{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Endnu en om foder (kornfri) {{forumTopicSubject}}

Vores to chihuahua hvalpe får lige nu Olivers kornfri, og om ca. 16 kg foder skal de over på voksen foder - men jeg ved ikke helt om vi skal fortsætte med det?

Jeg vil uden tvivl fortætte med kornfrit, men hvilket vil I anbefale?

Budgettet ligger på maks 500 kr for mindst 12 kg.

Hundene er meget aktive, men behøver ikke et foder med højt fedtindhold, da vi også træner meget = mange godbidder.

Skriv gerne på HVORFOR I anbefaler det foder, ellers er svaret nytteløst smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en om foder (kornfri)
  • #1   26. apr 2015 Hvad gør dig i tvivl?

    Fungerer dine hunde godt på foderet eller er der nogen former for tegn på mistrivsel?

    På papiret er Olivers et ganske godt foder - både det med og det uden korn - men det, det hele står og falder med er, om hundene trives eller ej.

    Vi fodrer selv med Olivers, har gjort det i mange år og årsagen til det er så simpel - god trivsel og god kundeservice. Og naturligvis et godt foder, der ikke koster spidsen af en jetjager.
    Om det samme gør sig gældende for dig må du selv vurdere smiley


  • #2   26. apr 2015 Hov - en anden ting. Prøv at udregne hvad det koster at fodre hundene pr. dag i stedet for pr. pose. Det kan variere temmelig meget.



  • #4   26. apr 2015 Hov ja, glemte at sige at de ikke fungere på råt kød. De sluger det uanset størrelse. smiley

    De fungere fint på Olivers, men spiser alt, derfor kunne vi sagtens skifte, hvis der var et foder, der var bedre/sundere. Fx Taste Of The wild. smiley Men har ikke helt styr på det.


  • #5   26. apr 2015 Jeg fodrer alle mine tre (fransk bulldog, cocker og chi) med real nature wilderness fresh water

    Det er klart det foder de har haft det bedst med
    De kaster sig over det
    De er i rigtig pæn foderstand og pelsen er flot
    Især den franske som døjer med allergi har aldrig haft det bedre


  • #8   26. apr 2015 Det her foder, er et ganske godt produkt, til rimelige penge:
    http://www.landogdyr.dk/arion-chicken-potato-no-grain-12-kg.html


  • #10   27. apr 2015 Isabelle
    Der står kød - ikke ben. Ja de sluger kødet, ikke benene. Men de kan jo ikke leve af ben kun.

    Tak for jeres svar. smiley
    Måske skulle vi prøve at købe en omgang Olivers adult, når vi kommer så langt, og så vurdere hvordan de fungere på det.


  • #12   27. apr 2015 De får en del forskellige godbidder, tyggeben - både rå, tørret osv. i løbet af dagen, udover deres tørfoder morgen og aften. Så varieret er det da, men lige med råt kød, der går det kun at de får meget små stykker. Jo større stykker jo mere ivrige bliver de og sluger det. Tro mig, vi har prøvet siden den dag vi fik dem hjem. Dvs i 4 måneder.
    Vi bliver ret nervøse, når vores 2 kg chihuahua hvalpe sluger et stykke oksekød på 80 gram, derfor undgår vi det. Det hjælper jo ikke at give dem et større stykke, da de så får for meget eller risikere at blive kvalt. Så vi holder os til tørfoder som deres primære foder.


Kommentér på:
Endnu en om foder (kornfri)

Annonce