Hunden redder mennesker fra at brænde inde (: {{forumTopicSubject}}
I går var der brand ude ved min mor og papfar, og man kan godt sige deres hund reddede deres liv! Pludselig stod hun på trappen i gangen og gøede og pev, mor og papfar kiggede ud af vinduet og så deres carport stod i flammer.
De skyndte sig gribe en snor, få den på Trine ud af terrassedøren og løbe den anden vej rundt om huset. Da de var ude foran carporten begyndte det at skyde glas og de løb ud på vejen med Trine i snor.
- En lille solstrålehistorie om Trine! (: Er hende evig taknemmelig for hun reagerede og sørgede for ingen brændte inde (:
- Men nu tænker jeg lidt, hvordan kan en hund opdage sådan noget før ejerne? (:
- Er det bare fordi en hund har en fantastisk lugtesans og høresans og hun har kunne lugte og høre der var noget? (:
- Eller er der andre grunde? (:
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
Håber at historien endte godt, og at de fik reddet deres hus!
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
Skrevet: 18-09-2011 11:27:31
Slet indlæg
Super sådan!
Vores kat reddede min mands liv, da vores hus brændte, men det var nu mere fordi huset stod i lys lue, at katten "opdagede" det. Han var kun 13 uger og min mand han sov bare!
Helt sikkert har hunde og katte for den sags skyld, en meget mere veludviklet sans for ting, der er anderledes, så hunden har både kunne lugte, høre og sikkert også mærke det.
Håber ikke de er alt for chokerede og at noget kunne reddes.
Mange tanker
jan 2010
Vores kat reddede min mands liv, da vores hus brændte, men det var nu mere fordi huset stod i lys lue, at katten "opdagede" det. Han var kun 13 uger og min mand han sov bare!
Helt sikkert har hunde og katte for den sags skyld, en meget mere veludviklet sans for ting, der er anderledes, så hunden har både kunne lugte, høre og sikkert også mærke det.
Håber ikke de er alt for chokerede og at noget kunne reddes.
Mange tanker
jan 2010
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.301
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 19
Hehe (: Ja den ignorere vi bare
De er kommet sig en smule over chokket, og Trine er ved at falde ned igen (: Der skete jo en helt masse i går aftes, så hun var helt rundt på gulvet (: ..
May - Den slemme HG søster - nu med Boston
Tak for svaret :o) Ja, ingen tvivl om hunde de er nogle fantastiske dyr, og har nogle helt særlige evner!
Og til jer begge; De har fået tre sækker tøj ud der kunne reddes som er sendt til rens på forsikringens regning. De skal snart redde møbler ud når politiet er færdige derude, for taget er ved at falde ned. Tømrene har sagt huset ikke kan reddes, så det skal bare væltes. Så lige nu venter de på politiet er færdige så de kan redde nogle af deres ting (: Værst ser det ud på overetagen. Underetagen har "kun" fået røg og vandskader (:
jan 2010
Sender dem mine allerbeste tanker og ønsker for fremtiden.
aug 2010
Selvom det kun er døde ting, er det stadig hårdt (: De er gået fra at have alt til at have næsten intet jo. Det mest surrealistiske er at jeg overnattede der fra fredag til lørdag, lørdag sad vi inde i huset med film og middagsmad og hyggede sig og da jeg tog hjem var det et hus man kunne bo i. Nu er det ingenting. Det går bare så stærkt sådan noget
jan 2010
Ja det er helt utroligt så hurtigt det går ;-(
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 976
Man kan låne en bog på biblioteket, hvordan man træner sin hund op til at reagere på røg og ild !!! (mener den hedder brandtræning for hunde)
aug 2010
Okay (: Ja det var dejligt hun gjorde det (: Er også lidt stolt af hende selvom det er normalt de reagere på det (: .. Hun er bare min solstråle, er hende taknemmelig for at have reageret (:
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.432
Jeg kogte kartofler og var gået fra køkkenet,,,den der dims i emhætten der suger fedt var faldet ned og den antændte
Vores køkken stod i flammer men daisy gøede og blev ved at ligesom hente mig så jeg forstod noget var galt,,heldigvis:-))
aug 2010
Hunde er nogle fantastiske dyr, med nogle fantastiske evner! (:
sep 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 31
aug 2010
Hunde er nogle unikke dyr! (: Godt din hund reagerede på det! (:
Hunden redder mennesker fra at brænde inde (: