{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Kaster stadig op :/ {{forumTopicSubject}}

Lady kastede mavesyre op fire dage i streg, kun om morgen. Så tog vi til dyrelægen og han mærkede efter og mente at hun kastede op pga tom mave. Vi fik besked på at give hende zoolac og så fik vi noget skåne kost med hjem. Hele weekenden kastede hun ikke op & jeg stoppede med zoolac, dog spiste hun stadig ikke helt vildt, men vi fik da lidt i hende. Så imorges kastede hun igen op og jeg kontaktede dyrelægen som sagde jeg skulle starte på zoolac igen og så bare få noget i hendes mave. Bliver det ikke bedre skal hun have en syretest og have taget et rynken billede. Lady er snart 11måneder gammel. Hun har i ca. 3 måneder været på barf (rådt kød). Men på det sidste har hun ikke ville spise. Idag har jeg været ude for at købe noget barf tørkost, da vi synes det er spild af penge at smide mad ud hver dag og jeg vil gerne have noget mad i min lille pige. Hun prøvede en prøve pak ude ved dyrehandleren og hun virkede meget glad for det. Men så snart vi kom hjem og jeg kom det i hendes madskål, rørte hun det ikke. Dog kan jeg godt få lov at foder hende lidt oppe i sofaen, men hun nægter også engang imellem. Hende vi købte det ved, mente at dyrelægen tog fejl, og mener at hun slet ikke er sulten. Men hun kaster op fordi hun normalt for mad ved denne tid og hun så producere mavesyre. Men maden står fremme, og hun spiser stadig intet. Havde endda lavet leverpostej mader til hende igår for at få noget i hendes mave, det rørte hun heller ikke.

Nogen af jer der har nogen ideer til hvad jeg skal gøre, har lige givet hende tun i olie med lidt af hendes nye mad, men hun spiste kun tunen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaster stadig op :/
  • #1   24. okt 2011 hvis hun kaster op ville jeg ihvertfald ikke give noget med olie....

hvad med at koge lidt ris og komme lidt kylling i, det er ikke hårdt for maven...

men nej det er svært, har selv en hund der er meget kræsen, er begyndt at fodre med færdig BARF for nogle uger siden, hun kastede nemlig også gult slim op da hun ikke ville spise tørt og då havde tom mave..

Men har så lige i dag fundet ud af at der i det nok er noget hun ikke kan tåle (tror gulerod)
    Tænkte om der er noget i maden din ikke kan tåle .... men prøv ris og kylling, og ikke noget med olie... lider selv med den slags af og til og få olie ned i en mave med syre er som om den koger....

• #2   24. okt 2011 Hun gider ikke spise det ris, har prøvet det. Men tak for det med olie smiley ' altså hun fik jo rådt kød og hun gad bare ikke spise det. Så tror ikke der er noget hun ikke kan tåle smiley

• #3   24. okt 2011 Selvom din dyrlæge har mærket hende efter, kan hun alligevel sagtens have et fremmedelegeme i maven/tarmen.
    Det kan også sagten være det barf foder hun har fået, der nu giver bagslag.
    Jeg ved godt at det er meget populært at fodre med barf og man får nogle hug over nakken når man taler mod at gøre det. Men hver eneste uge kommer der hunde ind på dyrehospitalet med forstopelse pga barf. En del af dem der barfer deres hunde, giver jo hunden det hele- kød, knogler osv- en del af knoglestykkerne kommer ikke med ud den anden vej og der bliver efterhånden mere og mere af det (nej, mavesyren får ikke bugt med det). Til sidst ligger det som beton i tarmen og hunden må skylles igennem.

• #4   24. okt 2011 Men hun har normalt afføring og hun kaster kun op om morgenen?

• #5   24. okt 2011 Der findes flere forskellige tørfodre, som ligger tæt op af barf, så hvorfor ikke prøve de forskellige af indtil du finder et produkt som din hund vil spise.

• #6   24. okt 2011 Vi har prøvet en masse, har også købt en lille pose nu og fået en lille prøve af noget andet med hjem.

• #7   24. okt 2011 hvad så med kogt kartoffel, vil hun heller ikke spise det.... eller tænker lidt revet æble, det bruger man jo som menneske ved dårlig mave...

@Lea, jeg forstår heller ikke det med at man skal få nogen over nakken for ikke at være tilhænger af BARF, jeg har 2 hunde og kun den voksne får det, og det er udelukkende efter et maraton af afprøvninger af tørkost hvor jeg tilsidst måtte proppe kuglerne ind i munden på hende for at få hende igang med at spise... så det er bestemt ikke at princip, men af nød.... skal så dertil siges at det ikke er kød, brusk, knogler mm jeg giver, det er Nuggets med både kød og grønt... Og vi har fået en ny hund af det, hun er så meget mere glad og legesyg...
    Men tror vi alle fodrer det vi føler er det hunden trives bedst på, og så skal man bare respektere det og at det er forskelligt...

• #8   24. okt 2011 Vi skal have kartoffler i dag så må jeg prøve det, men normalt gider hun ikke spise det. Har ingen æbler hjemme, så det må blive imorgen smiley ' Men tror ikke hun har dårlig mave, hun leger og er som hun normalt ville være, hun har normalt afføring. men hun kaster bare op hver morgen og spiser ikke ret meget smiley - Jeg kan bare ikke forstå hvorfor hun ikke spiser, Men laver dunser til hende i dag smiley og så lidt kartoffel

• #9   24. okt 2011 "dunser" uden løg....... det mener jeg ikke hunde kan tåle, og slet ikke hvis man har for meget syre....

Nej det er ikke sikkert hun har dårlig mave, men hvis hun danner for meget syre, er det skånekost som ved dårlig mave der skal til...

Noget ikke stærkt, krydret og fedt...

• #10   24. okt 2011 Hvad har I prøvet af barflignende tørfoder ? Der kunne måske være et par produkter du ikke har kendskab til, som ikke er afprøvet endnu.

• #11   24. okt 2011 Anne - har ikke prøver så meget barf endnu, men min forhandler har en hel del smiley ' så vi prøver os frem..

Dunser uden noget som helst, bare ren kalve/svine kød som bliver gennemstegt. Ingen løg, ingen salt/peber, ingen mel og ingen æg smiley
    - Jaa det kan godt være det er det, årh jeg synes ikke det er nemt med en "syg" hund og man ikke kender svaret. Men må jo prøve mig frem. Nu prøver jeg med mad i maven, virker det ikke så bliver det en syre test ved dyrelægen. Kan bare ikke lide hun skal i fuld bedøvelse, men hvis det er det som skal til så må vi jo igennem det. Men det bliver med mig ved hendes side hele vejen igennem smiley

• #12   24. okt 2011 Det er svært at komme med forslag til noget foder, når du ikke oplyser hvad I har prøvet. Et sted skriver du at I har prøvet en masse, og sidst skriver du at I ikke har prøvet så meget.

Der findes en del forskellige tørfodre som er meget lig barf, så man ikke behøver at give afkald på de gode kvaliteter i foderet. Råfodring/barf er ikke altid det bedste til alle hunde. Nogle hunde kan simpelthen bare ikke fungere på det.

• #13   24. okt 2011 Anne, når jeg skriver en masse så mener jeg ikke inden for barf men inden for alt. Vil heller ikke kalde det en masse, men vi har prøvet lidt forskelligt.Men jeg har ikke rigtig brug for hjælp til at finde noget fodre lige nu. Kun hvis i kender et mærke alle hunde vil elske smiley ' Men er ikke meget for foder med hvede, så barf er jo næsten det eneste ik?

Tænkte mere om der var nogen som havde prøvet det samme og så kunne vejlede mig til hvad de gjorde. Eller som sagt komme med råd til hvad jeg kan gøre. Hvis du har et godt foder du synes jeg skal prøve så kom bare med det' så har jeg da nogle ting at gå ud fra smiley

Hun har lige spist en god omgang kartoffler, deller(kun kød ingen ting i) og det gled da ned. Så må jeg se om hun kaster op imorgen.
    Men hvert fald tak for alle jeres råd, kom endelig med flere. Vil så gerne have at min lille pige bliver rask smiley

• #14   24. okt 2011 Jeg spørger jo netop ind for at vejlede dig til at hunden kan få det bedre, og medmindre den fejler et eller andet, så er det nok kun et foderskifte som kan hjælpe på problemet.
    Jeg skriver jo netop at der findes foderprodukter som er næsten lig barf, bare i tørfoder. dvs. uden hvede og kornprodukter.
    Synes bare det var fjollet at begynde at nævne nogen som I evt. har prøvet.
    Men jeg kan da nævne et par enkelte produkter, så kan du jo prøve dem eller ej.

Orijen
    Wolfsblut
    ZiwiPeak
    Taste of the wild (tror jeg det hedder)
    Tholo's foder

Jeg bruger selv Wolfsblut til den ene hund og Tholo's til den anden, netop fordi de fungere bedst på hvert sit foder.

• #15   24. okt 2011 Har lige købt det der orijen & det har hun da spist lidt af idag og hun har før prøvet en pakke med Ziwipeak og har også en prøvepak liggende af det smiley

Tusind tak smiley

• #16   24. okt 2011 Var så lidt.
    Jeg har en veninde som havde en hund som heller ikke spiste ret meget og nogle gange slet ingenting i flere dage til uge og det havde dens mave absolut ikke godt af. Den var tilsyneladende ekstremt kræsen. Men ZiwiPeak kunne den godt lide og endte med at spise med velbehag til alle måltider.

• #17   24. okt 2011 Det er også vores næste foder vi vil prøve hvis det andet ikke virker smiley

• #18   24. okt 2011 Wolfsblut kan jeg også meget varmt anbefale.
    Normalt synes jeg ikke at hundefoder lugter særlig godt, men Wolfsblut (i hvert fald Wild Pacific) synes jeg dufter godt - hehe

• #19   24. okt 2011 hehe' okay jeg må prøve mig frem. Hvor køber du det henne?

• #20   24. okt 2011 Wolfsblut køber jeg helst i Tyskland, for det er billigst selv med fragtprisen. Det er et forholdsvis dyrt foder - det er dyrt smiley
    Men ellers køber jeg det i Porcani i Roskilde, men ved ikke om det er for langt fra dig. Men der må være andre steder i DK hvor det sælges.

• #21   24. okt 2011 Okay tak, har du en hjemmeside fra tyskland?

• #22   24. okt 2011 Jeg har bestilt her

(link fjernet)

Men der findes også andre steder, dem har jeg bare ikke prøvet.

Da jeg købte 15 kg sække, sparede jeg næsten 125 kroner, selv om jeg skulle betale for fragt, i forhold til hvad jeg skulle give for en 15 kg sæk herhjemme. Det synes jeg er væsentlige penge at spare.
    Har ikke beregnet på besparelsen på de små fodersække endnu.

• #23   24. okt 2011 Iorden smiley - tak

Kommentér på:
Kaster stadig op :/

Annonce