Løbende øjne Løbende øjne
Kære HG
Muggi's øjne løber rigtig meget, og har selvfølgelig hørt min dyrlæge til det af flere omgange, men får bare at vide at det er meget normalt for små hunde.
Jeg har så en veninde der er veterinærsygeplejerske, og da jeg spurgte hende, sagde hun at det kunne måske være stoppede tårekanaler. Det kan man jo gøre noget ved, men så skal hun under fuld narkose, og så kan det være at det rimelig hurtigt stopper til igen..
Er der nogen herinde der har prøvet noget af det samme? Eller måske nogen der har et godt forslag til hvad man kan gøre for at afhjælpe problemet?
Glæder mig til at høre fra jer
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.491
Jeg havde i sin tid næsten aftalt tid (jeg havde talt med dem i telefonen, forklaret problemet, og fået en pris) hos øjendyrlægen i Århus til mine 2 maltesere, men heldigvis var jeg tilfældigvis hos min egen dyrlæge først i anden anledning, og da vi talte om det, foreslog han, at han lige lavede en test med sådan en strimmel, der afgiver farve i øjet, og efter ganske kort tid kommer farven til syne på snuden (næseboret), hvis der er gennemløb i tårekanalerne. Hos mine hunde var der fint gennemløb, så den næsten aftalte operation blev aflyst:-)
Prøv at rense øjnene med saltvand (købes på apoteket eller i matas), det har hjulpet andre.
Hvis din hund har stoppede tårekanaler, så er der ikke nogen vej udenom en operation.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.115
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.491
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 287
Løbende øjne