2.261 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

hund og fantomsmerter ? hund og fantomsmerter ?

Jeg har en stor lab blanding på 4 år , som har 2 brud på sin meget lange og tunge hale , jeg har jævnligt blod op af dørkarme og han ømmer sig selvfølgelig også lidt .. jeg har snakket med dyrlægen om kupering, men hun synes ikke sidst at det var slemt , men nu tror jeg at han har fået et brud mere oveni det brud som er værst , han virker ikke øm når jeg røre det , men næste gang vi kigger til dyrlægen så tror jeg altså at halen den ryger .. Men nu sidder jeg så og tænker om han kan få fantomsmerter i sin hale ? og jeg har også hørt at det kan gå helt galt oppe i ryggen hvis de klipper den forkert af ?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund og fantomsmerter ?
  • #1   16. sep 2011 Min kæreste har fået klippet 2 led af en pegefinger efter en fyrværkeriulykke, og han har ingen problemer overhovedet med "lillefingeren", hverken om vinteren eller mht fantomsmerter...

En vigtig del af genoptræningen var at støde fingerspidsen og massere den så nerverne deri ikke voksede til fingerens normale længde, krøllede sammen og kunne trykkes - hvilket er det der giver fantomsmerterne..

Så med rette genoptræning bør der ingen problemer være =)

• #2   16. sep 2011 aha , tak for svar smiley

• #3   16. sep 2011 Jeg kan huske vi snakkede om det da jeg læste til dyrlæge, og det er muligt i teorien for hunde at få fantomsmerter, men det er ikke noget der er påvist. ((Men her skal så lige tilføjes at man, hvis man bare bruger DET som argument, heller ikke kan påvise at dyr kan føle smerte overhovedet... og det ved vi jo allesammen at det kan de godt.. *lol*))
    Jeg tror ikke det er noget jeg ville spekulere specielt over hvis jeg var dig. Jeg har ikke hørt om nogle tilfælde hvor hunden virkede til at have ubehag efter en kupering.

• #4   16. sep 2011 Okay , nej det er sikkert heller ikke noget , men i ved jo hvor bange man er for der skal ske noget ! smiley ..

• #5   16. sep 2011 Jeg har haft 3 korthårede hønsehunde, og alle 3 var halekuperet. Alle 3 viste tegn på fantomsmerter, de bed meget i hale stumpen. Det gik dog væk efter 2 - 3 år. Min gamle jack russell tæve fik fjernet sine vildtkløer, og havde fantomsmerter i de tæer der ikke var der. Igen en uhæmmet biden i benet

• #6   17. sep 2011 En af mine katte fik en del af halen amputeret efter et uheld og han virkede til at have fantom smerter (bed i stumpen) i nogle år efter - jeg kan ikke huske hvor lang tid, men jeg vil gætte på omkring 4 år.

I dit tilfælde vil jeg dog overveje om de ulemper hunden har nu ikke opvejer risikoen for fantomsmerter.

• #7   17. sep 2011 Lige som med mennesker er det nok forskelligt. Nogle har det andre ikke.

Kommentér på:
hund og fantomsmerter ?

Annonce