2.850 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kleiner Münsterländer - what to know?? Kleiner Münsterländer - what to know??

Mine svigerforældre vil gerne have hund og har forelsket sig i Kleiner Münsterländeren.

Hvad skal man vide om dem? Er de gode som familie hunde? Kan de gå med to mindre børn på 8-9 år?

Hvad skal man holde øje med mht ti sygdomme?

Og til sidst, er der så nogen der har personlige erfaringer med dem? Og som måske kender en god DKK kennel?
Og er der nogen kenneler som man absolut skal holde sig væk fra?

Skriv gerne privat ang kennelerne..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kleiner Münsterländer - what to know??
  • #1   12. sep 2011 Det vigtigste at huske er vel at det er en fuldblods jagthund, der vil trives bedst med at blive brugt til jagt. Eller ihvertfald med et liv, hvor den får tilbudt tilsvarende aktiviteter og udfordringer. Den vil ikke trives blot som familiehund med et par gåture om dagen og lidt hverdags-lydighed.

• #2   12. sep 2011 Karina - nej det var jo netop det jeg tænkte.. Men jeg vil hellere høre andre om det, for jeg har ikke forstand på jagthunde.. smiley Men hvis den ikke kan trives som familie hund og SKAL bruges, så er det ikke en hund for dem.. smiley For det er det de kan tilbyde den, daglige gåture (godt nok lange) noget leg i haven med ungerne og lidt hverdags lydighed..

• #3   12. sep 2011 Det er jo virkelig en brugshund på højt plan. Men jeg ved faktisk ikke, om der i den race også findes både brugs- og showlinier? For så er show-linierne jo nok lige mere afdæmpede.

• #4   12. sep 2011 Jamen det var jo det jeg tænke.. Lige som der i huskyen er show, standart (som vores) og løbs hunde.. Løbs hundende trives jo heller ikke med at være klappe kage hunde..

• #5   12. sep 2011 Næeh - men det synes jeg nu heller ikke show-huskyen gør. Den skal også have nogle km i benene hver dag, for at trives. Min venindes to show-huskies løber ihvertfald lige så mange km ved siden af cyklen, som Aquis søster (som de også har) smiley

• #6   12. sep 2011 Selvfølgelig skal huskyen ud og lave noget uanset om den er af show eller løbs linier.. Griner.. Men tror mere at en show hund kan affinde sig med nogle gode lange gå/cykle/løbeture end en løbshund kan..

• #7   12. sep 2011 Jeg ved det faktisk ikke rigtigt. Mange løbshunde ligger jo næsten helt stille henover sommeren, hvor det er for varmt til at blive spændt for vogn. Det tror jeg faktisk ikke, at fx. Aqui ville kunne affinde sig med...

• #8   12. sep 2011 Heller ikke Jamie.. Aldrig i livet, selvom hun bruger det meste af hendes tid (når vi ikke er ude med hende) sovende på sofaen..

• #9   12. sep 2011 Ja når først Aqui har fået 10-15 km cykeltur, så ser vi heller ikke meget mere til ham smiley

• #10   12. sep 2011 Hej Line...
    Vil give Karina ret i at det er en jagt hund helt ind til benet. MEN, vores lille Kleiner på godt 1,5 år har aldrig været brugt til jagt, og blev heller ikke købt til det formål...han blev købt som familie hund. og det vidste sælger godt... smiley deres egen (moren) bliver jævnligt brugt til jagt men er ellers også en stille og rolig familiehund, som render rundt på deres gård...

Der er desuden en anden familie her på gaden (bestående af to "ældre" folk) som har en af brødrene. Han blev også købt som familie hund, og jeg ved de er lige så glade for ham som vi er for vores smiley

Vi giver ham daglige gåture, ture i hundeskov og frit løb på mark, hvor han får lov at jage alle de mus og andre smådyr han vil smiley
    så er der den daglige leg med vores schæfer, samt hundetræning (lige nu begynder, senere muligvis agility)

Han er den sødeste og rareste familie hund. rigtig glad og ELSKER at putte hos os. meget tålmodig og lærenem, og venlig overfor alle der kommer ind af døren.

Så jeg har kun gode erfaringer med kleinerne som familie hund! men det er vigtigt at man kan komme ud i noget skov og mark hvor hunden kan ,og må, bruge sine instinkter til at jage og løbe alt det den vil smiley

Held og lykke til dine forældre med at finde deres rigtige hund smiley

• #11   12. sep 2011 Charlotte R - ja som du skriver det kan den sagtens bruges som familie hund.. Bum bum.. Tror jeg må have fat i nogle opdrættere..

Nogen der kender til nogle GODE kenneler med sunde hunde?

Kommentér på:
Kleiner Münsterländer - what to know??

Annonce