{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Kezia B
Kezia B
Tilmeldt:
9. aug 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Bange hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har brug for nogle inputs, og håber i kan hjælpe.

Jeg prøver at gøre en lang historie kort smiley
Vi havde efter mange års overvejelser besluttet os for at bringe en hund ind i vores familie. Vi er 2 voksne, og 3 børn - hvor den mindste hun er 4 år, som vi syntes var en acceptable alder til at kunne forholde sig til en hund.

Vi fik vores lille labrador hvalp hjem, havde den 2 uger, hvorefter den døde pludseligt i en hjemme ulykke. Vi var meget kede af det, og følelsesmæssigt i chok. Vi gik længe og snakkede om, at nu havde vi jo besluttet, at få hund. Så efter noget tid begyndte vi at kigge efter en ny. Forsikringen bøvlede vi meget med, og de ville ikke dække købsprisen, eller den “akutte” dyrlæge regning.
Så en ny hund skulle helst ikke være så dyr, som den første hvalp.. Derfor begyndte vi at kigge omplaceringshunde.

Vi fandt vores nuværende hund, det var den 3-4. Omplaceringshund vi kiggede på… og vi blev lidt “snydt”. Hun er 50% Bullstiff, 25 % STB og 25% labrador. Hun havde en hel del store adfærdsproblemer, som hun kopierede fra sin mor - hun boede sammen med. Vi overtog hende da hun lige var blevet 5 mdr. nu 7,5 mdr.
Med kyndig vejledning fra min veninde, som har hundetræner uddannelse, er vi kommet virkelig mange problemer til livs, især de sociale problemer.. Lige nu arbejder vi hårdt på at lære ikke at trække i snoren.

Men nu til det problem, hvor vi kommer til kort:

Min mand.. han har rejse arbejde. Er væk i perioder og hjemme i perioder - det er ikke fast hvor længe.
Når han er hjemme, er det som om hun skal lære ham at kende forfra hver gang. Hun er meget nervøs omkring ham, hun finder på at tisse på gulvet hvis han roser hende. Hvis han siger nej til hende, eller måske bare kommer til at se “forkert” på hende..
Det stilner lidt af efter et par dage. Men kan pludselig eskalere igen.
Vi prøver virkelig, vi går all in på positiv forstærkning. Han prøver at bruge en masse tid med hende, ignorere uønsket adfærd. Er virkelig tålmodig, udover hvad han ellers formår.!. XD

Det er selvfølgelig mig hun er mest knyttet til, da jeg oftest går tur med hende, giver mad, træner, ja laver de “praktiske” ting. Fordi han ikke er så meget hjemme.

Generelt er vi opmærksomme på at hun både får motion men også mental stimulering dagligt. Hun er ellers en lalleglad teenager som tumler vildt udenfor, men er dygtig til at sove, og være rolig inde. Hun er fantastisk og tålmodig med børnene, og vi elsker hende alle sammen meget højt allerede… Men ja min mand bliver virkelig prøvet, og jeg ved ikke hvad vi skal gøre.. Om det bare kræver tid… ??

Nåh det blev ikke kort. smiley - håber nogle har et par rigtig gode ideer til os. God søndag ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange hund
  • #1   26. dec 2021 Jeg ved det lyder tosset, men har i mulighed for at facetime, hvor hunden også kan se ham?

  • Kezia B
    Kezia B Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #2   26. dec 2021 Slet ikke tosset. Alle svar er velkomne.
    Hun har nogle af hans meget brugte t-shits at sove med, når han tager afsted. Men tænker de kan godt nå at miste duften inden han kommer hjem. - han FaceTimer jo også med børnene, så hunden var da også en mulighed.


  • #3   26. dec 2021 Min Manfred er vores første hund sammen og han var rejse montør på samme vilkår som din mand. Og fuck Manfred var sur på ham når han kom hjem. Og gad ham kun hvis han havde mad. Dee gik fra 2-5 dage før han overgav sig.

    Men prøv at lade din mands svedig trøje ligge i hendes kurv. Når i snakker sammen der hjemme så hav det på højtaler. Evt gem et par trøje med hans lugt på, i poser der luft tætte. Så du kan skifte dem ud.

    Og så skal din mand ignore hende og lade hende komme til ham, måske gå i bad inden han hilser på hende og ikke for meget parfume. Så der ikke for mange fremmede dufte. Og så skal han være manden med de lækres guffer.


  • #4   26. dec 2021 Jeg ville forslå i bytter roller når i begge er hjemme så når han er hjemme går han tur, giver mad, fylder vand og at han så smider hende i bilen og giver spændende ture nye steder så når han kommer hjem bliver hun fars pige. Men det er nok bare mig der er lavpraktisk.

  • #5   26. dec 2021 Jeg vils være Rasmus modsat og spørge, om I har overvejet at lade hunden bestemme, om hun vil være sammen med ham? I stedet for at "lokke" samvær ud af hunden, hvor dens grænser måske overskrides en lille smule, fordi den egentlig er utryg ved ham, men jo gerne vil have foder, gåtur eller hvad man nu prøver at lade ham stå for, for at få dem ført sammen.

    Med det mener jeg, at ethvert forsøg på kontakt fra hundens side selvfølgelig skal belønnes (kast en kiks e.l. fremfor verbal ros, kæl og den slags, hvis hun er utryg ved det), men qt han ikke skal initiere kontakt af nogen art. Og når han så engang begynder at tage kontakt, så skal enhver form for "nej tak" respekterer. Så hun finder ud af, det faktisk er hende der har kontrollen med, hvornår og hvor meget kontakt der er, men at opsøger hun ham, så sker der noget godt HVER gang.

    Blot lidt tanker herfra


  • #6   27. dec 2021 Ud over de gode råd du har fået, så tror jeg måske at jeg i en sådan situation ville prøve at give Zylkene, Kalm eller Bachs rescue remedy. Det kan nok lige tage toppen af usikkerheden/nervøsiteten. Det skal dog gerne gives mindst 14 dage før virkningen er optimal. Zylkene kan man så doble dosis på de første dage. Det er håndkøb det hele, da det er naturpræperater. Jeg tænker det kunne gøre hende lidt mere "åben" over for din mand, men det er blot en tanke.

Kommentér på:
Bange hund

Annonce