2.445 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

cecilie f
cecilie f
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Anskaffelse af DALMATINER.... flere spørgsmål? Anskaffelse af DALMATINER.... flere spørgsmål?

Jeg har nu i LANG LANG tid gået og overvejet at få en hund. Jeg har altid haft meget kontakt til hunde, da næsten alle i min nærliggende familie har hund.

Jeg tænkte først på at få en dobermann, da mine bedsteforældre har haft racen de sidste 30 år og jeg holder meget af racen. Dens livlige sind og trofasthed. Men da jeg selv er en pige på 19 og gerne vil have hunden med ud at løbe osv. så er en dobermann meget voldsom og jeg har flere gange oplevet ikke at kunne styre den, fordi den er for stærk. I øjeblikket læser jeg og jeg vil blive boende hjemme til endt studie, men da skal hunden så flytte med mig senere hen i lejlighed. Så derfor skal den også have en str. passende dertil.

Som sagt er jeg en flittig løber og bor et sted med stor have og masser af plads. Så derfor tænkte jeg på en dalmatiner, fordi jeg tror det er en hund med et fantastisk temperament og et godt sind.

Er der nogen der har erfaring med disse? Jeg skal selvfølgelig være sikker på at kunne give den alt hvad den behøver. Hvad med foder, dyrlægetjek, motion osv.?

Udover dette... Så vil jeg vide mht. allergi... Som sagt har de fleste i min familie hunde og har altid haft det, det adspreder sig mellem dobermanns og labradors. Jeg har aldrig været allergisk overfor nogle af disse eller følt ubehag på nogen måde. Jeg har en veninde jeg overnattede hos for nyligt, der har en lille langhåret cockerspaniel, som sov inde hos os hele natten og der var ikke noget.. DESVÆRRE lider jeg af støv-allergi, så jeg skal helst have det så rent som muligt. Er der nogen der kender til lignende tilfælde må de meget gerne byde ind? smiley

Mange kærlige hilsner!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anskaffelse af DALMATINER.... flere spørgsmål?
  • #1   13. sep 2011 En dalmatiner overrasker en del nye hundeejere med at være en ret krævende hund..
    det er ikke blot en labrador med prikker.

Vær obs på at der forekommer døve hunde i racen

• #3   13. sep 2011 Hvis du har svært ved at holde en Dober så er det ikke en Dalmatiner du skal have, det er en MEGET aktiv hund, min veninde har en jeg tit passer hun er nu 9 år og stadig hyper, jeg er en stor pige på 30 år og jeg har svært ved at holde den når den møder en kat eller lign...

Det er en meget krævende race så tror ikke det er en hund for dig.

• cecilie f
    cecilie f Tilmeldt:
    sep 2011

#4   13. sep 2011 Jeg vil nu heller ikke kalde mig en uerfaren hundeejer og jeg bor hos min far der har levet med dobermanns hele sit liv. Og jeg har absolut intet problem med en dobermanns temperament og det er sådan en slags hund jeg selv ønsker... Men i stedet så fortæl mig hvad en god hund ville være?

• cecilie f
    cecilie f Tilmeldt:
    sep 2011

#5   13. sep 2011 Tusind tak for det indlæg! Dejligt med en der er positiv omkring en dalmatiner... ! smiley Må jeg spørge dig... hvad koster det dig at have ham/hende i måneden? Jeg vil være sikker på det kan lade sig gøre når jeg engang flytter hjemmefra.. smiley

• #6   13. sep 2011 Husk tavlen .Også inden for den race avles der så meget skod. Tavlen gør det noget nemmere at gennemskue det.

Kommentér på:
Anskaffelse af DALMATINER.... flere spørgsmål?

Annonce