{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af hvalp privat
  • #1   21. jun 2006 Mine havde begge fået ormekur og chip , så det var med i prisen , men vacc. har jeg selv betalt .. ( de er begge købt hos opdrættere ) jeg har ikke betalt depositum

• #2   21. jun 2006 Ja man ligger normalt et depositum. De fleste hvalpe er behandlet med ormekur, og vaccineret, og dyrlæge kontrolleret.

Men prisen skal være billigere hvis du selv skal stå for dyrlæge halløjet.

J

• #3   21. jun 2006 Man skal have hunden som 8 uger, og ikke som 12 uger eller ældre, da det er bedre for hvalpen, og menner for den nye ejer, at præge den... men der er igen, hvilken indstilling man har til hunden generalt...

• #4   21. jun 2006 det plejer at være når de er 8 uger man kan hente dem.. den koster 6500 fordi det er uden stambog.. jeg er også ligeglad med den. bare den er sund og rask.. futte var jo halvandet år da vi fik ham derfor er jeg lidt usikker... jo også bange for det er nogen som ku finde på at sælge dem flere gange... man ved jo aldrig

• #5   21. jun 2006 hvis du skal give 6500 for en uden bog, vil jeg bestemt mene der dkal både chip, ormekur og sundhedsattest med. Nogle hunde kan købes med bog og hele molevitten til de samme penge

• #6   21. jun 2006 Jeg har lige lagt et depositum på Silche som jeg kan hente d 6 juli.............for at være sikker på hun er min....en fjerde del af prisen..........hun er så dyrlægekontrolleret, vacc og har fået ormekur og jeg får en sundhedsbog på hende fra dr. dyr..

• #7   21. jun 2006 ok.. vil jeg også mene.. der var også nogle bichon frise som min futte... de kostede 9000 med stambog... planen var jo vil ville finde en på et år eller lidt mere... men tja de ligger faktisk på ca 4500 kr.. så .....

• #8   21. jun 2006 Nu har jeg selv solgt hvalpe som privat, og det er helt normalt at man skal ligge et depositum. depositumet er både en sikkerhed for sælger - for så ved man man har solgt en hvalp og skulle køber fotryde så mister denne selvfølgelig sit depositum - og for køber, for så ved man der er en hund til en og at sælger ikke har solgt til anden side. Mht ormekur vil jeg sige at det er opdrætteren (sælgerens) pligt at give hvalpene dette. Vaccine og chip, er som regel noget man som køber står for, medmindre sælger sørger for dette, men det er jo som sagt bare lagt oven i prisen. Som køber vil jeg råde dig til at få en kvittering på dit depositum og få anført hvad valg du har på hund (1,2 eller 3 ......)

• #9   21. jun 2006 ja jeg vil da også håbe at der er styr på tingene hos sælgeren. jo en stor tillidssag med alt det man hører om idag af svindel...

• #10   21. jun 2006 Mit næste kuld kommer til at koste 8000, og det er med stamtavle, chip, øjenspejling, sundhedsattest, mad til den første tid, hvalpe halsbånd, snor, legetøj og en "brugsanvisning.

Personligt mener jeg det er det rene optrækkeri at tage så mange penge for en hvalp uden papirer og den garanti der ligger i at købe en stambogsført hund. Jeg ville max give 3500

• #11   21. jun 2006 Linda A..... ja tak.. god ide...

• #12   21. jun 2006 det var så lidt :O)

• #13   21. jun 2006 små hunde og jo også altid noget dyrere af en eller anden grund... men de vi har set har ligget der omkring.. men vil selvfølgelig ha alt er klaret så..

• #14   21. jun 2006 Mine hvalpekøbere skulle også lægge et dep. og jeg skrev en kvittering til dem hvor på der stor hvor meget de havde betalt og for hvilken hund.
    Mine hvalpe blev solgt for 3000,- og det var med vacc. chip og 2 gange ormekur, hvalpepakke, snor+ halsbånd, og lidt af det legetøj de havde leget med her.
    men mine var jo også blandingshvalpe......men en meget fin blandningshvalp *GG*

Pøj pøj med den nye hvalp henriette ;o)

• #15   21. jun 2006 anette. Vil du uddybe GARANTI ved køb af stamtavle? Jeg mener nemlig ikker er en decideret garanti ved at købe med stamtavle, jo du ved hvad gener hunden kommer fra, men det er ikke ensbetydende med at den er sygdomsfri og at du får fulde beløb tilbage hvis der er fejl på hunden. det kommer jo an på hvad hunden er købt som og hvad der er aftalt i købsaftalen.

• #16   21. jun 2006 UPS........glemte da lige at skrive at jeg får snor, halsbånd og 1½kg mad med også.........plus brugsanvisning...

• #17   21. jun 2006 tak for svarerne... rart med lidt ekstra viden i baghånden... ku jeg evt lige lokke et par stemmer på min futte i hans udfordringer.. han er gud hjælpe mig ved at tabe til en død hund...... gisp... så stemmer jeg på jeres udfordringer når i får brug for det..

• #18   21. jun 2006 * Marianne, Maxie og

Er det en brugsanvisning hvordan man præger hunden, og om hvordan man behandler hunden....

En instruktionsbog for hunde...

• #19   21. jun 2006 Med garanti mener jeg den hjælp man som køber kan få ved DKK i tilfælde af at opdrætter ikke er til at tale med. Penge tilbage afhænger af hvad hunden fejler. Personligt giver jeg alle pengene tilbage eller en ny hvalp, hvis hunden må aflives eller i øvrigt må skønnes at have meget dårlig livskvalitet på grund af en arvelig sygdom. Hvis det er mindre sygdom bliver erstatningen også mindre DKK har nogle vejledende prisafslag alt efter hvad der er galt med hunden.

Og så er der jo også garanti for at de opførte forældre også ER forældrene. Og alle avlsrestiktioner er overholdt.

Jeg bruger sgu mange penge på at sundhedstjekke o.l. så er det surt at blive beskyldt for at tænke i penge på grund af stambogen, når der avles uden bog til næsten de samme penge, og så er hvalpene hverken chippet eller sundhedstjekket. Eller for den sags skyld har fået ormekur

• #20   21. jun 2006 nej nok mere hvalpepleje.......

• #21   21. jun 2006 Brugsanvisninge hos mig er råd og tips til hvordan man opdrager en Border Collie hvalp - også lidt om fodring, prægning - tips til renlighedstræning o.l

• #22   21. jun 2006 anette: jeg beskylder dig ikke for at tænke i penge. Har selv en hund med bog og en uden.
    Jeg synes bare ikke at der altid er den garanti som der burde være ved køb af hund med bog, for står man som første gangs køber og ikke ved hvad man skal få skrevet i købsaftalen, så er man lidt lost. man skal virkelig få alt skrevet ned for ellers er hunden jo bare købt som familiehund og ja så er der bare nogle fejl man ikke får afsalg for (f.eks bidfejl, pelsfejl mv. HD af mild grad) Men vi er helt enige om at DKK er gode at have når der er problemer :O) Synes også at det er flot du giver fulde beløb tilbage, men det er desværre ikke alle der gør

• #23   21. jun 2006 Linda - Det var nu heller ikke nogen i denne tråd der skrev om penge - men det er tit opppe og vende herinde.

Selvfølgelig kan man ikke få penge tilbage for skønhedsfejl på en familie hund. Så skulle de koste betydeligt mere, man kan ikke garantere for udstillingskvalitet på en 8 ugers hvalp. Jeg har selv købt alle mine som familiehunde. Om de sa egner sig til avl er mit problem, det vil jeg aldrig laste opdrætter for. Kun arvelige sygdomme, ikke om den har forkerte ører eller forkert pels.

Hvis man bruger DKK´s standart kontrakt er man godt dækket ind. Købe loven gælder jo i hvert fald for DKK opdrættere jeg ved ikke med blandinger??? Også selvom man kun laver et kuld engang i mellem og ikke har kennelmærke

• #24   21. jun 2006 anette. Ja men har man planer om udstilling er det som sagt en god ide at få det skrevet i , for så ved opdrætter at man har planer om at udstille og så er tandfejl m.m. jo et stort problem og en fejl. Men ja det er er meget svært at se hvad en 8 uger gammel hvalp bliver til og får den sags skyld også når de er ½ år gammel. Der kan virkelig nå at ske meget. Min tæve var selv en af de små i kuldet og meget smal indtil hun blev 2 år. HUn har faktisk en gang blevet disket på en udstilling da hun var 9 mdr gammel pga. hun var for lille og et havde store nok muskler. Ved ikke lige hvad fanden dommer havde gang i , han troede måske at hun var ældre. Men siden da har hun taget 1 præmie. Så det er jo bare et godt eksempel på at hunden udvikler sig meget og er langt fra færdig når den er så ung.

Kommentér på:
køb af hvalp privat

Annonce