651 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
2 Svar

19. aug 2008 Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.444
Foder spørgsmål til GD Foder spørgsmål til GD
Hvor mange gange fodre i jeres GD hvornår og hvorfor?
Foderopbevaring og konsekvenser ved forkert opbevaring?
Tildeling af vand, vitaminer og mineraler.
0 synes godt om
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
Jeg fodrer Julius 2 gange om dagen (morgen og sen eftermiddag). Det gør jeg fordi det fungerer bedst for os: ved 1 stor portion bliver han træt af at spise inden skålen er tom.
Jeg sørger for at holde han i ro ca. 1 time før og efter hvert måltid, og jeg har skålene hævet en smule.
Hans foder opbevarer jeg i original emballage (for at holde det frisk) og nede i en stor zink spand (for at holde det pænt ;o)
Billede kan ses her: http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=59357
Jeg kender ikke konsekvenserne ved forkert opbevaret foder, men kunne forestille mig at det tilsatte fedt kan udtørre, vitaminerne fordufte, komme til at smage harsk, blive hårdt/blødt osv.
Han har adgang til frisk kold vand hele døgnet. På en hverdag bliver det skiftet når jeg står op, når han har spist morgenmad (lige inden jeg løre på arbejde), når jeg kommer hjem, efter aftensmad og igen inden vi går i seng. Og hvis der ellers er behov for det :o)
Julius spiser Royal Canin Giant Adult, og jeg giver ham derudover Hokamix og velcote olie som tilskud.
jan 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 415
Mine bliver også fodret to gange om dagen. Første gang om morgenen og så tidlig aften. De får tørfoder fra Regal og om morgen får de lidt a-38/tykmælk i og om aftenen får de lidt olie og glycosamin i maden og evt lidt leverpostej hvis vi skal godte os (hvilket vi tit gør
Foderet som kommer i 25kg sække bliver opbevaret i en lukket foderspand.
Foder spørgsmål til GD