{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.004 visninger | Oprettet:

Alaskan Malamute???! {{forumTopicSubject}}

Jeg har siden jeg var helt lille drømt om at eje en AM. Deres udseende, loyalitet, majestætiske udstråling, arbejds villige sind går bare lige i hjertet på mig!
Jeg har altid haft opfattelsen af at hvis man skal have en Malamute, skal man bo på en kæmpe grund, med opsat agility hvor den skal tæske rundt flere gange om dagen, konstant udfordres intellektuelt og at de har meget svært ved og indordne sig i et familie hjem .. Er det fordomme om racen? Er de slet ikke så energiske eller er det hvad man gør det til? Jeg ser flere og flere slædehunde i byen, også tænker jeg .. Kan det lade sig gøre i et paracelhus med 7-15 job???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af reoler, lamper osv. 850 kr.
  • Montere ovn 500 kr.
  • 3,4 meter i diameter hul til trampolin. 75cm dybt 3.390 kr.
  • Klargøring af motorplæneklipper 720 kr.
  • Reparation af robotplæneklipperkabel 1.650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alaskan Malamute???!
  • #2   4. sep 2011 Det eneste jeg ved er at du nok ikke skal regne med at have andre hunde sammen med den, og sletter ikke tæver... 7-15 vil godt kunne lade sig gøre men der skal så bare røres når man komme hjem smiley

• #4   4. sep 2011 Vi har haft en husky tæve, ikke helt den samme hund, men begge slædehunde så de minder lidt om hinanden smiley

Hun var utrolig kærlig og meget menneske glad, men en meget arktiv hund, så man skal være indstillet på at de skal have lange gå tur smiley

• #5   4. sep 2011 Det er en meget aktiv hund som har brug for meget motion og ville være synd at have i en lejlighed da de har behov for at kunne opholde sig meget udenfor grundet deres pels. De er svære at træne og du kan ikke forvente at du kan gå med den løs.
    Jeg kan så udemærket forstå din facination af racen, selv et jeg fuldstændig syge med dem og huskys, men desværre er deres sind ikke til mig. Racen er alt for egenrådige:o))

• #6   4. sep 2011 Det kan sagtens lade sig gøre at have en AM og have et arbejde ved siden af.. Men du skal bruge meget tid på dem.. Du skal træne med den, motionere den godt, og aktivere den godt. Og du skal HELE tiden finde på nye ting at aktivere den med, ellers begynder den at kede sig..

Du kan SAGTENS have andre hunde sammen med en AM. Men mange AM'er bliver desvære eget køns agressive.

• #7   4. sep 2011 Jeg har valgt at have malamute i en lejlighed. Det hedder så ekstremt meget træning, aktivering, hele dagen igennem.

Men nu er jeg også sjældent væk mere end 3 timer på en dag =) (skole 2 timer 3 dage om ugen denne blok eksempelvis ;o)

Hun stortrives.

Vi træner lydighed ca. en-to time hver dag, så er hun ude at løbe frit sammen med sine faste legekammerater ca. en time hver dag, hun mentaltrænes ca. en time hver dag, så tager vi en løbe eller cykeltur hver anden dag. Derudover kommer gåturene hver dag, samt jævnlig agility og svømning.

• #8   4. sep 2011 Og hun kan med alle hunde, undtagen kønsmodne tæver på hendes egen str. eller større. Små hunhunde har hun intet problem med.

• #9   4. sep 2011 Og hun kan med katte og kan gå løs... ;o)

• #10   4. sep 2011 Vi holder slædehund, og kan derfor bringe nogle svar på dine spørgsmål. Du skal ikke regne med at det vil være nemt at lære hunden at være alene hjemme. Polarracerne er så udprægede flokdyr at de hyler efter deres flok, når denne er forsvundet. Husk på, at en slædehund der efterlades i naturen, er syg og vil dø. Dette ligger i instinkterne. Så der skal træning til!
    Racerne kan hyle - og det er ikke til den store glæde for naboerne. Til gengæld vogter de ingenting og gøer fx ikke ved hækken, når den passeres af fremmede.
    Jeg vil ikke anbefale nogen enlige at have fuldtidsjob og slædehunde ved siden af. Det er smadder hårdt. Det er nemmere at være to om det, så kan man arbejde på forskudte tider og dermed oftere være sammen med hunden.
    Vores hund kan godt være alene - i op til 6 timer - men hun elsker det ikke. Racerne skal bruges og de vil med ud.
    Du skriver nogle nøgleord... du mangler min. ét: selvstændighed. De vælger selv hvor de vil ligge, hvor de vil gå hen, og om de gider flytte sig. Kommandoerne skal gentages nogle gange, og lydighedstræning er uundværligt! Forvent aldrig at hunden kan gå uden snor. Igen er det instinkterne, der bestemmer.
    Det er ikke nødvendigt med en kæmpe have, for det er ikke her hunden skal motionere. Den skal ud at gå, løbe, snuse og gerne trække og bruge hjernen til diverse opgaver. Haven skal dog være der, da hundene foretrækker at være ude. Haven skal indhegnes med både hegn i jorden og knap 2 meter over jorden.
    Hvis man indretter sit liv efter racen samt tager diverse forholdsregler, så kan polarracerne sagtens holdes som familiehunde. De elsker deres flok!
    Jeg vil dog nok sige at det er nemmere med husky fremfor malamute. Mutterne kan være voldsomme overfor hinanden og børn, hvor huskyen er utroligt forsigtig omkring børn.
    Rigtig god fornøjelse med videre udforskning smiley Det er en jungle..

• #11   4. sep 2011 Linda: jeg kaldte den ikke den mest loyale hund smiley jeg har haft hund siden jeg var 8, og er med i sådan en klub hvor dyrlægen holder fordrag om en masse forskelligt. Hunde er mit liv ..

*Bergamasco lover *: hvad mener du med:
    Det eneste jeg ved er at du nok ikke skal regne med at have andre hunde sammen med den, og sletter ikke tæver... ???

Charlotte: det er jo også det jeg er bange for, at jeg ikke passer til dens temperament..

Line: hvordan mener du den skal aktiveres og er det flere timers gåtur om dagen??

TrustNo1: det lyder bare enormt anstrengene ... Det får mig bare endnu mere til at tvivle ...

• #12   4. sep 2011 Nicolaj & Malene: puuuuha, kan godt se at jeg måske ikke har tiden til en så krævene hund ...

• #13   4. sep 2011 Det er meget hvad man vænner dem til. Men individerne er også forskellige. Hvis man vælger den store vilde hvalp, så får man formentlig mere at se til end hvis man vælger den rolige smiley
    Pga. risiko for HD mv. må racen ikke gå på trapper, trække eller træne hårdt det første år.

• #15   4. sep 2011 vores hundetræner at sin med når vi har teori, han er godt nok dejlig og kan en masse tricks, men jeg må sige at han er godt nok stor, blev sku helt bange da jeg så ham første gang, men hold op for en dejlig hund, og han går sammen med de 7 andre hunde hun har..

• #16   4. sep 2011 Racen trives bedst med en flok, men det fremmer også instinkter og unoder, så det kan være sværere at gøre dem helt indendørs- og familievenlige.

• #18   4. sep 2011 Malamutten. Den vil veje det dobbelte af huskyen.

• #20   4. sep 2011 Ts: min kæreste har en på 4 år nu og den kan ikke særligt godt med andre, hun har dog altid være alene.. så det er selvfølgelig en blanding af mange ting men hun kan ikke godt sammen med andre hunde meget dominerene...

Og da jeg søge råd omkring dette her inde fik jeg af vide at racen har ry for dominas som line og nicolaj og malene også siger

Racen er utrolig flot og selv vilde med hyskyerne, og den "rigtig" ulve hund, men det er og bliver kun på kigge plan, har indset det ikke er en hund for mig.

• #21   4. sep 2011 Nej det er ikke racer for alle og enhver. Man skal være en anelse speciel smiley
    Så snart sneen er landet hænger jeg efter hunden på bobslæden, uanset om det er lyst eller mørkt, og gerne hen ad villavejen. Ikke mange voksne ønsker at udstille sig selv sådan. Jeg har den fordel, at jeg kun lige er over halvanden meter høj, så de fleste tror nok at jeg blot er et stort barn smiley

• #22   4. sep 2011 Åh hvor det lyder skønt Malene:o)) men ja jeg må nyde på afstand

• #23   5. sep 2011 Ellers er du velkommen til at komme og køre slæde med Lua og jeg smiley

• #24   5. sep 2011 Jeg må jo nok indse at det på nuværende tidspunkt ikke ville være smart .. Vi skal jo også gerne ha børn på et tidspunkt ;D men iiih, jeg er jo forelsket i den race! Og jeg ville elske at blive trukket i slæden, og det ville være fedt med al den aktivitet og træning .. Tidspunktet er jo nok bare ikke til det smiley

Kommentér på:
Alaskan Malamute???!

Annonce