{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Bange hund {{forumTopicSubject}}

hej, søger lige nogle råd..

min hund er bange for alt der siger smæk eller smeld lyde, fyrværkeri og torden har hun været bange for i et par år, men syntes det blir værrer og værrer. Som det lynede og tordnede i går sad hun og hyperventilerede og rystede.. Hvis vi smækker fluer herhjemme, smider reklamer på bordet eller ryster et par bukser inden de skal på tørresnoren ja simpelhen alt der giver en lyd blir hun bange og går sin vej.. ved virkelig ik hvad vi skal gøre for at gøre det nemmere/bedre for hende.. nogle gode råd? skal siges at hun aldrig har været udsat for noget som har gjort hende fortræd..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange hund
  • #1   27. aug 2011 Jeg ved ikke hvorfor din hund har det sådan, men det har min hund også.
    Der er så en grund til det, ligger 4 år tilbage.

    I nat måtte vi spilte vores elavationssenge ad for hun var kravlet ind under sengen og ikke kunne komme ud.

    Jeg bruger Baldrian i sådanne tilfælde 1stk pr 5 kg som hun får med leverposteg eller ost. Nytårsaften får hun ca hver 4 time. Hun bliver lidt roligere af det.


  • #2   27. aug 2011 synes du skal prøve at kaste en godbid, og så slå med fluesmækkeren, så smid en godbid igen. og smæk med en avis. larm og godbid.
    Vi trænede det da de var små , så de blev van til alle dagligdags lydende. smiley larm , og så smid en godbid. eller giv hende den smiley

    Med nytårsaften, kan man få nogle piller hos dyrelægen, så de ikke er så bange og stressede. Hunde har ikke godt af at være så stressede smiley de skyder jo desværre laaaang tid hvis man bor inde i byen.
    Loke er skrækslagen for fyrværkeri, men de andre er ligeglade. Sidste år trænede vi med en pakke pølser, han fik et lille stykke hver gang der var nogle der skød heksehyl eller andre raketter af smiley håber det har hjulpet. Så han tager det mere roligt i år, men vi har pølserne klar den dag i hvert falde smiley

    hun lyder godt nok som en nervøs hund smiley hvad med støvsuger lyde ? man kan få en cd med en masse lyde på, som man kan sætte på , uden selv at gøre noget, så kan man koncentrere sig mere om hunden, og sørge for den får godbiden når lyden kommer smiley Min bror købte den cd ude hos dyrelægen smiley kan være jeres dyrelæge kender til den smiley ?

    håber noget af det kan bruges. smiley


  • #3   27. aug 2011 Min har det præcis lige sådan .. Jeg bruger Bachs blomsterdråber, de tager toppen af det, men nu når det har tordnet siden kl 4 i nat kommer hun nok ikke ud foreløbig smiley hun går normalt totalt i ryste kramper, men når hun har fået de dråber ligger hun bare og er opmærksom med en smule rusten lige når knaldet kommer ..

  • #4   27. aug 2011 Det er da "rart" at høre at hun ikke er den eneste der har det på den måde, forstår bare ik hvorfro det bliver værrer.. kunne være man skulle tage en samtale med dyrlægen for frygter nytårsaften... det er det samme med støvsugeren, lige så snart den blir startet går hun udenfor og venter til vi er færdige.. har også tænke om hun er ekstra pyller fordi hun er i løbetid nu samt det måske påvirker hende at jeg er gravid.. men træls er det i hvertfald!

  • #5   27. aug 2011 nogle hun hunde bliver lidt tossede når de er i løbetid smiley men de skulle helst ikke blive så nervøse. Dyrelægen kan garanteret give nogle gode råd. g han/hun kender sikkert til den cd med forskellige lyde. Som du kan bruge til træning af det smiley smiler.
    håber det virker.


  • #6   27. aug 2011 Takker for de gode råd.. må se hvad tiden bringer og hvad dyrlægen har af ideer smiley


  • #7   27. aug 2011 På et eller andet tidspunkt er der noget der har gjort hende forskrækket . Bare en lille smule måske. Feks fluesmækkeren. Det sker der måske ikke det store ved. Men hvis hun så flere gange bliver forskrækket over den samme lyd (eller en lyd der ligner) så begynder det at sætte sine spor og hunden bliver mere og mere angst. Ved torden feks. Det regner kraftigt. Og buldre. Til sidst forbinder hun regn med torden= noget farligt.
    Forestil dig at der er en der siger BØH til dig så du ryger op under loftet. Gang på gang på gang. Til sidst vil du gå rundt som et nervevrag af frygt for hvornår det sker igen.
    Håber at det gav mening smiley


  • #8   27. aug 2011 A.cn pillerne fra dyrlægen er nu ikke så gode, det lammer kun hunden så den ikke kan regerer, men indvendig er de stadig ligeså bange

  • #9   27. aug 2011 MIn græker er lit ligesådan. Jeg gør det at jeg altid "advarer" ham inden jeg laver en lyd. Det er ofte fordi de bliver forskrækkede jo. Så jeg fortæller ham bare at nu gør jeg lige sådan, og han har efterhånden fundet ud af at så kommer der noget.

    Ved ikke om det er fordi han forstår det, men det lader til at virke.


  • #10   27. aug 2011 Alice hvis man bruger to forskellige slags pille så har man ikke det problem du beskriver. Til min gamle hund fik jeg altid Plegicil og Diazapam (staves) og det virkede utroligt godt.
    Pernille C smart fundet på det med at advare smiley


  • #12   27. aug 2011 Margit-- Det virker ihvertfald efter hensigten. *s* Selvfølgelig bliver han stadig forskrækket når der bliver tabt noget, men det går da fremad.

Kommentér på:
Bange hund

Annonce