{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af opvaskemaskine 113.000 kr.
  • Skift håndvaskarmatur på badeværelse 70.000 kr.
  • Hjælp med at sætte op lamper 40.000 kr.
  • Reparation af to cykler 60.000 kr.
  • Installering af plombering (verifikationsmærke) ved elmåler/elskab 68.500 kr.
  • opsætning af TV på væg 80.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde og cola
  • #1   4. okt 2011 jeg tvivler *G* tror mere bare det giver dem et sukker chok smiley

• #4   4. okt 2011 vi bruger a38 med havre gryn til dårlig mave smiley det er en sikker hjælper hver gang smiley
    cola får de kun ved uheld. hvis vi sidder i haven og colaen vælter eller lign smiley .. tror ikke alt det syre ligger godt i mavsen på dem, men kan da godt være.

• #5   4. okt 2011 Jeg har läst et sted at cola er giftigt for hunde så det er nok en rigtig dårlig ide at give sin hund det

• #6   4. okt 2011 Hvis det er giftigt, så er det nok ikke nogen god ide.

Men ja, jeg har en hund med maveproblem - se anden tråd "kaster op"

• #7   4. okt 2011 Så ville jeg nok bruge A38

• #8   4. okt 2011 jeg ville bruge A38, kogt ris eller havregryn

• #9   4. okt 2011 Han har fået bare en smule havresuppe - anbefalet af dyrlægen som jeg har snakket med til aften.

• #10   4. okt 2011 Jeg plejer at fjerne alt maden og koge noget havregrød med
    Sukker og salt! Og give ham en smule af gangen smiley god bedring

• #11   4. okt 2011 Ingen cola smiley

• #12   4. okt 2011 Han får ikke cola.

• #13   4. okt 2011 Ved ikke om det er giftigt, tænker mere at det jo ødelægger tænderne smiley

God bedring med ham Anne

• #14   4. okt 2011 Det ville ikke ødelægger tænderne for at man gav det en enkelt gang eller to. Det er mere hvis man drikker enorme mængder cola hver dag.

• #16   4. okt 2011 Jeg begynder aldrig på udkogt ris, men starter altid med havresuppe i minimum det første døgn. Hvis det så går fremad, går jeg over til udkogt ris og kogt kylling.

• #17   4. okt 2011 Cola er giftigt for hunde!

• #18   5. okt 2011 samiflour ved ikke helt om det staves sådan det er a38 som er mere konsentreret kan købes i matas

• #19   5. okt 2011 Dem som skriver cola er giftigt for hunde, smid lige dokumentation og hvad der skulle ske, vores får en sjat en gang imellem, han elsker det og vil gerne have de sidste dråber i en flaske.

• #20   5. okt 2011 Rene W

Det ville jeg passe på med hvis jeg var dig.
    http://www.hundeleksikon.dk/tox.html

• #21   5. okt 2011 Og hvilken skadelig virkning har koffein på en hund ? At den måske har lidt mere energi.
    Der er jo ikke tale om at hælde 2 liter cola i en hund hver dag. Men at hunden en sjælden gang imellem får de sidste dråber i en flaske
    Koffein kan hunden vel udskille igen.

• #22   5. okt 2011 Winnie N
    Det giver jeg dig fuldstændig ret i.

• #23   5. okt 2011 Hvad er lige den dybere mening med at hælde cola på hunden?

• #24   5. okt 2011 Winnie; Nu var det jo ikke fordi folk ikke måtte gøre, hvad der nu passer dem. Men når vi snakker om nydelsesmidler, så er cola jo et nydelsesmiddel til mennesker. Hunde har ikke den samme ph værdi i deres maver som os mennesker. Tror bare ikke generelt det er godt at fylde hunden med alt muligt lort, som er fabrikeret til os mennesker. For som Louise Maria er inde på, jeg tror faktisk hunden er bedøvende om den får cola eller ej. Min undren drejer sig mere om, hvorfor give den til allerede til at begynde med? Er der nogen logisk forklaring på dét. Hvorvidt vi mennesker ryger, eller folk fylder slik i deres unger - hva' har dét lige med sagen at gøre?

• #25   5. okt 2011 Winnie, dét faktum at man gør det besvarer jo ikke spørgsmålet om motivationen bag. (Som egentlig bare var dén jeg søgte et svar på). Nu er hunden fra naturens side jo lidt mere vant til mosevand, end til sukker, koffein, og kulsyre - er den ikke? (c: Så dét, at DU måske finder colaen mere appetitlig er jo ikke sikkert hunden deler dit synspunkt. (c:

Smider lige nogle (c:'s ind, for jeg er da ganske afslappet - jeg er bare ikke helt enig i dit synspunkt. Men dét vel også okay?

• #26   5. okt 2011 Nu er danskvand jo også, mig bekendt, lidt mere natural end cola - hvis man ser bort fra kulsyren. (c: Men man kan vel i vore dage, næsten ligegyldigt, hvor end man befinder sig få fat i vand natural.

Selvfølgelig sker der svipsere, men hvordan er en bevidst handling en svipser? Især hvis vi taler om vedvarende "svipsere"! hmm...
    Jeg mener, der skal da ikke meget forstand til at forestille sig cola ikke kan være ret sundt for en hund - eller er dét raketvidenskab? (c:

• #27   5. okt 2011 Louise Maria - Gammel dansk og en go' cigar.. LOL

• #28   5. okt 2011 Der er en hjemløs fyr der giver hans basset en masse øl - hunden er tynd og ser på ingen måde sund ud. Men den lever da..

Men vil nu også mene at man bare burde lade være. Giv hunden hvad er til hunden, og behold menneskemaden for os selv. :o)

• #29   5. okt 2011 "Hunden er tynd og ser på ingen måde sund ud. Men den lever da."... Hmm.. En hund der er underernæret, og ikke er sund og rask - ville måske være bedre stillet hvis den ikke levede. Min personlige holdning. (c:

• #30   5. okt 2011 Hellan N

Jeg er bestemt enig.
    Men det er jo netop det der er min tanke -
    bare fordi hunden ikke udadtil tager skade af det, så betyder det ikke at den ikke gør det på sigt, eller at det ikke skader den indvendigt.
    og tit er det jo ikke noget, man forventer.
    Vindruer, chokolade, bananer - det er jo ikke ligefrem ting, man kan regne ud, hvis man ikke ved det:) Cola havde jeg nu godt gættet.

• #31   5. okt 2011 Hvis jeg taber min tomme coladåse på guvlet og der ryger et par dråber ud, jamen så slik dem da endelig op kære hunde. Det samme gælder i øvrigt for mælk, kaffe, vand osv. Mine dyr lever fint endnu! Man kan også blive for hysterisk.
    Ingen grund til at hælde det på dem som jeg ved ikke hvad, men fem dråber dør de ikke af, hvis de gør var de sgu nok skvattet om alligevel smiley

• #32   5. okt 2011 Kaffe... Hvis jeg gav min hund kaffe ville hans hoved eksplodere... smiley

Herhjemme får hunden ikke slik og sodavand. Nogle gange kan han få en krumme kage, men ikke mere end det. Sukker er ikke sundt for hverken mennesker eller hunde, og hunden vil oftest være lige så glad for et stykke kød eller lidt hundemad, hvilket den har langt bedre af.

• #33   5. okt 2011 Ashley, du har helt ret.. Følgerne behøver ikke nødvendigvis komme med det samme. (c:
    Derfor bør enhver kommende hundeejer også lige gøre lidt forarbejde, så man ikke ved en svipser kommer til at give den nogle af de ting du nævner. Det er faktisk overraskende lidt (fx. chokolade) der skal til før hunden er i alvorlig livsfare.

Faktisk er jeg selv faldet i søvn, med en plade mørk chokolade på sofabordet. Og selvom den var indpakket i pap, forhindrede det ikke Matsi i at stjæle den - og jeg vågner ved hun ligger ved siden af mig på sofaen godt i gang med at bryde pappet. Må indrømme der blev jeg squ lidt nervøs! smiley

• #34   5. okt 2011 "og hunden vil oftest være lige så glad for et stykke kød" Jeg kunne fylde gulvet med slik, så længe der var kød i nærheden, ville hunden være ret ligeglad med gulvet GG

• #35   5. okt 2011 Louise Maria E

Jeg havde på ingen måde nogen anelse om det heller, men det står i samme artikkel som dokumentationen for cola :o)

• #36   5. okt 2011 Irene; Nu er det ikke alle med hunderacer der kan kende forskel på, hvornår det er iorden at slubre det i sig. Nogle racer er mere tilbøjelige til at stjæle end andre. Og jeg ville aldrig tage chancen ikke at kunne gå fra rummet - fordi jeg bevidst havde ladet min hund erfare at cola, eller kaffe rent faktisk smagte okay. Der er ingen grund til at lære hunden det, mener jeg. Dét har da ikk noget med hysteri at gøre. (c:

• #37   5. okt 2011 Hellan N

Puha, så skulle du se mig dengang Jarna brød igennem en lukket dør (stadig i tvivl om hvordan hun gjorde), lynede en taske op, brød igennem en pose, en hel masse gavepapir og bånd, samt selve pakken og åd næsten 300g chokolade. Der blev fodret med brændt toast i LANGE baner, kan jeg love dig, med vagtdyrlægen i røret.

Der skete dog ingenting, og hun har ikke taget skade udover at hun havde en del luft i maven de følgende dage, hehe. smiley

• #38   5. okt 2011 Hellan - " Nu er det ikke alle med hunderacer der kan kende forskel på, hvornår det er iorden at slubre det i sig. " Øh hvad? Forstår ikke hvad du snkker om, beklager.

Louise Maria - Det skrev jeg. At det gør de ikke. Det indtryk kan man nemt få her. Og der er jo ingen grund til at fru Olsen går i panik, fordi Fido har slikket en lille plet cola op.

• #39   5. okt 2011 300g chokolade - ja, så havde jeg squ også sk*** grønne grise! haha Ku godt forestille mig dét gav lidt tarm-gas.. (c:

• #40   5. okt 2011 Irene J

fx er min gravhund i skraldespanden hvis den er bare en smule åben, hvor de andre hunde ikke kunne drømme om det, om de så ikke havde fået mad i dagevis. Og de er opdraget på samme måde med samme konsekvens, så det har intet med det at gøre. Hun er bare umulig med mad, og hun hopper skam op på bordet og snupper hvis jeg har forladt rummet i mere end et par minutter (vi snakker sekunder hvis det er fx. pizza). Det er forfærdeligt stressende, men vi har bare lært at tage vores forholdsregler, for der har ikke været noget at gøre. smiley

• #41   5. okt 2011 Hellan N

Jeg var SÅ sur på hende og jeg tudede og tudede, og så skete der bare ikke noget - kæft jeg var lettet og sur og glad på samme tid xD Er bare glad for jeg stadig har den lille ballademager. :o)

• #42   5. okt 2011 Irene; Nogle hunderacer/hunde (inkl. min egen) er fløjtende ligeglade om det ligger på gulvet, fordi vi har tabt det - eller om vi "serverer det for dem" i en kop på bordet! (c:

• #43   5. okt 2011 Ashley - Okay? Og det har noget med giftige madvarer at gøre fordi? Går bare udfra i smider jeres gift direkte i den store skraldespand..

• #44   5. okt 2011 Hellan - Det har sådan set ikke rigtig noget at gøre med gift/ikke gift. Du har en hund der stjæler, end of story. Kan virkelig ikke se sammenhængen. Vil man ikke have stjålet sine røde bøffer, så stiller man dem et sikkert sted, samme gælder for chokolade, æbler, vingummier, rugbrød, kiks, salt osv...

• #45   5. okt 2011 Irene J

Jeg snakker om tendens til at stjæle nu, som der blev nævnt noget om.

• #46   5. okt 2011 Watson har også ædt en halv plade marabou m daim. Heldigvis er der nærmest ikke noget kakao i marabou, men han fik alligevel diarræ ud over hele min stue, med små klumper daim i... Og det stank af en rigtig ubehagelig blanding af chokolade og lort..

nej, det glemmer jeg aldrig...

Eller den nat hvor han havde fået fat i en tern mørk chokolade, som han kastede op i ansigtet på mig mens jeg sov (vågnede ved at han stod på min brystkasse og lavede "lyden" lige ind i mit ansigt...)

• #47   5. okt 2011 Hvis du ved din hund stjæler af skraldespanden, så finder man et andet sted til sit affald.
    Min hund elskede mit værelse, fordi hun kunne gå i skraldespanden. Jeg har købt ny skraldespand (papirkurv) med låg på = problem løst.
    Havde det ikke løst problemet, så måtte jeg jo finde et andet sted til den eller lukke døren. Nu er det så relativt ligegyldigt med en papirkurv, der er ikke rigtig andet end papir i, men der kunne sagtens være tyggegummi, neglelakfjerner-vat osv i jo.

• #48   5. okt 2011 ¤ Søster McFluff ¤

Puha, der var ikke diarré hos Jarna, bare lidt ekstra luft smiley
    Det lyder da bare som om han ville fortælle dig at det skulle op, og at du skulle skynde dig ud af sengen og hjælpe ham. :o)
    Mine hunde søger også mig, hvis de skal kaste op, så jeg kan finde et håndklæde til dem eller sådan noget- så brækker de sig altid fint på håndklædet. Lidt sjovt faktisk. Mindre sjovt dengang det eneste jeg havde var en tallerken fra en tidligere rugbrødsmad. Adr.

• #49   5. okt 2011 Irene; For at skære det ud i pap (som jeg troed jeg havde gjort), så drejer min teori/holdning/sammenhængen sig om.
    Hvorfor give hunden muligheden for at erfare smagen, hvis du ikke ønsker den skal have dét??

Det er vel logisk at man skal tage forbehold, hvis éns hund stjæler og man ønsker den ikke skal gøre det. Det behøver du ikke lære mig. (c:

• #50   5. okt 2011 Irene J

Skraldespanden er sq heller ikke et problem mere, fordi vi er begyndt at lukke den til, efter det begyndte at være et problem. Simpelt, enkelt. A no-brainer. Doh. smiley

• #51   5. okt 2011 Mcfluff; Haha... Han fortrød vel bare ikke at ha' delt med dig, go' vuffer! (c;

• #52   5. okt 2011 Bare lige til info, så skal en hund ikke have mælkeprodukter, hvis det er for opkast.. Mælkeprodukter fremmer opkast...

• #54   5. okt 2011 De anbefaler da også banan og peanutbutter i KONG manualen som fyld.

• #56   5. okt 2011 Louise Maria E
    Hvis du læser længere oppe, så vil du læse at jeg ikke vil give ham cola for hans dårlige mave !

Det jeg tilkendegav var, at en restslat cola, de sidste dråber i en flaske, er der ingen hunde der tager skade af.

Men jeg stillede mit oprindelige spørgsmål, netop fordi at coca cola er godt i menneskemaver hvis man lider af en omgang diarre og opkastninger. Og så kunne det jo være at det også kunne være godt for en hund i særlige tilfælde.

• #57   5. okt 2011 Louise Maria E
    Jeg føler mig såmænd heller ikke anklaget smiley Troede bare ikke at du havde læst, at jeg så ikke ville prøve at give ham cola til hans dårlige, siden du skrev følgende:

"Som I har været igennem, drejer det sig om dårlig mave findes der bedre alternativer, så hvad er formålet?"

Men jeg spekulere dog stadig på, om hunden overhovedet ville tage skade af en smule coca cola (ikke hverken hele eller halve liter), men måske bare en lille kopfuld, for at få renset maven igennem. Coca cola er jo kendt for sin rensende virkning i tarmsystemet, ved dårlige maver hos mennesker.

Jeg ville aldrig give ham mælkeprodukter i sådan her tilfælde, da jeg ikke mener det vil gøre noget godt, men måske nærmere øge kvalmen hvis han har kvalme.

Men jeg var til dyrlæge med ham sent sent sent i går aftes, hvor han fik en kvalmestillende sprøjte og en sprøjte med penicillin/antibiotika. Han har så fastet siden.
    Hele natten har han kastet op, så hverken han eller jeg har fået meget søvn. Men her i løbet af dagen har der været mere ro på, men kun nogle enkle opkastninger. Men der er heller ikke noget at kaste op af.
    Har så lige kogt noget havresuppe, som han har fået et par teskefulde af, så nu skal vi se om han består testen og kan beholde det nede i maven eller det kommer op igen. Kommer det op igen, må jeg have en snak med dyrlægen igen.
    Har også fået nogle antibiotika-piller som han skal have her i nogle dage, en halv hver aften. Men hvis han ikke kan holde sin havresuppe i sig, hvordan skulle han så kunne holde en antibiotika-pille i sig.
    I den anden ende har det heldigvis været fint fast formet, den smule der kom, så indtil videre ingen diarre.

• #58   5. okt 2011 Har ignemmen de siste 91/2 år brugt coca cola til mine hunde når de har haft dårlig mave er og det har hjolpet på dem husk bruset skal af først ,har lært det af min gammle dyrelæge oppe nord på

• #59   5. okt 2011 Laika R
    Det var også min tanke.

• #60   5. okt 2011 Formålet kunne være at give hunden noget som kunne rense maven igennem, istedet for at proppe medicin i hunden, hvis nu det kunne løses uden medicin.
    Medicin er jo heller ikke altid specielt godt for hunde.

• #61   5. okt 2011 "Den dødelige dosis koffein er for hunde ca. 140 - 150 mg/kg kropsvægt "

Så er 24 mg i et glas jo ingenting.

• #62   5. okt 2011 Andre alternativer er den medicin som dyrlægen giver, en sprøjte for at stille kvalmen.

Så i realiteten kan den kvalmestillende sprøjte hos dyrlægen være lige så usund for hunden som et enkelt glas cola. I de forkerte mængder er de nok lige giftige, lige dødelige.

• #63   5. okt 2011 har ikke læst alt, men kommer lige med hvad jeg vil gøre fremadrettet med min colahund.
    han får stadig de sjatter der er da han er helt syg efter det, selvf. ikke hver gang, men en gang eller 2 i måneden får han lidt fra bunden.
    han har også fået lidt dråber fra en øldåse, men det faldt ikke i herrens smag.
    det startede fordi en sodavand væltede på gulvet, og han derefter slikkede det op, han har siden siddet med store øjne og håbet på at han kunne tigge sig til lidt sodavand.

hvis jeg kigger den liste igennem så er det utroligt at min hund lever endnu, han har været i mange af de ting på listen, nogen set andre ikke.
    men det er vel lidt som mennesker, alt med måde.

Kommentér på:
Hunde og cola

Annonce