{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Hvad syntes I? {{forumTopicSubject}}

Heeeej (:
Hvis jeg nogensinde får en hund vil jeg også vælge den helt rigtige, det ville jo være syndt hvis den ikke passede til vores familie og derfor ikke trives godt nok. Jeg spørger derfor jer, der har forskellige hunderacer og ved en del om racen og har interesse for at fortælle lidt om den og I må meget gerne komme med forslag til forskellige hunderacer til mig.

Hunden må gerne:
- Være glad for børn / mindre husdyr (katte!)
- Den må gerne være aktiv, men ikke så aktiv så den ikke trives godt uden dens regelmæssige motionsbehov.
- Og så må den også være nem at opdrage.
- Tid og lyst til pelspleje er ikke det mest intersante for os, men alligevel må der gerne komme nogle hyggelige stunder, hvor man sidder og børster sin hund, evt. 2-3 gange om ugen.
- Den må gerne have en middel-højde, evt. Labrador størrelse.
- Den skal elske at arbejde og må alligvel også kunne lide en lille slapper!

Vi er en familie på 4, mor med 3 voksne børn og der må gerne også være tid til andet end hund, så den skal også passe sig selv engang imellem, men vi vil selvfølgelig sørge for at den trives godt og sundt.

Hvad syntes I for en race der kunne være godt til vores familie? Vi skal ikke have hund nu, men lige meget hvad skal jeg have hund på et tidspunkt og efter som vi er en stor tvivl, kan vi jo spørge jer, som kende hunde og deres væremåde ol.

Hilsen Ida.
Ps: Mig og min familie havde tænkt på en Engelsk springer spaniel eller en Labrador .. noget i den stil, begge racer omtales for at være særdeles velegnet til aktive familiehunde. De er jo også i den samme afdeling - de er begge opdraget til at aportere vildt.
Og samtidligt har de begge et flot udseende.
Men kom endlig med flere forslag.
Smil fra Ida.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad syntes I?
  • #1   20. jun 2006 jeg syntes Bull Terrieren er en god familie hund og har en tilpas størrelse.
    De er lærrenemme og kræver ikke nogen særlig pelspleje.
    Den kræver dog at man er konsekvent i opdragelsen....Og de er ikke nemme begynder hunde.
    Men de er fulde af krudt og skal ikke puttes i hundegård eller lign. da de har det allerbedst som familihund.

• #2   20. jun 2006 meeeeen den falder nok ikke i din smag med dens flotte udseende *SS*

• #3   20. jun 2006 Hehe - Christina, din golden retriever er sørme også rigtig flot, meget endda!!! (:
    Jeg passede engang en golen retriever (hanhund) og den var simbelthen bare rigtig dejlig!!
    Og den havde så meget krudt i sig og den lærte da også nogle få tricks af mig! (;
    Dejlig hunderace - bestemt!

• #4   20. jun 2006 TIL Tanja:
    Dit forslag er helt fint.
    Jeg syntes ikke at Bull Terrieren er grim, på nogen måde, men du har nok ret, det er ikke den første hunderace jeg havde i tankerne, men sød hund du har! (:

• #5   20. jun 2006 Bull Terrieren er heller ikke så populær-Heldigvis *S*

Men en god familie hund er det og en bedre ven kan man ikke få.

• #6   20. jun 2006 og tak. ( Glemte jeg lige )

• #7   20. jun 2006 Hvis i har overvejet en lab og en springer så tror jeg at en lab er det bedste forslag. En springer kræver rigtig meget motion. Nu er vores hun selv en blanding mellem en lab og en newfoundlænder og han er jordens dejligste hund ( hehe det mener alle nok at deres hund er) Men en lab er en rigtig dejlig familie hund, de kræver ikke det store pelspleje og ja syns at en alb passer på alle jeres krav.. Smiler. Held og lykke med at finde den rigtige hund til jer

• #8   20. jun 2006 Vi har en Springer Spaniel... Det er (undskyld Basse) ikke en hund jeg umiddelbart vil anbefale... Kræver oceaner af motion og stimulering.. Vil klart anbefale en retiever evt. en flatcoated - der er lidt mere gang i dem end golden og labrador..

• #9   20. jun 2006 zimba opfylder også alle jeres krav og en cavaler king charles er en rolig hund men stadig elsker han og lege. vores han behøver hellere ikke og blive redt hver dag og han er en kanon flot og charmerende hund smiley

så en cavaler er en super familie hund

• #10   20. jun 2006 Okay (:

• #11   20. jun 2006 Hvad med en Dobermann?
    Det er en god familiehund, den kan lide at arbejde, den er meget lærenem og lydig og så elsker den at ligge i sofaen arm i arm ;o)
    Der er ikke den store pelspleje.
    Kort sagt det er en fantastisk race.

• #12   20. jun 2006 Nu ved jeg ikke så meget om Dobermann, og efter jeg ikke ved så meget kan jeg jo heller ikke utale mig rigtig, men de fleste mennesker jeg har mødt, siger at en Dobermann kan være meget agrasive og der skal en hård og konsekvent hånd til at opdrage den.
    Men jeg er ikke et sekund i tvivl om at en Dobermann er en herlig familiehund!

• #13   20. jun 2006 Være aggresiv???
    Ja måske i de forkerte hænder, men det kan alle racer ;o)
    Jeg stoler 110% på alle vores hunde, når de leger med min 10 år gamle søn i haven :o)
    Og alle der kommer her, er velkomne i hundenes øjne, så længe vi siger god for det.

• #14   20. jun 2006 Okay, * GDF* *Team Dobermann Rescue *.
    Men som sagt en Dobermann ville uden tvivlogså være en god familiehund (o;

• #15   20. jun 2006 Synes du skal vælge en boerboel (gad vide hvorfor? *G*) .. Den er så lang/ stor at hele familien kan kæle for den på samme tid.. to ved hver side *G*

• #16   20. jun 2006 hvad med en Amerikansk staffordshire terrier. Det er en rigtig god familiehund, og den er altid med på en slapper.

• #17   20. jun 2006 Udover dem der allere er nævnt vil jeg gerne anbefale:
    Collie
    Eurasier
    Hovawart (har ikke jagt-instinktet som Lab og Golden, men ligner Golden en del)
    Schæfer
    Schweizisk Hyrdehund
    Sheltie (måske lidt for lille, men meget meget nem at have med at gøre)

Der findes virkelig mange racer der passer dine kriterier. En idé ville være hvis du tænker over hvad hunden skal bruges til (hvilken form for træning/slet ingen) og hvordan den skal passe ind i jeres hverdag, ferie og hjem.
    F.eks valgte jeg en lille race da jeg skulle kunne have den med i bus/tog, og fordi jeg skulle kunne bære den op og ned af trapperne til min lejlighed, men det skulle ikke være en *taskehund* fordi jeg elsker at træne (skriver mig op til agility April 2007 allerede nu) og gå lange ture.
    Jeg håber i hvertfald at i finder en race der passer til jer og at i derefter finder den perfekte hvalp. DKK er meget hjælpsomme når det gælder nye hvalpekøbere, og de kan hjælpe jer med evt spørgsmål omkring specifikke racer.
    Ja, og det kan vi selvfølgelig også.. smiley

• #18   20. jun 2006 Hej Annemie.
    Hvordan er en Eurasier?
    Hilsen Ida.

• #19   20. jun 2006 Jeg søgte på google.dk (på billeder) og fandt også Eurasier og jeg syntes den ligner lidt an islandsk fårehund, som også er alletiders aktive familiehund!

• #20   20. jun 2006 Og ved I hvad F.T. springer spaniel betyder?
    Jeg har altid troet at F.T. = engelsk springer spaniel, men jeg vil helst være sikker!

• #21   20. jun 2006 Feiyls Noa V

Jeg går til træning med én og har læst en del i forbindelse med mit eget hundekøb (valgte dog sheltien i stedet).
    Derfor ønsker jeg at blive rettet hvis der er nogen der ved bedre!
    Så vidt jeg kan forstå er de selvstændige men kærlige hunde som knytter sig til hele familien i stedet for en enkelt person. Ham jeg går til træning med er altid glad og elsker at lege. De er intelligente, men i kraft af deres selvstændighed gider de ikke gentagelser (altså skal træningen gøres *sjov* for dem).
    Hverken aggressiv eller voldsom i deres omgang med andre, er disse hunde ofte reklameret som særdeles familie-egnede.

Sakset fra www.eurasier.dk :
    <i>Selvbevidst, rolig og ligevægtig med høj irritationstærskel, vagtsom og opmærksom uden at være støjende. Den er stærkt knyttet til sin familie og tilbageholdende over for fremmede, uden at være aggressiv. Uden jagt-drift. For at udvikle sine egenskaber fuldt ud behøver Eurasieren tæt kontakt med sin familie samt en forstående, men dog konsekvent opdragelse.
    </i>

• #22   20. jun 2006 Høj irritationstærskel = den er meget svær at gøre sur

• #23   20. jun 2006 Ikke fordi der noget galt med engelsk springer.. men de kræver meget motion og aktivitet.. mine forældres gør hvertfald smiley og den er jo egentlig en jagt hund... men men .. den kan godt bruges som jagt hund.. jago som er min hund er sød, opdraget.. det er let synes jeg.. men han kræver så at blive børstet ca 1gang om dagen.
    han har stille sind så man behøver ikke sige tingene så mange gange smiley

• #24   20. jun 2006 Hejsa.
    Kan anbefale en labrador... rigtig dejlig familiehund.
    Tror F.T. Spaniel er en Field Trial Spaniel...

• #25   20. jun 2006 TIL Daniel og Pernille.
    Okay, tak for anbefalingen og dit svar på mit ''F.T.'' spørgsmål! Men ved du eller jer andre om den Engelske springer spaniel er den samme tybe hund som en F.T. Spaniel?
    Ang. alt det I siger om den engelske springer spaniel omkring dens motionsbehov, der har I sikkert ret, altså at den behøver stimulering og riglig motion for at kunne trives, men jeg har undersøgt en hel masse steder, bla. i bøger og på hundesitter.dk, hvor der står hvor meget motion hver enkel racehund skal have, og en labrador skal have mere motion end en Engelsk springer spaniel!
    Hvordan kan det hænge sammen når I siger at I vil anbefalde en lab. istedet for en E.S. Spaniel og de er endda i den samme afbeling, - begge er beregnet til at aportere vildt (jagthunde!)
    Jeg tror bare at en Labrador er mere IN i tiden og har været det længe og derfor er den som sagt også blevet en populær aktiv familiehund, så hvorfor ikke en Engelsk springer spaniel?

• #26   20. jun 2006 Det er altid svært at finde den helt rigtige hund, og mindst lige så svært at hjælpe c",)

Det kommer jo også an på hvor meget rådighed/lyst du har til at træne din hund. Er det 1 time om dagen, er det 3 eller måske mere eller mindre end det.

Hvad vil du lave med din hund. Spor, agility, konkurrence, cirkuskunstner o.s.v.?

Alle hunde har jo et socialt, fysisk og mentalt behov de skal have stillet, så det er jo med at få det hele til at hænge sammen :o)

Kommentér på:
Hvad syntes I?

Annonce