{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.845 visninger | Oprettet:

Skrap og nedladene tone her på hundegalleriet {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg syntes det er rigtig ærveligt at når man søger råd herinde blandt andre hundemennesker, at man så bliver svare tilbage i en MEGET skrap og nedladene tone, jeg er ikke i tvivl om at der er nogle meget kompetente mennesker her inde men istedet for at bruge deres erfaring og viden til at hjælpe og vejlede dem der søger råd så er det åbenbart mere interesant at gøre folk til grin og svare dem tilbage i en meget ubehagelig nedgørende tone. Er det kun mig der har haft denne oplevelse ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skrap og nedladene tone her på hundegalleriet
  • #1   5. sep 2011 Trine S: Jeg tror ikke kun det er dig der har haft den oplevelse.
    Desværre tror jeg også at det er sådan fordi at mange ting kan misforståes over tekst. Ironi, sarkasme og andet kan misforståes.
    Men ja.. syntes også at folk her inde - til tider - kan være lidt grove.. Men det er åbenbart sådan det skal være..

• #2   5. sep 2011 Intet her skal tages personligt.

• #3   5. sep 2011 Ja, det sker, men syntes bestemt også kun det er når det der bliver spurgt om er helt hen i vejret, som feks ikke kræver den store iq for at regne ud at ens hund feks behøver dyrlæge NU....

• #4   5. sep 2011 M&R det er desværre ikke min erfaring .... at spørge efter literatur omkring drægtighed og fødsel er så åbenbart det dumt spørgsmål ..

• #5   5. sep 2011 M&R

Ja dem er der også.

Der var jo hende med mopsen jeg håber var en troll.

Men kan nu også se fra HG'ernes side at de svarer på et spørgsmål og den anden part ikke er modtagelig for nogen af deres svar eller råd.

• #6   5. sep 2011 Kan du smide et link ??

• #7   5. sep 2011 Fredfyldt .... det må så være mig den er galt med jeg er bare i sin tid opdraget til at behandle andre mennesker med respekt og forståelse ... og dette håber jeg også mine børn lære

• #8   5. sep 2011 Trine S

Så skal du ikke vise dine børn HG *G*

• #11   5. sep 2011 Ja, jeg vil give folk ret i at der er tråde her inde hvor man virkelig tænker at folk har hovedet under armen. Gudskelov er disse tråde sjældne og tit er det mest for at pisse folk af.
    Men jeg syntes det er synd, når folk komme ind og virkelig gerne vil have hjælpe med et problem som de ikke ved hvordan de skal løse, at folk sviner dem til og fortæller at de aldrig skulle have haft hund osv.
    Men ja.. man skal virkelig lade være med at tage ting personligt her inde, men det gør ikke at det er iorden at være respektløs eller grov..

• #12   5. sep 2011 stædig ... vil bare høre om det er mig du hentyder til når du skriver at TS ikke høre efter eller er det bare et tilfælde at TS er en forkortelse for noget andet ??

• #14   5. sep 2011 tak kunne heller ikke forstå hvis du mente mig smiley hvis man stiller et spørgsmål her inden og får et godt råd eller god hjælp syntes jeg da bestemt man skal gøre brug af det eller skal man måske lade være med at spørge ..

• #16   5. sep 2011 Ind imellem kan jeg godt tænke, at hvis folk bliver så påvirkede af de svar de får herinde, hvordan tackler de så den grumme virkelighed....?

Iøvrigt oplever jeg rigtig tit at folk vælger at læse de svar folk giver dem på en vældig negativ måde, især hvis de ikke får de svar de ønsker.

• #17   5. sep 2011 må man smide et link ind til tråden?

• #18   5. sep 2011 Hey Krumme: Har hun virkelig gjort alvor af det og slettet sin profil? Måske det lige var i overkanten...

Jo, tonen herinde kan være hård, og der er mange måder, man kan sige tingene på. Man finder hurtigt ud af, hvem der er MEGET direkte, og hvem der har en lidt mere "human" måde at sige tingene på;0)
    Men hvis man ikke vil have ALLE slags svar, så skal man lade være med at stille spørgsmål herinde. Hvis man er klar på at få svar af alle slags på sit spørgsmål, så skal man ihvertfald være i stand til ikke at tage tingene personligt og så bruge de svar, man synes passer til ens temperament....

• #19   5. sep 2011 Krumme - var det ikke hende der havde startet ca. 10 forskellige tråde omkring Chi'er, hvalpekøb og alt hvad der af kunne komme af spørgsmål, for så at gøre præcis det hun var blevet frarådet i hver eneste tråd...fordi det bare skulle være NU.... det er den slags der er meget svært at forstå..

• #20   5. sep 2011 Her kommer mit sure opstød:
    Jeg er træt af provokerende tråde! Der er snart flere af dem end der er af de reelle tråde! Brugere der opretter tråde om "iiiih nej i fatter da heller ikke at stamtavle ER nødvendigt"-tråde. Dem er der alt alt ALT for mange af og de skaber altså en dårlig stemning! Kunne efterhånden godt tænke mig det var frysningsgrund, for her er rædsomt! Grupperne er vejen frem.

• #21   5. sep 2011 Ja jeg tænker ofte når jeg læser en tråd som bare er for meget...Mon folk, som her inde er så hurtige på aftrækkeren, og smider med div. betegnelser....Er de lige så hurtige til at fare ud af tangenten, hvis deres hunde laver et eller andet som bare ikke falder i god jord hos dem.....
    Så vil jeg nodig være hund i sådan et hjem...

• #23   5. sep 2011 http://www.hundegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?Msg_ID=478901

nu smider jeg altså lige link til omtalte tråd, for det er altså bestemt ikke en af de værste jeg har set her inde:)

http://www.hundegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?Msg_ID=478901

• #24   5. sep 2011 Irene...Jeg ser det som et svar på tiltale....Der her de sidste 6 mdr. været så mange pudse glorie trådeom stamtavlens vigtighed...Jeg kan sagtens forstå at nogen synes det er bare for meget....Så skal de ogsåp fryses....Nej det skal de vel ikke for de falder åbenbart i god jord hos dig....
    Og bare for at du ikke skal misforså mig...Så er alle mine hunde købte de sidste årti med stamtavle....

• #25   5. sep 2011 Maj-Britt: Det er meget svært at udtrykke uden at træde nogen over tæerne, så nu må du lige læse det med hinkeruderne smiley
    Når "tavlesnobber" opretter tråde som den her "Overskrift: Min hund vil være far. Tekst: Ja alle hunde drømmer jo om at blive fædre/mødre blah de blah blah".
    NØJ hvor synes jeg bare det er mange af de tråde og det er så irriterende og bl.a. noget af det der holder mig væk i længere og længere periode. Er sikker på jeg ikke er den eneste med den holdning.

Snow - Enig

• #26   5. sep 2011 Nu har jeg været oprettet som bruger siden marts i år, og jeg synes personligt ikke folk er "slemme" med mindre der er en grund til det. Hver gang jeg har spurgt om noget, har jeg altid fået positive svar. Der hvor der kan være en hård tone, ser jeg ofte, det er TS der ligger ud med en hård tone, og ofte fortsætter gennem tråden. Og nogle gange er TS helt tabt bag en vogn.

Trine S: TS = Trådstarter smiley

• #27   5. sep 2011 Michelle - Gruppen er privat, kan ikke se tråden smiley

Snow - Ja, men hvad regner man lige med at opnå?? Jeg tror aldrig jeg har set nogen svare, som den har været henvendt til.

• #28   5. sep 2011 må jeg kopier indholdet og sætte det ind?

• #29   5. sep 2011 nu gør jeg det altså:) så må jeg slette hvis det er

• #30   5. sep 2011
    Trine S

Skrevet: 05-09-2011 10:44:42

Hej
    Vi er i den situation at vores Franske bulldog Ingeborg er blevet parret og muligvis er drægtig, Hun har lige været til dyrlæge og er en stor flot sund pige, vi har for en sikkerhedsskyld allerede sat penge ind på en konto til et evt. kejsersnit.
    Så det vi gerne vil vide er hvordan vi håndtere hendes drægtighed, er der evt. nogle bøger om emnet vi kan købe mm.

Michelle - Kennel Cabello .

VIP

Skrevet: 05-09-2011 10:56:08 Slet indlæg

bogen der hedder hvalpe på vej er god.

Britta P

Skrevet: 05-09-2011 11:01:52

Som Michelle skriver, er der en bog der hedder hvalpe på vej, men jeg synes da godt nok det ville ha været en rigtig god ide, hvis I havde læst hvad der var at læse inden I fik hende parret. Har du/I ferie, så der er nogen hjemme hos hende når tid er, er hun undersøgt for alle racerelaterede sygdomme, det er ikke nok at dyrlægen bare ser på hende for du skal huske at du står med div udgifter hvis hvalpene har medfødte fejl, de næste 2 år.

VIP

Skrevet: 05-09-2011 11:03:09 Slet indlæg

enig med ovenstående smiley

Britta P

Skrevet: 05-09-2011 11:08:09

hvem er far til hvalpene? for det er vel ikke din egen han som ikke er et år endnu og er det arveligt at han er døv?

Trine S

Skrevet: 05-09-2011 11:24:24

nej der er selvfølgelig ikke vores egen hanhund, og jeg har læst op på en masse vedr. drægtighed mm. været i kontakt med dyrlæge omkring dette også, ville bare høre om nogel havde kendskab til noget literatur om emnet jeg ikke havde kendskab til.
    Syntes godt nok det er en meget skrap og nedladende tone jeg bliver svaret tilbage i, troede dette forum var til at få en god og konstruktiv samtale mellem hundevenner. Jeg må desværre nok fremover søge gode råd andre steder hvis jeg ønsker at bliver behandlet med lidt respekt og forståelse.

Daniela G

Skrevet: 05-09-2011 12:38:32

Trine sådan er det desværre for det meste her på hg...jeg synes også, at det ville har været godt at læse en hel masse inden parring, men jeg kan også forstår, at man måske bliver ldit nervøs, når det nu virkelig er hvalpe på vej, så jeg ville bare anbefale, at kigge på biblioteket og på internet og læs bare alt du kan finde, man kan jo ikke få nok viden ; )
    held og lykke : )

Trine S

Skrevet: 05-09-2011 12:40:52

tak for dit behagelige svar det vil jeg gøre smiley

Daniela G

Skrevet: 05-09-2011 12:51:54

nu ved jeg ikke om eller hvad fransk bulldog har for nogle specielle problemer under fødlsen, men hvis du er bange for at hvalpene vil blive for store, så ville jeg anbefale, at du tager røntgenbillede efter den 56. dag med hunden liggende på ryggen, så kan man måle bækkenet og hvalpenes hoveder og hvis der virkelig tivivl om de kan komme igennem, så ville jeg anbefale en planlagt kejsersnit, fordi det er lidt bedre end en nødkejsersnit, men det skal man snakke med dyrlægen om

Trine S

Skrevet: 05-09-2011 13:10:53

vi har allerede lavet aftale med dyrlæge om røgten i tilfælde af hun er drægtig, netop med henblik på om vi skal lave planlagt kejsersnit, har det noget at sige at både mor of far er født normalt ?

VIP

Skrevet: 05-09-2011 13:14:58 Slet indlæg

jeg syntes da du skal linke til denne tråd i den anden tråd du har lavet, så folk har en chance for at vide hvad der tales om:)

med hensyn til hvalpe på vej, så er der vidst nogen her inde som har den som PDF, så du kan få den tilsendt.

• #31   5. sep 2011 netop det jeg vil frem til:) det er absolut ikke det værste der er set her inde.

• #32   5. sep 2011 Nå, og hvor er den nedladende? Den er da megt oplysende og venlig efter min mening.

• #33   5. sep 2011 Det må være Britta P's skreven der hentydes til, det finder jeg ikke skrapt og nedladende, læser det som værende information fra Britta til TS :o)

• #34   5. sep 2011 TS = Trine, tror du skal læse nogen af trådene her i det store forum, så finder du ud af hvordan tonen er herinde, hvornår og hvorfor det er at det går galt i tråde ;o)

• #36   5. sep 2011 Susannah B - Kunne ikke være mere enig

• #37   5. sep 2011 Susannah B:

Lige præcis.
    Jeg sad nemlig også at tænkte, at respekt behøver man ikke nødvendigvis at skulle gøre sig fortjent til.
    Så er vi jo pludselig ude i noget med at man er respektløs overfor folk man ikke kender, indtil det modsatte er bevist.

Det ville da være lidt sørgeligt hvis det fungerede den vej rundt smiley

• #38   5. sep 2011 Trine - ja jeg er ikke i tvivl om at det er mit indlæg du mener. Du skal vide at det ikke er ment som nedladende eller skrap, men du er altså bare alt for sent ude.
    Hvis du helt seriøst ville lave et kuld hvalpe, så havde du været ordentlig forberedt inden du fik din tæve parret

• #42   5. sep 2011 Rikke P. du skriver at jeg er helt tabt bag en vogn .. det må du gerne forklare nærmere ?? umiddelbart kan jeg ikke helt forstå at nogle af mine spørgsmål skulle være så "dumme" at du skal fremstiller mig "som tabt bag en vogn" .... troede netop denne side var til for at stille store som små spørgsmål uden at skulle udleveres som "dum" eller sart. men så har jeg lært det , man skal jo også lære så længe men lever smiley

• #43   5. sep 2011 Michelle selvfølgelig må du vise tråden

• #44   5. sep 2011 Trine: Jeg tror ikke, at det er dig Rikke mener er "tabt bag en vogn", men at det generelt kan være TS (trådstarter), der stiller nogle spørgsmål, som ikke altid er så smarte. Fx. Min hund har tabt alt pelsen på ryggen og hun bløder fra store åbne sår. Tror I jeg skal søge dyrlæge??? (Dette er blot et eks., så der er INGEN, der skal føle sig truffet eller lede efter sådan en tråd;0)

• #45   6. sep 2011 Anne tak for oplysningen ... jeg undskylder narturligvis til Rikke P. undskyld

Kommentér på:
Skrap og nedladene tone her på hundegalleriet

Annonce