{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.160 visninger | Oprettet:

Anal Kirtler {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Nu har jeg hørt meget om folk der tømmer hundens anal kirtler, og tænker lidt, hvorfor man gør det - og er det dyrlægen der gør det?
Harley har haft lind mave igår og i dag, og slikker meget på numsen, og sætter sig ned, er det tid til han får tømt sine?
Håber ikke det blev for rodet smiley
Jennifer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anal Kirtler
  • Jette E
    Jette E Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 31
    #1   20. okt 2011 Hej Jennifer. Hvis din hund jævnligt får ben blir´hans analkirtel automatisk tømt. Ellers er det vist kun dyrlægen (+ penge) der er bedst til det. Jeg har ikke hørt om nogen der selv gør det.
    Hilsen Jette.


  • #2   20. okt 2011 Man er kun nødt til at gøre det hvis ikke hunden selv kan (fast afførring er analkirtlernes bedste ven). Ellers kan det blive smertefuldt for hunden.

    Man kan sagtens selv, men det er ikke nogen dårlig idé at få dyrlægen til at vise sig hvordan den første gang.

    Symptomer på tilstoppede analkirtler iflg netdyredoktor:
    - Hunden "kører slæde" - dvs. sætter sig på enden og trækker sig frem med forbenene. Den kan også slikke og bide sig bagi eller bide efter halen.
    - Ildelugtende sekret fra analsækkene.
    - Huden over analsækkene kan revne med udflåd af blodigt sekret til følge.

    Symptomerne kan forekomme enkeltvis eller flere samtidig.
    (link fjernet)

    Men Harley kan også bare være øm efter den linde mave.


  • #3   20. okt 2011 Hej Jette.
    Han får jævnligt ben fra slagteren, og har altid tilgang til marvben, men synes bare jeg har hørt at når de sætter sig meget under tur, har lind mave og slikker sig bagi, så er det tid til tømning?
    Har aldrig hørt om at man skulle tømme anal kirtler, men nu jeg er blevet opmærksom på det, blir jeg helt i tvivl om, om det er nu smiley


  • #4   20. okt 2011 instruktionsvideo til hvordan man tømmer analkirtler:
    http://www.youtube.com/watch?v=FQFDOzbBVrw&feature=related


  • #5   20. okt 2011 Min Lullu får tømt sine analkirtler ca. hver 3. måned, når hun også skal have klippet negle. Der er dyrlægen der gør det, men hvis man selv kan/lærer det, så er der ingen problemer i selv at gøre det:)

    Lullu får sine tømt, da hun ellers begynder at klø numsen rigtig rigtig meget. Vi har været igennem flere forskellige allergitests, fordi vi ikke kunne forstå hvorfor hun blev ved med at klø sig. Og ved et tilfælde lage jeg mærke til at det altid stoppede, når hun havde fået tømt analkirtlerne smiley Havde jeg tænkt over det fra starten, var jeg nok 5000-6000 kr rigere nu!

    Pt. står vi og overvejer om vi skal operere kirtlerne væk, for hundens skyld. Men er lidt skeptisk, da det kan være en risikofyldt operation.

    De fleste hunde tømmer selv kirtlerne, i forbindelse med at de bummelummer.


  • #6   20. okt 2011 Min hund har aldrig fået tømt sine.


  • #7   20. okt 2011 Hellere ikke min.

  • #8   20. okt 2011 Okay, 1000 tak for jeres svar..
    Har kigget de symptomer nu, og det er ikke det han gør, han kører ikke rumpen, og han bider ikke bagi, så er jeg mere rolig smiley
    Tak allesammen smiley


  • #9   20. okt 2011 Selvom min får knogler og har almindelig hård afførring så tømmer hun desværre ikke selv sine analkirtler. Derfor gør jeg det for hende, men man skal vide hvad man gør da det ellers godt kan gøre unødvendigt ondt på hunden.
    Det med at han sætter sig ned på gåture kan godt være fordi at det sviger og klør i hans numse efter at have haft tynd mave i flere dage prøv evt at smørre ham med helosan bag i.
    Hvis ikke kan stopper adfærden kan det godt være analkirtlerne, alle hunde reagere ikke ens på det.


  • #10   20. okt 2011 AboutMyDogs- M
    Det må jeg lige prøve smiley Nu er det heldigvis kun igår og idag han har haft lidt tynd mave, ikke så meget at han ikke holder sig, den er heller ikke TYND, men den er meget blød smiley
    Men må li holde øje med ham smiley Tak..


  • #11   20. okt 2011 Jeg gør det selv da jeg ikke gider betale penge for at dyrlægen gør præcis det samme som jeg gør..

    jeg gør det hvis hundene kører røven over gulvene og tydeligvis er generet af det..
    også hvis de ikke kan holde på det når de er inde..


  • #12   20. okt 2011 Molly:
    Tak for svar - tror li jeg prøver dyrlæge første gang smiley Er så bange for at gøre ham ondt smiley


  • #13   20. okt 2011 Jennifer - det er også en god ide når man ikke helt er klar over hvad man skal gøre..
    Jeg har været i praktik hos 10 forskellige dyrlæger og været hjælper hos en, så kun derfor ved jeg hvordan jeg skal gøre smiley



  • #14   20. okt 2011 Molly :
    Ja, så er du nok ligeså god som dyrlægen smiley Det er sikkert en del penge du har sparet efter det smiley


  • #15   20. okt 2011 Det er rigtig mange penge der er sparet.. smiley
    Det er jo en konsultation hver gang.. det er min. 500 kr smiley og det tager jo ikke engang 5 min.. smiley


  • #16   20. okt 2011 De ved godt hvad de skal ta for tingene, de dyrlæger smiley

  • #17   20. okt 2011 Ja det skal jeg love for xD

  • #18   20. okt 2011 Min hund har problemer med hendes analkirtler (de bliver for hurtige fyldte) 2 gange om måneden ca. men vi tømmer dem selv og vis vi ikke gør det i tide tømmer Laika dem selv... Men nu får hun noget der hedder pro-fibre og det hjælper rigtig meget på problemet... Så har man en hund der hurtig får fyldte analkirtler så prøv PRO-FIBRE...

  • #19   20. okt 2011 Hos nogle dyrlæger kan man få en tid hos en veterinærsygeplejerske til negleklip og/eller analkirtler hvor det kun koster mellem 75 og 150 kr.

Kommentér på:
Anal Kirtler

Annonce