2.476 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

syg efter narkose syg efter narkose

benson var hos dyrlægen igår, han skulle til sundhedstjek samt renset tænder.
Af en eller anden underlig årsag - jeg var med til hele forløbet både bedøvelsen samt tandrensningen - sad 4 af bensons tænder i undermunden (de små forreste) løst, man kunne rokke med dem som en rokketand - der var ingen tandsten eller parantose på dem, men dyrlægen blev nød til at rive dem ud når de sad løst. Ellers have han lidt tandsten på hans kindtænder, tandkødet blødte ikke engang under rensningen.
Han blev vækket op og var relativ hurtigt oppe på "de usikre ben" igen. Han kastede op 2 gange hos dyrlægen - nok på grund af indtuberingen. Vi tog hjem og hold da op han frøs og kastede op! Kontaktede dyrlægen som forsikrede mig at det var "normalt" at det desværre ikke var alle hundene der var så gode til narkosen. Og at jeg skulle prøve at få ham til at spise noget koldt (ispind) det lykkeds og det hjalp lidt, har fået noget smertestillende med hjem og efter han havde fået det fik han det meget bedre, og begyndte at spise sin mad som kastede han så op igen inat..
Her til morgen er han stadig ikke helt frisk og er meget træt, men et er vel at forvente. Han fik en skive ost hvori jeg gemte noget anbitiotika. Det er nu 1 time efter, og han har lige kastet op igen. Jeg kunne ikke se pillen i opkasten så håber ikke den røg op. Men har i nogen råd til hvordan jeg kan hjælpe ham med at holde mad nede? Han drikker forresten normal mængde smiley
Og hvornår ville i give smertestillende? Han skal "kun" havde 1,5 pille 1 gang dagligt, så jeg er bange for hvis jeg giver den for tidligt at han så skal have ondt hele natten.

Har overvejet at ringe til dyrlægen igen, men ville lige høre om i har oplevet noget lignende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  syg efter narkose
  • #1   21. okt 2011 Det har jeg også prøvet, og da medicinen er hård ved maven ville jeg nok køre forbi dyrlægen og få antibiotika og smertestillende som injektion for lige at skåne maven indtil han får noget mad i den igen.

Lækker skånekost af ris og kylling plejer at virke her i huset

• #2   21. okt 2011 Vær lige opmærksom på om det evt. kan være antibiotikaén han ikke kan tåle,....

Hvis han kaster op igen efter næste piller, indenfor en time, ville jeg lige vende den med dyrlægen.

Fie fik nogen piller på et tidspunkt hun ikke kunne tåle og de kom retur indenfor en time

• #3   21. okt 2011 Som injektion? Jamen han skal jo have det i 5 dage?
    Han har ellers ikke en sart mave normalt, men havde tænkt at købe noget vådfoder til ham, men skåne kost er nok mere blid imod hans mave. smiley

• #4   21. okt 2011 Zena er heller ikke så god til narkose. Jeg giver hende vandet fra en dåse tun fortyndet med lidt ekstra vand. Det plejer at virke rigtig godt…

• #5   21. okt 2011 Rene: det tanke har slet ikke strejfet mig, de hedder clanibactin 250mg dem han får, dog 1/2 pille 2 gange dagligt. Men jeg vil lige holde øje med det iaften når han skal have den næste.

Jeg har lige fået en rodeo (godbid-stang) revet i mAnge små stykker i ham, så venter lige på om han kaster det op igen.

• #6   21. okt 2011 Jamen det er ikke sikkert det er nødvendigt at give injektion i 5 dage, men når ikke der er mad i maven så er medicinen meget hård - derfor ville jeg lige i dag køre derover og få injektion, hvis ikke han vil spise noget i morgen ville jeg gøre det igen.

Jeg gjorde det med Dharma engang hvor hun ikke ville æde efter en operation, netop fordi ellers ville medicinen ødelægge hendes mave

• #7   21. okt 2011 Anja: Det råd har jeg aldrig hørt før? Hvordan fandt du ud af det?

• #8   21. okt 2011 Pas på med godbidder, det kan også være for hårdt ved maven.

Har du ikke noget kylling eller lys fisk du kan koge til ham?

• #9   21. okt 2011 Tina: Okay, jeg tror lige jeg vil prøve med skåne kosten og se om han kan holde den i sig først, mere for ikke at strese ham mere end nødvendigt idag.

• #10   21. okt 2011 Fie har altid fået skånekost dagen efter narkose og i små portioner, men hun havde også sart mave.

Dog kastede hun kun op, når hun ikke kunne tåle pillerne

• #11   21. okt 2011 Tina: de var lige det eneste jeg havde som var bløde. Men tror nok jeg har noget kylling i fryseren

• #12   21. okt 2011 Det ville jeg forsøge mig med.. og evt udkogte ris - det plejer at være godt for maven

• #13   21. okt 2011 Kan man bruge kogt kyllinglever til skånekost? Altså sammen med ris? Eller er kylling bedst?

• #14   21. okt 2011 Jeg har aldrig forsøgt... så det skal jeg ikke kunne sige

• #15   21. okt 2011 Ville ikke bruge lever, man plejer at sige "hvidt" kød

• #16   21. okt 2011 Okay, så holder jeg mig til kylling.

• #17   21. okt 2011 Jeg spurgte en bruger her inde fra til råds smiley I takt med Zena har været flere og flere gange i narkose, jo værre har hun fået det efter narkosen. Da hun blev steriliseret var hun helt rundt på gulvet. Hun ville ikke spise, drikke, eller rejse sig. Jeg var helt desperat efter råd og fik til sidst det med tun vandet. Jeg besluttede mig for at prøve det – en dåse tun er jo ikke den store udgift. Af en eller anden grund var det det eneste hun ville drikke, og allerede en halv time efter ville hun også spise. Det var som om der var nogle vitaminer/mineraler i der gjorde det lettere for hende at komme over det… Jeg har brugt det en enkelt gang efterfølgende og der har det også hjulpet rigtig meget…

• #18   21. okt 2011 Mange tak for alle de gode råd smiley
    Benson har det meget bedre nu, han spiser skånekost lavet af kylling og ris samt fisk og ris - og han holder det indebords, og nu er han lige kommet med et stykke legetøj for at lege smiley
    Dejligt næsten at have min dejlige hund tilbage til normal tilstand.

• #19   21. okt 2011 Dejligt at høre det går fremad

• #20   22. okt 2011 Nå,.. Han kastede så op 2 gange i nat smiley men ellers er han frisk og det hele

• #21   22. okt 2011 Han er stadig syg nu på tredje dagen.. Han kastede op 2 gange i nat, og indtilvidere 3 gange idag.. Han drikker stadig og er "frisk" men bliver meget hurtigt træt. Han kan ikke holde noget mad i sig, han har kun fået kogt ris med kylling men det kommer op igen efter nogle timer. Og han er så sulten!
    Jeg snakkede med dyrlægen igår, som anbefalede jeg kun gav skånekost. Jeg snakkede med dem igen idag ved 12-tiden, efter benson havde kastet op 2 gange, han syntes jeg skulle lade være med at give ham antibiotika resten af weekenden og se om det ikke hjalp. men jeg var nød til at give ham smertestillende hvis han havde ondt.
    Benson fik en smertestillende omkring 14 for der begyndte han at have ondt. Nu en time efter har han lige kastet op igen.
    Overvejer at ringe til dyrlægen igen, men han kan vel ikke engang gøre noget kan han?

• #22   22. okt 2011 Jo han kan give smertestillende som injektion og det samme med antibiotika - det ville jeg gøre. Jeg ved godt det er en dyr fornøjelse, men jeg tror det er det værd

• #23   22. okt 2011 Jeg syntes det er for længe han har været påvirket af narkosen og jeg må indrømme jeg kan ikke lade være at tænke at der måske kan være noget galt siden han stadig reagerer

• #24   22. okt 2011 Ja det er også det jeg tænker, tror det er medicinen det drejer sig om. Men han skal jo have den? Men får han ikke for meget hvis han får det i sprøjte nu? Han har jo fået dagens smertestillende og halvdelen af antibiotikaen.
    For mig er det aldrig pengene det drejer sig om men at han skal have det godt.
    Han virker jo som om han har det fint, andet end når han kaster op.
    Jeg har lige givet ham lidt skånekost igen, kaster han dette op så tager jeg afsted..

• #25   24. okt 2011 Hvis det er medicinen han ikke så godt kan tåle, så findes der jo andre slags/typer som han måske bedre kan tåle... Husk at skrive navnet på både antibiotika og smertestillende ned, så du til en anden gang kan undgå det smiley
    Rigtig god bedring med den lille!

• #26   24. okt 2011 Han har det meget bedre nu, siden jeg begyndte at holde en pause med pillerne fik han det meget bedre. Men har idag skiftet antibiotika så venter på at se om han kan holde det i sig.

• #27   25. okt 2011 Det er bare super gode nyheder!
    Vi krydser fingre for ham smiley

• #28   25. okt 2011 Det lyder som om han ikke har kunne tåle pillerne, få det evt. skrevet i hans journal, så han ikke får dem igen

• #29   25. okt 2011 Tror den første dag var narkosen og det efterfølgende var pillerne. Men jeg har noteret navnet på pillerne ned så han ikke får dem igen.

Kommentér på:
syg efter narkose

Annonce