{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.863 visninger | Oprettet:

A' hva' for en race sagde du? {{forumTopicSubject}}

Åh altså hvor jeg elsker at have en sjælden race smiley Især når jeg hører de bud, folk kommer med, om hvad det er...

"Nej DET er da en sød schæferhvalp!" Hvor, tænker jeg, indtil jeg opdager at de snakker om Atsue...

"Narj, en belgisk hyrdehund!" sagde en fyr om Namie, en dag hun gik gennem en togvogn (med halen nede).

"Næh, skal de trække slæder, er det grønlandshunde?" siger folk i skoven. Eller de spørger om det er en malamute eller en husky?

En dreng blærede sig overfor sin klasse: "Se, der er en chow-chow!"

En venindes veninde kom på besøg. "Ej, har du afrikansk løvehund? (Rhodesian ridgeback tror jeg hun mener). Det var så om Keiko, som er i fæld..

En mand på færgen spurgte, hvad min bastard var blanding af... det er en dyr bastard i så fald.

Folk har da også spurgt om det var en fejlfarvet keeshond/samojede smiley

PEEW - jeg kommer mange racer igennem med mine hunde, haha! smiley
Har I andre også racer, som folk tror er noget heelt andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A' hva' for en race sagde du?
  • #1   21. sep 2011 Charlotte - HAHA smiley Ja, jeg kalder nu også chihuahua'er jeg kender for kaniner, men det er sødt ment smiley

  • #2   21. sep 2011 Ha.. Ja, man ska høre meget før ørerne falder af...

    "Nuuurh, en sød kat" fik jeg engang - Walle lå hen over mit skød i toget, og manden så ham bagfra.. Han ramte næsten loftet da hunden vendte ansigtet rundt for at se på ham. smiley


    men chow var da ikke noget skidt bud. Er der ikke chow i racen?


  • #3   21. sep 2011 Charlotte - Den var sød.

  • #4   21. sep 2011 McFluff - der er både chow, keeshond og samojede i racen, så jeg siger ind imellem til folk, at de da er tæt på smiley

    Kan dog godt lide ideen om en belgisk hyrdehund, de er så flotte smiley Det vil jeg godt lege, at de er smiley


  • #5   21. sep 2011 Tervueren:
    Sikke en underlig farve schæfer
    Blanding af schæfer og collie
    Blanding af schæfer og hvad mere ?
    Se mor..... En stor ræv !

    Collie (ja okay.. hvalp...)
    Sikke en charmerende shetland sheepdog ( han vejede på det tidspunkt 17 kg.)
    Er det en rigtig collie ?

    Blanding.. Amr. bulldog x bullmastiff - (Brindle)
    Ej en sød boxer
    Se lige den hund.. det ligner den er helt vildt beskidt
    Det er godt nok en grim boxer det der


  • #6   21. sep 2011 "Se far, damen går med et marsvin!"

    "Er det en kat eller en hund?"

    "Er det sådan en ræv til at tage rundt om halsen?"

    Og jeg ved ikke, hvor mange gange han er blevet kaldt en chihuahua. Verdens største og mest pelsede chihuahua


  • #7   21. sep 2011 Min MOPS blev kaldt en Boxer-hvalp i 14 år..... *GG*

  • #8   21. sep 2011 Hmm... jeg er vist kedelig dér... Har fået "Er det ikke sådan en som var med i Men In Black?" = Mops

    Og så den sædvanlige med at det er en kamphund...

    Min mor kalder hende en sæl fordi hun er "spættet" og løber sjovt op af en trappe...


  • #9   21. sep 2011 Tjahh. Mine vovser får de sædvanlige kommentarer. "Følger der saddel med?" "Guuud. Er de SÅ store?" næh nej... de går da på stylter, falkeøje... gg

  • #10   21. sep 2011 LOL, en pige troede Vaks var en bamse engang xD
    Mange tror også han er chi, hvilket egentlig er rigtigt nok, da han er blandet med det, men synes bare på ingen måde, at han ligner en xD


  • #11   21. sep 2011 Folk mener altid at Laika er siberian husky. Fair nok, de ligner. Men en del er så blevet hammer fornærmede og begyndt at skælde mig ud, hvis jeg fortæller, at hun er en malamute smiley

    Men de fleste gange bliver vi nu spurgt om hun er en ulv... Æh... Ulv gående pænt i pink sele i storbyen? Tvivler smiley

    Og en 4-5 gange er vi blevet spurgt om hun er en varulv (helt seriøst)



  • #12   21. sep 2011 En af mine sønner lagde et billede på FB, hvor han sad med vores lilel hvalp og folk spurgte hvad han sad med , om det var en pungrotte - snøøøft.

    og så har jeg nok nogle af landets største collier - og alligevel spørger folk mig om det er minecollier??? Nej de findes ikke større indenfor racen!!!


  • #13   21. sep 2011 Var i hundeskoven, med mine forældres Grand danois, da to piger, der beundrede ham meget, pludselig pegede på den 'bule' han har på hovedet (jaja, en del af kraniet, pinligt jeg aner ikke hvad den hedder, men den er meget tydelig på GD'er)... og spørger: "ej, er det meningen han skal have sådan en?"

    Hvad kunne man sige... Nej, det er ekstra udstyr jeg har købt, for at style ham op?

    Til en GD hører der dog næsten kun dumme kommentare om 'ej det er jo en hest! heste er ikke velkomne i hundeskoven!' osv.

    Laika er også blevet kaldt karelsk bjørnehund :b


  • #14   21. sep 2011 He he Lasse, ja, de kommentarer møder jeg også smiley

    Og for lige at gøre det bedre:
    http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=64437

    Var en dag hos dyrlægen og hente medicin til en af mine heste, og var derfor gået ind i hesteafdelingen, og ja, kommentarer om, at det var vel også der min GD-dreng hørte til smiley


  • #15   21. sep 2011 TrustNo1 - Imod avl - Adopter nu!
    Det er nok nakkeknuden du mener smiley


  • #16   21. sep 2011 Ha ha - hvor sjovt smiley

    Charlotte: Kanin - LOOOOL - hvad svarer man så?

    Vi møder de klassiske: Mini collie og "Lassie-hund" (om shetland sheepdog)

    Med Alba lyder det ofte: Næh, en samojedehvalp.. (hun er japansk spids)


  • #17   21. sep 2011 Jeg har haft Tervueren og har nu Groenendael, og det er som Tina siger hovedsageligt Collie blanding eller Schæfer blanding, men vi har også fået polarræv, sort Samojede og Flatcoated Retriever. Lia er også af en nabo blevet forvekslet med en sort Schæfer der bor et stykke væk, men det kan jeg så godt sætte mig ind i for de to ligner hinanden en hel del. smiley

  • #18   21. sep 2011 Tja, jeg blev stoppet på gaden en dag og spurgt om ikke min Kuvazc han måtte parre hendes tæve. Jeg gik med en pyreneertæve, så det ville der nok ikke være kommet så meget ud af.

    En anden mand nægtede at tro på, at min første pyr hvalp ikke var en fejlfarvet newfoundlænder. En ting var at han troede det som udgangspunkt, men han vendte tilbage flere gange for at overbevise mig om, at han godt vidste at det var løgn, når jeg påstod, at det slet ikke var en newf.


  • #19   21. sep 2011 Jeg blev på et tidspunkt spurgt om Lupa var en labrador...(hun er ren rottweiler) Godt nok var hun meget slank, men har aldrig set en labrador med black and tan farver... ;D

  • #20   21. sep 2011 Mine er dansk svensk, men folk mener dog de er lidt for store.
    Og jeg kan se der er collie i, men hvad ellers. Tja.


  • #21   21. sep 2011 Ja altså Blue er der flere der tror er en husky pga. Øjenfarven, han er så til d.d den mest ynkelige husky. Kirk er der mange der tror er en schæfer Bl. Specielt da han var hvalp, der sagde dyrlægeassistenten ligefrem at han var sådan en fin schæferhvalp hehe

  • #22   21. sep 2011 Felix bliver aldrig karakteriseret som en hund, men har hørt foreslag som "er han en gris? eller ko? eller en haj?" smiley

  • #24   21. sep 2011 tja gæt lige om en polski owczarek podhalanski bliver genkendt ?
    næ, er det en hvid new foundland ?
    nej se en pyr !
    hold op en isbjørn !
    om hvalp : er det en golden der er blevet for lys ?


  • #25   21. sep 2011 Jeg er et par gange blevet spurgt om Luna var en vizsla.. Øøhm neeej vel *G*

  • #26   21. sep 2011 Louise Maria - Nej, men han er en meget elsket skabning alligevel, for naboen kommer jævnligt med kødben og jeg ved ikke hvad.. Jeg har oplevet to små drenge diskutere om de troede på at han var en RIGTIG hund.. smiley

  • #27   21. sep 2011 Der var en der mente at min jack russell var en dalmatiner, og en andenmente det var en amstaff. Så er de da godt blevet små, for han er kun 28 cm høj. Men sjovt var det da

  • #28   21. sep 2011 Da vi havde Kerry Blue's og de blev luftet, hørte man også flere bud på hvad de måtte være.
    Oftest måtte det jo være pudler pga. deres krøllede pels.
    Andre gange jamen så var de da netto-hunde!
    Ind imellem måtte de også være schnauzere.

    Vi svarede jo så altid bare, at det nu altså var en Kerry Blue Terrier - derefter stod folk bare og lignede spørgsmåltegn.
    Til sidst blev svaret oftest "det er en terrier", det svar stilte folk sig tilfredse med.
    Enkelte har så spurgt videre efter den bestemte race og når de hørte det blev svaret oftest "nåda, sådan en kender jeg ikke" eller "nå det er sådan de ser ud" smiley


  • #29   21. sep 2011 Da kiki var hvalp havde hun spættet lyserød snude (hvilket jeg faldt pladask for), og folk spurgte mig tit om hun var syg, eller om hun var en af de der albino hunde.. xD

  • #30   21. sep 2011 Charlotte: Endnu mere LOOOOOOOOOOL

  • #31   21. sep 2011 Bente

    Oplever du også at folk kigger mistroisk på dig og spørger "bliver den så ikke større" når du fortæller dem hvor gammel Luna er?


  • #32   21. sep 2011 Søster: Ja, rigtig mange gange ;o) Det er mere reglen end undtagelsen..

  • #34   21. sep 2011 Jeg har også hørt en hel del om Bacchus (der også er eurasier)
    Folk tror ofte han er:
    - Chow-chow
    - Blanding
    - Langhåret schæfer
    - Slædehund

    Jeg har en enkelt gang oplevet en kvinde der kom hen og spurgte om ikke det var en eurasier. Det kunne jeg så svare 'ja' til, og så sagde hun; 'han er godt nok fin. Han er vel omkring de 8 måneder, ikk?'.. Der blev jeg lidt paf, da hun både kunne se at Bacchus var en han og næsten gætte hans præcise alder (han var 7 ½ måned!), uden jeg havde nævnt hverken hans navn eller andet, og det er ikke nemt at se tissetrolden for al den pels, så det kom sgu lidt bag på mig.


  • #35   21. sep 2011 Sikke nogen dejlige og sjove oplevelser i har :o)

    Jeg er aldrig ude for at folk gætter race... Den typiske bemærkning er:
    "Nååååå, hvor er det nogen fine bamser... hvad race er det?"... Egentligt meget rart men er vi et sted med mange mennesker så også en smule belastende for rigtig mange spørger - men det er da også hyggeligt *S*


  • #36   21. sep 2011 Jeg syntes bare nogle gange det er lidt synd når folk siger "eeej er det ikke sådan en .... " at man så skal sige "nej det er det ikke" hehe..

    Nogle folk siger det bare med sådan en stor overbevisning og glæde at man næsten ikke nænner at sige dem imod xD


  • #37   21. sep 2011 Salto har været schæferhvalp, papillon, yorkshire terrier og poms,
    men har også hørt, dværg collie og border collie hvalp.

    så der self egern, rotte, fritte og kanin

    Milo er det altid alderen, folk tror altid han er en hvalp...

    Men det folk altid tror er at de er tæver, de kan lette ben og folk siger "sikke sød hun er"


  • #38   21. sep 2011 Vi får også tit den med "Nårh, det er jo kun en stor hvalp". Den fik jeg både med min Tervueren og med Lia. Jeg må indrømme at jeg nogle gange bare siger "ja", istedet for at kaste mig ud i en lang forklaring om racen. smiley

  • #39   21. sep 2011 Vi kom engang gående med en LILLE tibbehvalp. Møder så et ældre par, som spørger om ikke det er en boxer !!!!
    Øh, nej? Godt nok er den rød og har underbid. men alligevel ikke.

    Jeg får MEGET ofte spørgsmålet om ikke mine hunde er chihuahua. Siger normalt bare nej og tilføjer at de er ca dobbelt størrelse af en chi.

    Eller også¨er de papillon.


  • #40   21. sep 2011 Ja, men ikke på den positive måde..
    Pitbull er vidst det eneste vi hører...


  • #41   21. sep 2011 Jeg høre også tit med silas hvorfor går du tur med din kat? smiley

  • #42   21. sep 2011 I 9 år hørte jeg tit hvor sød en hvalp Gizmo var *LOL* Tja det var han jo så ikke men pga str troede folk det åbenbart smiley

    Fluffy høre jeg mange bud på, men det sjoveste er dog at de ikke vil tro på at hun er 6 år..


  • #43   21. sep 2011 Høre tit denne: "Neeeeej, se en fin Chihuahua"- det er så om Silas :S Han ligner på ingen måde en Chihuahua. Han er 35 cm høj og er HÅRLØS smiley

    Lilly er Schæferblandingshvalp - til trods for at hun snart er 8 år og har grå mule smiley


  • #44   21. sep 2011 Jeg har en kammerat som kom hjem til os da, Kaya ( petit brabancon) var ca. 3-4 måneder.

    Han siger så "hvornår bliver hun stor? " Og jeg svarer at det bliver hun med tiden, hvorefter han siger " ja det ved jeg godt, jeg mener sådan rigtig stor" og jeg undrer mig selvfølgelig lidt, og han fortsætter så " ja ligesom kallah.. Kallah var så min gamle boxer.. Gg måtte så forklare ham at hun ikke var en boxer hvalp selv hun godt kunne ligne det lidt grundet farven og kropsbygning..

    Eller er vi blevet spurgt om hun ikke havde en lidt underlig farve af en mops af være..gg

    Men langt de fleste aner slet ikke hvilken race hun er og tror hun er en blanding mellem chihuahua og mops.. Der er godt nok mops i racen..gg


  • #45   21. sep 2011 Ja i dag da vi var ude at gå der mødte vi en dame: "Sikke en dejlig lille shæfer hvalp"
    Jeg havde svært ved ikke at grine.

    Da jeg havde GD (blå) Blev jeg engang belært om at jeg var blevet snydt. GD fandtes ikke i den farve, og hvad jeg havde der var en weimaraner...

    Men en af de sødeste jeg har hørt er fra en bekendt i usa der også har en GD (gul, med kuperede ører) hun kom gående i en park, hvor en lille dreng med sin far stoppede op, hev sin far i ærmet og sagde: Se far, rensdyr må også være i parken!


  • #46   21. sep 2011 Det jeg hører mest er: Lassie
    Ellers ved de fleste godt at det er en collie. Nogle kan dog godt være i tvivl om det er en minicollie, men jeg har ikke sheltie.


  • #47   22. sep 2011 Silje hun er bare en blandingshund. "Ey, er det ikke en blanding?" .. "Nej, det er det ikke. Hun har stamtavle og er en cavalier". smiley

  • #48   23. sep 2011 Laila

    Har man en minicollie har man hellere ikke en sheltie. Man har en minicollie.... *GG*


  • #49   24. sep 2011 Jo, men mine er hverken minicollie eller sheltie smiley
    Samson er 60 cm og hanner må være 61 cm, så han er ikke lille.
    Belle ligger lige midt i standarden for tæver.


  • #50   6. okt 2011 min tervueren Hector har været både schæfer, schæfer/collie blanding osv
    Min eurasier Molo er både blevet kaldt keeshound, samojede, chow chow, japansk spids, belgisk hyrdehund, malamute, husky osv osv
    Man kan godt grine lidt nogen gange synes den med den belgiske hyrdehund var lidt sjov når man nu selv har en og Molo endda havde halen oppe på ryggen smiley


  • #51   11. okt 2011 Louise Maria - Nåhja, den havde jeg slet ikke overvejet! Det tror jeg da at jeg vil sige fremover at han er smiley

Kommentér på:
A' hva' for en race sagde du?

Annonce