2.684 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 104 Svar

Endnu en om tykke hunde Endnu en om tykke hunde

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/paa-det-her-punkt-ligner-du-din-hund/7795470

Jeg er så vældig glad for at det er min mand, mine hunde ligner og ikke mig smiley

Jeg tror at den konklusion, de er kommet frem til har ret meget med den store følsomhed der er ved at tale om hundes vægt at gøre...

Og så glæder jeg mig over at se at man for en gangs skyld fraråder kastration i et medie som EB.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Endnu en om tykke hunde
  • #1   18. sep 2019 Heldigvis ligner Junior ikke mig.. jeg burde nok smide 10 kg pt, men han er fit for fight.

Og ja har selv haft emnet oppe før... synes simpelthen det er så trist med alle de overvægtige hunde, som man ser konstant.

Dyrlæger der har vægttabsklubber osv... seriøst.. stop med at overfodre din hund!

• #4   18. sep 2019 Jeg har aldrig haft en fed hund.
    Deres vægt kan jeg nemt styre. Min egen er noget andet smiley

• #5   18. sep 2019 Louise .. hahahaha nemlig .. det er utroligt smiley

• #7   18. sep 2019 Ja, jeg ville også ønske, at jeg var lige så slank som mine hunde smiley

Ingen tvivl om, at mine hunde lever sundere end jeg gør.

• #9   18. sep 2019 Præcis. Og jeg føler mig heller ikke voldsomt fristet til at dele min kage med mine hunde, så den feder kun på mig smiley

• #10   18. sep 2019 Det er virkelig et ømtåleligt emne, synes jeg.
    Man kan uden problemer sige til en kursist, hvis hunden virker stiv over lænden, småhalt på et forben, låst i skulderen osv.
    Men uuuuhhh man skal godt nok gå forsigtigt til værks, hvis man vil kommentere overvægt!

• #11   18. sep 2019 Jeg synes tit det afvæbner lidt hvis man `siger det til hunden`. Eksempel - min nabo siger til min hund: nej ikke flere godbidder i dag - for jeg synes du er blevet lidt rund igen. (Hun havde ret) - men det kommer ikke til at virke som en bebrejdelse af mig som hundeejer. Jeg siger også gerne - du er da blevet lidt rund, eller der er da kommet lidt ekstra på sidebenene - til hunden i stedet.

• #12   18. sep 2019 Jeg har lige haft dialogen med en kursist på agilityholdet.
    Hun var ikke klar over at hendes hund var for tyk. Hun troede den skulle være sådan. Hun havde lige udstillet den og dommeren havde dog sagt den var lidt til den gode side. Men den fik super fin bedømmelse.
    Men hun var rigtig glad for at få lidt info og hvordan hun selv kunne se og mærke foderstand på hunden.
    Den var vant til at der stod foder fremme 24/7 og så fik den lidt lækkert blandet i til måltiderne.
    Nu får den foder afmålt 2 gange dagligt.

• #13   18. sep 2019 AG agilitykursisterne tager jeg også altid snakken med.
    De hunde skal bare være fit, og jeg har endda på et tidspunkt afvist én, med besked om, at den måtte komme tilbage, når den havde tabt 5 kg.
    Det var en labrador, som netop var i "udstillingsform". smiley

Men jeg synes godt nok altid, at det er følsomt, hvis man skal tage den snak. Selvfølgelig kan man sagtens komme til den der med "lille ven, du har da vist levet lidt godt her i sommer" eller lignende, men hvis man skal nå igennem, synes jeg det kræver lidt mere end det smiley

• #14   18. sep 2019 Karina - tænker også der er forskel på om du er veninde eller en der bare møder hunden og så at stå i en situation hvor man er træner, dyrlæge eller lignende - de skal man selvfølgelig tilgå det på en anden måde.

• #16   18. sep 2019 Mine hunde ligner ikke mig - længere. De har været for tykke - men det har været nemmere at tage ansvar for deres overvægt og få dem slanket, end det er at tage ansvar for mig selv smiley

• #18   18. sep 2019 Det jeg har svært ved at forstå er, hvad man får ud af at overfodre sin hund... altså det ved man vel, at man gør?

Min ELSKER også mad, men det er jo 24/7... ingen ekstra snacks ændrer på det.

• #19   18. sep 2019 Louise - herhjemme er det fordi hun stjæler fra bordet og ungerne

• #20   18. sep 2019 Og kattene og hønsene når hun kan komme til det

• #21   18. sep 2019 Men igen .. det kan jo undgåes...

Jeg ved godt det er meget følsomt emne... har jo talt om det flere gange herinde, MEN vi, om nogen, elsker vores hunde... det her kan vi kontrollere... det er SÅ usundt, hvorfor er det så stort er problem?

• #22   18. sep 2019 Vi overtog en beagle, der var overvægtig, som vi ret hurtigt fik slanket ned.

Derudoover havde Lanka lidt ekstra på sidebenene i en periode. Ikke voldsomt, men alligevel.
    Med hende tror jeg, det var fordi, hun var så lille ift. de andre, og det var lidt svært altid at tilpasse hendes kalorier - at hun kun måtte få en halv tyggestang, når de andre fik en hel.
    At passe på, at hun ikke fik for meget, når de tit søgte sammen osv.
    Og i forvejen syntes jeg hun fik såååå lidt mad, den stakkels lille hund.
    Når hun samtidig var tæve OG neutraliseret, så måtte hun jo nærmest kun få 1/3 af hvad drengene fik:-)

• #23   18. sep 2019 Altså nu er min ikke meget fed - men det er dæleme svært at undgå selvom jeg prøver - en bolle der lige er glemt et halvt minut af den tre-årige og VUPS den er væk. Men prøver at lære børnene at pssse på.

• #24   18. sep 2019 Hjemme... ja men er helt med på, at det ikke er nemt med børn... har ingen, men er ofte hos naboen, hvor det seriøst FLYDER med madrester, og han spiser dem. Tror blot, at hvis de madrester ikke kan undgåes, så må man jo skære ned andre steder.

• #26   18. sep 2019 Min gamle hund var flomme fed. Og det var helt klart min fejl, da jeg lyttede til folk der sagde han var for tynd da han var i fin form og lod ham tage på i stedet for at lytte til min mavefornemmelse. Og med en manglende disc i ryggen er fedme altså en dødsdom. Har så dårlig samvittighed stadig.

Ham jeg har nu har det meste af tiden været for tynd, da han var svær at få til at spise som ung. Men nu er han kastreret og har lavt stofskifte, så han en kort overgang blev en lille smule tyk, men heldigvis så er der kommet styr på det og både dyrlæge og jeg er tilfredse. Men når jeg går tur med ham, og især når jeg møder andre med gårdhunde, så får jeg af vide at han er alt for tynd og en gårdhund må ikke have talje og det er synd for ham (hvorefter nogle af dem faktisk prøver at få sneget nogle godbidder i ham, selv om jeg siger han ikke må få).
    Syntes det er lidt skræmmende at folk syntes fede hunde er sådan de skal se ud (vi har dog nogle få flotte slanke hunde heromkring, og de har samme problem som mig med at folk syntes det er synd)

Jeg selv er ALT for tyk for tiden, og det kan tydeligt mærkes på kroppen og helbredet. Det vil jeg ikke udsætte en hund for (igen)

• #27   18. sep 2019 Jeg har 2 hunde der er ret meget til den tynde side, tydelige ribben og tydelig rygrad på den ene, så tydeligt at jeg ikke bryder mig om at rører hende på ryggen, og så har jeg en der er på kur.

Zenta er over den seneste tid blevet for tyk. I takt med at hun er blevet gammel, men også fordi jeg ikke har været opmærksom på hende efter Laika døde.
    Jeg kan nemlig se på billeder fra lige efter Laika døde at Zenta var normal at se på der.

Her er Zenta der er alt for tyk. smiley

profilbillede
  • #28   18. sep 2019 Herhjemme er vi begge slanke, men havde jeg ikke Atlas at gå lange ture med og motivere mig til løb, så vejede jeg nok et par kg mere smiley

Jeg ser ikke voldsomt mange svært overvægtige hunde i hverdagen, men jeg ser en del, som kunne have godt af at tabe et kg eller to.

Jeg tror en grund til overvægt hos hundene, udover dem som allerede er nævnt, også kan være, at det giver en glæde hos nogen mennesker, at give deres hund godbidder, rester osv. Jeg ser det hos mine bedsteforældre. Min morfar bliver som et lille barn juleaften, når han får lov til at give Atlas resten af sin rugbrødsmad eller lignende. Han bliver simpelthen glad indeni, når han ser hvor glad Atlas bliver for maden. Havde de to deres egen hund, så ville den blive smælderfed.

• #29   18. sep 2019 Tænk jeg synes sådan en som Bob er i så fin stand.

• #30   18. sep 2019 Amalie .. svært overvægtige .. Næhh heller ikke her så ekstremt .. men al overvægt er altså usundt, og det er der rigeligt af synes jeg.

• #31   18. sep 2019 Bob har også boet her en måned nu og det begynder at hjælpe på det.
    Det er Gipsi der har tydelig rygrad både når man mærker og når man bare kigger på hende.

• #32   18. sep 2019 Vi er helt enige, Louise. Jeg går jo også selv meget op i, at Atlas skal holde den slanke linje.

• #33   18. sep 2019 Tydelig rygrad - den skal jo ikke fyldes ud af sul, når den er tydelig er det manglende muskelmasse. Er det fedt, der fylder ud der er hunden for tyk.

• #34   18. sep 2019 Aj, jeg er da helt bagud. Har du fået TO nye hunde???? smiley

• #36   18. sep 2019 Ja tydelig rygrad når man kører hånden ned over.
    Men Zenta er den værste lige nu og der der er mest fokus fra min side af nu. Hun skal tabe sig.

• #37   18. sep 2019 Ja Karina, der var to der havde brug for et sted at være, så nu er de her.

• #38   18. sep 2019 Aj tillykke. Jeg havde kun fulgt med i den, der skulle køres fra Jylland. Det var Bob, ikk?

• #39   18. sep 2019 Zenta og Gipsi er forøvrigt i familie smiley Zentas mor er Gipsis mormor.

• #40   18. sep 2019 Jo det var Bob. Gipsi har boet her siden den øh .. 5 september tror jeg? Vil ikke spamme tråden her men kan sende dig en pb.

• #41   18. sep 2019 CH og kennel enig... det er altså yderst sjældent at hunde virkelig er så tynde, som folk tror... oftest mangler de blot muskelmasse..

• #42   18. sep 2019 Måske man skulle lade folk der har set hunden om at vurdere den slags.
    Som feks. dyrlægen igår og hendes opdrætter for måske 10 dage siden.

• #43   18. sep 2019 Rygraden er ihvertfald ikke nogen god målestok for overvægt.

• #44   18. sep 2019 De får meget motion og også på stranden feks. Bob var både tynd og faldet sådan sammen eller hvad man skal sige. Han er allerede mere sådan hvad kan man sige, markeret at se på? Grundet mere motion end han plejer.

• #46   18. sep 2019 Ja jeg stræber også efter at lige Gipsi smiley

• #47   18. sep 2019 Det virkeligt morsomme er ejers mere eller mindre vidtløftige "undskyldninger" for dyrets foderstand.
    I øvrigt kan hunde/dyr og menneskers fødeindtag ikke sammenlignes. Dyr spiser for at leve. Jeg og mange andre lever også lidt for at spise. Glæder mig allerede til aftenens rødvinskylling. Conor ved stadig intet smiley

• #49   18. sep 2019 Isabelle, det er også svært med Zenta. Hun er 12,5 år, blevet gammel over en weekend og så er hun sørme også steriliseret.
    Men det der giver mig motivationen nu er faktisk at Zenta gerne vil lege med de andre og også gør det, men faktisk ikke kan følge med.
    Og det synes jeg er synd.
    Og så også det at det er min skyld. Jeg kan som sagt se at Zenta var normal at se på på billederne efter Laika døde.

• #50   18. sep 2019 Jeg overvejer at prøve at kører i svømmehal med Zenta. Vi har en 15 min herfra.
    Men er det en god idé?
    Jeg tænker når hun både er gammel og tyk, om det er for hårdt?

• #52   18. sep 2019 Tænkte bare om hun ville blive så stivbenet dagen efter at hun ikke ville kunne gå .. Forstå mig ret smiley

• #54   18. sep 2019 Her passer det heldigvis heller ikke. Jeg har/har haft lidt ekstra på sidebenene, Tucker har altid været i pæn stand, selvom han har mad fremme 24/7 og dagligt får godbidder.

Sidst vi var ved dyrlægen havde han faktisk taget 3-400g. på (siden året før), men det var sådan set kun muskelmasse. Jeg synes heller ikke jeg havde mærket den store forskel på ham - mærker netop forholdsvis ofte på ham, da man jo intet ser for pelsen.

• #56   18. sep 2019 Jeg tror det skal prøves så.
    Måske Gipsi også vil.
    Bob vil nok ikke. Han er ret meget en tøsedreng.

• #57   18. sep 2019 Baby er overvægtig, som den eneste af mine 3.
    Lige nu er han aaaalt for fed, og vejer op mod de 10 kg.
    Han har været småtyk længe, men især efter han er blevet syg, er han blevet stor... desværre.

Vi er nu startet i waterwalk, i håb om at få bygget flere muskler, smide fedtet og få en mere mobil køter smiley

• #58   18. sep 2019 Cof er også til den gode side pt - vi mærker den kemiske kastration og overvejer et delvist skift til seniorfoder.
    Sidste år var han ude i et ekstremt vægttab, i år er det omvendt.
    Jeg overvejer en stofskifteprøve på ham - et foderskift KAN være problematisk for hans prostata/Cauda Equina udfordringer.

Bels er pt i den slanke ende af normalen - og hun mangler muskelmasse.
    Husbond skal ud at løbe med hende, hendes kondition lader også noget tilbage at ønske.

Ingen af hundene har nogensinde fulgt vores vægtkurver, her hos os er det to komplet adskilte ting smiley

• #59   18. sep 2019 Hvorfor virker den slags aldrig den anden vej rundt?
    Tænk hvor let det ville være at smide de der 20 kg overvægt man selv render rundt med - bare foder din hund noget mindre. For som hund så ejer...

• #60   18. sep 2019 Jeg ved ikke om I kan fornemme hendes spidse rygrad her.

profilbillede
  • #62   18. sep 2019 Hun er da i god foderstand. Det der handler om muskelmasse.
    Og så kan en tur til kiropraktor måske gøre en forskel.
    Cof ser sådan ud når han trænger til at få løsnet psoas

• #63   18. sep 2019 Det er ikke kun når hun ligger man kan se den. Også når hun går.
    Hun er faktisk ret klam at kører hånden ned over ryggen på.
    Men hun bliver altså ikke fedet op på nogen måde.
    Hun får derimod rigtig meget motion. Og jeg tænker at hun måske vil med i svømmehallen sammen med Zenta.

Men jeg er enig i at hun ser langt bedre ud end Zenta der er for tyk og på kur.

• #64   18. sep 2019 CH, hun går faktisk pasgang nu du siger kiropraktor.
    Og hun sætter kun sjældent i "galop".

• #65   18. sep 2019 Så tror jeg det vil være ret godt lige at få hende tjekket igennem.

• #66   18. sep 2019 Denne foderstand udløser slankekur her i huset.
    Dog er han ret pelset, den kastration der giver ham et ton af uld. Det gør det sværere at se.

profilbillede
  • #69   18. sep 2019 Det er det også, KH.
    Vi skal ihvertfald sørge for lige at pudse brillerne inden vi smider ham på kur nu - pelsen er enormt tyk.
    Meeeen - lige nu er han kvabset smiley

• #71   18. sep 2019 Bels kan jeg se det på på lang afstand.
    Her er hun i fin foderstand, men når man mærker på hende afsløres det at der mangler muskler.
    Både rygrad og ribben ses tydeligt i forskellige stillinger.

profilbillede
  • #72   18. sep 2019

profilbillede
  • #73   18. sep 2019 Se bort fra det beskidte vand smiley

profilbillede
  • #74   18. sep 2019 .

profilbillede
  • #75   18. sep 2019 For mig er der en tydelig mangel på muskelmasse, jeg tror faktisk du vil kunne drage stor nytte af både kiropraktor og svømmehal med hende.
    Jeg ville ikke øge huld, men måske skal hun sættes op i takt med øget og målrettet muskelopbyggende aktivitet.

• #76   18. sep 2019 Den krumme ryg er i øvrigt helt typisk for en for stram psoas, som i den grad er en schæferting.

• #77   18. sep 2019 Ved ikke om den spidse rygrad kan ses her.

profilbillede
  • #78   18. sep 2019 Den kan ses, men den handler ikke om hendes vægt.

• #80   18. sep 2019 Det er ikke nemt at tage billeder af hende.
    Altså hvor man rigtigt kan se det.

profilbillede
  • #81   18. sep 2019 Det ses nok bedst i badebasin.

profilbillede
  • #82   18. sep 2019 Jeg genkender det nu.
    Coffey får nærmest en lille top på rygraden, når det er tid. Den ser jeg på billederne foruden tendensen til at trække rumpen lidt ind, som efterlader en fornemmelse af krum ryg.
    Toppen forsvinder med det samme han får behandling.

• #83   18. sep 2019 Det man ser i bassinet er mest af alt manglende muskel. Det er ikke et udtryk for at hunden er for tynd.
    Men man kan godt fylde ud med fedt, det er bare ikke så sundt.

• #84   18. sep 2019 Hun har nemlig sådan en spids rygrad og jeg bryder mig seriøst ikke om at mærke der. For den træder virkelig frem.
    Ribben ses og mærkes også men det er faktisk svært at fange på billeder.

Men som sagt bliver hun altså ikke fedet op på nogen måde. Hun får derimod en masse motion. Og jeg tænker at tage både hende og Zenta med i svømmehallen.
    Men måske en kiropraktor er en god idé. Også nu hvor hun går pasgang.

• #85   18. sep 2019 Nej det ses nok bare tydeligst i bassin hvordan hun ser ud oppefra eller hvad man skal sige.
    Og så skal bassin vist snart pakkes væk for vandet bliver hurtigt beskidt og hun bader hver dag og det er ved at være lidt for koldt til det smiley

• #86   18. sep 2019 Jeg ville starte med kiropraktoren, for hvis der er problemer risikerer man i bedste fald ikke at få noget ud af motionen, i værste at lave yderligere skader
    Og så er det værd at huske at det er smerte der gør at de krummer sammen.

Den skal de selvfølgelig befries for før der belastes.

• #87   18. sep 2019 Personligt har jeg sort samvittighed over at Cof gik i flere år sådan før vi handlede på det.
    Det var sgu synd.

• #88   18. sep 2019 Det forstår jeg godt.
    Hun har været her i 14 dage og er først blevet min her for en lille uge siden. Så nu kan jeg selv begynde på de ting jeg ønsker.
    Tiden er gået med at få hende til at hele og hun fik taget sting i hovedet igår.

• #91   18. sep 2019 Det har jeg også prøvet.
    Da jeg overtog Laika var hun tynd/slank.
    Pludselig tog hun på og ikke bare lidt men meget.
    Hun blev sat på kur af både mig og dyrlægerne.
    Fint nok.
    Problemet var bare at hun ikke tabte sig. Som i slet ikke.
    Pludselig vejede hun over 40!! kg. Jeg blev ved med at få "skæld ud" hos dyrlægen over de manglende resultater og jeg blev seriøst frustreret fordi jeg vidste jeg fulgte hendes kur.
    I forbindelse med noget andet fik hun taget en udvidet blodprøve og den viste så som en sidebemærkning at hun havde for lavt stofskifte ...
    Hun kom på Forthyron og tabte 8-9 kg og blev normal vægtig igen.

Med Zenta er det simpelthen fordi jeg ikke har været opmærksom. Det hele gik i stå da Laika døde. Og her mener jeg ikke kun Zentas vægt. Men sådan lidt det hele.
    At hun så er blevet gammel over en weekend gør det ikke ligefrem nemmere nu.
    Men nu er hun på kur.

• #92   18. sep 2019 Det er en laaaang historie men hun blev angrebet af familiens anden hund og jeg overtog hende på operationsbordet da familien ikke kunne tage hende med hjem, og opdrætter ikke kunne eller ville tage hende hjem og de derfor stod tilbage med en aflivning.

• #94   18. sep 2019 Det var også meget meget voldsomt. De kunne ikke skille dem ad selvom de prøvede med alt. Naboen var sågar kommet rendende med peberspray og lige lidt hjalp det.
    Det var Gipsis egen datter hun sloges med. Men det var anden gang det skete på få måneder. Men det er sagt en virkelig lang historie og må hellere lade være med at spamme CHs tråd smiley

• #96   18. sep 2019 Det er det helt sikkert. Hende og Zenta er heller ikke uden opsyn og der er ingen ting de kan blive uvenner over fremme.

• #97   18. sep 2019 Hunden og jeg ligner vist meget godt hinanden smiley Vi er begge til den slanke side.
    Jeg holder rigtig godt øje med hans vægt, for at han ikke skal tage på.
    Han var for mange år siden helt oppe og veje 15 kg (vejer 12 nu).

Vores agilitytræner nævnte at han var overvægtig. Jeg blev simpelthen så sur, for kunne på ingen måde se, at han var tyk.
    Men nøj hvor er jeg den dag idag glad for at hun sagde noget til os smiley
    En del kommenterer at han er tynd. Men han er i perfekt stand, når han vejer lige under 12kg.

• #98   19. sep 2019 Min sheltie er tit lidt til den gode side, når vi i perioder træner meget og hun får godbidder. Af samme årsag bruger jeg ikke Kyllinge lever mere som belønning, da det feder ret meget. Nu har jeg heldigvis 2 vuffer at træne så Jessie ikke bliver “overtrænet” med godbidder mere i forhold til sin vægt ;)... Det er også fordi vi ikke kan bruge trækkelegetøj som belønning mere pga hendes angst for statisk elektricitet, og bold bruger vi kun meget lidt pga hun har tendens til spændingerne i hoften.

• #99   19. sep 2019 Jeg har aldrig haft en fed hund og er iøvrigt så afstumpet, at jeg uden problemer kan lade være med at fodre dem - også selvom de hopper af forventning og sååå gerne vil have noget mere at spise. Det SKAL hunde f... da gøre !!!

Jeg kan ikke med en overvægtig hund og synes det er langt mere synd / dyremishandling, kald det hvad I vil, end at sætte et pig(k) halsbånd på den .. det sidste er iøvrigt ikke synd, men opfattelsen af det som noget sådant, er derimod meget udbredt blandt folk, som ikke aner hvad de taler om.

Nope, overvægt .. det vidner om en uansvarlig og ligeglad hundeejer. Sorry, men det er sådan jeg ser det.

• #100   19. sep 2019 Her en hund i korrekt foderstand, og med muskler langs rygsøjlen som gør, at han ikke syner skarp.

Det er sådan de skal se ud, efter min mening.

profilbillede
  • #101   19. sep 2019 En mere - de skal kunne komme ubesværet rundt og det er der desværre mange hunde, der ikke magter smiley

profilbillede
  • #102   19. sep 2019 Martine, hvad siger du til Gipsi så?

Ved godt at Zenta er tyk.

• #103   19. sep 2019 Sorry, hvem af dem er Gipsy ? Jeg ser bare en grå schæferhund og kan ikke lige hitte ud af hvem er hvem smiley

• #104   19. sep 2019 Alle billederne bortset fra det i indlæg 27 smiley
    I indlæg 27 er det Zenta som er alt for tyk.

• #105   19. sep 2019 Sam holdes fit, og det skal han være :)!

Vi ligner nok hinanden meget godt, for jeg er meget slank, dog ikke heeelt ligeså fit, som Sam er smiley

Vi har næsten samme kamp vægt nu, så der skal sgu holdes godt fast når vovse skyder frem efter råvildt!!

Han har efter han er rundet de 2 år, sat 2,5 kg ren muskler, Damn, det gad jeg også godt smiley

Sorry for et kikset billede, men det er det nyeste jeg har..

profilbillede
  • #109   19. sep 2019 Her passer det heldigvis heller ikke. Jeg vejer 10-12 kg. for meget, men mine hunde er absolut ikke overvægtige. Bianchi har haft en kort periode efter hendes første hvalpekuld, hvor hun var tyk og Ghini min ældste, en periode efter hun blev steriliseret.

Det er pillet af begge igen og selv om jeg kunne ønske at meget madglade Bianchi, havde en højere forbrænding, så hun kunne få lov til at spise lidt mere, lader jeg ikke hjertet løbe af med mig, for det ville være endnu mere synd, hvis hun blev fed.

Ghini og Tilla får mad 3 gange om dagen, der må de to andre nøjes med at kigge på smiley

profilbillede
  • #110   19. sep 2019 Bianchi må ofte høre, at hun er for tyk, hun er bred af bygning og med en meget veludviklet muskulatur, her er ingen ryghvirvler, der stikker op, som hos de fleste andre whippets. Heldigvis trækker de fleste det i sig igen, når de har haft hænderne på hende, hun er så lækker og fast, at røre ved smiley

profilbillede
  • #111   19. sep 2019 Janni - jeg synes den ser fin ud.

• #112   19. sep 2019 Martine
    Ser min hund også fin ud?

profilbillede
  • #113   19. sep 2019 Søren ... en trimning kunne måske hjælpe smiley

• #114   19. sep 2019 Han skulle have været trimmet i går, men det blev udsat til mandag pga hundetrimmersygdom

• #115   19. sep 2019 Måske du kan få 2 for en så... lige tage det værste hos dig også smiley

• #116   19. sep 2019 Den var ond. Nu er det sådan, at jeg ryster og græder aka laver "havevanderen"

• #117   19. sep 2019 Begge mine hunde er kastreret. Ingen af dem vejer for meget. De får afmålt foder hvor jeg har taget hensyn til deres farvelgodbidder og øvrige godbidder. Den ene hund har tendens til at tage på (og har også været overvægtig), men så bliver foderet reguleret ud fra det. Den anden hund er endeligblevet pæn, han har været alt for tynd, men har haft svært ved at tage på.

Jeg tror desværre i dag, at det er blevet normalt at se et dyr til den gode side, så det bliver glemt hvordan vores dyr egentlig skal se ud. Det er først når dyret er kraftig overvægtig at folk kan se det.

• #118   19. sep 2019 Det her må være det nyeste jeg har af Tuckers "form", selvom pelsen så igen skjuler en del. Men synes han ser ganske fin ud.
    Men han syner bestemt en del mere slank når han er i en våd udgave smiley

profilbillede
  • #119   19. sep 2019 Jeg er overvægtig, men det er mine hunde ikke.
    Bella er ellers spidskandidat... Hun æder til hun ruller, hvis hun får lov. Er ret sikker på, at jeg har en labrador i forklædning.

• #123   19. sep 2019 Jeg forstår slet ikke hvor det der perfekhedsnoget passer ind i den snak her....

• #124   19. sep 2019 Hørte i nyhederne i dag, at de fleste ejere med tykke hunde er tykke selv.

Noget med, at når man selv sidder i sofaen og hygger, så har man større tendens til at give hunden noget "hygge".

Dem der har slanke hunde, bevæger sig mere.

Jeg tolkede det som om, at hvis jeg ikke havde hund, så ville jeg have et virkeligt højt bmi. smiley

• #125   19. sep 2019 Isabelle

Hvordan du holder dine hunde er dit valg.

Jeg giver blot udtryk for min mening om folk, der har overvægtige hunde.
    Lad være med at lade dig gå på af det - jeg er temmeligt ligeglad med, at nogle folk mener at IGP, hundegårde og trailers er forfærdeligt.

Lad enhver være glad i sin egen uldtrøje.

• #126   19. sep 2019 Du har ikke trykket på linket, Martin, kan jeg se smiley

• #127   19. sep 2019 smiley

Indrømmet, det havde jeg ikke!

• #128   19. sep 2019 Vores hund ligner heldigvis mest vores børn. smiley

• #129   19. sep 2019 Det skal du ikke være ked af. Man kan få så meget pænt tøj smiley

• #130   19. sep 2019 smiley smiley smiley smiley smiley

• #132   21. sep 2019 Nyt billede idag af vovsen, og så skal vi til vores behandler, for ryggen er blevet lidt låst igen smiley

profilbillede
  • Maria G
    Maria G Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 157
    #133   23. sep 2019 Vi er også begge hygge-tykke, men Vida er helt perfekt. Ikke synlige ribben når hun står normalt, men tydelige at mærke og lige synlige når hun ligger strakt ud på siden og slapper af.
    Jeg finder det langt nemmere at styre min hunds kost end min egen.

Kommentér på:
Endnu en om tykke hunde

Annonce