Alaskan Malamute???! {{forumTopicSubject}}
Jeg har siden jeg var helt lille drømt om at eje en AM. Deres udseende, loyalitet, majestætiske udstråling, arbejds villige sind går bare lige i hjertet på mig!
Jeg har altid haft opfattelsen af at hvis man skal have en Malamute, skal man bo på en kæmpe grund, med opsat agility hvor den skal tæske rundt flere gange om dagen, konstant udfordres intellektuelt og at de har meget svært ved og indordne sig i et familie hjem .. Er det fordomme om racen? Er de slet ikke så energiske eller er det hvad man gør det til? Jeg ser flere og flere slædehunde i byen, også tænker jeg .. Kan det lade sig gøre i et paracelhus med 7-15 job???
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
jun 2010
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 55
Hun var utrolig kærlig og meget menneske glad, men en meget arktiv hund, så man skal være indstillet på at de skal have lange gå tur
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.502
Jeg kan så udemærket forstå din facination af racen, selv et jeg fuldstændig syge med dem og huskys, men desværre er deres sind ikke til mig. Racen er alt for egenrådige:o))
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.418
Du kan SAGTENS have andre hunde sammen med en AM. Men mange AM'er bliver desvære eget køns agressive.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
Men nu er jeg også sjældent væk mere end 3 timer på en dag =) (skole 2 timer 3 dage om ugen denne blok eksempelvis ;o)
Hun stortrives.
Vi træner lydighed ca. en-to time hver dag, så er hun ude at løbe frit sammen med sine faste legekammerater ca. en time hver dag, hun mentaltrænes ca. en time hver dag, så tager vi en løbe eller cykeltur hver anden dag. Derudover kommer gåturene hver dag, samt jævnlig agility og svømning.
maj 2004
maj 2004
mar 2009
Følger: 75 Følgere: 138 Hunde: 10 Annoncer: 1 Emner: 163 Svar: 12.843
Racerne kan hyle - og det er ikke til den store glæde for naboerne. Til gengæld vogter de ingenting og gøer fx ikke ved hækken, når den passeres af fremmede.
Jeg vil ikke anbefale nogen enlige at have fuldtidsjob og slædehunde ved siden af. Det er smadder hårdt. Det er nemmere at være to om det, så kan man arbejde på forskudte tider og dermed oftere være sammen med hunden.
Vores hund kan godt være alene - i op til 6 timer - men hun elsker det ikke. Racerne skal bruges og de vil med ud.
Du skriver nogle nøgleord... du mangler min. ét: selvstændighed. De vælger selv hvor de vil ligge, hvor de vil gå hen, og om de gider flytte sig. Kommandoerne skal gentages nogle gange, og lydighedstræning er uundværligt! Forvent aldrig at hunden kan gå uden snor. Igen er det instinkterne, der bestemmer.
Det er ikke nødvendigt med en kæmpe have, for det er ikke her hunden skal motionere. Den skal ud at gå, løbe, snuse og gerne trække og bruge hjernen til diverse opgaver. Haven skal dog være der, da hundene foretrækker at være ude. Haven skal indhegnes med både hegn i jorden og knap 2 meter over jorden.
Hvis man indretter sit liv efter racen samt tager diverse forholdsregler, så kan polarracerne sagtens holdes som familiehunde. De elsker deres flok!
Jeg vil dog nok sige at det er nemmere med husky fremfor malamute. Mutterne kan være voldsomme overfor hinanden og børn, hvor huskyen er utroligt forsigtig omkring børn.
Rigtig god fornøjelse med videre udforskning
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 376
*Bergamasco lover *: hvad mener du med:
Det eneste jeg ved er at du nok ikke skal regne med at have andre hunde sammen med den, og sletter ikke tæver... ???
Charlotte: det er jo også det jeg er bange for, at jeg ikke passer til dens temperament..
Line: hvordan mener du den skal aktiveres og er det flere timers gåtur om dagen??
TrustNo1: det lyder bare enormt anstrengene ... Det får mig bare endnu mere til at tvivle ...
apr 2009
mar 2009
Pga. risiko for HD mv. må racen ikke gå på trapper, trække eller træne hårdt det første år.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 575
mar 2009
mar 2009
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
Og da jeg søge råd omkring dette her inde fik jeg af vide at racen har ry for dominas som line og nicolaj og malene også siger
Racen er utrolig flot og selv vilde med hyskyerne, og den "rigtig" ulve hund, men det er og bliver kun på kigge plan, har indset det ikke er en hund for mig.
mar 2009
Så snart sneen er landet hænger jeg efter hunden på bobslæden, uanset om det er lyst eller mørkt, og gerne hen ad villavejen. Ikke mange voksne ønsker at udstille sig selv sådan. Jeg har den fordel, at jeg kun lige er over halvanden meter høj, så de fleste tror nok at jeg blot er et stort barn
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.502
mar 2009
apr 2009
Alaskan Malamute???!