853 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Flåt og stor bule ?? Flåt og stor bule ??

Jeg har lige fundet en lille flåt ovenpå en af mine hundes hoved, hvor han siden i går har haft en stor bule.
Jeg tjekkede bulen i går, men der fandt jeg intet, og han har heller ikke virket generet af den, men nu sad jeg lige og nussede ham, hvor jeg så kunne se den lille djævel.

Den er altså meget lille, og nu har jeg gjort 3 mislykkede forsøg på at få den fjernet med et kort, så jeg vil ikke rode mere med den i aften - det er jo nærmest umuligt at holde hundens hoved stille og samtidig få den fjernet.

Nu tænker jeg så på, om den lille flåt kan være skyld i bulen, som er på størrelse med en 2-krone?
Er der noget jeg kan/skal gøre her og nu?

Jeg ringer selvfølgelig til dyrlægen i morgen tidlig, men det er vel ikke nødvendigt på denne tid af dagen..

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flåt og stor bule ??
  • #1   7. okt 2011 En flåt kan sagtens efterlade store buler, men på størrelse med en tokrone lyder for mig lidt voldsomt. Hmm...
    Hold øje med flåten så du får den af hurtigst muligt, og så hold øje med bulen lidt endnu.

• #2   7. okt 2011 Ja, det er også voldsomt... jeg troede egentlig, at han havde slået hovedet op i et bord eller sådan noget, og der var da heller ikke nogen flåt at mærke eller se i går. Måske var den der ikke i går, men jeg synes bare, det virker mærkeligt, hvis den skulle have sat sig lige midt i bulen...
    Flåten er altså meget lille - ikke meget større end spidsen af en kuglepen... men den kommer væk i morgen tidlig, når min datter står op, for så er vi 2 om projektet...

• #3   7. okt 2011 Linda N

Flåter kan gå uset længe :o) Min Jarna havde en GIGA tæge siddende lige under kindbenet mens min far passede hende, og han opdagede intet. Jeg opdagede den efter en halv time med hende, og der var selve tægen på størrelse med låget til en kuglepind i tykkelse. FØJ.

Det lyder godt :o)
    Ville ikke tage bulen så alvorligt før et par dage efter tægen er fjernet, i og med at det KAN være en bule fra at slå hovedet op i et bord(som du selv nævner), eller fra tægen :o) Men hvis den ikke forsvinder af sig selv, ville jeg lige forhøre mig hos dyrlægen. :o)

• #4   7. okt 2011 Føj for en krabat:((
    Eneste fordel kan være, at de er lidt nemmere at fjerne...

Det lyder lidt betryggende, men jeg giver alligevel lige dyrlægen et kald i morgen tidlig, så jeg også får hendes mening med om det...

• #5   7. okt 2011 Linda N

Ja præcis, men hold da op hvor var den ulækker! og den sad bare lige i hovedet på hende smiley

Kan jeg godt forstå - god idé! :o)

• #6   7. okt 2011 Jeg syntes at besøget hos dr.dyr er en super god idé når du ikke selv kan få fjernet den pga. det er sådan en lille satan.
    Uanset en flåts str. så får hundene altid en større el.mindre bule pga.de "spytter" et koagulationsmiddel ind i hundens blodåre som gør at blodet ikke størkner mens den drikker "derfor kommer der også altid en bule", problemet med deres spyt er bare at ca.4% af flåterne er bærer af sygdommen Borellia, derfor skal man være SÅ forsigtig når flåten fjernes for kommer man til at trykke dem på kroppen/maven risikere de at gylpe maveindholdet op og ud i hundens blodåre hvilket kan resultere i at hunden får Borellia.
    Derfor syntes jeg som sagt personligt at dr.dyr er det bedste valg når flåten er så lille som den du omtaler.
    Held og Lykke med at få den fjernet. *Ss*

• #7   7. okt 2011 Den var nu nem nok at fjerne, når der var en ekstra hånd til at holde hundens hoved:)
    Jeg snakkede med dyrlægen, som sagde, at jeg skulle holde øje med bulen den næste uges tid - hvis den ikke forsvandt, eller den hævede yderligere eller blev rød, så skulle vi komme derned:)

Kommentér på:
Flåt og stor bule ??

Annonce