{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Børste tænder? {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens..

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt.

Min hund har virkelig dårlige tænder, de er brune og ser virkelig skidt ud.
Jeg tror ikke længere at denta stix's er løsningen, så overvejen om jeg skal begynde at børste hende tænder.

Gør i det på jeres kunde? skal jeg burge almindelig tandpasta eller..??

vil rigtig gerne høre hvad jeres erfaringer med det her er.

Hilsen Kristina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børste tænder?
  • #1   19. sep 2011 jeg børster min hunds tænder når hun bliver badet, men hvis de ser rigtig slemme ud må du opsøge dyrelæge eller evt, ringe til en om hvad du skal gøre.:)


  • #2   19. sep 2011 En ting der også hjælper er midlet plaque off - det kan fåes bl.a. hos dyrlægen og hældes i drikkevandet.
    Jeg tror nemlig, at du skal have gang i flere ting, hvis din hund har så dårlige tænder.
    Dentastix er i mine øjne ikke en pind værd, modstanden i dem er for lille til rigtigt at virke mod eksisterende tandbelægninger. De kan kun bruges forbyggende og der er okse(huds)ben langt bedre, der er mere gnavearbejde i dem.


  • #3   19. sep 2011 Jeg ville nok smutte forbi dyrlægen. Vaps kan meget vel have brug for en tandrensning

  • #4   19. sep 2011 Jeg har ikke selv haft problemer med beskidte tænder, men tilslutter mig hvad de andre siger omkring at tage til dyrlæge hvis det er slemt. At give ben er klart en god vedligeholdelses-løsning. Jeg har dog også børstet tænder på mine unghunde (for at vænne dem til det hvis det nu skulle blive en nødvendighed senere i livet) Det er ikke en god ide med almindelig tandpasta. De kan ikke lide skummet, det kan give dem dårlig mave og så skal man også være opmærksom på at flour jo er giftigt hvis man spiser det. smiley Så hvis du vil børste tænder på vapsen så enten lad være med at bruge tandpasta, eller køb en til hunde i en dyrehandel. smiley

  • #5   19. sep 2011 En tandrensning ved dyrlægen lyder til at være din løsning på dit her og nu problem. Efterfølgende vil det være fint at børste hundens tænder(man skal bruge hundetandpasta). Eller give den nogle rå knogler den kan tygge på.
    Det er meget forskelligt fra hund til hund hvordan tænderne er, små racer har ofte større tandproblemer.
    Jeg børster ikke tænder på min hund da det ikke er nødvendigt men jeg holder øje med hendes tandsæt, og giver hende rå knogler. De der dentel stiks uanset mærke giver jeg ikke meget for andet end som godbid.


  • #6   19. sep 2011 Så må jeg vist en tur til dyrlægen smiley

  • #7   19. sep 2011 Mht dentasticks snakkede vi med vores dyrlæge om dem. Hun sagde at det ikke er det mekaniske der hjælper (tygge-effekten) da den jo er temmelig ringe. Men de er tilsat noget der ændre kemien i munden ligesom plaque-off der hjælper mod tandbelægninger.. Vi bruger dem ikke, men børster tænder med hundetandpasta og giver politistave eller andet at gnave i. Tør dog ikke give rå knogler da han tygger meget hårdt og er bange for han knækker tænder. I følge vores dyrlæge får de rigtig mange hunde ind der har knækket tænder på rå knogler.

  • #8   19. sep 2011 Vil også helt klart sige, få lavet en tandrensning hos dyrelægen og derefter må du holde det ved lige med tandbørstning, hver dag. Man kan bare bruge en børnetandbørste og ikke nødvendigvis tandpasta.

  • #9   19. sep 2011 Vaks skal også til dyrlægen og få renset tænder. Dit lyder dog til at være så slemt, at den skal under narkose imens..

  • #10   19. sep 2011 Sandra H: Nu har jeg arbejdet ved en dyrlæge i et år og vi har aldrig renset tænder på en hund uden at den er bedøvet. Det er simpelthen for farlig både for hunden og personen som udfører arbejdet.

Kommentér på:
Børste tænder?

Annonce