{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

Fældning {{forumTopicSubject}}

Endnu engang må jeg ty til HG´s brugere for hjælp eller råd.
Vores DSG fælder. Og jeg mener fælder. Vi børster hende med Furminator mindst en gang om ugen og når dette sker, så fylder vi ca halvdelen af en 4 liters frysepose. ( naturligvis er dette ikke komprimeret, men det er vildt meget, synes vi)
Er det normalt at en DSG skal fælde SÅ meget??
Hvad kan vi evt gøre for at gøre fældningen mindre??

Det skal så lige dertil siges, at mine svigerforældre har en DSG ( hvalp fra vores) på 4 år nu, han fælder slet ikke i de mængder, vores gør. Andre venner vi har, der osse har DSG, har slet ikke de problemer med fældning.

Så kom med Jeres gode råd og evt spørgsmål, hvis det er...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fældning
  • #1   26. aug 2011 Hvad fodrer I med? Giver I nogle tilskud i maden?

• #2   26. aug 2011 Hun får Royal Canin slankefoder ( hun er lidt overvægtig og dyrlægen vil have hun skal tabe sig)
    Hun får osse tyggepiller med vitaminer og mineraler osv i.

• #3   26. aug 2011 Måske har det noget med foderet at gøre...
    Min Dina fælder, men ikke ret meget. Det er mest forår og efterår, at der er lidt ekstra løse hår, men hvis hun kommer til dyrlæge, så fælder hun flere håndfulde i den tid vi er der. Dyrlægen siger at det er fordi hun bliver stresset.
    Vi fodrer med Wolfblut og Orijen, men jeg ved ikke om det er et foder der hjælper mod overdreven fældning. I hvert fald fælder Dina meget lidt, og hun bliver aldrig børstet. Hendes pels er altid blød og blank.

• #4   26. aug 2011 Det her Royal Canin, vi bruger nu, er ret nyt ( ca 1 måned sidne vi begyndte på det). Inden har vi prøvet mange andre typer foder, bla. dyrlægens anbefaling, supermarked foder og meget andet.

Måske er der noget med stress, selvom vi forsøger at få hende til at slappe af. Kan heller ikke se hvad hun skal stresse over. Hun motioneres og slapper af - som mange andre hunde.
    Vi har virkelig svært ved at se hvad der kan være årsagen til at hun fælder så vildt.
    Den anden vi har fælder ikke i nærheden af den mægde, Trine gør.

• #5   26. aug 2011 Jeg ville aldrig snakke med dyrlægen ang. foder. De ved simpelthen for lidt om ernæring til hunde..... De sælger selv det foder, som de anbefaler - For ja, de tjener penge på det.

Jeg bruger istedet en Veterinær Ernærings Terapeut (VET), som har en uddannelse inden for foder og ernæring.

Hvis du bruger et kvalitetsfoder uden for meget kulhydrat i, så kan du sagtens slanke din hund ved selv, at justere mængden ned.

• #7   26. aug 2011 Anne Louise N
    Hun er stereliseret!!! Blev hun pga livmoderbetændelse.

Vi synes bare hun fælder helt ekstremt meget. Vi kunne sikkert børste hende dagligt og få ca en halv pose ukomprimeret pels med af hver gang.

Kommentér på:
Fældning

Annonce