1.056 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Svar

14. feb 2006 Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 656
Er vi bare ikke klar.... Er vi bare ikke klar....
...til at få hund??????
Vi har i 4 uger haft feriehunden Oscar hos os og hold nu op, hvor var vi lettede da han blev hentet igen.
Kan ikke finde ud af om det bare er fordi at han er for stor efter min smag og fordi han ikke er opdraget som jeg ville opdrage en hund.
Eller om det er fordi vi har 2 små børn og tiden bare ikke er til hund.
Jeg mener, andre kan da sagtens få det til at hænge sammen med både hund og børn.
0 synes godt om
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.023
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.247
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 656
Lige meget hvad, så er det sikkert at det IKKE bliver nu....da den mindste af ungerne lige skal være lidt større, så han bedre kan forstå at det altså er et levende væsen.
Så du kan være helt sikker på at jeg ikke er på vej ud af døren efter en hvalp *S*
Tænker bare at når man har det sådan med feriehunden, er der så en risiko for at vi slet ikke er hundefamilie????
Der var bare flere situationer hvor han nærmest irriterede mig/os og vi har snakket om at få ejer til at finde nogle andre til at passe ham næste gang.
Misforstå mig ikke, han er en sød hund og han bliver passet efter alle kunstens regler, men kan det være hans opdragelse der er så langt fra hvad jeg synes en hund skulle kunne og ikke kunne?
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
Der er selvfølgelig forskel på om det er andre hund eller ens egen. Men at få en lille hvalp i huset er en stor mundfuld og det kan tage lang tid, inden den har lært alt det man gerne vil. Så hvis du synes en voksen fremmed hund er en udfordring, så bliver det ikke nemmere med en lille hvalp.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 96 Hunde: 4 Emner: 959 Svar: 18.011
Ja, men for det første er folk ikke ens.... for det andet kan det se sådan ud, men hvem ved hvormange steder og hvor mange gange hundens behos bliver tilsidesat, eller hvos den kun får det allermest nødvendige motion og aktivering... børnene kan man jo ikke lade vente, eller gå fra hvis de er syge og små osv, så så er det helt sikkert hunden der må nøjes....
Små børn og hundehvalp er møg hårdt arbejde, og er man i tvivl så skal man vente til overskudet er større, både for hundens og familiens skyld...
feb 2006
Har tænkt mange tanker.....faktisk midt om natten, når vores søn vågner og hyler....så tænker jeg TÆNK HVIS OGSÅ DU HAVDE EN HVALP, hehe.
Så det skal på ingen måder være nu....men man bliver sådan lidt i vildrede, for har man først anskaffet hvalpen....ja så.....skal det jo helst ikke ende som så mange andre skæbner herinde....men er det så bedre helt at lade være????
Har for nylig haft besøg af en hvalp...og det var et godt indblik i hvordan det må være med små børn og sådan....så forsøger virkelig at finde frem til det rigtige *S*
aug 2008
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Hilsen en der visse dage er ved at få grå hår *GG*
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
jeg har en lille hvalp på vej som jeg henter i næste uge og tror det bliver hårdt med anden hund og lille barn også
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Min mors hund er heller ikke min kop te, og jeg har passet den flere gange og synes den er UMULIG at gå med + at den simpelthen er blevet opdraget "forkert" i mine øjne og derfor har jeg slet ingen kontrol over ham...
Men mine egne hunde er jo bare små englebasser, og der er ikke tvivl om at flokken bliver udvidet når tiden tillader det
feb 2006
Jamen det er sådan noget som at gå i snor, han går bare alle vegne, også ude på vejen og det har ikke været nemt at styre med barnevogn/klapvogn.
Så tonser han også bare ud af døren, når den bliver åbnet....i min verden skal han vente til jeg/vi er kommet ud.
Han kan heller ikke vente når der er mad, så der prøvede jeg at lærer ham at sitte og først spise, når der er sagt værsgo....
Det er sådanne ting.....
René:
Ja kunne se det den dag jeg havde besøg af hvalp....puha, der var fart over feltet.
Myret:
Vi er heldigvis 2, men det vil da nok være mig der står for eventuel hund og 2 børn og hus og meget af det andet *S*
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.611
- Og derved kommer også glæden ved at passe den.
aug 2008
Får I jeres egen hund, hvalp eller voksen kan I opdrage den til at gå pænt i snor og gå pænt ud af døren jo
Men jeg tænker os, man skal jo helst først få hund når man vitterligt ikke kan vente mere, for¨så er man klar
jun 2009
aug 2008
jun 2009
feb 2006
Det er på ingen måde nu, men kan mærke at tiden kommer til et nyt lille firbenet familiemedlem hos os.
Tak alle sammen......
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
så skulle du passe mine ;o)
trækker så man er ved og få flået armen af, spænder afsted på gåture , stjæler mad så snart det er muligt , skynder sig ud af døren looool
aug 2008
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.159
Og så er det jo også noget med hvilken race man vælger, hvor trænbar den er osv
Ellers skal i finde en voksen hund, som er veltrænet og vandt til børn
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 759
Han ville ikke med ind fra haven og synes det var en fest at jeg prøvede at fange ham, kom ikke da jeg kaldte, sprang op i mit rene sengetøj med mudderpoter til trods for at han aldrig er i senge derhjemme og sådan kunne listen fortsætte. Til trods for at han er tre år ældre end min egen lille engel opførte han sig værre end Fenris nogensinde gjorde som hvalp (hvis vi lige ser bort fra de der spidse kløende hvalpe tænder)..
Halvanden time med en vild gravbasse forsikre mig bare endnu mere om at jeg valgte den rigtige race..
Til gengæld tror jeg min mor synes Fenris er lidt underlig (læs kedelig) når hun passer ham. Hun sagde ofte da han var hvalp at man jo ikke havde haft en hvalp før man havde haft en gravhundehvalp. Udtalelsen bundende for eksempel i at han stoppede ( og ikke startede igen) med at spise gulvtæppet da hun sagde nej, det er vist for nemt i hendes øjne..
Tror bare det gælder om at vælge den hund der passer bedst til en..
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 5 Emner: 111 Svar: 855
Jeg glæder mig til at passe hende, men ved at jeg kommer til at glæde mig til den dag de henter hende igen. Jeg holder utrollig meget af hende ( hun bor hos min søster og svoger) men det er nu ikke det samme som hvis hun havde boet her hos os.
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 7
Hvis det er Mauda du skriver om når du har haft besøg af hvalp, så kan jeg godt forstå du synes der var fart over feltet
Er vi bare ikke klar....