413 visninger
|
Oprettet:
Et råd søges {{forumTopicSubject}}
Har lige været ude at gå med min hvalp,hun havde noget i munden så jeg ville lige se hvad det var,men det var svært da hun knurrede og bed ,hun er kun godt 10 uger.....
hvad er jeres råd til sådan noget?
på forhånd tak:)
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
Ludo havde bestemt ikke fået lov til at gøre sådan
men det ikke altid nemt at få noget fra dem hvis ikke de er samarbejds villige.
Vil råde dig til at lære "slip" , så de smider det de har i munden når der bliver sagt "slip" Det skønt
ellers ved jeg ikke lige, uha, den er svær.. måske du kunne have lokket ham/hende med nogle godbider, så opmærksomheden blev flyttet til noget andet. ? bare en tanke.
jul 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 43
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 161
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Nu bag efter så vil jeg foreslå du træner bytte og komandoen "tak", "slip" eller "slut". Man træner det ved at lege med legetøj med hunden og så lægge legetøjet på jorden og holde det fast. Når hunden slipper siger man "slip" eller hvad man nu vil kalde det. Og roser og giver godbid. Legen kan efterfølgende genoptages.
Man kan også sidde med x-antal større godbidder (tyggeben) og så lege bytte - give en ny og tage den første. Igen sætter du komando på og roser når hunden slipper.
Hunden skal forvente noget endnu bedre når den slipper noget den gerne vil have og føler den har position over. På "hundsk" er det man har foran sig ens eget. Og end ikke de høje herre kommer og tager noget, bare fordi de kan. Så Knurren er helt normalt i situationen.
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.854
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 575
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 270
Et råd søges