{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Tilmeldt:
29. apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822

Olivers {{forumTopicSubject}}

Spørgsmål til de kloge fodereksperter smiley
Jeg har vundet 4 kg Olivers Adult og er nu i tvivl om jeg skal prøve det til Silas eller bare sælge det, da det jo ikke er kornfrit.

Han er allergisk over for alm hundefoder med majs, ris og hvede i - men i Olivers er der havre, ærter og kartofler. Er disse ingredienser ligeså allergi-fremkaldende, specielt tænker jeg på havre?

Lige nu får han Acana eller Orijen, som hans hud ikke reagere negativt på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olivers
  • #1   8. sep 2011 Det kunne du have vundet noget før, også sælge det til mig, da vi lige har købt 4 kilo til Thomsen smiley

    Men hvis han ikke tåler majs og andre ting, så tror jeg det er smartest bare at sælge det.


  • #2   8. sep 2011 Jeg ville nok sælge det. Tror ikke jeg ville tage chancen.

  • #3   8. sep 2011 Havre er jo også korn, så jeg ville ikke gi det til en hund som er allergisk.
    Sælg det, og brug det han plejer at få, hellere være på den sikre side end at risikere at udsætte drengen for et allergisk udbrud.


  • #4   8. sep 2011 Sælge det har oplevet flere hunde fået allergi af det, og når han har det i forvejen så er det en dum chance at tage.

  • #6   8. sep 2011 Så tager jeg ingen chancer og sælger det til nogen der kan bruge det. Lidt træls at have så krævende hunde smiley

  • #8   8. sep 2011 Lilly er ikke speciel natur-tro. Hendes foder består af korn, ris, majs og så en lille bitte smule kød tror jeg nok man kan ane i ingredienserne.
    Hun er bare så heldig at have krystaller i blæren, så der er ingen andre muligheder for hende.


  • #9   8. sep 2011 Kan du så ikke bruge det til Lilly?

  • #10   8. sep 2011 Det kommer jo an på, om hunden er allergisk overfor et proteinstof i nogle typer korn, eller den er det overfor lagermider.

    Der er ingen, der er allergiske overfor korn generelt.

    Det kornhysteri der vidner lidt om, at man nok ikke har dykket helt til bunds i mekanismerne omkring allergi....


  • #12   8. sep 2011 Nu spørger TS jo efter, om de tre også er allergener og ikke efter vores principper for fodring ;o)

    Og det er nu engang sådan, at fordi en hund ikke tåler noget korn, betyder det ikke, at den ikke tåler alt.


  • #13   8. sep 2011 CH: Jeg skal ikke kunne sige hvad det er ved korn, majs og den slags han ikke kan tåle. Dyrlægen udelukkede allergi dengang jeg kom med problemet, han fik taget skrab og blodprøve og den slags og det eneste det viste var at Silas havde svamp, dette fordi han kløede sig. Det blev behandlet uden den store effekt.
    Jeg valgte at skiftede foder til kornfrit, da jeg havde hørt at nogle hårløse har svært ved at tåle fx majs - og det hjalp da også med det samme. Hans rødmen, kløen og sår forsvandt helt.
    Han kom så kort på et foder med korn i igen, da jeg løb tør for Orijen og der gik ikke 2 dage så var han rød og kløede sig selv til sår igen.

    Stella: Lilly er på RC Urinary fra Dyrlægen. Spiser hun andet tisser hun blod, så desværre er det, det eneste hun må få smiley


  • #14   9. sep 2011 Peking - det er hamrende besværligt, når det viser sig at være mere intolerance end regulær allergi. Det er lidt af et detektivarbejde at finde ud af, hvad der trigger hvad.

    Men godt i fandt ud af rimeligt hurtigt, at det var majs, der var synderen.


Kommentér på:
Olivers

Annonce