1.523 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Wolfsblut - Alaskan Malamute - anbefaling? Wolfsblut - Alaskan Malamute - anbefaling?

Halløjsa derude ... Jeg har da sørme liiiige en forespørgsel ang. dette fodermærke ...

Min kæreste er ejeren af en superskøn Alaskan Malamute .. En dejlig trold på 3 år ... Han har ikke haft ham mere end nogle mdr og det tager altså lidt tid at finde det rette foder til ham ... Dette skyldes Bamse (som han blir kaldt) ikk har haft det skide godt i sit forrige hjem, så han var meget undervægtig og pelsen ikke plejet ...

Nu skal denne hund så altså på rette kurs ... Pelsen er godt på vej ... Vægten er steget lidt ... Nu faldt jeg så over tråde, hvor dette fodermærke er nævnt ... Og det har vi jo så snakket en hel del om ...

Derfor er mit spørgsmål ... Hvis det skal være dette mærke og Bamse gerne skulle ku tage på af det ...

Hvilken slags ville i så anbefale ?

Skal nok lige nævnes at den hund bestemt ikke spiser alt der kommer i nærheden af hans snude ... smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Wolfsblut - Alaskan Malamute - anbefaling?
  • #1   7. sep 2011 Blue Mountain f.eks

• #3   7. sep 2011 Lykke ... Har du personlige erfaringer med det ? Nu tænker vi også meget over det med vægten ...

Palle ... Jeg har allerede luret priserne af i Tyskland og kan godt se der er penge at spare ... smiley

Nu var jeg så bare mest interesseret i erfaringer med de forskellige varianter og så i forbindelse med at han skal tage på ... smiley

• #5   7. sep 2011 Ja, jeg har selv brugt blue mountain...der er 30 % protein i og 16 % fedt...mine havde ingen problemer med at hold huld og tage på...og ja,. det er allergi varianterne der især lugter meget af urter. Og det er f.eks dark forrest, den skal du nok ikke bruge hvis du vil have en hund, der skal tage på, da der ikke er ret meget gods i...:-)

I øjeblikket bruger jeg dog samme som Palle. TOTW med fisk. Og den er jeg meget godt tilfreds med. Grunden til at jeg skiftede var at jeg kunne bestille den på zooplus som jeg også bruger til at bestille andet foder med, så det var nemmere.

• #6   7. sep 2011 Jeg tror det afhænger af hans aktivitetsniveau om han vil tage på af Wolfsblut.

Jeg har brugt Green Valley og Wild Pacific, der er de mest fedtholdige, til mine whipper og det var ingen succes, min ældste whippet tabte både vægt og muskelmasse, selv om hun fik omkring 500 g om dagen.

Hun har en idealvægt på 18 kg og den anbefalede fodermængde til en hund af den størrelse er omkring 280g.

• #7   7. sep 2011 TOTW har en fedt % på 18, så den er lidt højere, men ikke meget, men det er de 2 andre varianter altså den med bison og den med fjerkræ i..den med fisk har "kun" 15% fedt

• #8   7. sep 2011 Aktivitets niv. blir holdt på et minimum, dels pga vægten og så fordi han simpelthen blir træt pga. manglende kondition ... Han får daglige gåture, og så kommer han i hundeskov nogle gange om ugen og rende lidt krudt af ...

• #9   7. sep 2011 Men jeg vil sige at mine franske bulldogger får ikke engang et bægre foder om dagen af det, for så bliver de for tykke

• #10   7. sep 2011 Jeg har selv en herlig lille fransk herre ... Han er forholdsvis slank men hold da fast nogle muskler ... Han er så også meget udholdende ... Eeeeh ... Men hvordan og hvorledes påvirker det deres indre gasser ?

• #11   7. sep 2011 Jeg vil sige at man kommer jo ikke helt af med gasserne eller rettere det gør de jo...Looool men den hvor de fiser mindst er den jeg bruger lige nu, den med bison stank forfærdeligt, så den havde jeg kun 1 sæk af, så lovede jeg mig selv...ALDRIG mere:-)

• #12   7. sep 2011 Hvis du har lyst til at fodre med Wolfsblut ville jeg prøve, det er individuelt fra hund til hund, hvad de trives på.
    Hvad der er godt for en hund, fungerer måske dårligt for en anden.

Mine whipper får Royal Canin Energy 4800, det har et fedtindhold på 30% og på det holder de vægt uden at skulle indtage ekstreme mængder.

• #13   7. sep 2011 Ja mine rottweilere får også energy 4800 fra RC..så det er klart en mulighed for mutten, men ville ikke bruge det til den franske..

• #14   7. sep 2011 Det er så op til manden, hvad han føler for at afprøve på sin vaps, men jeg giver hellere end gerne de gode råd videre ... smiley Har det foder nogen effekt på pels ?

• #15   7. sep 2011 Lykke - Det burde heller ikke være nødvendigt, hvis vægten er fin på andet foder.

• #16   7. sep 2011 mine har rigtig fin pels...

• #17   7. sep 2011 Det har mine også, men de har jo ikke ret meget af den smiley

• #18   7. sep 2011 Hehe det kan man så ikke sige om en malamute ... Min støvsuger har i hvert fald beklaget sig et par gange over forstoppelse ... smiley

• #19   7. sep 2011 Nej, jeg er godt klar over der er en del pels på en malamute, mine har kun dækhår og de enkelte hår har en max længde på omkring en centimeter.
    Når de fælder får de en daglig aftørring med et hårdt opvredet vaskeskind, og det tager de fleste hår smiley

• #20   7. sep 2011 Jeg har haft 3 mutter. og fælles for alle 3 var at på trods af at jeg prøvede samtlige mærker så kørte de alle bedst på eukanuba.
    Det samme har min opdrætters hunde gjort.

Hvor kommer han fra ham mutten, for der er altså en del fordøjelses sygdomme hos mutterne uden stamtavle!

• #21   7. sep 2011 Gå efter:

WolfsBlut Blue Mountain
    WolfsBlut Pacifica
    WolfsBlut Green Valley

God sammensætning - og perfekt fedtprocent til din hund. Den smagsvariant som flest hunde er vilde med og som er topsælgeren er Blue Mountain. Min kæreste har butik og forhandler Blue Mountain - og den rykker for selv den mest kræsne hund smiley

Der er en foderbar i hendes butik, hvor hundene kan prøve mellem foderet i vores sortiment. der er
    Acana
    Orijen
    GourMix Classic
    Markus Mühle
    WolfsBlut
    Kingsmoor Pure

Og stort set alle hunde smager på WolfsBlut, om det er den de alle ender med i forhold til de andre valg der er, er selvfølgelig lidt op og ned - men i hvert fald rigtig mange vælger WolfsBlut.

Og det er Blue Mountain der ligger i foderbaren, fordi det er den de fleste hunde er vilde med..

Pøj Pøj med din Alaskan Malamute!

• #22   7. sep 2011 Hej TS,

Jeg bruger Wolfsblut - og det fungere upåklageligt. Synes det er en god kvalitet, der er de produkter hunden (naturligt) har brug for, og som ville spise hvis den havde levet i naturen. Som Palle er inde på er der (nogle af) WB varianterne hvor der er sparet på fedtet, hvilket ikke nødvendigvis er en dårlig ting. Men da min Tamaskan er hvalp, bruger jeg den variant der hedder "Green Valley", den indeholder 30% protein, og 18% fedt - fedt som dog næsten udelukkende stammer fra laks. Og dét skulle være mere end rigeligt til at dække fedt behovet. Der er mange forskellige muligheder, og det billigste sted at købe det er ved Dalum Dyrehandel - faktisk er det billigere dér end på nettet (selv med mængde rabat)... Af hvad jeg har kunnet finde.. (c: Jeg kan trygt anbefale Wolfsblut, og har ikke selv haft behov for så meget som bare overveje at skifte foder. Men held og lykke med mutten, godt at din kæreste har givet ham et godt hjem. (c: Hvis du har spørgsmål, så er du velkommen til at skrive.

• #23   7. sep 2011 Hej

Vores Malemut tæve og islandske fårehund/samoyede har altid fungeret rigtig godt på Olivers adult - et godt og rimeligt produkt.
    Du kan evt. give malamutten lidt fiskeolie i en periode, det har de også gavn af - det får mine hver dag - og de er superflotte.

se mere på www.olivers.dk

NB Olivers tager foderet retur, såfremt hunden ikke spiser det - kvit og frit!

• #24   7. sep 2011 Undskylder lige for off topic..

Kan det passe at jeg er "stødt ind i" Bamse i Nørre Snede ?

Hvis ja så er han ret lækker.. Og blevet betydelig pænere

• #26   15. sep 2011 Heidi ... Han skulle være fra en tysk avler smiley

Tusind tak for alle de fine svar .. smiley

Tina ..Jep han blir flottere og flottere ... smiley

• #27   15. sep 2011 Palle ... Det er netop fordi han er undervægtig endda .. Det har været voldsomt ...

• #29   16. sep 2011 Palle ... Ja ... Min kæreste siger der manglede omkring 30 kg på ham da han fik ham ...

Kommentér på:
Wolfsblut - Alaskan Malamute - anbefaling?

Annonce