{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

Også var den der igen, igen IGEN. *suk* {{forumTopicSubject}}

Go' formiddag alle sammen.
( Morgenbrok/ suk)

Jepsen, så var den der igen i morges da vi var på den sædvanelige tur. Som nogen af jer ved har vi jo vores rott/lab. bla. og som han ser ud, bare en STOR lab.

Når men vi møder så en dame med den sødeste lille cocker tæve, og de 2 vapser får lov til at løbe fri og lege lidt. mens står damen og jeg og snakker og hun spørg mig om Diego er ren, hvor på svaret kommer at det er han ikke, han er blandet med rottweiler og nu kommer den sædvanlige så -"Når, jamen vi må også videre" hun skynder sig at tage sin hund i snor og gå meget hurtigt fra stedet.
Hvor er jeg dog led og ked af at folk bliver "bange" for min hund når de høre hvad han er for en smiley
Begge hunde rendte jo og hyggede sig gevandigt, så hvorfor kunne de ikke bare få lov til det, selvom han er blandet med hvad han er?
Hvordan kan folk ændre syn på ham når de først efterfølgende finde ud af at han er en rottweiler bla.?? smiley
Og hvor det ærgre mig at jeg sagde at han var rott. bla. der mistede han så en mulig lege veninde, burde jeg holde helt op med at står ved hans blanding også bilde folk ind at han er ren? ( det sys jeg ikk)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Også var den der igen, igen IGEN. *suk*
  • #1   21. feb 2012 Jeg synes bare, at du skal sige at han er blanding, og så ikke mere end det. Hvis folk så spørger ind til det, så sig bare at han er labradorblanding smiley

  • #2   21. feb 2012 Måske bare svare "nej, men han er nu lige så dejlig alligevel" og stille dem samme spørgsmål med deres hund?
    Synes det er ærgerligt når det går jer sådan, Rotten er en dejlig hund :o)


  • #3   21. feb 2012 jeg er personligt død hamrende ligeglad hvilken race hunden er, bare den ikke er mega voldsom mod mine tøser.. smiley
    Den mindste syntes de store er skide sjove lege med, hvorpå den "gamle" ikke helt gider smiley


  • #4   21. feb 2012 Hvor er det bare øv, at folk dømmer på den måde.

    Kan se du er fra Vestsjælland, vi bor lige udenfor Slagelse og kan altid bruge en legekammerat, måske du bor i nærheden???


  • #5   21. feb 2012 hehe ja Anne, men så kan det jo være de bliver ved? men selvfølgelig hvis der bliver sagt mange pæne ting om den anden hund og spurgt ind til den, så kan det jo være personen har travlt nok med selv at fortælle imens hundene leger ;o)

  • #6   21. feb 2012 Rotterne, enig, kig på hunden :o)

  • #7   21. feb 2012 Ja, men jeg forstår det jo heller ikke, det første folk ser når de ser ham, er en labrador der er lidt større end normalt, intet på ham fremstår jo som rottweiler( kun det mor og far kan se på ham)

    NML H - Nææh man skulle ikke tro det vel.. Men tro mig der er faktisk flere end man lige regner med smiley

    *Molly*Kiki * Lige præcis, du ville jo ikke tage tøsserne og skynde dig væk bare fordi du fandt ud af at han var blandet med rott. hvis hundene hyggede sig sammen.. dete r jo ikke racen det kommer an på, men hvor godt hundene går i spænd.

    Aino K - Ja, jeg tænkte også selv at vi nok bare havde været uheldig de første par gange, men at det bliver ved sådan, gør mig ærligtalt ked inden i.


    *Anne K med Bøllefrøen Balto! *´ - Ja, det kunne jeg jo gøre, men jeg står jo ved at jeg har en rottweiler bla. ( det skal ikke lyde som en potens forængere, så forstår mig ret)
    Men selvom det måske lyder lidt fjollet så er jeg glad"/ stolt" over at min hund har rotte gener. ikke fordi det gør ham til noget mere specielt end andre, men han kræver bare lige det hak mere end en alm. lab. gør, og derfor ville jeg jo gerne kunne stå ved hans blanding uden at folk bliver bamge for ham.

    Synes jo bare det er så surt at de kan hilse på ham, lade deres lege med ham og synes han er en super sød og fin hund, lige indtil de spørg indtil ham, så bliver han en utilregnelig/farlig hund.. smiley


  • #8   21. feb 2012 "Synes jo bare det er så surt at de kan hilse på ham, lade deres lege med ham og synes han er en super sød og fin hund, lige indtil de spørg indtil ham, så bliver han en utilregnelig/farlig hund.. :("

    Ja det er trist!!!


  • #9   21. feb 2012 Rotterne, ja det siger at ejeren lige har prøvet at kværke hunden fordi den var ved at overfalde ham i søvne hehehehe ;oP Jamen han ligner jo slet ikke en Rotte, hvor er folk dog bare så argh :o(

  • #10   21. feb 2012 Kirsten R - Ja, vi bor i Gørlev, så det kunne da sagtens blive aktuelt, hvis din dejlige senner bamse ikke er bange for at blive spist at min monster Rottweiler smiley Hihi..

    BEAUCERON * Arhh, er du sikekr, på det er løgn, sys nu altid at man har kunne se pomeranian skinde igennem hos hende smiley smiley *griner* Nej kan godt se hvad du mener, det er bare så surt at opleve det så tit, kontr hvis jeg nu kom med en rottweiler eller at han lignede en, så kunne folk jo gå i en bue uden om os i stedet fopr at stoppe, men igen de ser en ulv i fåreklæder smiley eller en lab. i rotteklæder er det vel nærmer smiley

    Rotterne - Ja, se du ved hvad jeg støder på.. men i dit tilfælde har folk jo igen også muligheden for at gå forbi jer, fordi de kan se det er rotter du komemr med.. min pointe er jo bare at folk ændre syn på et split sekund så snart de høre at han ikke er en lab.




  • #11   21. feb 2012 Nu siger du at den bare ligner en stor Lab, er der lab i den `?

    Hvis der så læg vægt på det i stedet, du behøver jo nødvendigvis ikke vide hvad alt i hunden er.

    At udelade noget er jo ikke at lyve, og hører folk der er lab i vil jeg gætte på det virker lidt modsat, for dem kender folk som førehunde, rolige familiehunde osv.


  • #12   21. feb 2012 Rotterne - HAHA... Hvor er du sød!! Ja, se min dræber!! hvad er folk bange for *OMG* smiley smiley smiley


  • #13   21. feb 2012 Lige præcis rottweileren forstår jeg heller ikke, at folk er så bange for...

    Det er da en forholdsvis kendt og almindelig race, og selv om den ofte bliver brugt som vagthund og bliver fremstillet lidt "bidsk" på film osv., er det jo ikke en listehund (selv om den vist nok er på observationslisten), så jeg er faktisk overrasket over, at folk reagerer sådan.


  • #14   21. feb 2012 Ryan F - jeps, der er lab i ham. jeg har fra tidligere valgt ikke selv at snakke om min hund når vi møder andre, mebn hvis folk spørg ind til ham, så som BEAUCERON * også gør med sin Kovu, så fortæller jeg gerne om ham.. og det er jo også først der at problemet opstår.. desværre



  • #15   21. feb 2012 BEAUCERON * det er sjovt, det var også hvad Anders sagde første gang jeg vidste ham et billede af Kovu.
    Men nej, kan godt se hvorfor folk kan tro at Kovu er en blanding, man ser jo ikke mange af hans race i hverdagen, men kan også godt forstå at du sortere dem fra du ikke gider. Jeg skal nok bare lade hver med at være så nærtagende over for hvad folk siger om min hund, det kunne være at det var jeg der skulle begynde at tage min hund og gå når folk siger noget om ham, så kan de se hvordan det er.. -" suk, er det en ren gravhund du har!!?*shit* -kom diego vi skal hjem nu, den er farlig" *LOL*


  • #16   21. feb 2012 Hvis du fremhæver labben så snakker du jo stadig om ham mener bare når du så er igang så kan du jo så få føleren om du skal "glemme" rotten eller om du kan fortsætte. Mit gæt er stadig at folk vil være mere venligt stillet over for den hvis du fokusere på labben frem for rotten.

    Start ud med det er en lab blanding og så spørg til den andens hund.



  • #17   21. feb 2012 Louise H - Jo, den er op OBS -listen, men nej, jeg forstår det heller ikke,,,


  • #18   21. feb 2012 Jeg har også nogle gange oplevet den der "Tsh..." mht race *GG*

    Men han ligner da også "bare" en forvokset gårdhund/foxterrier LOL


  • #19   21. feb 2012 Ryan F - *Smiler* jamen det giver næsten sig selv, for det er det jeg siger og så er folk jo nysgerrige, -" nåå, jeg hvad er han blandet med, han er virkelig folt" Jamen han er blandt med root" og så ændres folks blik..
    Det er måske bare folkene i den lille bondeby jeg bor i der, er galt på den.. smiley for igen, snakker aldrig om min egen emd mindre folk spørg til ham..


  • #20   21. feb 2012 NML H - lige præcis, jeg har heller aldrig stødt på en farlig rotte, hverken ren eller bla. hvor imod man kunne næve et par racer som man møder jævnligt som måske ikke ser farlige ud men lyder fint negative..


  • #21   21. feb 2012 Jeg må sige jeg er overrasket over, at der er så mange der ikke forstår folks frygt..
    Jeg har selv to skønne rotter, og mener det er den bedste race overhovedet..

    MEN... Når jeg kigger på de mange overfald og grimme overskrifter, så forstår jeg altså godt folks frygt og fordomme..
    Ikke at jeg synes det er rationelt, men forståeligt helt bestemt i mine øjne..


  • #22   21. feb 2012 Sarah Trebbien R - jeg tror også det komemr meget an på hvilke folk man møde i dit og BEAUCERON *'s tilfælde.. for folk som bare har lidt kendskab til div. racer, kan jo godt se hvad de er, men dem som kun kender til de meste kendte racer men som stadig føler at de kender alle racer i hele verden, vil nok stille spørgsmålstegn ved begge hunde? Men skøn er han da alligevel, din fox bla. smiley smiley


  • #23   21. feb 2012 Kedeligt smiley


  • #24   21. feb 2012 ~Henriette RotteMor ~ kan godt se hvad du mener.. pointen i tråden, er hvorfor folk først ændre syn på min hund når de ved første øjekast ser en lab, men efter 20 samtale finder ud af at der er rotte i ham også skynder sig at gå, når både person og hund og hilse og evt. leget sammen ( altså hundene imellem) smiley


  • #25   21. feb 2012 Ryan F - hov, der gik det da vist lige lidt for hurtigt på tasterne, sorry.
    men ja, det er kedeligt, meget kedeligt..


  • #26   21. feb 2012 BEAUCERON * DET ER DA DET HAN GØR!!!! smiley men det er rigtig, jeg fik nok bare for meget i morges.. sorry mit sure opstod..


  • #27   21. feb 2012 Hehe Beauceron - jamen det er han da smiley Og din er en dejlig dobber-bjæfer-blanding smiley Indrøm dog, vi kan jo bare godt lide at stritte lidt med lillefingeren!! smiley

  • #28   21. feb 2012 Teen Kaos
    Jamen selv der kan jeg til dels godt forstå det, ikke at jeg er enig med de andre ejere..
    Men rotten blir ofte fremstillet som en ondskabsfuld dræbermaskine, som man aldrig ved hvornår det slår klik for..

    Og selvom vi andre ved at det ikke er korrekt, så forestil dig den omvendte verden..
    Hvis du havde en lille hund af en art, og fandt ud af at den i dette sekund rendte rundt og legede med en hund, som hvornår det kunne være sprængte en sikring og gik amok i blodrus..

    Som sagt, jeg synes slet ikke det er rationelt, men forståeligt ja til dels smiley


  • #29   21. feb 2012 det er spøjst, for jeg har stortset kun fået positive kommentarer om Baco (han er ren rottweiler)... Folk roser rottweileren, og jeg får at vide det er en fantastisk race smiley jeg har da også fået negative kommentarer, men det kan vist tælles på en hånd...
    Vildt at det kan være så forskelligt!



  • #30   21. feb 2012 BEAUCERON *
    Haha.. sjask, også fik de den!! fedt!

    ~Henriette RotteMor ~
    Nej, når du stiller det sådan op, er det jo rigtig nok.. men igen, fik nok bare for meget i morges.. sys jo det er synd for drengen at han ikke kan få nogen venner.. mutti må bare lade hver med at være for ærlig, fremover.


  • #31   21. feb 2012 Alternativ løsning

    Næste gang en spørger så siger du at det er en blanding mellem Lab og panya - så lyver du jo íkke

    og for de uvidende så er panya swahilli for rotte som jo bliver brugt som slang for rottweiler

    Du kan jo ikke gøre folk er uvidende hehehehe


  • #32   21. feb 2012 Kirstine H - hvor bor du??? så flytter vi sq dertil smiley smiley men næsten alle de negative oplevelser og kommentare kommer fra dem vi møder i byen, men hvis vi tager til høng i hundeskoven så er snakken en helt anden.. det må være byen der er noget galt med og ikke hunden smiley smiley


  • #33   21. feb 2012 Kirstine..
    Han er også kun unghund endnu *G*
    Da Fadia var lille havde jeg hende med på kræmmermarked, og ALLE skulle nusse og ae og ihh hun var så sød..
    Året efter da vi var afsted på selv samme kræmmermarked, gik folk udenom i en stoooor bue *G*

    Teen Kaos..
    Det er nemlig møg hamrende synd for vovserne, også det jeg mener med at det ikke er rationelt..
    Men tja som ejer af to der ikke kan lyve sig fra racen, så har jeg bare vænnet mig til det *G*


  • #34   21. feb 2012 Ryan F - Ej, hvor er du sød!! tak, den tager jeg sq med næste gang smiley :D


  • #35   21. feb 2012 Henriette RotteMor ~
    Ja, lige præcis... Vi er vel stolte over de hunde vi har lige meget udseende, så folk må jo have deres meninger og så må jeg jo bare sortere ud i dem som jeg ikke kan bruge til noget smiley




  • #36   21. feb 2012 Lol Ryan den var go!!

  • #37   21. feb 2012 Beauceron..
    Jamen ingen tvivl om at folk dømmer udelukkende ud fra racen..
    Men det er en af de ting som man bare er nødt til at acceptere..

    Kan godt se det kan være svært, men jeg har lært at trække på smilebåndet over dem der vælger at trække sig når vi kommer gående, for ligemeget hvad jeg siger eller gør, så kan jeg ikke ændre på deres opfattelse.. Det er spild af min tid at forsøge *G*


  • #38   21. feb 2012 ~Henriette RotteMor ~
    det kan du selvfølgelig have ret i smiley men synes bare at der er mange der fortæller om at de har haft rottweiler eller kender en og de er fantastiske hunde smiley

    Men tror helt sikkert det er et spørgsmål om hvor man bor, da jeg boede på Frederiksberg ville folk heller ikke lade deres hunde hilse på min daværende rottweiler, der var mange der tog deres små hunde op på armen når vi passerede hinanden... Og her i Brøndby er det så lige modsat.

    og er i øvrigt enig med Henriette smiley


  • #39   21. feb 2012 Jeg har en poms hvalp, og møder tit nogen kæmpe rotter, og jeg må sige det er nogen af de mest rolige hunde jeg møder det virker som om har fuldt forståelse for det er en hvalp de har med at gøre. har ham dog altid i snor når han møder så store hunde da han vejer 1500 g, så han kunne hurtigt komme til skade under leg! men hvis det var en større hund jeg havde vilde jeg ikke være bleg for, at den fik en kæmpe rotte som lege kammerat.

  • #40   21. feb 2012 Har selv oplevet det en gang.. Vi var i skoven, og der mødte vi en mand med sin grav hund. Vi sad og snakkede om lidt af været, da han lige pludselig spurgte om vores hun var ren schæfer, imens han sad og nussede Loke. Der sagde jeg nej han er rott/schæfer/norsk elghund blanding. Han svarede nå og blev helt stram i betrækket. Derefter skyndt han sig at trække hænderne til sig, og tage sin hund og gå.

    Oplever da også nogen folk gå en stor buede uden om os når vi går tur. Så vi kender godt til det med folk som skifter mening/holdning om hunden, når de høre hvad den indholder af racer.


  • #41   21. feb 2012 Hvor er der dog bare kæmpe forskel på folks synpunkter.. mene r da glad for at der er så mange herinde som ved hvad jeg taler om og at I kommer med beroligende kommentare til det smiley

  • #42   21. feb 2012 Cecilia L
    jamen altså... og hvor er det dog trist at folk har det sådán. men hvis du nu havde sagt at hun var blandet med en lab elelr noget andet "ufarligt" så havde han nok nusset med hende endnu ikk' .. smiley smiley


  • #43   21. feb 2012 Stine, det er også min opfattelse af Rotten, har selv haft en, hun var en ener, kun "farlig" hvis nogen trådte i småstenene udenfor huset når natte var faldet på, ellers var hun så dejlig en hund, faktisk havde jeg min mindste søn på ca. 2 år med den dag jeg købte hende på hendes 1 års fødselsdag, når min søn tog fat i hendes bidering var hun så blid, men var det en voksen mand der tog fat, så lagde hun alle kræfter i, hun blev solgt pga. de ikke kunne gå tur med hende, hun vandt førstepræmie i lydighed.... Meget knyttet til sin ejer, så kærlig og beskyttende på en stille måde hvis hun ikke kendte folk, så blev hun lige i nærheden og holdte et lille øje på klem ;o) så dejlig en hund! glemmer hende aldrig!

  • #44   21. feb 2012 Hehe men sjovt nok så kan man også engang imellem herinde høre folk der har en lille hund, en fremmede spørger om de må klappe den, der bliver sagt Nej fordi ejeren ved den ikke bryder sig om fremmede og måske kan finde på at bide, men hvad gør folk.... de klapper den alligevel i de fleste tilfælde.... altid har de fleste opfattelsen at en lille hund ikke kan være "farlig", men det kan den da godt ;oP

  • #45   21. feb 2012 Teen Kaos
    Jo helt sikkert :o) Det havde han nok... Men vi har nu også lært at vi skal bare ignorer sådan nogen folk og kun tænke på hvor dejlig vores hund han er. Det er jo en skam folk har denne holdning, da de tit går glib af den ellers dejlig og velopdraget hund, som ikke kunne finde på at gør nogen noget.


  • #46   21. feb 2012 *ROSA* Nej selvfølgelig har din hest ikke gjort nogen noget, ingen heste har, for ellers havde de jo været LISTEHest eller på OBS listen.

    Kunne se godt ud

    .....
    .....
    .....
    ....
    Rottweiler
    Shetlands Ponny
    Islænder
    Araber
    ......
    .....
    .....

    naaa just kidding


  • #47   21. feb 2012 Eller det hedder måske ikke listehest med PASHeste eller TÖLTHeste ?

  • #48   21. feb 2012 Haha Ryan

  • #49   21. feb 2012 ROSA *
    Jamen det har jeg da helt klart forståelse for har det selv på samme måde med nogle af de mindre racer( er ikke bange, men hilser ikke på dem uden at ejer har sagt go for det)
    Men det er nu heller ikke folks frygt tråden handler om. Men hvorvidt folk ændre syn på min/ andres hunde når de finde ud af hvad de er blandet med..
    et eks. smiley
    Når du ser min hund, ser du en labrador og du slipper din hund så den kan lege med min, vi falder i snak og snakken falder på min hund, hvor jeg fortæller dig at han ikke er ren men er blandet med rottweiler.. Du har forinden jo sagt go' for at min hund okay.

    Så kommer Spørgsmålet : ville du så skynde dig at tage din hund og gå din vej, fordi du 10 min. efter vi mødes finder ud af at min hund har rotte gener eller ville du lade hundene lege videre og havé en hyggelig stund sammen? smiley


  • #50   21. feb 2012 Ja, det må man sige, han får da strøget nogle guldkorn.. lige hvad man har brug for på sådan en grå og kedelig dag smiley Super Ryan smiley

  • #51   21. feb 2012 Hehehe Rosa

  • #52   21. feb 2012 *ROSA* nu må jeg jo nok krybe til kort, jeg aner ikke hvad PAS og TÖLT er - men har en ven der gør smiley

    Google er din ven


  • #53   21. feb 2012
    *ROSA *
    Okayhelt sikkert.. jeg havde nok også lige holdt lidt bedre fat i diego hvis der kom en løs rottweiler eller noget andet stort, helt sikekrt, man ved aldrig hvad de kan finde på når de er løse.. smiley Og har fuld respekt for at folk/vi ved hvor vores grænser går over for andre hunde.. det virkede bare lidt som om du ahvde misforstået hvad tråden handlede om, hvilket ikke var tilfældet.. så du skal skam ikke undskylde smiley det er helt fair smiley


  • #54   21. feb 2012 LOL som du dog kan skrive det Hanne

  • #56   21. feb 2012 Maria..
    Hvor gamle var hundene ca. da det skete?


  • #57   21. feb 2012 ja, det tænker jeg også, for vi har måtte droppe at forstætte træning med vores pt. fordi at han også får hjerneblødninger på træningsbaner.. han bliver for kåd og stresset..

  • #58   21. feb 2012 Min var også en del oppe og køre lige inden, hun elskede det og blev meget ivrig... jeg smed altid lidt godbidder til hende i græsset, så var hun helt tændt til træning bagefter når hun havde "støvsuget" græsset ;oP

  • #59   21. feb 2012 Diego går total i selvsving.. stikker så meget vat i ørene som han kan, også skal den elelrs bare stå på leg og tonseture med de andre.. så for de andre holdet skyld har vi valgt at ud sætte det og gøre det herhjemme i stedet for også starte op på et voksenhold til sommer smiley

  • #61   21. feb 2012 *ROSA *
    Hmm.. det kan være det er noget der kommer med alder.. jeg er også blvet mega højdeskræk indefor de sidste par år, for i tiden kunne jeg stå på toppen af sukkerfabrikken i gørlev og se ud over byen.. idag når jeg ståt ved siden af den og tænker på at skulle kravle derop igen er jeg ved at tisse i min nederdel..


  • #62   21. feb 2012 Nu har jeg ikke den store kendskab til rotten (dybdegående) men har en onkel der har haft 2 hvor de virkeligt var 2 yderligeheder af temeprament spektraet.

    Den første var købt for den skulle være vagthund i hans bageri (i ved stor hund osv. ikke den skulle være en angrebshund) - hun var så godmodig at brød der en ind i bageriet så ville hun da hente en pose kager til dem, man kunne ride på hende - det eneste der var, når hun lå i HENDES stol skulle man lade hende være (så knurrede hun)

    Den anden var direkte lumsk - den kunne komme og gøre sig til og ville kælse - og pludseligt hang den i armen.

    Her mener jeg det ikke kun har noget med opdragelse og træning, men også hvor kommer den fra, hvordan er den behandlet af opdrætter.

    Så i bund og grund vil jeg nok være meget vagtsom over for alle størrer løse hunde UDEN ejer, er ejeren der kan man jo se kalder han den til sig, lystre den osv.

    Vi har en der somme tider går forbi med en løs rotte, har ALDRIG snakket med den, men som han går med den - stop ved vej osv. - ville jeg ikke være nervøs for at lade vores hilse på den

    Syntes ejeren siger mere om hunden, end hunden selv gør - her mener jeg kommer der en bande agtig bodybuilder type med en hund der er mere muskulær end normal vil jeg nok gå stor bue uden om uanset om den er i snor, om den logre osv,


  • #63   21. feb 2012 Maria..
    Jeg tænker mere om den såkaldte hjerneblødning, kan være fordi hundene er blevet kønsmodne og udviklet eget køns aggression, det ligger jo i høj grad til racen smiley

    Som skrevet kan jeg sagtens følge folks forbehold for racen, så var slet ikke for at pege fingre.. Blot ren nysgerrighed smiley


  • #65   21. feb 2012 Maria..
    Det kan også sagtens komme senere hen..
    Jeg købte Wictor som 3årig og dengang kunne han med alle, men efter overfald udviklede han eget køns aggression i meget høj grad..

    Men ja må ikke være sjovt at være vidne til, og når man oplever det flere gange med forskellige hunde af samme race, er det klart man får nogle seriøse forbehold..
    Rotten ER heller ikke en allemands hund, men ja mit hjerte brænder for dem, så klart jeg synes det er den mest fantastiske race der findes *G*


Kommentér på:
Også var den der igen, igen IGEN. *suk*

Annonce