{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Jamen hvorfor Diego? :'( {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er smiley

Så er jeg her altså desværre igen med mit Diego problem smiley det har ellers gået rigtig godt med at få biderriget til at stoppe, men så..
*tidligere indlæg* ( underlig adfærd eller forkert håndtering)

-Her i morges efter vores morgen tur blev Diego ude i haven, nogen tid efter ser jeg ud af vinduet og kan se at han ikke ligger ved hoveddøren som han plejer når vi er kommet hjem, jeg tager sko på og går ud i haven for at se hvad han laver (han er i ballademagere alderen, og de fleste af mine blomsterbede har mistet livet, så ville tjekke at han ikke lavede ballade) jeg går om i baghaven og ser at han bare går og snuser rundt -"Fint nok" tænker jeg, vender rundt og går ind mod huset igen( han har ikke set mig)
Diego må så ha hørt mig for da jeg når om på den anden side af huset kommer hunden flyvende og sidder med det samme i ærmet på mig? smiley jeg blev vildt forskrækket over at han sådan kom springe bagfra og meget ked af det inden i at han kan finde på sådan noget især nu hvor det hele var begyndt at gå i den rigtig retning ( troede jeg) smiley

Så nu spørg jeg IGEN hvorfor gør han sådan?
- Er det leg fra hans side af?
- Blev han forskrækket over at han kunne høre nogen gå i haven når han troede han var alene?
- Er det ren magt/dominans?

håber på at høre fra jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jamen hvorfor Diego? :'(
  • #1   19. sep 2011 Er det ikke glæde.. som når hvalpe løber hen til deres mor, og hyggebider hende..????

  • #2   19. sep 2011 Ved godt nok ikke hvad der farer i hovedet på ham...
    Men at han direkte går i armen/ærmet på dig, ville jeg som hundeejer skisme ikke finde mig i.... smiley

    Har aldrig haft en hund som har gjort som din men nappet ret hårdt i hånden og der bed jeg sgu igen.... Måske ikke den rigtige måde men reagerede bare spontant og han bed aldrig igen...


  • #3   19. sep 2011 Nej eller det ved jeg ikk *g* det er derfor jeg spørg, sys selv det er en underlig form for leg hvis det er det men det kan da godt være? smiley - Han holder FAST og knurre faktisk som hvis man trak tov med ham, jeg er bare hans torv?? men hvorfor gør han det uden varsel, det var næsten som når man ser politiet bide-træne deres hunde, Diego gjorde det bare af fri vilje.. smiley

  • #4   19. sep 2011 Det er jo umuligt at svare på uden at have set hændelsen. Hundens kropssprog er altafgørende.

    Men du siger, at det går bedre - det betyder jo ikke, at træningen er overstået...

    Så det er jo bare at fortsætte, som du har gjort, hvis det har virket... Ting tager tid.


  • #5   19. sep 2011 Der er intet til hinder for, at det kan være ballade og begejstring overhovedet...

    Hvis han tager fat i dit ærme og laver trækkeleg med dig, så er det leg, han har gang i....


  • #6   19. sep 2011 Anika - Nej vi er helt enige, jeg finder mig heller ikke i det, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal irettesætte ham når han gør det for ALT og jeg mener ALT er prøvet!! har snakket med så mange om det her problem og der er ingen som selv har oplevet det (incl. mig selv) og der er bare ingen ting der ligesom rigtig får han til at forstå at jeg VIRKELIG mener at han ikke må gøre sådan!!?
    Han er jo god som dagen er lang på sin egen teenage måde men det er mig en gåde at han har det her problem.. eller hvad der nu gør at han får disse flip eller udbrud? :S


  • #7   19. sep 2011 Tja jeg er så en af dem der mener at ikke alt kan klares med en kiks...

    Tror du måske skulle have fat i en proff som kan komme og se ham når han gør tingene mod dig eller bare generelt om der er ting der skal eller kan laves om med ham...

    For om det så er leg eller alvor så er det ikke acceptabelt, hvad så hvis det er leg men en dag ender i alvor... Ikke et rart billede... smiley


  • #8   19. sep 2011 CH - nej træningen fortsætter som hidtil.. men han har aldrig gjort det på den måde før? jeg gik med venstre hånd i lommen og han sprang op og fik fat lige under albuen, jeg kunne måske lidt ha forstået det hvis jeg jeg gået og flagret med armen eller noget, men gik jo helt stille og roligt da han kom flyvende :S men nej, ved godt at det er svært at give en forklaring på hans adfærd når i ikke kan se det, men måske nogen der kunne have et bud på en forklaring..

  • #9   19. sep 2011 Mia, det er nu ikke så ukendt for mig, det du beskriver... Jeg tror også, jeg har skrevet til dig om det i en anden tråd?

  • #10   19. sep 2011 Men brug da den at hvis du ikke ved hvad han laver i haven/ ikke kan se ham, så lav en lyd han reagerer på og lad ham komme til dig, istedet for at lede/kigge efter ham...
    Så er du på forkant af ham....


  • #11   19. sep 2011 Har du haft en adfærdskonsulent til at se på jer ?

  • #12   19. sep 2011 Anika - Nej vi er helt enige.. problemet ligger i at han gør/ har indtil nu aldrig vist denne adfærd hvis der har været andre i nærheden. vi har været ved en terapeut og der var der ingen problemer han sprang ikke en eneste gang, hun ville gerne ha vi filmede det hjemme, det prøvede vi så men uden held for igen lige så snart der var nogen omkring os så var der ingen problemer..

  • #13   19. sep 2011 CH - ja vi snakkede også om det i en anden tråd det er rigtig, din metoede afprøvede jeg også og til en hvis granse fungerede den også, men han når desværre at køre helt op engang i mellem også sys han bare det er endnu federe at springe og og faktisk bide hårdere. smiley

    Tina - kun terapeut som jeg skrev til Anika.

    Anika - Ja, det kan du selvfølgelig ha ret i, men i terien burde jeg jo kunne gå ud i min egen have uden at advare hunden først ? ;9 smiley *griner* ej, jeg forstår godt hvad du mener smiley


  • #14   19. sep 2011 Hmm invester i et cam som kan hænges op i haven og så sæt det til når du selv mener han er i det humør, mener det kan sættes til commen så du optager det på commen....

    Syntes jeg har set nogen der ikke var forfærdelig dyre... Men kig omkring i butikker som aldi, kvickly osv...

    Så er du alene i haven og han ved jo ikke der bliver filmet.... smiley


  • #15   19. sep 2011 teorien*


  • #16   19. sep 2011 Mia - som jeg sagde til dig der, så bliver det værre inden det bliver bedre. Hunden prøver endnu mere for at få dig til at reagere - og gør du så det, så ødelægger du faktisk forløbet.

    Det er ikke behageligt så længe det varer, men det virker til gengæld. Hunden skal IKKE kunne se en fordel - og det, at du reagerer er en fordel.

    Så hvis du vil det her, så må du holde ved og være mere stædig end hunden. Det er ikke sjov træning, men jeg garanterer dig for, at hvis du ikke gør det, så bliver det bare mindre og mindre sjovt at være dig - OG hund.


  • #17   19. sep 2011 Ja men når hunden er ved dig kan du jo bare gå derud og så ved du jo hvor han er, så han ikke kan komme bagfra og gøre det....
    Og så længe du ved han kan finde på det må du jo være på forkant hele tiden og forhindrer det overhovedet kan ske...
    Kan du slet slet ikke se på ham at han er ved at komme i det humør...?????


  • #18   19. sep 2011 Imens du træner, skal du blokere for, at der sker den slags.... Jeg synes anikas forslag er glimrende.

    Træn også noget basal lydighed med hunden, så du kan give ham en kommando, når du kan se, at han er ved at køre sig op. Altså INDEN det går galt.

    Nr 1 er at forhindre situationerne i at opstå.


  • #19   19. sep 2011 Anika - det er også prøvet med vores digital cam. men må prøve det igen, problemet er at han rykker så meget rundt på mig at jeg har svært ved at blive i billede hele tiden, hvis han ville trak han mig rundt i hele haven, trods hans kun 7 mdr. er han overraskende stærk :S så vil aldrig kunne for hele situation filmet smiley men må bare blive ved med at prøve.. der er ikke andet for.. men ellers tak for ideen smiley

  • #20   19. sep 2011 Tænk hele tiden 5 min fremad med din hund, så du som leder kan forhindrer ham i at komme i situationen... Ved det er hårdt at skulle være på forkant hele tiden men indtil han er stoppet helt i det er det virkelig nødvendigt for dig..

    Du kan jo ende i værste tilfælde med en hund der gør skade på dig når du nu siger han hvis han ville kunne trække dig rundt i hele haven...

    Kan sgu godt forstå du er træt af det.....


  • #21   19. sep 2011 *jamen det er bare svært at være foran en hund som SÅ spontant kan gå fra at ligge stille og roligt ude i haven til at fuldstændig ude af kontrol og som ikke er til at falde ned igen..

    CH - Som jeg skrev til længere oppe, så virkede din metode et godt stykke hen afvejen i starten, men i Diego har efterhånden fundet ud af at han kan bide så hårdt at jeg ikke kan undgå at reagere ( han bider virkelig TIL) så kan desværre ikke selv holde til at bruge den mere smiley som jeg skrev i den anden tråd virkede det jo faktisk også ved første forsøg, men han bider så hårdt mere end hvad jeg kan holde til smiley men dyb respekt for at du har kunne holde til det smiley


  • #22   19. sep 2011 Nej det er ikke nemt slet ikke...
    Når han bider så lyder det i mine ører til at han har fundet ud af hvad der kan få magten fra dig.... smiley
    Selvom du måske ikke føler dig bange så kan det jo være han mærker du faktisk er det.... Og så skal du altså have noget proff hjælp...... Ved det koster men det er det værd hvis du kan få hjælpen til at stoppe det helt....


  • #23   19. sep 2011 Anika - Nej det er ikke, tror ikke han kan følge jeg bliver bange, for er ikke bange for ham på nogen måde, jeg er bare rigtig ked af det og bliver skuffet lige med det samme når det sker det kan han måske mærke.. Men kan bare slet ikke forstå hvorfor det er sådan når vi ALDRIG har problemer når vi er ude at gå, vi har super kontakt og han gør ingen problemer hvis vi f.eks træner i skoven og sådan, det er indtil videre kun noget der sker herhjemme, men det er jo også det territorium det hele sikkert handler om smiley
    Men sys bare måske også det er lidt unfair fra hans side af, når det nu er mig der også står for alt det sjove sammen med ham ik' smiley


  • #24   19. sep 2011 Det der har intet med territorialadfærd at gøre overhovedet.

    Det er en hund, der har fundet en måde at få lidt gang i gaden på, og det gør den så - naturligvis. For det kan betale sig for den.

    Den er ikke dominant eller aggressiv, det er en legesyg teenager, der har fundet vejen til sjov og ballade.


  • #25   19. sep 2011 CH - En meget smertefuld form for sjov og ballade sys mor godt nok smiley men du mener altså at det sagtens bare kan være leg i hans øjne? men burde han så ikke tage imod hvis man tilbød ham noget andet istedet for armen, altså en pind, bold, kiks, what ever? for det rager ham en høstblomst nemlig..

  • #26   19. sep 2011 Næ, ikke hvis han synes det andet er sjovere.


  • #27   19. sep 2011 Med magten mener jeg du ikke formår at stoppe ham i det...
    ikke at han er dominant... smiley

    Hedder ikke Cæsar.... smiley


  • #28   19. sep 2011 jamen okey, men hvordan irettesætter jeg så en så voldsom leg? for det hjælper ikke at blive gal, eller tage det stille og roligt, det hjælper SLET ikke at ignorere ham, det hjælper ikke ved fysik kontakt.. der er bare ingen ting der hjælper smiley Ej, I må altså undskylde er bare så ked af at have det her problem, når jeg aldrig har haft problemer med de andre.. så føler mig en smule såret i kamp hvis i forstår.. smiley hvis så bare at der var en man kunne tage ud til og at han så ville opføre sig "dårligt" så andre kunne se hvordan og hvad han gør, så jeg kunne få svar på om det er leg, dominans, magt eller om han er frustreret over et eller andet eller om det er mig der er helt gal på den med ham og dermed håndtere ham helt forkert eller at jeg måske overser de små signaler han sender..

  • #29   19. sep 2011 Tja personen kunne måske smugles ind i huset mens hunden er i haven og du er ved ham.. ??? Ved det faktisk ikke.... Men der må og skal sgu være en løsning på dit problem....

  • #30   19. sep 2011 Hvis det kan trøste dig, har to af mine whipper gjort det samme i 6-7 måneders alderen og det har hos begge været et forbigående fænomen.

    Jeg forsøgte så vidt muligt at undgå, at de fik lejlighed til at hoppe op og bide sig fast, men hvis det alligevel skete forhold jeg mig helt i ro og gav dem enten komandoen "stop" eller "slip"

    Det kræver selvfølgelig, at man har indlært en kommando og så ved jeg godt, at det er lettere sagt end gjort, at forholde sig roligt, hvis det gør hammer ondt i armen.

    Jeg er helt sikker på at for mine whippers vedkommende, var det et spørgsmål om at lave skæg og ballade, det havde intet med dominans eller lignende at gøre.


  • #31   19. sep 2011 Anika - Hehe.. Ja der må sku så!! smiley

    Kirsten - Ej er det rigtig!!? ja det lyder nok lidt underligt men det er jeg virkelig glad for at høre ( forstå mig ret)

    Min mand og jeg har haft det oppe og vender over aftensmaden altså det med at det er leg for ham, det virker sådan set som om at det godt kunne være det, sys dog stadig at det er ret voldsomt men alligevel er det en mulighed. Men det der er ide at det er stort set lige gyldigt hvad og på hvilken måde jeg siger tingene til ham, bliver han bare mere og mere ivrig og bider hårde, altså det er virkelig lang tid disse "stride" kan tage mellem os.. Men det ændre da lidt synet på problemet hvis det er i leg.
    - Hvor gamle var de ca. da de var vokset fra det ( bare så jeg måske har noget at sammenligne med og glæde sig til smiley smiley )


  • #32   19. sep 2011 Mia - Den ene var ovre det i løbet af en måneds tid, den anden tog det noget længere tid med.
    Hun stoppede ret hurtigt med at hoppe op og bide mig i ærmet, men fortsatte så med min søn og han havde noget sværere ved at forholde sig i ro.
    Hos ham var det dog oftest "bare" jakken eller trøjen hun hev fat i.

    Kan han blive mere og mere ivrig, fordi han kan mærke du mister besindelsen/bliver mere skinger i dine kommandoer?


  • #33   19. sep 2011 Kirsten - Okey det har pt. stået på lidt over en måned med Diego. ja, men det kan det helt sikkert, jeg ved godt at det er gør at han bliver mere ivrig for jeg bliver jo også frustreret over at han bliver ved og ved og ved lige meget hvad jeg siger og gør ved ham.. han kan til en hvis grænse godt "slip" men når man siger det til ham i denne situation giver han en knurrende agtigt ( lyder ikke aggressiv) fra sig og bider sig bedre fast( det virker som om at han godt er klar over hvad jeg siger til ham, men at han ligesom siger at -Det ikke er noget jeg skal bestemme, hvis kommandoerne så fortsætter kan han godt finde på at slippe sit tag vende rundt om sig selv også komme springene igen ( Ros i det han slipper har ingen effekt heller ikke med godbidder indblandet, ved godt at det sikkert ikke er optimalt at blande mad ind i det her problem, men jeg har virkelig været ude i ekstremerne for at trænge igennem til ham)

  • #34   19. sep 2011 Med intensiv træning vænnede Cassius sig af med de her løjer efter et par måneder.

    Coffey er ikke færdig med det endnu - han har en utrolig lav stresstærskel, der hjælper løjerne lidt på vej, så det er et lidt større projekt.


  • #35   20. sep 2011 CH - det er virkelig intens træning der skal til!!! Det jeg næsten sys der er værst ved det at man næsten kan mærke på ham at han godt ved den er gal, men han gir sig bare ikke.. Men jeg tror også der må være blandet noget stress ind i Diego's tilfælde, eller jeg ved det ikke.. Jeg tog mig selv i min frustration over endnu en kamp med hunden idag, at sige til min mand -Nu gider jeg ham sku ikke mere!!! Jeg er træt af ham han bliver jo ikke bedre, hvorefter jeg rammes af den dårligste samvittighed, for selvfølgelig vil jeg ham ( hunden) og for at det ikke skal være løgn kommer hunden hænd slikker mig på hånden( som om han sagde undskyld) så måtte mor lige have 2 min. til at samle sig igen.. Men ihh alle de følser man blander ind i det hele, sys det er svært at håndter engang imellem, og både du og Kirsten lyder bare så "rolige" eller hvad man skal kalde det ( tager virkelig hatten af for jer begge)

  • #36   20. sep 2011 Jeg har lige et tillægsspørgsmål (endnu et)
    * Når nu "kampen/legen eller hvad vi nu skal kalde det, er igang så har min mand et par gange selv syntes det er gået for vidt mellem mig og hunden så han blander sig og Diego slipper med det samme og gør ingen ting så længe min mand er der, mit spørgsmål går så på - Er det godt eller skidt at han gør det? jeg siger selv til ham at han ikke skal gøre det for det må jo få mig til at se svag ud i Diego's øjne at han bliver nød til at hjælpe mig? er jeg helt gal på den eller er det kun godt at min mand griber ind?



  • #37   20. sep 2011 Mia, lad dig endelig ikke snyde - for mig var det så frustrerende at jeg også ofte ønskede kræet hen over peberet gror. Faktisk var jeg ikke RIGTIG glad for ham før han var et års tid - dog ikke med dette som hovedomdrejningspunktet. Det handlede i høj grad om savn af den gamle hund, men alt det her gjorde det bare slet ikke bedre.

    Tro mig, jeg har råbt, skreget, grædt - jeg har været helt ude i tovene. Men jeg besluttede mig for at tage kontrollen og alene det, at jeg inde i mit hoved ændrede indstilling gjorde, at hunden forandrede sig og respekterede mig mere.

    Og så det lange seje træk - med masser af blå mærker både på arme og på dellerne. I starten var det som sagt ekstra hårdt - for hunden insisterede bare mere. Men meget hurtigt begyndte resultaterne at vise sig, og så gav det hele mening.

    Det ER hårdt. Og man skal være ultra-tydelig. At filmen knækker en gang i mellem er naturligt, men sætter en et lille skridt tilbage - så må man på hesten igen.


  • #38   20. sep 2011 Du bliver ikke svag af at din mand stopper legen - at du bliver svag forudsætter jo, at det er en kamp din hund kæmper. Og det er det ikke - han forsøger ikke at bekæmpe dig, han forsøger at lege med dig.

    Det er klart, at det for træningens skyld er bedre at du selv gennemfører - men den frustration man oplever når man står der er nu rar at blive lettet for, så jeg kan godt forstå at du ønsker det stoppet.

    I øvrigt kan man sige, at når man nu går væk fra magt-tanken og går ind i leg-tanken, så er det vigtigste faktisk at hunden ikke får succes med sin adfærd. Om den bliver stoppet af din mand, af postbudet eller af, at du holder skansen er ligegyldigt. Bare hunden finder ud af, at den adfærd får den ikke noget ud af.


  • #39   20. sep 2011 Okey så er vi da ude i sammen føles register i i hvert fald smiley Det er præcis den samme tanke der ramte mig idag * -Men fandeme NEJ, jeg kan sku godt få styr på min hund og det SKAL jeg!!! tænkte jeg.
    Det skal helt sikkert nok også komme, for kan jo godt mærke at der er sket en forandring og at der er længere imellem at det sker men det er stadig ikke godt nok.
    Men jeg må indrømme jeg godt kunne tænke mig at se hvordan du håndtere Coffey når han gør det. Altså så jeg evt. havde noget at sammenligne med. smiley


  • #40   20. sep 2011 CH - men så tænker jeg lidt for idag fandt vi ud af at lyden fra ringeklokken til hoveddøren for ham til at stoppe op og lytte dog stadig med min arm i munden, men vi prøvede det et par gange, i sådan en situation hvor han er stoppet i sin adfærd og koncentrer sig om noget andet, skal jeg så bare stå og vente på at han trækker igen? eller skal jeg hive ærmet ud af munden på ham eller?

  • #41   20. sep 2011 Med Coffey undgår jeg fuldstændig at sætte ham i den situation - netop fordi det er meget stressbetinget, når det sker for ham. Jeg afbryder alt, når jeg kan mærke, at han er ved at geare op. Så jeg blokerer i stedet for.

    Hvis han afbryder, så skal han jo roses for det.

    Endelig ikke vente på at han går i gang igen - det lærer han jo ikke noget af. Skil dig fra ham og hvis han ikke kører op af, at du roser ham stille, så gør det.

    Husk dog på, at jo mere i bruger ringeklokken, jo mindre vil den virke. Han finder hurtigt ud af, at der ikke sker noget som helst ved at den ringer.


  • #42   20. sep 2011 jamen hvad så de gange hvor det kommer ud af ingen ting som f.eks igår hvor jeg bare gik i haven og han kommer og bider sig fat, jeg har ikke sagt noget eller set på ham ( det var total umotiveret)
    men hvis prøvet at gøre mig fri af ham når han har øje på noget andet så fokusere han på mig eller min arm lige med det samme og legen fortsætter som om intet var sket. Ringe klokken var heller ikke ment som et redskab det var bare noget vi opdagede ved en tilfældighed, så ville bare høre om man kunne bruge det til noget, når det nu lige er det eneste udover min mand som kan fjerne hans fokus et øjeblik. Men ellers var det ikke meningen at ville bruge den til noget. smiley


  • #43   20. sep 2011 Det er aldrig umotiveret - men vi mennesker ikke altid hurtige nok til at fange de indledende øvelser ;o)

    Når du ikke når det, og hunden er sat i gang, så er der kun en vej, og det er at være stiv som en stenstøtte.

    Der er også det andet og langt mere kedelige og voldsomme alternativ, og det er at sætte ham så grundigt på plads, at han aldrig glemmer det - der skal dog nok noget til. Det skal du afgøre med dig selv, om du vil gennemføre, for hvis ikke du trænger nok igennem, så vil hunden køre yderligere op.


  • #44   20. sep 2011 hehe, ja tak, min mands mening og metode er også af den gamle skole og rigtig nok det har virket for ham, det er ingen tvivl om at det er Anders der er Alfa'en her. Jeg har også selv brugt den metode da det hele startede og det havde ingen effekt andet end som du siger at han kører mere op MEGET MERE!! så på den vis vinder jeg ingen ting har jeg fundet ud af, det ender i ren magtkamp og det er med stort M !!! faktisk ret ubehageligt at opleve sin hvalp sådan...

  • #45   20. sep 2011 Ja, det er ikke særlig sjovt - og din hvalp er jo en rottweilerblanding - i sidste ende er det nok en god ting ikke at skabe en kamp, man ikke kan vinde i sidste ende.

    Men det ER en løsning, man skal bare kunne gennemføre den. Og naturligvis også kunne håndtere at bygge forholdet op til hunden igen, hvis det ender med tillidsbrud


  • #46   20. sep 2011 Nej helt sikkert, vi har desværre været for "langt ude" et par gange, så det er på ingen måde den sådan han vil lære det.. når det sker med Coffey hvor længe vare det så før han mister interessen og slipper? og går han helt væk eller vender han bare om sig selv og gør det igen?

  • #47   20. sep 2011 Jeg lader det slet slet ikke komme helt derud - jeg havde heldigvis erfaringen fra Cassius da vi fik Coffey ;o)

    Cassius holdt ikke fast, han gentog sine haps. Det var ikke regulære bid, men dog så hårde at jeg fik rifter og blå mærker af skidtet ;o) Og også i ren leg. Han havde en fest - og jeg havde ingen kontrol.

    Til at starte med, da jeg besluttede mig for at lade adfærden uddø via træning gik ham som sagt mere til den - tog hårdere fat i lidt længere tid. Og så trappede det stille og roligt ud.
    Det er ikke noget, der sker fra det ene øjeblik til det andet - i starten vil de jo bare prøve endnu mere for at få en reaktion - som der jo plejer at komme, og som de ønsker.




  • #48   20. sep 2011 Jeg skal lige huske at sige, at du i øvrigt skal finde en balance - for jeg har faktisk et billede af, at når du forholder dig inaktiv, så går du lidt med ham.

    Og at gå med ham er at lege med. Du skal gøre dig fuldstændig stiv som et bræt - og hverken trække imod ham eller gå med ham. Jeg ved godt, det er drønsvært - men giver din krop efter, så får han gevinst. Han vil så springe op, tage fat, dutte, hoppe ned igen, springe op igen, tage fat, slippe, bakke væk, komme igen - i skøn forening. For til sidst at forstå, at der ikke sker noget som helst sjovt.


  • #49   20. sep 2011 Okay.. den erfaring kunne jeg virkelig godt bruge smiley
    Nej ved godt at det tager tid meget tid og en masse andet at få styr på det her og det skal der helt sikkert også nok komme. det handler om tålmodighed!! smiley


  • #50   20. sep 2011 Jamen altså, jeg er kommet så langt at jeg kan mærke på ham at han ændre sind eller hvad man skal sige, han bider ikke lige så hårdt men virker samtidig lidt forvirret eller frustreret over at jeg gør som jeg gør? altså han prøver mere men ikke lige så voldsomt, det er vel et lille tegn på at det går den rigtig vej? Tager du armene helt ind til kroppen eller ryger de i lommen??

  • #51   20. sep 2011 Mia, ja så er det et positivt tegn. Man starter med at kunne se tvivlen i hundens øjne.
    Og så prøver den lige lidt ekstra til - og så begynder adfærden stille og roligt at uddø.

    Du skal bare placere dig så du står bedst muligt - hvor du kan stå fast og hvor han kan få mindst mulig succes. Det kommer sig ikke så nøje hvordan præcist det er - så det må du forsøge dig lidt frem med. Bare du rører dig så lidt som muligt, når han er gået i gang med sine unoder.


  • #52   20. sep 2011 Jamen du har ret.. det er bare så hulens svært at stå fast når han trækker og rykker i tøjet.. men må finde på et eller andet, eller måske bruge fodboldt støvler så man har bedre fodfæste..? det skal i hvert fald nok lykkes, kan måske håbe lidt på at noget af gassen også går af ballonen når han er færdig med at være teenagere, ved det ikke, men man kan da håbe..


Kommentér på:
Jamen hvorfor Diego? :'(

Annonce