{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.404 visninger | Oprettet:

Hvilke papirer med til Sverige? {{forumTopicSubject}}

I morgen sætter vi kursen fra nordjylland mod nordsjællan, hvor vi skal tilbringe en uge i sommerhus. I den forbindelse skal vi en smut til Sverige 2 gange, hvor vi skal have hundene med. Første gang skal vi "bare" på besøg hos hende vi har købt hundene af, man anden besøg bliver til en hundeudstilling. Vi skal mødes med andre af hendes hvalpekøbere til en stor hundeudstilling, jeg skal dog ikke udstille. Skal man medbringe hundenes forsikrings papirer, eller er det nok at have deres pas med? Begge hunde er up to date med rabies og alle andre vaccinationer plus de var hos dyrlægen i tirsdags og fik ormepiller.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke papirer med til Sverige?
  • #1   3. sep 2011 Det vil sige, at hvis jeg tager til Sverige 2 gange med 2 dages mellemrum, så skal hundene have ormepiller 2 gange? Jeg troede at de piller de har fået, dækker dem ind i den periode vi skal derover. Men de har vel også dyrlæger på sjælland der kan give ormepiller. smiley


  • #2   3. sep 2011 Har du blodprøvepapirerne?

  • #3   3. sep 2011 Hvis du tager derover 2 gange med 2 dages mellemrum skal hunden kun have ormekur en gang. Ormekuren må ike være mere end 10 dage gammel (hvis jeg husker korrekt??).

  • #4   3. sep 2011 Jeg syntes det er fornuftigt at have forsikrings papirene med bare for en sikkerheds skyld, men mener ikke det er et krav.

    Jeg mener kun en ormekur gælder i 10dage så du skal lige være obs på om dine hunde er dækket ind hele perioden.
    Jeg har hørt om at nogle dækker i længere tid.

    Men ellers skal du bare have deres pas og eventuelt sundhedsbog hvis ikke alle hundens vacciner står i passet.
    Jeg mener de tjekker det på udstillingen, men jeg er ikke 100% sikker, var på udstilling med hund der oppe sidste år og ved de lige hurtig undersøgte min hund, men er lidt i tvivl om hvad de undersøgte da der var en anden der gik ind med min hund mens jeg gik ind med tingene og betalte for en ekstra person.


  • #5   3. sep 2011 Jeg mener at dyrlægen sagde at de her piller dækker mere end 10 dage. (De hedder Milbemax) Jeg må kan gå på nettet og se hvad de skriver om dækningsperiode. Alle hundenes vaccinationer + rabies er skrevet i deres pas. Så det er vel kun nødvendigt at tage pas og forsikringspapirer med, mon ikke.. smiley

  • #6   3. sep 2011 du skal have ormepiller på din hund - også skal den være godkendt med en rabis vaccine hvor til der e rlavet en blodprøve..

    lad være og tage chancen. det er mega dyrt at blive stoppet - og i værste fald risikerer du at hunden ryger i karantæne -- på din regning


  • #7   3. sep 2011 Du skal også have en blodprøve på at hundene er fri for rabis, og den skal tages 120 dage efter sidste vacine

  • #8   3. sep 2011 Deres rabies vaccine er er foretaget sidste år og deres blodprøver var ok. De skal først revaccineres i oktober 2012. Alle de ting står i deres pas. Både at dyrlægen har taget blodprøven og fået resultatet. Jeg har ikke fået udleveret løse papirer på blodprøverne, men det er vel heller ikke nødvendigt når det er skrevet i hundenes pas??

  • #10   3. sep 2011 Ja det er et godt spørgsmål... Har lige været inde på den svenske jordbrugs side og læse lidt. Det ser ud til at hvis man har hund med, skal man holde sig i den røde bane, fordi man har hundene at "fortolde". Det er så der de kontrollerer hundenes papirer. Så blev jeg også så klog..

  • #11   3. sep 2011 Jeg kører bare igennem......... Med den reneste samvittighed, for jeg kunne ikke drømme om at prøve at få en hund med, som ikke har alle papirer iorden:-)

  • #12   3. sep 2011 Vi er kun blevet stoppet EN gang...... Og der havde vi ikke engang hundene med, men skulle blot over og kigge på udstilling i Malmø......*G*

  • #14   3. sep 2011 Ja sådan kunne man jo også gøre det. smiley Men tror nu nok jeg bliver nød til at forhører mig angående ormekuren. Tænk sig hvis vi bliver stoppet når vi kommer til Sverige lørdag morgen, og det viser sig at vi ikke kan komme videre....Jeg kan ikke finde nogle seder på nettet hvor der står hvor lang dækningstid deres ormepiller har. Æv. smiley Men som sagt, så er der vel også dyrlæger på sjælland, hvis det viser sig at ormepillerne kun holde til den ene tur..

  • #15   3. sep 2011 Jamen, ormekuren dækker minimum 10 dage.

  • #16   3. sep 2011 Er det ikke maximum 10 dage? Det står i deres pas at de har fået pillerne den 30-8. vi skal til Sverige den 8-9 ( 9 dage efter pillerne) og den 10-9 (11 dage efter pillerne) Så det er lige på vippen med lørdag, hvis de kun gælder i 10 dage..

  • #17   3. sep 2011 I kan ikke tage over efter 11 dage.

    Grunden til at jeg skriver MINIMUM 10 dage er fordi jeg ved ikke om andre ormekure dækker mere end 10 dage. Men jeg tror det ikke. De gængse dækker i 10 dage og ormekuren må ikke være mere end 10 dage gammel:-(

    Kan I ikke overnatte i Sverige mellem d. 9 og 10? Så er i ude over det problem?


  • #18   3. sep 2011 Ja det kan jeg godt se at det havde været lettere at blive i Sverige. Men så kan det godt være at min mand syntes det bliver en "træls" ferie, - at det hele går op i hund.. Det var svært nok at trække ham med på ferie og overbevise ham om at vi skal til Sverige HELE 2 gange! Så vi tager bare et lille besøg hos en lokal dyrlæge om fredagen. smiley

  • #19   3. sep 2011 Her (link fjernet) står der lidt, det bliver en del nemmere efter 1.1 smiley

  • #20   3. sep 2011 Det er så grotesk nu at de skal have ormekur.

    Der er 2 ting i det. For det første MÅ dyrlægerne herhjemme ikke give ormekur med mindre hunden har påvist orm. Det gør dyrlægerne så heldigvis til dem, der skal til Sverige. Men i realiteten må de ikke.

    Den anden ting er at du kan ikke forebygge orm med ormekur. Så hvis din hund har fået ormekur 10 dage inden ankomst til Sverige kan den, på de 10 dage, sagtens have fået orm i mellemtiden.

    Ja, det bliver noget nemmere fra januar:-)

    Jeg var ovre 2-3 dage efter at de åbnede grænserne sidst. HOLD da op et gedemarked dengang....... *GGGG*

    Når man ser på dengang, så er det jo ingenting nu.

    Dengang skulle man ind i toldbygningen emd hunden og der var TRE toldere der skulle godkende både papirer og øremærkning (det var inden chippens tid). Nogle af dem var bange for min gode gamle golden, så det tog en evig tid af finde 3 der var trygge nok....*GGGGGGG*

    Og så skulle man stå og vente på at alle de danskere, som skulle på jagt i Sverige og havde våben med, fik deres våben undersøgt og godkendt.

    Dengang satte vi oftest en time af til bare at komme IND i Sverige med hundene.......*GGGGG*


  • #21   3. sep 2011 alle de gange jeg er kørt til sverige er jeg blevet stoppet når jeg er kommet over broen -- og de er gået alt igennem med hundene

    for et par år siden blev min veninde stoppet. og fordi hendes dyrlæge havde glemt at stemple for ormepillerne og kun havde sat mærket ind fik hun en bøde på 2500 kr.... er du gal dyrlægen fik skæld ud


  • #22   3. sep 2011 Hvor sjovt at du bliver stoppet hver gang, Sidsel.... Og vi bliver aldrig stoppet........*G*

    Måske fordi de ikke kan se vores hunde? Vi har tonede ruder.


  • #23   3. sep 2011 Jeg er kun blevet stoppet een gang med omkring 20 passager.

    Der var jeg på vej til Norge på udstilling med 3 hunde.
    Hans kommentar var: "Så har du jo papirerne i orden - god tur"

    Så der er stor forskel


  • #24   3. sep 2011 Vi pendler til Sverige da vi har sommerhus herovre. Vi får en "4 veckors inntyck" og så må vi pendle frem og tilbage i 28 dage ligeså tosset vi vil. Vi har årsabonnemnt hos vores dyrlæge vi gi'r 1000 pr. hund om året og så får vi fornyet attesten hver 28. dag. De får omekur 4 gange om året, men stempel for, at de har fået hver 28. dag...det er dyrlægens beslutning ( som jeg bakker 100% op omkring) da der ellers kan være fare for resistens.

    Mht. til de divergerende regler, så har jeg ladet mig fortælle at de svenskeregler overtrumfer de danske mht. om dyrlægen må give forebyggende. Her i Sverige kan ormekur for øvrigt stadig købes i håndkøb på apoteket.


  • #25   3. sep 2011 Vi bli'r for øvrigt heller aldrig stoppet, men sørger bestemt for at have orde i papirerne.

  • #26   3. sep 2011 Du skal få en 4 ugers attest af din dr.dyr, så kan du rejse i Sverige på den ormekur, inden for 4 uger....

    Er der toldere ved broen, SKAL du stoppe og vise dine papir..


  • #27   4. sep 2011 Tak for hjælpen alle sammen. smiley Det er rart at der altid er så mange der kan hjælpe når man har brug for det.
    Nu vil vi drikke morgenkaffe, pakke bilen og så kører vi mod sjælland.


  • #28   4. sep 2011 Rigtig god tur...her er skønt herovre i dag, 25 gr. og høj sol:)))

Kommentér på:
Hvilke papirer med til Sverige?

Annonce