781 visninger
|
Oprettet:
Løbetid!! {{forumTopicSubject}}
Min tæve Selma, er kommer i løbetid / har fået mens. men hvor længe varer det? Og hvor køber de der "hundetrusser?".. (: Tak på forhånd.
PS. Har haft hanhund tidligere så det er lidt nyt med en tæve.. (:
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.865
de kan købes i dyrehandlere, men det er en god ide at lade være at bruge dem, så hunden lærer at gøre sig selv ren..
okt 2010
Følger: 2 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 12
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.865
okt 2010
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 10
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 589
okt 2010
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 589
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 24
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 541
det ikke alle tæver der bliver falsk drægtige, nogle er rigtig slemme og andre mere milde,
her er hvad der sker med freja min luftehund
både før, under og efter løbetid
Freja virker lidt reserveret en uge før hun begynder i løbetid overfor andre hunde,
hun begynder at være ligeglad med andre hunde og fokusere mere på godbider og at snuse og afmærkere,
når hun er tæt på højløb er hanhunde helt fin hun ligger hale til side og er klar
når højløb er slut er hun lidt underlig, og når hun er helt ude af løb, hader hun andre tæver.
så kommer den falske drægtighed
jeg bliver mødt af en hund som går rundt med et styk legetøj i munden og som virker lidt ynkelig, hun er ikke interesseret i særlig meget på turen, hun træder hurtigt af på naturens vejne og virker som om hun venter på vi vender snuden hjem igen og når vi vender snuden hjem ad så liver hun mere op og går hurtiger.
det forskelligt fra hvergang, nogle gange kommer hun slet ikke i falsk drægtighed, men hendes falsk drægtighed vil jeg sige er mild
nogle tæver bruger legetøj som hvalpe og ligger dem til pat, slikker dem og vil ikke forlade kurven særligt meget, nogle stresser helt vildt og nogle de "det syndt for mig, kæler du mig ikke lige" agtige, så godt råd fjern alt legetøj og ting hun kan bruge som hvalpe, hvis hun viser tegn på at komme i falsk drægtighed.
Den ene gang nåede jeg kun lige at hilse på hende og tage sko af, så snuppede hun min sko og lagde den til pat også var hun lykkelig jeg havde lidt ondt af hende da jeg to skoen igen og hun kiggede så ynkeligt på min sko da jeg tog den på igen.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Jeg synes også det er bedst at lade hunden holde sig selv ren den første løbetid, ellers lærer de det som regel ikke. Nogle tæver bløder mere end andre og nogle kan ikke helt holde sig rene, og så kan det blive nødvendigt med løbetidsbukser,
Jeg synes dog man skal se tiden an, før man beslutter sig for det. F.eks. ser jeg max 3-4 små blodpletter fra min tæve, når hun er i løbetid, så det er lige før man kan komme helt i tvivl, om hun nu er løbsk eller ej, men så er der heldigvis andre tegn (hæver bagtil og ændrer sind/opførsel)
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Løbetid!!