{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.894 visninger | Oprettet:

Tykke hunde {{forumTopicSubject}}

Amen altså...
Så i dag en Golden der var så tyk at den dårligt kunne gå. Har også hørt fra min dyrlæge at flere og flere hunde er kraftigt overvægtige. Hvordan kan det dog være man gør det mod hunden?
Et er at man selv godt kunne trænge til at tabe sig, og at det er svært at lægge cola og chokolade på hylden, men det er da ikke svært at sætte andre på slankekur?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tykke hunde
  • #1   12. nov 2013 Jeg tror at meget af det er misforstået godhed, "den ser jo sååå sulten ud!" Det er hvad mange siger, og de kan ikke selv se at hunden er for tyk. Jeg er selv lige blevet opmærksom på at Zippo ligger lige på vippen, han må ikke tage mere på smiley
    Men jeg kan godt selv se det, det er desværre ikke alle der kan det smiley


  • #3   12. nov 2013 Jeg er heldig at Sallyikke er tykkere for hendes menneskefar elsker at give hende godbidder....han kan ganske enkelt ikke lade være. Hun har endda lært ham at kigge på skabet så giver han smiley hun er i fin stand og ribbene kan mærkes, men hvis hun nu var en anden type var hun måske tykkere?
    Jeg bliver så ked af det når jeg ser hunde, der knap kan vralte afsted, men kan jo også se hvor svært det er for nogle mennesker at sige nej til bedende hundeøjne.....


  • #4   12. nov 2013 Du super synd når de bliver buldertykke, mine har modsatte problem smiley Min tæve har sultet sig i sidste løbetid så hun blev simpelthen så tynd så tynd nu får hun ekstra fed mad. Min hvalp var underernæret hvor han kom fra ( tror ikke forrige ejer havde råd til mad til ham) Men vil sige det er lige så synd hvis man har en hund der er for tynd og ikke gør noget ved det. Hunde kan jo også blive syge og tabe sig,

    Måske mange har svært ved at sige nej til når hunden står og tigger, det ved jeg herhjemmefra, når der kommer gæster. "nåååe se dem lige hvor sidder de fint, de må ha en guffer"


  • #7   12. nov 2013 Jegr tror, det er en kombination af misforstået godhed og mangel på motion. Det er bare så synd for sådan nogle overvægtige hunde, der nærmest triller.

    Men nogle gange er det også svært. Har en mops, som er noget så madglad og ofte kan virke sulten, men er striks, når det kommer til mad. Skal ikke have en overvægtig hund - ser dog desværre mange tykke mops rundt omkring - ikke ligefrem godt for dere i forvejen besværede vejrtrækning.


  • #8   12. nov 2013 Jeg har det som Helle og Barylerne - jeg er snart 50 år, har haft hunde hele mit liv, og jeg har nu min første tykke hund (pga sterilisation). Vi kæmper og kæmper - jeg skal heller aldrig pege fingre af nogen mere. Jeg VED, hvor svært det kan være, selv om man gør alle de rigtige ting.

  • #14   12. nov 2013 må også erkende, at jeg for første gang i mit liv med hunde, kæmper med en konstant småtyk trunte. Jeg ved udmærket godt, hvad der skal til og ikke skal til, hun er i super kondi og får masser af motion og svømning og minimalt med mad og heller ikke guffer i tide og utide, aldrig sovs og sådan noget, men altså.. konstant et kilo for meget, og nu er hun lige blevet steriliseret så jeg holder skarpt øje med hendes facon. Kan ikke klare fede hunde!

  • #16   12. nov 2013 Mit indtryk er at mange synes det er sååå synd for hunden at den er SÅ sulten (for det ER altså fordi den er meget meget sulten, når den tigger ved bordet, det kan umuligt handle om at den bare synes maden er lækker og ved den kan tigge sig til noget).
    Og så er mange ikke ret gode til at få motioneret hunden -at trisse rundt i haven er ikke en specielt effektiv måde at få forbrændt nogen kalorier på, den skal altså ud at bevæge sig.

    Og så er det jo lidt sådan at jo tykkere hunden bliver, jo mere doven vil den ofte osse være, fordi de ekstra kg jo gør det mere besværligt og anstrengende at bevæge sig (det er jo ikke så forskelligt fra os mennesker), så mange undskylder det lidt med at hunden heller ikke selv vil motionere.

    Og lige til sidst, s er der en del mennesker der slet ikke kan se at det er synd for hunden at være tyk, for de synes jo de er så gode ved den, når de "forkæler den" med resterne fra aftensmaden eller en ekstra portion tørfoder.

    Der hvor jeg boede før, mødte jeg ofte på aftensturen en dame med 2 afsindigt fede beagler. Jeg tror aldrig, hverken før eller siden, at jeg har set så fede hunde. De vraltede derudeaf med sneglefart og kunne dårligt få hovedet til orden for de mange dobbelthager. Men ejeren syntes ikke det var så slemt -hun kunne da godt se at de godt kunne tåle at tabe sig let, men hun kunne slet ikke se at det var så voldsomt som jeg opfattede det... Og måske det er lidt den generelle tendens, at folk simpelthen bliver lidt blinde for det med tiden?


  • #17   12. nov 2013 Og jeg er så i øvrigt stik modsat MKN -mine får madrester, jeg bruger osse gerne rester til træning hvis jeg har nogen, de får sovs og kartofler osv.
    -ikke som hovedmåltid naturligvis, men jeg er ikke så hysterisk med den slags, så længe hundene i øvrigt er slanke og kan tåle det.

    Det er naturligvis noget andet hvis hunden har tendens til at blive for tyk, så må man jo holde igen med godterne, men jeg synes nu ikke der er noget skadeligt i at give rester ellers, så længe man afholder sig fra stærkt krydret mad og andet i den dur.


  • #18   12. nov 2013 Overvægt er lige så synd for hunden som undervægt. Så er der få tilfælde hvor det er næsten umuligt for hunden at tabe sig, men langt de fleste giver nok for meget foder/godbider. Vi har noget rigtig godt foder, og Tyson ligger helt perfekt på skalaen, muskuløs, men slank og pæn at se på, hvilket er sjovt når man tænker på hvor mange godbidder han får (Træner meget tricks) Han får altså også nogle gange lidt rester, men det er ikke altid, hvis ikke han er sulten lader han maden stå, og så regulerer vi en smule ift. hvor mange godbidder han har fået, men jeg giver stort set aldrig godbidder bare for at give ham dem, han skal gøre noget for dem.

  • #19   12. nov 2013 Nu kan der jo være forskellige grunde til, at en hund er overvægtig, og dem der nævner sig selv her i emnet er jo ikke nogen af dem, der peges fingre af.

    Det JEG mener, er synd, er når ejeren med vilje giver hunden for meget eller for fed mad. Kender en hund, som fik flere stykker kage, stort stykke steg med flæsk på, masser af sovs, og var simpelthen kuglerund. Det var en dsg. Den var på det tidspunkt 12 år, ved ikke om den lever endnu, men det var sq synd. Den var meget sød, men den gik underligt pga. sin overvægt.

    Samme med en lille dværgpincher. Dens hoved så helt malplaceret ud, og den var rund, præcis som en pølse. Ingen form, den var bare hel. Rigtig tyk. Igen af samme grund, den vejede nok omkring 7 kilo. Vaks vejer 4,5 og han er større end den lille vaps. Og det er af samme grund. Den lever af fed mad med masser af sovs.

    I dé tilfælde, synes jeg altså, det er synd.



  • #20   12. nov 2013 Hvis en hunds fedme skyldes overfodring og/eller for lidt motion, så synes jeg det er dyremishandling.

    Her i byen er der en ældre dame, der jævnligt går med sin grotesk smældefede gravhund i gågaden. Den er så overvægtig at hele maven slæber hen ad jorden, når den går smiley Man kan tydeligt se, at den er ulykkelig og den har sikkert ondt af den vilde overbelastning.
    Synes det er en egoistisk måde at behandle sit kæledyr på.


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #21   12. nov 2013 Jeg tror egentlig, at de fleste tykke hunde kan inddeles i tre kategorier:

    1. Hunden har af én eller anden grund (f.eks. neutralisering) et meget lavt stofskifte
    2. Ejeren er komplet uvidende om fodring ("Den får jo bare, hvad den skal have ifølge posen!")
    3. Den onde cirkel: Ejer kan af én eller anden grund give hunden tilstrækkeligt med motion - ejer får dårlig samvittighed eller hunden løber på væggene, så hunden får lige lidt ekstra godter


  • #22   12. nov 2013 Jeg har Lotus som er overvægtig....... På et tidspunkt havde man en test på LIFE hvor man undersøgte konditionen på labradortæver (kan ikke huske om de skulle være steriliseret). Da den "gamle" garvede dyrlæge fik Lotus på puden kommenterede hun at hun havde et forsøg efter jul for overvægtige tæver med dårlig kondition. Vi grinede lidt, for jeg kunne bestemt ikke forstå hvorfor hun liiiiiige nævnte det da hun havde Lotus oppe....*G* Men hendes grin forstummede da hun havde haft Lotus igennem diverse tests...... For dårlig kondition havde hun i alle tilfælde ikke!!

    Jeg har haft golden retrievere i 30 år. Har ALDRIG kæmpet med vægten på dem. Men Lotus er en kamp!!

    Kaido er perfekt.

    Jeg VED at Lotus er for stor og jeg kæmper.


  • #25   12. nov 2013 ældre hunde tager jo også ofte lettere på end unghunde

  • #27   12. nov 2013 Chico er perfekt smiley
    Har to uafhænige dyrlægers ord for det smiley
    Min mor mener, at han er aaaalt for tynd, og hun fodrer ham ved sofabordet, selvom jeg har frabedt mig det.. Af andre årsager kommer han så ikke hos min mor længere..
    Min bror smådriller mig med, at han er for tyk smiley
    Her er et billede, hvor han er i bad, så pelsen ikke fylder:


  • #28   12. nov 2013 Nu byder jeg lige ind med noget; for hunde kan sagtens være for tykke selvom de får nok motion og maden holdes på rette mængde..

    Qira er virkelig for tyk.. Hun tager på i eksplosionsfart uden at mængden af mad bliver øget.. Hun får sin daglige motion og vi tager mad fra til guf, så gufmængden er medregnet i madrationen.. Alligevel hjælper det hverken fra eller til..
    Hun blev fodret med BARF, hvilket de fire andre hunde fungerer perfekt på og de holder deres idealvægt, selv i perioder hvor de får mindre motion end de egentlig skal have..
    Nu er Qira slået over på tørkost, da hun var nede i en så lille mængde foder, at vi pludselig var bange for at hun skulle komme til at mangle forskellige ting.. Og vi vil ikke risikere mangelsygdomme..

    nu har vi igen øget hendes motionsmængde og er meget strikse med KUN at fodre med hendes "slanke-mad".. Vi har en Qira-guf-skål til at stå på bordet, hvor hendes daglige madmål står i, og hun må kun få guf fra den..
    NU håber på at se resultater, for vi håber da at hun skal holde mange år endnu - også selvom det betyder at vi måske må droppe BARF til hende..


  • #29   12. nov 2013 Er den lykkelige ejer af 3 normaltvægtige hund samt en smældefed hund.

    Fedberg fodres med lightfoder eller foder til neutraliserede hunde. Han får mindre end angivet fra fabrikanten. Her i huset vejes der foder af til alle hunde 1 gang ugentlig, 1 dagsration pr hund pr dag pakkes og gøres klar. Ingen får rester eller ekstra

    Vi har også hans halvbror, som altid har været et bette pjevs. Luffe aka Fedberg, er både højere og kraftigere bygget end racestandarden - og har altid været lidt til den gode side. Efter ham og brormand blev kastrerede, tog det fart.

    Der er ingen undskyldninger, det er vores skyld han ligner en tøndeformet højdrægtig tæve!

    Men nemt er det dæleme ikke. Han har lige haft en slem poteinfektion og er på lang penicillinkur og smertestillende, og har måtte tvinges ud på trods af smerter. Stakkels hund. At han er en del af en flok på 4 gør det ikke nemmere.

    Det skyldes hverken uvidenhed eller dovenskab - 75% af vores flok har vi formået at holde normaltvægtige uden besvær - men den kære Luffe har desværre haft tendens til nem at tage på. Og det har vi ikke formået at forhindre/stoppe trods ihærdige forsøg.



  • #30   12. nov 2013 Laika vejer lige nu 32,5, hvor hun er perfekt når hun vejer 30,5.

    Well... Kan ikke motionere hende pga. en skade, og den eneste måde at aktivere på (som hun kan tåle) er igennem træning med godbidder. Hun vil ikke lave noget for legetøj.

    Så er den sgu svær smiley Men så snart hun er ready to go (3 uger mere med ro...), så regner vi med de to kilo drysser af igen smiley

    Einstein er smuk slank.


  • #31   12. nov 2013 Kia er for første gang i hendes 6 år ved at være for stor (vi har ellers i årevis kæmpet med at hun var undervægtig til meget slank.
    Men hendes allergi har drillet meget på det sidste så hun har fået en del medicin som desværre påvirker hendes appetit og vægt.

    Jeg spørger altid fremmede hundeejere om de synes hun er for stor og beder om et ærligt svar.
    For det er svært at se når man går sammen med vovsen til dgl. Hun er jo tydeligt tyk når hun har guffet en 1200 grams kylling i sig. Men ellers varierer det meget med hvordan JEG ser hende vs. hvordan hun sikkert reelt ser ud.

    Dyrlægen siger hun er fin. Men det kan jeg ikke bruge til alverden. For det siger han om hun vejer 5 kilo mindre eller 5 kilo mere.


  • #32   12. nov 2013 Måske der osse skal skelnes mellem hunde der er lidt overvægtige (som egentligt er mit indtryk er dem folk nævner her) og hunde der er decideret fede.

    Mine forældre har en tæve hvor vægten osse altid har været et problem. Hun er ikke FED men hun er for det meste sådan lige i overkanten. Da min mor fik hende var hun voldsomt fed (kom aldrig på tur og fik alt for meget fad tidl). En lidt stor DSG-agtig hund, der vejede mere end min islandske fårehund smiley

    Hun motioneres, får afmålt foder, får ingen ekstra guffer osv. Hun bliver næppe nogensinde HELT slank, men hun holdes (stort set) lige på den gode side af normalvægt, og det er da ok.

    Da jeg læste tråden, var min tanke FEDE hunde -altså ikke dem, som f.eks. min mors og andre nævnt i tråden, som måske nok er lidt tykke, men altså ikke livsstruende overvægtige -for sidstævnte tror jeg simpelthen ikke på man har, uden osse at falde ind under dem som overfodrer, ikke motionerer nok osv.

    Det er jo ikke så forskelligt fra os mennesker -vi er da osse mange som meget let bliver lidt for runde. Og som måske på trods af regelmæsssig motion og opmærksomhed på maden, altid vil være lidt til den runde side. Men sådan decideret FED, bliver man altså ikke uden, at det osse hænger sammen med livvstil (og her ser jeg så bort fra dem der grundet sygdom måske ikke KAN motionere, får diverse medicin osv -bare lige inden nogen føler sig ramt smiley )


  • #33   12. nov 2013 Michelle: Du har ret, hos Luna er der på ingen måde tale om svær overvægt, bare lidt for meget. Ikke noget truende, men dog så jeg gør noget for at få hende ned i vægt. Min dyrlæge er så hudløst ærlig og sagde også, at hun burde tabe et kilo.
    Jeg er nødt til at bruge vægten, for sterilisationen har så - ud over at nedsætte stofskiftet - også sat gang i voldsom pelsvækst, så man kan faktisk ikke SE på Luna, når hun er lidt til den gode side.


  • #34   12. nov 2013 Til et retriever-arrangement i søndags oplevede jeg 2 stks., hvoraf den ene er den til dato fedeste sorte labrador, jeg nogensinde har set. Den anden, en brun lab, var tæt på også.

    Hvorfor er det, at man gerne siger noget til en ejer, som har en alt for tynd hund, men holder sin bøtte i, når hunden er alt for fed.

    Bare en tanke....


  • #35   13. nov 2013 Lise: Det er jo egentlig lidt det samme med mennesker - folk føler jo, at de hjertens gerne må udbryde: "Gud, hvor er du mager", mens det ikke er velset at sige det modsatte smiley

    Men ja, det er lidt underligt. Og så undrer jeg mig over, hvis man har så svært overvægtig en hund - kan man virkelig ikke selv se det? I den by jeg boede i tidligere, gik en ældre mand også tur med sin ufatteligt fede labrador. Han kunne roligt gå med den uden snor, for den var ude af stand til at løbe, det stakkels dyr vraltede lige så stille afsted smiley Det syn blev man trist af..


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #36   13. nov 2013 Ja, suk... Logikken er tilsyneladende, at hunde hellere må veje 2 kilo for meget end 1/2 kilo for lidt.

    Jeg mødte for et godt stykke tid siden en lab, som mindst må have vejet 15 kilo for meget. Hun ville frygteligt gerne lege med mine hunde, men efter mindre end et minut opgav hun at følge med min hvalp, som dengang var 3 1/2 måned.

    Ejeren blev smækfornærmet, da jeg sagde, at jeg syntes, at det var synd for hunden. Hendes hund var jo kun en smule for tyk, mens mine til gengæld var underernærede!

    Dertil skal siges, at Gustav på det tidspunkt faktisk vejede omkring et kilo for meget...


  • #37   13. nov 2013 Tror simpelthen der er mange der ikke ser at hunden er for tyk. Særligt folk med racer/typer der er kraftigt byggede eller racer med pels. Jeg har godt nok mødt mange folk med labber og mastifftyper, der tror at det er helt OK når hunden er bred som et sofabord uden den mindste antydning af talje.
    Jeg er så en af dem der ikke genere mig for at sige det til folk smiley Når man siger det pænt så forstår de fleste det faktisk godt. Jeg har fornyligt været afløser klubbens hyggehold og har måtte jeg lige have en snak med en ejer af en herlig lab og at hendes hund burde tabe en del kilo og hvordan hun kunne få det til at lykkedes. Fik så at vide af hende at den faste træner også havde nævnt det så der var jo nok noget om det og hun måtte hellere gøre noget ved det så.
    Jeg har faktisk altid haft hunde, hvor det modsatte var problemet på når en enkelt undtagelse; en ultra madglad og luddoven (jo, der findes faktisk dovne hunde) steriliseret tæve. Hun var dejlig økonomisk at fodre på smiley Mine svigerforældre skal jeg godt nok også holde ørene for at deres Islandske Fårehund ikke skal blive en islands fårepølse smiley


  • #38   13. nov 2013 Mette Marie: Det paradoksale er, at min Luna før sterilisation var utrolig svær at holde huld på, så den sterilisation har virkelig gjort en forskel for stofskiftet.

  • #39   13. nov 2013 Her er Lotus i sidste uge........ Efter MIN mening må hun meget gerne tabe 5 kg. men det er nok urealistisk når hun snart er 9 år gammel. Men jeg holder ikke op med at kæmpe for og med hende.

    http://www.hundegalleri.dk/video/diverse_hund/39611-5_uger_efter_operation_


  • #40   13. nov 2013 Men goderne er fandeme også ulige fordelt smiley Jeg er fed...... Men det er ikke mig der sidder og mæsker mig i lagkage og slik hver aften. Det er min mand og han er tynd....... Det er tarveligt!!

  • #42   13. nov 2013 Jeg havde engang et unghundehold.
    På det hold deltog en labrador lignende hund, der var omkring 8 mdr gammel og vejede 10 kg for meget.... Og tillige havde en ledbåndsskade, så det ene forben havde en rigtig skidt vinkel.
    Ejer blev så fornærmet over at jeg sagde hendes hund var for tyk.. hun kunne SLET ikke se det.
    Jeg viste hende en hund af samme type, men i passende foderstand... hun kunne slet ikke se det.
    Jeg forbød hunden at deltage i "Fri leg" ( få hunde ad gangen, der passer sammen i sind og størrelse ) pga overvægt og ledbåndsskade... Hun blev skide sur.
    jeg anbefalede hende at skifte de 2x2 cm stykker kogeflæsk hun brugte som godbidder ud med nogle mindre og sundere... Men hunden elsker dem jo !

    Nogle gange er det bare op ad bakke.

    For lidt tid siden så jeg så en anden hund.. Sort lab lignende ting af stor type.
    jeg tvivler på at en gravhund kunne stå oprejst under maven på den.


  • #44   13. nov 2013 Lablover : Er det Cody du mener ?
    Hvis profilen stadig passer ( 55 cm og 35 kg ) såååå...

    Men ja jeg har jo også bare mit magre gespenst på små 60 cm og 22 kg at sammenligne med ( Han må gerne tage på, men kan jo ikke tvinge foderet ned i halsen på hunden )


  • #46   13. nov 2013 55 cm og 35 kilo, så er hunden for tyk, så må du kalde det hvad du vil;) det er ikke sundt for hunden og da slet ikke hvis den skal bruges;( det slider i den grad på skelet og sener;(

  • #47   13. nov 2013 En labhan på 55 cm. og 35 kilo er ikke for tyk...... De har altså knogler og et skelet der vejer godt til.

  • #48   13. nov 2013 En "Myndetynd" race.... Feks en whippet smiley på 50 cm vejer 15 kg.. ca.

    Jeg vil godt give labben lov at veje 5-7 kg mere, fordi den er bygget anderledes smiley


  • #54   13. nov 2013 Lablover.. Måske jeg lige skal pointere at jeg mener 5-7 kg mere i forhold til højden på 50 cm.

    Jeg synes ikke en hund på 55 cm bør veje over 30 kg.
    Jeg synes det er skammeligt når fede hunde med nakkedeller bare de skal have hovedet en anelse over ryglinien bliver standarten for hvordan en race... og oven i købet en brugsrace ... skal se ud.




  • #57   13. nov 2013 Min dyrlæge er af den type at hun vil sk*de på hvad folk måtte mene om hendes ærlighed, hun lægger ikke bånd på sine ærlige meninger, så kan man lide hende for det, eller lade være.
    Det er ifølge hende, en del af hendes job af vejlede og rådgive, forebygge og helbrede, og det gælder også overvægt hos hunde!.
    Det synes jeg er superfint og hun har jo helt ret smiley


  • #58   13. nov 2013 Har han talje når man ser ham oppefra ?

    Billeder kan snyde meget.
    Jeg har også et billede, hvor min hund ser ud til at være i super topform mht vægten, men han burde reelt set stadig veje 3-4 kg mere.
    Jeg ved godt det er en race, der hurtigt ser tykkere ud end den er pga.. Ja tøndeformet krop med korte ben og kort hale ( det er min beskrivels ), men synes nu stadig max 30 kg til 55 cm


  • #60   13. nov 2013 hmm kameraet gør ikke noget godt for ham så.

    Jeg håber du ved jeg ikke siger det for at gøre dig ked af det.
    Jeg mener heller ikke han er i "svært overvægtig" klassen, men at et par kg af ikke ville skade noget.
    Jeg tænker bare at man let kan blive vant til at en bestemt race skal veje for meget for at se rigtig ud.
    Tro mig jeg er glad for mit kræ har så meget pels at man ikke rigtig kan se hvor tynd han er.. Tør ikke tænke på hvor mange kommentarer jeg ville få.


  • #61   13. nov 2013 for tøndeformet og for meget halshud.. Ej men så er det da også op ad bakke for det slanke look smiley

  • #62   13. nov 2013 Kaido er 57 cm. høj og vejer 32 kg. Ifølge en MEGET krakilsk dyrlæge er hun super. Lotus skal jeg ikke nævne her......*G* Hun er dog 3 cm. højere end Kaido men vejer en del mere end hende. Men det VED jeg og jeg synes hverken at det er sjovt eller hyggeligt. Men jeg kæmper.

  • #63   13. nov 2013 Mette.. Så er hun jo også 2 cm højere og 3 kg lettere smiley
    Jeg snakker jo ikke om 10 kg for meget på den højde


  • #64   13. nov 2013 Ja, men hun er en tæve....... Så hun vil være noget mere "spinkel".

    Nå, men jeg har da så EN hund der vejer hvad hun skal.....*G* Og hun er SÅ nem at regulere. DET er Lotus ikke smiley


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #67   15. nov 2013 Hmm... Min lab/springer vil gerne have telefonnumrene til de 3 dyrlæger, så han kan overbevise mig om, at hans foderration skal sættes op! smiley

    Sær logik...


  • #73   15. nov 2013 Lablover

    Jeg kan af gode grunde ikke besvare dit spørgsmål. Det ville ligesom kræve, at vi stod face to face med de omtalte hunde.

    Generelt er jeg dog meget uenig med udstillingsopdrættere af show-labs. mht. hvad man kan kalde for "slank", men igen - om jeg ville vurdere lige præcist din(e) hund(e) for slank eller ej kan jeg jo ikke give dig et endeligt svar på, medmindre jeg stod overfor dine hunde.

    Men altid noget, at vi tilsyneladende er enige om, at den sorte lab var overvægtig. Jeg mindes ikke, at jeg nogensinde har set noget lignende, - og hvis den virkelig har så meget gigt, så kan det da gøre ondt helt ind i hjertet, at ejer omsorgssvigter sin hund i dén grad. Ganske enkelt noget svineri!


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #74   16. nov 2013 Lømmel: Gustav takker mange gange for info - desværre for ham vejer han lige nu omkring 28 kilo, så rationerne bliver ikke sat op i nærmeste fremtid smiley

    Han er egentlig fint slank for tiden, men han kommer til at ligne en spærreballon, bare han slikker lidt på madskålen, så der er nok dømt streng diæt på livstid. Heldigvis er han helt vild med grøntsager, så han skal nok blive mæt alligevel smiley


  • #75   16. nov 2013 Min cocker har tabt sig 2 kg, så nu vejer han 18 kg og dr.dyr siger det er en passende vægt. Jeg er så stolt. smiley

  • #77   17. nov 2013 Allergisk

    Jo, hvis ellers de kunne og gad.

    Jeg har desværre en hel del eksempler på det modsatte.


  • #78   17. nov 2013 Faldt lige over en rigtig god og illustrativ tegning, som viser, hvordan underlinien ser ud på en overvægtig hund. Bemærkelsesværdigt lig de fleste show-labradors.

    Ligeledes illustrerer tegningen hunden set fra oven, hvor taljen, eller rettere mangel på samme indikere overvægt og fedme.

    Man kan se tegningen her: (link fjernet)


Kommentér på:
Tykke hunde

Annonce