{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jer med to hunde
  • #1   27. aug 2011 jeg har også 4 uger jeg bliver hjemme

• #2   27. aug 2011 Vi har bruget at tage den gamle hund med ud på en nærliggende mark hvor den ene af os opholder os med den nye.... De har fået lidt hilse/snuse tid og så er vi luntet hjem igen *S*

• #3   27. aug 2011 Har prøvet det 2 gange. Begge gange havde vi den store med hen til opdrætter og hente hvalp.

Første gang (i 1983) gik det super, den lille drønede hen under maven på den store og blev accepteret med det samme.

Anden gang( for 3 uger siden) mødtes de ude i opdrætters have, der gjorde hvalpen det samme, men den voksne hakkede hvalpen af og gad hende ikke, det forløb er vi nu i og det går godt nu, men de bliver aldrig som de 2 vi havde sammen først.

Det er nok bedst at de mødes på neutral grund siger folk, og skulle nok anden gang have taget dem begge ud på en græsplæne væk fra opdrætters hus, men sådan bliver man jo så klog.

Anden erfaring jeg tænker er, at jeg aldrig mere fører 2 hunde sammen med mindre der er god kemi fra start. Ikke nødvendigvis at det skal være kærlighed ved første blik, men en klar tilkendegivelse fra den store at hvalpen er ok og må komme med hjem....

• #4   27. aug 2011 Det samme som Lise og det har fungeret godt smiley

• #5   27. aug 2011 har også fået den lavet således at der var nogen hjemme 2 uger i træk, og trejde uge har de kun været alene få timer af gangen....

• #6   27. aug 2011 Vi har såmænd præsenteret den lille nye ved at sætte den sammen med os i sofaen. Så kom de andre en ad gangen og hilste på den lille ny. Da den så havde hilst på dem alle sammen (op til 3 hunde) så ville den selv ned på gulvet og hilse igen. Der har ALDRIG været nogle problemer, og vi har haft 3 racer samtidig. Labrador, gårdhund og chihuahua. De finder selv ud af det, og det "gamle" vidste godt at de skulle tage pænt imod den lille nye vi kom hjem med.

• #7   27. aug 2011 Vi havde Malou med ud og hente Chester.
    Så de mødtes et sted hvor Malou ikke var hjemme.
    Det havde min træner anbefalet. Og det har virket. De elsker hinanden, og der har aldrig været problemer med dem.

• #9   27. aug 2011 Vi gjorde sådan at den gamle hund kom på besøg hos nogen den første dag den nye kom hjem. Så den lille nye kunne lære hjemmet at kende uden at have en stor hund hængende efter sig.
    Og dagen efter hentede vi den gamle hund og mødtes med den nye på et neutralt sted hvor ingen af dem havde været før, og så gik vi samlet hjem derfra. Binka var accepteret fra første sekund :o) Selvom hun var en irriterende 8-ugers-hvalp!!!

• #10   27. aug 2011 Blue var med i Tjekkiet og hente Kirk så de så lige hinanden på græsplænen inden vi kørte til DK. Jeg var hjemme med dem en dag og så skulle jeg på arbejde igen, hvor de så har været alene i hundegården.
    Det kommer nok også meget an på hvilken race man har og hvordan ens hund er. Blue ville aldrig krumme et hår på nogen så derfor var der ingen grund til den store ståhej. Det var bare "værsgo her er din lillebror"

• #11   27. aug 2011 Det samme som Lise..

Taget den nye med ud et sted på den sædvanlige gåtur, og så "tilfældigt" mødt vores gamle hund, og så gået sammen hjem.

• #12   27. aug 2011 synes det er dejligt at læse alle de eksempler hvor det bare klapper og er lykken fra starten af, bliver øv over at det ikke er sådan hos os denne gang...

Da det var det første gang havde vi også troet og håbet, og det er ikke fordi vores voksne er arrig og sur... Men jeg synes bare man skal passe på ikke kunne at komme med de problemfrie eksempler, det er godt at være forberedt på at der måske kan komme gnidninger osv, så der må være andre der har eksempler hvor ikke alt er rosenrødt...

• #13   27. aug 2011 Det er der da sikkert Hanne, men de gode oplevelser er åbenbart flere end de dårlige :o)

I vores tilfælde skal det tilføjes at Gilbert absolut ikke kunne lide små hvalpe. Han var faktisk skrækslagen for dem. Og alligevel accepterede han den nye med det samme.

• #15   27. aug 2011 jamen det håber jeg da de er, og det er dejligt, men jeg ville nok gerne have været bedre forberedt end jeg var, det var total antiklimaks ovenpå al den ventetid og alle de billeder man havde om 2 hunde sammen at det så i den første bare har været nødvendig at overvåge hvert minut, samt adskille dem når de skal være alene hjemme, ikke noget vi gjorde sidst.... Eller det vil sige dengang sørgede vi for at den store kunne springe over et brædt i en døråbning så den kunne vælge hvalpen fra, men denne gang er adskillelsen lige så meget for at være sikker på der ikke kommer konflikt når de er alene, hvalpen har jo alt muligt legetøj liggende når vi går, og den slags kan de godt komme op og toppes om, eller det vil sige den store tager det den lille har stort set hele tiden hvis vi ikke standser den...

Så heldigvis flest glade og gode historier men vær klar over at det kan være op af bakke at føre 2 hunde sammen, specielt hvis de er samme køn siges der...

• #16   27. aug 2011 Nu har jeg gjort det masser af gange, og ikke een gang har det været ens...Det afhænger nemlig helt af de hunde som skal introd.
    Nogen gange så går hvalpen lige ind som om den altid har boet her...Andre gange er den bare ved at blive ædt...Jeg tager ALDRIG voksne tæver ind i flokken.

• #17   27. aug 2011 Vi har altid lladet dem mødes på neutral grund, eller taget den gamle med ud og hente den ny. Det har virket fint her.
    Held og lykke med den nye vaps.

• #18   27. aug 2011 Alle gange har jeg taget de gamle med ud og hente den nye.

Sidst for 4,5 mdr siden præsenterede vi Juice for Nova(11 år), Walle(5 år) og Funky (2år). Det er bestemt forløbet fint, selvom der af og til bliver talt med store bogstaver og der bliver spillet rimelig meget op fra den lille dames side.

• #19   27. aug 2011 1. og 2. hund (Alva og Jarna): Vi lod dem bare mødes ude på vejen først - og så kom de ind i haven sammen, under opsyn hele tiden self. - der var INGEN problemer på noget tidspunkt smiley
    Lidt billeder fra første dag:
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    Alva er bundet fast fordi det er tæt ved vandet, og hun har en tendens til at stikke af for at komme ned og bade. smiley Desuden så var det længe siden hun var blevet trimmet på det billede :o)

1. 2. og 3. hund (Alva, Jarna og Belle) - det gik IKKE godt; men det var fordi Belle HELT FRA START AF bare på INGEN måde duer med andre hunde. smiley Allerede fra vi fik hende som 8-ugers. Så nu bor hun hos min mormor.

1. 2. og 3.(igen) hund (Alva, Jarna og Aifi) - Aifi er Alvas datter, og Jarna var ved med lige fra start af :o)
    (link fjernet)

1. 2. 3. og 4. hund (Alva, Jarna, Aifi og papmors nye hvalp, Waldemar) - Jarna har altid været fantastisk med nye hunde, så det var intet problem at lade dem mødes, og de er gode venner, selvom han har en tendens til at bide hende i snuden og i hendes ører. Alva og Aifi er ikke så glade for ham, fordi han er meget med at "hoppe op" i deres hoveder; så vi sørger for at de ikke "får nok" af ham, og så får de lov til at mødes 100% når han er blevet lidt ældre og mere moden. smiley

• #20   27. aug 2011 Vi har begge gange ladet dem mødes på neutral grund = en græsplæne hvor den ene har siddet med hvalpen, og den anden er så kommet med den ældste hund... De har fået lov og hilse og vi har så gået en lille tur hjem med de to..

Første gang (Ziggie og Hazel) gik desværre ik som vi havde håbet... Hazel ville vildt gerne hilse, men Ziggie ville overhovedet ik have noget med Hazel at gøre, og angreb hende gerne hvis hun fik muligheden :O( Så i den 1½ måned vi havde dem begge var de konstant adskilt..
    Ziggie blev aflivet grundet sygdom og et problematisk sind - hun var desværre ik opdrættet med omtanke ;(

Anden gang gik meget bedre - som forventet var Hazel vild med den lillle uldtot (Asti) :O)) Asti skulle dog lige se Hazel an - Hazel er et bullerhoved så hun har nok virket lidt voldsom og farlig.. Men Asti fandt hurtigt ud af at Hazel intet gør, og er idag en strid k*lling ;O)) Vi havde lidt problemer efter en små 14 dage, fordi Asti ikke ville respektere Hazel - men efter lidt hjælp fra Lise, SOR hundeskole, kører det på skinner :O))

• #21   27. aug 2011 Michelle: hvor er det godt at høre at det bare fungere mellem dine to tøser nu:o))

• #22   27. aug 2011 Charlotte - tusind tak :O))

• #23   27. aug 2011 @ michelle, nogle gode fif at dele ud af ??????

• #24   27. aug 2011 Hanne - det kommer jo helt an på hva der er problemet smiley

Mit bedste råd må være at få proffesionel hjælp - de ser ting som mange af os andre ik ser....
    Fx troede vi og de fleste andre at vores problem handlede om ressource-forsvar - Hazel reagerede aggressivt overfor Asti når Asti kom til mig... Men det viste sig at det handlede om at Asti køre Hazel træt, og når Hazel så forsøger at fortælle Asti at hun ska pi**e af, ville Asti ik respektere det... Nu kan vi se når Hazel er træt, og sørger så for at holde Asti væk, således at Hazel ikke selv ska tackle hende :O))
    Også er vi blevet mere opmærksomme på at være stærke ledere - som sidegevinst har det bevirket at vi nu ka stoppe Hazel i at gø med et enkelt (eller to ;)) "nej" :O))

Kommentér på:
jer med to hunde

Annonce