{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetid!!
  • #1   25. aug 2011 Jeg ville holde hende væk fra hanhunde min 4 uger.

de kan købes i dyrehandlere, men det er en god ide at lade være at bruge dem, så hunden lærer at gøre sig selv ren..

• #2   25. aug 2011 Ok tak.. Men hun kommer heller ikke i nærheden af hanhunde pt.. (:

• #3   25. aug 2011 Det kan godt stoppe med at bløde efter ca 14 dage, men så er det fordi hun er højløbsk (parringsvillig).

• #4   25. aug 2011 Ok ..

• #5   25. aug 2011 Du kan også købe løbetidsbukser hos nogle dyrlæger. Der ud over så vil jeg prøver at se om hun ikke selv kan holde sig ren.

• #6   25. aug 2011 du kan købe trusser i maxi zoo smiley

• #7   25. aug 2011 Til Mille har vi brugt babyunderbukser, hvori vi har klippet et hul til halen. Hun har dem dog sjældent på, men de er fine at have i baghånden, og koster ikke alverden i en genbrugs.

• #8   25. aug 2011 Jannie H: Hun er bare meget stor og har en meget stor hale så jeg tror ikke rigtig at hun kan passe sådan et par.. (:

• #9   25. aug 2011 Jamen, så finder du bare nogle større bukser eller boxershorts smiley Princippet er det samme

• #10   25. aug 2011 der kan godt gå lang tid enden hun stopper med at bløde smiley min blødte i 4-5 uger

• #11   26. aug 2011 husk at hun kan reasikere at blive falsk drægtig det sker somregel på det tidspunkt hun ville havde haft hvalpe hvis hun var blevet parret i løbetiden

det ikke alle tæver der bliver falsk drægtige, nogle er rigtig slemme og andre mere milde,

her er hvad der sker med freja min luftehund
    både før, under og efter løbetid

Freja virker lidt reserveret en uge før hun begynder i løbetid overfor andre hunde,
    hun begynder at være ligeglad med andre hunde og fokusere mere på godbider og at snuse og afmærkere,
    når hun er tæt på højløb er hanhunde helt fin hun ligger hale til side og er klar

når højløb er slut er hun lidt underlig, og når hun er helt ude af løb, hader hun andre tæver.

så kommer den falske drægtighed

jeg bliver mødt af en hund som går rundt med et styk legetøj i munden og som virker lidt ynkelig, hun er ikke interesseret i særlig meget på turen, hun træder hurtigt af på naturens vejne og virker som om hun venter på vi vender snuden hjem igen og når vi vender snuden hjem ad så liver hun mere op og går hurtiger.

det forskelligt fra hvergang, nogle gange kommer hun slet ikke i falsk drægtighed, men hendes falsk drægtighed vil jeg sige er mild

nogle tæver bruger legetøj som hvalpe og ligger dem til pat, slikker dem og vil ikke forlade kurven særligt meget, nogle stresser helt vildt og nogle de "det syndt for mig, kæler du mig ikke lige" agtige, så godt råd fjern alt legetøj og ting hun kan bruge som hvalpe, hvis hun viser tegn på at komme i falsk drægtighed.

Den ene gang nåede jeg kun lige at hilse på hende og tage sko af, så snuppede hun min sko og lagde den til pat også var hun lykkelig jeg havde lidt ondt af hende da jeg to skoen igen og hun kiggede så ynkeligt på min sko da jeg tog den på igen.

• #12   26. aug 2011 Som skrevet længere oppe, er det normalt at tæven er i løbetid ca 3 uger, hvor den bløder mest *(eller kun) i den første halvdel. Dog er det klogest at holde den fra hanhunde min. 4 uger fra 1. dag.
    Jeg synes også det er bedst at lade hunden holde sig selv ren den første løbetid, ellers lærer de det som regel ikke. Nogle tæver bløder mere end andre og nogle kan ikke helt holde sig rene, og så kan det blive nødvendigt med løbetidsbukser,
    Jeg synes dog man skal se tiden an, før man beslutter sig for det. F.eks. ser jeg max 3-4 små blodpletter fra min tæve, når hun er i løbetid, så det er lige før man kan komme helt i tvivl, om hun nu er løbsk eller ej, men så er der heldigvis andre tegn (hæver bagtil og ændrer sind/opførsel)

• #13   26. aug 2011 Jeppe: Det var godtnok længe! Har hun gjort det hver gang eller hvad?

Kommentér på:
Løbetid!!

Annonce