{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.674 visninger | Oprettet:

Den var ny... {{forumTopicSubject}}

Okay... den har jeg så ikke lige hørt før.. hunden er af ulovlig race, og boligforeningen vil ikke have den ind hvor personen flytter til, og hunden må naturligvis ikke sælges videre. Hvad gør man? Nå ja, afliver hunden og siger at det er "loven der tager endnu en uskyldig skønhed fra jordens overflade" !!

Ej men det er jo en fantastisk løsning, så slipper man også for at tage ansvar for sine handlinger smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den var ny...
  • #1   26. okt 2015 Fyck!

  • #2   26. okt 2015 Jeg sidder MEGET, MEGET hårdt på mine hænder.....

  • #3   26. okt 2015 Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves... smiley

  • #4   26. okt 2015 Med den indstilling fra ejer, så kan det også være, at hunden er bedre tjent med at være løbet over regnbuebroen.....

  • #5   26. okt 2015 Det er simpelthen så hjernedødt at folk ikke fatter at der kun er en der er skyld i at hunden må lade livet og det er dem selv!
    Hverken politiet, loven, politikkerne, dyrlægen, internat eller farmor er skyld i det!

    Bræk!


  • #7   26. okt 2015 Det er faktisk ikke ejer, men en der kender ham, der har lagt et billede op af hunden og skrevet det, og efterfølgende forklaret i kommentarerne hvordan manden ikke må have hunden med eller sælge den. Og derfor bliver den aflivet... og det er så "loven der tager en uskyldig"... what

  • #8   26. okt 2015 smiley

  • #9   26. okt 2015 Ja, det er da lovens skyld, at manden vælger at flytte ind i en privat boligforening, som ikke tillader hunden....

  • #11   26. okt 2015 Sophie: arh, det er det nu ikke. Længe før loven trådte i kraft har boligselskaber haft regler om, hvilke hunde, de vil have. Jeg har boet et sted, hvor man måtte have hunde under 10 kg, og her hvor jeg bor nu, må man ikke have bla rottweiler, staff og doberman. Det er demokratisk bestemt på afdelingsmøder, hvilke hunde, som må være her. Det har ikke noget med loven at gøre

  • #12   26. okt 2015 Sophie - nej det er så heller ikke lovens skyld.
    Der var masser af boligforeninger (og træningssteder) der selekterede i racer også inden lovgivningen på området kom.

    Det svarer vel til at have 3 hunde - ønske at flytte i en boligforening, der kun tillader 1 hund - og så aflive de to af dem, og give "andre" skylden?


  • #13   26. okt 2015 Jeg skulle lige til at skrive at det forhåbentlig var SÅ søgt og SÅ dumt at ingen hoppede på den....men..... smiley smiley

  • #15   26. okt 2015 Hvem skulle håndhæve, at alle har et hundekørekort? Folk, som dig, skider jo alligevel på loven?

  • #16   26. okt 2015 Det kan da aldrig blive lovens skyld at du vælger at flytte ind i en bestemt boligforening smiley
    Lige præcis som Karina siger - har jeg 3 hunde, VIL flytte ind hvor jeg kun må have 1 og derefter afliver 2 af hundene, er det vel heller ikke fair at mene, at det er boligselskabet der har "taget mine uskyldige hunde". Eller mener du sagtens at man ville kunne sige, at det er boligselskabet og loven der har aflivet hundene? smiley


  • #17   26. okt 2015 Pittbull har så været ulovlig i Danmark i mere end 20 år....



  • #20   26. okt 2015 Sophie - den lov der gælder i Danmark, gælder i hele landet, uanset hvor man bor, eller hvad boligselskabet har vedtaget.

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #22   26. okt 2015 Det er en del af for-processen som mange glemmer, inden de anskaffer sig hund. Bor man til leje - kan det så give problemer? Kan det blive endnu sværere ifht. racen?

    Det kan aldrig blive andres fejl, man ved i det man får hund at det kan give nogle udfordringer - så må man enten lade være med at få hund, eller også være klar på at f.eks. boligsøgningen bliver sværere/dyrere.

    Det er lidt ala når folk kalder politiets fotovogne for pengemaskiner - er vi ikke enige om at det kun koster penge hvis man kører ulovligt?! smiley


  • #23   26. okt 2015 Det er korrekt når det gælder de racer, der kom på forbudslisten i 2010, men Pittbull har været ulovlig i Danmark i mange år før det.

  • #25   26. okt 2015 American Staffordshire Terrier alias Amstaff kom først på listen i 2010, men Pitt Bull Terrier og Tosa har været på forbudslisten siden 1991.

  • #26   26. okt 2015 Nå, jeg tror hun indså sin fejl og slettede sin bruger....

  • #27   26. okt 2015 De er så onde på hundegalleriet...de sagde at min hund var ulovlig!

    Åhhhh - SUK!


  • #28   26. okt 2015 Ja, alle ved jo at siger man bare ET kritisk ord om ulovlige hunde og ejere så er man ond og hunderacist!

  • #29   26. okt 2015 Spændende samtale med Frk. Usynlig xD

    Det sjovt for jeg er stødt på ret mange typer som i deres små kredse praler med at deres hund er pit, og de er squ da ligeglade med loven.

    Men reelt, hvor mange af dem tror man så egentlig ER pits, for jeg vil næsten garanterer at disse typer ikke kan se forskel på pit og amstaff blanding?


  • #30   26. okt 2015 Jeg må ikke have schæfer, der hvor jeg bor. Det må også være lovens skyld så! Lorte lov.. smiley

  • #31   26. okt 2015 ... det er det jeg siger.. oprydning er noget skidt... bare fordi jeg ordner lidt gulv i min entre, så går jeg glip af noget.



  • #33   26. okt 2015 Hvis hunden er FØDT før loven, så er det da loven der kræver et uskyldigt liv.......

    Hvis ikke, så se bort fra min kommentar smiley


  • #35   26. okt 2015 Ej det er jo ikke loven der kræver et uskyldigt liv. Ejer vælger SELV at flytte i et boligselskab hvor denne type hund ikke godtages. Det er ejer, der tager de her valg.

    Ville du også sige at det var loven der krævede et uskyldigt liv, hvis jeg flytter ind i et boligselskab velvidende at man IKKE må have schæfer, og jeg derfor afliver min schæfer? smiley


  • #37   26. okt 2015 Hmmm - tror altså det gælder for alle, at det er svært at finde en billig bolig i Kbh, hvor man må have hund? Uanset hvilken race, der er tale om...

  • #39   26. okt 2015 Jaaah, hvis hunden egner sig til omplacering... Min den gamle ville aldrig kunne klare en omplacering, så selvom hun ikke er den mindste smule ulovlig, ville jeg være nødt til at aflive hende, hvis jeg var "tvunget" til at flytte et sted hen, hvor hun ikke kunne komme med. Men jeg kunne da aldrig drømme om, at give andre skylden for det?

  • #41   26. okt 2015 Men Ida boligselskaberne har jo sat nogle regler. Jeg kan da heller ikke helt forstå de nogle gange lidt underlige valg af hundetyper, man ikke må have, men det er jo desværre bare det, der er vedtaget.
    Min kritik går på at man vitterligt kan finde på at skrive, at det er hundeloven/raceforbuddet, der er skyld i at hunden bliver aflivet smiley Som om man leder efter en grund til at "de skal have blod på hænderne", hvis du forstår.


  • #43   26. okt 2015 Mmh jeg har lidt svært ved at forstå det smiley Men altså hvis jeg nu opstiller et eller andet scenarie, hvor min egen hund på et tidspunkt blev forbudt, og jeg var nødsaget til at flytte hvor jeg ikke kunne have hunden med.. så kan jeg vel godt se at man synes det er frygteligt, at hunden skal aflives (selvfølgelig).. men bare ikke på den måde, at man mener at "i dag tager loven endnu en uskyldig skønhed fra jordens overflade".
    At der står i loven, at hunden ikke må omplaceres, betyder jo ikke, at det er loven der kræver hunden aflivet i den situation - det er det, jeg mener smiley


  • #44   26. okt 2015 Man har ALTID en anden mulighed... Det er et spørgsmål om prioritering. Nogen finder den bolig de vil have, som passer til job, økonomi osv. Og bliver så vrede, når de ikke kan have deres hund der.
    Andre vælger bolig efter deres hund. Også hvis det betyder, at der ikke er råd til bil. At de må flytte længere væk osv. Det er altid ens eget valg.

    Og jeg ved godt, at det ikke altid er så enkelt. At det er et spørgsmål om mange ting, der skal tilgodeses, og skal gå op i en højere enhed.
    Men hvis hunden er første-prioritet, så løser man det. Og ellers tager man ansvaret og står ved sine valg.


  • #46   26. okt 2015 Det er ikke bare svært at finde lejlighed i Kbh... Det er noget nær umuligt at finde NOGET i KBH, og når du smider en hund i ligningen så går den ikke op... Jeg går på dyrlægestudiet og der er mange af mine medstuderende som stadig ikke har et sted at bo men er tvunget til at leje et lille bitte værelse for 4.000 kr om måneden en time uden for København, hvis de overhovedet er så heldige... der er folk som sover på uni om natten...
    Kan godt forstå det er svært, men jeg er enig med jer andre smiley


  • #47   26. okt 2015 Trist historie. Har man anskaffet sig en hund, uanset race/type, så må man jo leve med konsekvenserne, også selvom det kan betyde at man må flytte længere væk fra byen, for at få en bolig, hvor hunden er velkommen.

  • #50   26. okt 2015 aaaah racismekortet igen... jeg tror osse jeg vil trække det kort hver gang noget går mig imod.

    Og den med 'så var det nok ikke..' her kommer jeg til at tænke på linje 3's sketch med 'desuden var det ikke en malerbøtte, men en spraydåse'


  • #52   26. okt 2015 Der kan jo ligge meget mere bag historien som ikke er blevet oplyst. Måske er ejeren socialt udsat og er blevet huset af kommunen? Så er der ikke så meget at rafle om. Synes i er lige hurtige nok til at dømme andre, men det er vel generelt et problem på HG...

  • #53   26. okt 2015 Uanset situationen så synes jeg det er ret langt ude at mene, at det er loven der "tager endnu en uskyldig skønhed fra jordens overflade" smiley

    Der er MANGE boligselskaber der ikke tager imod muskelhunde, hunde over 10 kg, hunde over 50 cm osv osv... kan godt forstå hvis man føler sig ramt men det er jo altså ikke fordi boligselskabet har besluttet sig for at "lige præcis din hund er farlig og skal aflives"

    Og jeg har holdt min mund på opslaget og det er vist også fint nok, for nu går den helt over i: "det er jo så typisk i det her samfund... man dømmer ALT på udseende, uden at tænke yderligere over hva væsenet består af..."
    Så nu er enhver form for bare en smule voksen og saglig diskussion vist røget..


Kommentér på:
Den var ny...

Annonce