1.527 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Bange for dyrlæger - beroligende? Bange for dyrlæger - beroligende?

Vi er i den trælse situation at Morris er enormt bange for dyrlæger, og han stresser rigtigt meget over det. Derfor foreslog dyrlægen at vi kunne give ham noget beroligende når han skulle til dyrlæge, men jeg har overhovedet ingen erfaring med sådan noget så jeg ved ikke hvad der er bedst og mest effektivt. Har overvejet zylkene og Nevet? Kender i til dem eller kender i andre? Både gode og dårlige erfaringer:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange for dyrlæger - beroligende?
  • #1   18. okt 2011 Så lad dyrlægen anbefale hvad du skal bruge.

• #2   18. okt 2011 Han sagde zylkene, men jeg ville nu godt lige høre hvad andre kan anbefale. Det kunne jo være at de synes at der var noget som virkede bedre, og gider ikke købe det hvis jeg ikke er sikker på at det virker...

• #3   18. okt 2011 Jeg ville også prøve Zylkene hvis det var mig!!

• #4   18. okt 2011 Jeg besøgte flere dyrlæger med min gamle hund, og først da vi fandt en dyrlæge der tog sig tid og som er dygtig til at håndtere hunde med et specielt sind blev hunden rolig og okay med at komme til dyrlæge.

• #6   18. okt 2011 Zylkene er et godt produkt

• #7   18. okt 2011 Hos min dyrlæge kan man låne et konsultationsværelse og øve dyrlægebesøg, hunden kan få lov til at blive mere tryg ved at være på bordet osv. Jeg havde en dyrlæge engang hvor vi nogengange gik forbi og fik en kiks og blev vejet,
    Hvis man så har en dyrlæge der tager sig tid til at gøre det hyggeligt :o) så burde Morris hurtigt ændre mening.

• #8   18. okt 2011 Dyrlægen er sød og prøver at snakke og give ham godbidder, men han er så bange at han er totalt afvisende, da han har haft et par dårlige oplevelser i forbindelse med operationer osv. Derfor ville vi give ham noget beroligende så han måske kunne slappe en smule mere af, og finde ud af at de er gode nok. Han er ca der oppe hver måned og få klipper kløer så synes ikke rigtigt at dyrlægen skal hjem.
    Kunne godt være at jeg bare skal købe zylkene så, men ved i om effekten er dokumenteret - altså om der er lavet ordentlige undersøgelser med det?

• #10   18. okt 2011 Ulla: derfor jeg også godt ville vide om det er dokumenteret eller om det bare er "hokuspokus"

• #12   18. okt 2011 Ulla...Ko mælk???

• #13   18. okt 2011 D.A.P. er også en mulighed..
    Det hjalp meget på vores hunds nytårsangst

• #15   18. okt 2011 Ulla..Takker..Jeg prøvede at google det først, men det var bare salg og erfaringer...Ikke hvad det bestod af....

• #17   18. okt 2011 Jeg har en bekendt hvis hund var bange for og komme til dyrlæge. Han tog derfor hunden med til dyrlægen flere gange om ugen, og fik den vejet, og den fik en godbid. I dag går den ind med logrende hale.

• #19   19. okt 2011 Fie havde lige en periode hvor hun ikke var glad for dyrlægen, så vi gik forbi mange gange om ugen, hvor hun bare fik lidt godbidder i venteværelset og derefter var der aldrig problemer...

• #20   19. okt 2011 Selvfølgelig er det bedst hvis man kan klare det uden medicin, men han er så angst at han begynder at ryste lige så snart vi kører den vej. Har desuden prøvet at køre op med ham bare for at kigge, og han er så bange at man ikke kan arbejde med ham. Det eneste han vil er at sidde oppe hos mig, og ingen godbidder vil han have.

• #21   19. okt 2011 Tror jeg prøver zylkene for stesolid lyder godt nok til at være ret kraftigt. Ønsker bare at det virker tilpas beroligende til at jeg kan få lov til at give ham godbidder osv, så han kan få en god oplevelse. Stesolid er måske mere aktuelt, når vi flyver/kører på ferie næste år?

• #23   19. okt 2011 Ulla: her tænker jeg under flyve og køre turen, og nej mener bestemt ikke det er bedst at han bliver hjemme... I sommers var folk herinde virkelig forarget over at vi tog på ferie uden ham, så ser ingen problemer i at give lidt beroligende så køre/flyveturen ikke bliver så stressende. Desuden tror jeg at det er ret almindeligt at give dem det når de skal ud og flyve

Kommentér på:
Bange for dyrlæger - beroligende?

Annonce