smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til at få Husqvarna havetraktor til at starte 600 kr.
  • Fix misaligned door.. bonus: paint and polish 1.500 kr.
  • Klipning af hæk og rensning af fliser 2.010 kr.
  • Har højt græs på ca 3000m2 plæne som skal slås ned til normal niveau 2.500 kr.
  • Rengøre og mindre reparation til tagrender og nedløbsrør 4.000 kr.
  • Rydde lejlighed 3.499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor blev høm-høm-posen af?
  • #1   23. aug 2011 Personligt bruger jeg dem kun hvis jeg er ved at løbe tør for købe poser da jeg heler ikke bryder mig om at have løse poser i lommen
    Det kommer ikke bag på mig at nogle gør som du skriver. Jeg har selv overværet det et par gange.
    En af gangene var det en dame jeg ved aldrig har ejet en hund som tømte standeren.

Syndes faktisk det er noget svineri. Nogen, jeg ved ikke hvem, betaler for de poser så lorte kan fjernes også af de hunde ejere som ikke gider betale selv. Tager en person alle poser er det da lidt som at stjæle

• #2   23. aug 2011 De standere er skønne, hvis man har glemt en pose, men hov... De er jo næsten altid tomme! :b Forstår heller ikke at folk gider stjæle dem.

Foretrækker købeposer, med de der hanke, som er nemme at binde knude med.

• #3   23. aug 2011 Jeg bruger dem næsten heller aldrig selv, da jeg har sådan en lille poseholder på min snor, hvor der kan være hele ruller af gangen. Så det er kun hvis jeg har skiftet snor og glemt poserne, eller de er sluppet op.

Det kom faktisk bag på mig, at der var folk der gjorde det, men det kan være, det bare er mig der er naiv. At en dame uden hund også gør det, det er jo virkelig mærkeligt.

Jeg synes også det er ret frækt, det er jo ellers super godt at der bliver stillet de standere op, så folk kan få en pose, hvis man glemmer selv.
    Det er lidt som folk der tager alle smagsprøverne i supermarkederne, så der ikke er nogen til os andre.

• #4   23. aug 2011 Trust - ja, nu jeg tænker over det, ser jeg faktisk sjældent en der faktisk er med poser :D.. Jeg har bare tænkt, dem der "ejer" dem, har glemt at fylde dem op igen. Men det er der jo så en anden forklaring på.

Åh ja, de er altså bare så meget bedre med hanke!

• #5   23. aug 2011 Jeg fatter ikke hvorfor man ikke selv kan tage hundeposer med .... det er sgu da ikke særlig besværligt at man altid har nogen i lommen... eller sat fast på snoren......
    Jeg bruger ganske alm. fryseposer.... og sætter nye på snoren , lige så snart jeg kommer hjem fra tur....:O)...

• #6   24. aug 2011 haha, jamen, så kan det jo være han ikke gør det næste gang smiley

Jeg har personligt ikke noget imod løse poser i lommerne, og tager da et par stykker, når jeg går forbi (bevares, jeg går altid med mindst tre hunde, så det kan godt blive dyrt i længden), men at tage dem alle er godt nok... ja..

• #7   24. aug 2011 Sikke da noget....
    Noget jeg heller ikke forstår er, hvorfor folk samler hømmeren op i poser, for så at smide posen med indhold i naturen....? Her hvor jeg bor, ligger de alle vegne, ja, de hænger endda i træerne nogle steder.
    Nogen, der kan fortælle, hvad formålet er med det?:0)

• #8   24. aug 2011 Vi snakkede om det i lørdags da vi var ude at gå og kom forbi sådan en stander, min tanke har også altid været at de nok aldrig blev fyldt op smiley men man bliver klogere...
    Derfor har vi også altid selv med, vi har jo mellemstor hund så vi køber de der til rulle der kan sidde i en lille beholder enten i buksestroppen eller på snoren, de har sådan et smart papir side man tager høm høm'en med smiley

Men ser også de der bare kaster poserne, det er sgu svineri, mere end selve lorten der forsvinder med tiden....

• #9   24. aug 2011 Anne C

Ja det fatter jeg virkelig heller ikke hat af ??
    Den klamme del er jo at samle den op, ikke at bære plastikposen >_<

• #10   24. aug 2011 Ej jeg kan da ikke lade være med at grine lidt af det. Hold nu op:)

Står en mand, og stjæler høm høm poser, come on.

Men jeg vil bare sige at jeg da ville blive glad bare ved at se at der er sat sådan en poseholder op....Det har jeg aldrig set her i Odense.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg har stået i nogle "flove" situationer nogen gange. Hvor Coppi evt har skulle pølle igen om aftenen, hvilket næsten aldrig sker, og så står jeg der uden pose, og han skider det værste sted overhovedet....Og i de situationer bliver man selvfølgelig opdaget, og konfroteret.

Så hurra for poseholdere.....Dog uden poser:)

• #11   24. aug 2011 jeg tror desværre det er et rimelig udbredt problem..

Jeg ser tit at lokale har lavet skilte med små digte, hvor de beder folk om kun at tage to poser, så der er til alle..

Personligt har jeg altid poser med hjemmefra, da jeg foretrækker hankene så jeg kan binde knude, men det er nu rart at man kan tage en hvis man har glemt, eller er kommet til at bruge flere poser end normalt..

• #12   24. aug 2011 Jeg bruger aldrig poserne fra de dér standere, da jeg syntes de er for små. Men jeg har også undret mig over folk der hamstre dem. Jeg køber selv, de billige skraldeposer fra Netto eller Føtex, hvor man får 3 ruller med 30-40 poser på hver, for ca 10kr. Det er 1000 gange billigere end de poser de sælger som decideret hundeposer.

Kommentér på:
Hvor blev høm-høm-posen af?

Annonce