Det går ikke godt med Cleo :o( Det går ikke godt med Cleo :o(
Cleo var ved dyrlægen for omkring 14 dage siden og fik konstateret en smugle gigt i sin ene albue. Jeg opdagede det fordi hun nogle gange trak lidt på det det ene ben og virkede mere stille end hun plejer at være. Hun har også haft problemer med sit ene knæ i et par år men ikke noget som har mærket hende. Hun er blevet testet for PL hos en ekspert da vi opdagede det og han mente ikke der var noget. Men det er der nu – det er ikke vi svær grad men knæskallen kan hoppe ind og ud af pladsen. Men i den sidste måneds tid er det blevet mere tydeligt at hun har problemer med knæet. Hun hopper ikke på 3 ben, men hun bruger ikke rigtig sit ben (det er tydeligt at hun primært bruger det andet ben og hun lige bruger det andet ben til at holde balancen med). Når vi går tur har vi haft en taske med til hende som hun selv vælger hvornår hun vil op i. Dette er i samråd med dyrlægen. Men det bliver mere og mere hun vil op i den. Fx i dag da vi var i skoven var hun ude af tasken i 10 min til at starte med og ville så op. Hun ville ned igen efter 30 min ca. Da var hun nede igen i 10 minutter og ville så op igen. Og som sagt er det tydeligt at hun ikke nyder turen når hun er nede – hun går meget omme dag mig og når hun løber kan man se hun prøver at skåne sit ben. Siden vi kom hjem fra turen har hun ligget i kurven (vi kom hjem kl 15)
Når vi er hjemme er hun meget rolig, det første hun gør er at ligge sig over i kurven. Når jeg finder hendes sele frem er hun lidt bandet – hun vil meget gerne med men hun vil helst ikke ud at gå – hun løber ind under bordet. Men hun ender dog altid med at komme med da hun heller ikke vil have vi går. Men som jeg ser det er det mere fordi hun ikke vil være alene – men at hun nok ville foretrække at vi bare blev hjemme alle sammen.
Det skal så også siges at hun aldrig har været en meget aktiv hund, men jeg synes bare det er blevet mere tydeligt i det sidste års tid. Hun virker ofte ikke ret glad. Hun vil stadig meget gerne træne, med på cykeltur (i cyklkurv), med i bil osv. og vil også meget gerne med på stranden og i skoven hvor hun i starten ræser rundt og er rigtig glad.
I de sidste 10 dage har hun været på smertestillende, men jeg synes ikke jeg kan se en virkning af dette. I de sidste ti dage har hun også fået specielt foder til hunde med ledproblemer og glycosamin (det har hun nu fået i et års tid.)
Er ret frustreret over det for det er svært at afgøre hvor påvirket hun er af det, men det er jo tydeligt at hun ikke trives som det er nu. Hun skal være på smertestillende i 10 dagen endnu og så herefter skal jeg tale med dyrlægen om hvordan det går med hende. Indtil nu har jeg ikke set noget forandring af hendes smertebehandling men er lidt ti tvivl om hvad søren vi så kan gøre – en operation af hendes knæ har jeg på nuværende tidspunkt ikke meget lyst til (bl.a. pga. gigt i hendes albue)
Men ja måtte bare lige ud med mine frustrationer – er så træt af at min lille Cleo ikke er på toppen :o(
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.534
Vores mor kan godt forstå, at du er frustreret, det er altid så svært at bedømme, hvor slemt sådan noget er, og vi hunde er desværre alt for gode til at skjule det, når det gør ondt.
Håber det bedste for den skønne Cleo.
Snudekys til jer alle
Bonnie, Sissi, Maxi og de 4 frække hvalpe.
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
har dyrlægen evt foreslået cartrohpen indsprøjtning
guld akupunktur kan også anbefales.
hundesvømning eller waterwalk er også godt
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Der er meget godt at sige om clucosamin og vi har også været på den herhjemme. Både manden, Lotus og jeg. Manden kunne ikke mærke nogen forskel. Jeg fik stærkere smerter i ryggen (vi har taget dem i ca. ½ år) og jeg SYNES at Lotus gik LIDT mere besværet.
Så nu er vi stoippet og HOLD da op en forskel på både Lotus`gang og min ryg.
Jeg vil sige at vi starter ikke igen.
Jeg VED ikke om det har noget at sige og jeg forstår dine frustrationer og din tvivl. Jeg kan bare sige at HUSK hele tiden at holde for øje for hvis skyld man fortsætter behandling.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
helt sikkert - også derfor jeg er meget i tvivl for ellers havde jeg bare kørt på med operfation af knæ osv. men synes bare det er meget hun skla gennemgå set i forhold til at det ikke er hendes eneste problem... Men hvor er det svært. Da det var min flatcoat havde han det godt hele livet, fik det værre den sidste måned og blev meget syg de sidste to dage så der var valget så let og tydeligvist det eneste rigtige men det er så svært med cleo. hun har altid været en meget stille og rolig hund og har altid gerne ville bæres osv. men det er bare blevet meget mere udpræget det sidste tid og tydeligere når hun går. Og hun er blevet endnu mere stille. Et par af mine venenr var på besøg inden for den sidste tid og begge spurgte hvad der var med hende så hun er tydeligt blevet mere mærket af det
jun 2010
tak skal du have - og ja det er jo lige det maltesere skla være nogle små glade vimsehunde :o(
aug 2009
tilladér mig at smide et link, til hvor jeg bestiller fra i england
(link fjernet)
kan pt ikke finde det link hvor de har lavet forsøg på clocusamin produkter, som indeholder noget forskelligt, men de havde fundet frem til at der skete mest virkning på clocusamin sulfat
jun 2010
okay super tak skal du have
det hun får er dette her
(link fjernet)
aug 2009
apr 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 117
Hvor gammel er hun?? Og hvor slemt er det i albuen? Er det også et stort problem for hende? For som jeg umiddelbart læser det, så er det primært knæskallen der driller hende, og hvis det er tilfældet, så kunne det måske alligevel være værd at overveje operation? Der er rigtig mange hvor det er super vellykket, og hunden bliver frisk og glad igen - men hvis albuen selvfølgelig også er et stort problem, så hjælper det selvfølgelig ikke meget at opererer knæet! Er det egentlig begge knæ?
Jeg vil nu anbefale dig at fodre med J/D fra Hills (med mindre du allerede gør det) - der er der både et super højt indhold af omega 3 fedtsyrer, som hæmmer inflamation, og glucosamin og chondroitinsulfat. Derudover er det ikke nødvendigt at give tilskud. Hvilket smertestillende får hun? Jeg ville nu overveje at ringe til dyrlægen og hører om at prøve et andet mærke, da de godt kan reagerer forskelligt på de forskellige typer af smertestillende. Tror desværre ikke du får en god effekt af det, når du ikke allerede kan se bedring :-(.
Krydser fingre for at det vil gå bedre med hende
jun 2010
tak for svar. Gigten i albuen er ikke voldsom endnu - det er ikke sådan at hun halter af sted eller ikke vil støtte på det eller noget, men det gør at hun går ujævnt og nogle gange halter meget lidt. Det er føst efter hun har gigt i albuen at hanedes knæ er begndt at drille hende meget så du har ret det kunne godt være ejg alligvel skulle tage en snak med dyrlægen om en opration - for er der str snasynlighed for en succes så ville det jo være perfekt og det er jo alt andet lige bedre at have 3 gode end kun 2. Hendes patella er ikke slem - det er ikke sådan hun hopper på 3 ben, men støtter bare fuldt ud på det - det er tydeligt at se hun prøver at aflaste det
foderet du anbefaler er også det vi fodre med - det er rigtig godt
jun 2010
apr 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 117
Held og lykke med hende :-). Håber som sagt det kommer til at gå fremad
Det går ikke godt med Cleo :o(