981 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Bange for mørke .... Bange for mørke ....

så er vinteren på vej, og dagene Er så korte smiley Øv hvor er det trist, specielt når ens hund er ekstremt bange for mørke! Vi har altid gået ture, morgen, middag og aften. Hendes mørkerad er blevet værre med årene, vi plejer godt at kunne overtale hende til en hurtigt tur, men i år nægter hun! Også vil jeg sgu ikke tvinge hende .. Men det er bare ikke fedt når man kører hjemmefra lidt i 7 og hun kun lige tisser i haven, og hun så skal vente til kl 13-14 stykker før hun kan komme ud og lege. Og arens ad'en har vi måtte rykke frem så vi når ud at gå inden det bliver mørkt igen ... puuuha hvor er det anstrengene .. Men man holder jo af kræet :,( Så det gør jo også ondt at vide hun er bange ....

Trængte bare luge til at komme ud med det :,(

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• samling af lille ikea skab. Ophænging af lille skab, gardinstang, spejl og loftslampe 1.500 kr.
  • Leak on radiator 2.500 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Hækklipning 1.400 kr.
  • Gravet forhave op og anlagt granitskærver 5.000 kr.
  • Fældning og bortkørsel af hæk/kræt 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange for mørke ....
  • #1   25. okt 2011 Arens ad'en= hendes mad ... (min iPhone stavekontrol er lidt underlig.. Hihi)

• #2   25. okt 2011 puha lyder træls. Er hun også bange hvis der er andre hunde med på turen?

• #3   26. okt 2011 Tut: Hun er neget usikker på sig selv, og kommer ikke godt ud af det med andre hunde. (Hun har en meget barsk fortid fra før jeg fik hende) Så det er ikke en mulighed smiley

Mikael: Hun har altid haft det sådan, det er blot forværret en smule. Hun fik det helt store sundhedstjek i sommers, både syn, hørelse osv og der er ingen ting i vejen med der smiley

Det er bare så træls altså ...

• #4   26. okt 2011 øv hvor træls. Hvad med at fodre hende i mørket, self tæt på huset og i rolige omgivelser, men så hun vender sig til der også sker noget godt selvom det er mørkt.

Og pas meget på du ikke ubevidst forstærker hende i at være bange.

• #5   26. okt 2011 Tut: Det gør jeg bestemt ikke, jeg er ikke typen der nurser min hund.. jeg giver hende snor på og går ud og hvis hun stritter imod lader vi bare vær med at gå.. Eller går ud i haven, selv om hun heller ikke er meget for at være der..
    Har prøvet det med maden, både i indkørlsen og haven, uden succes.

• #6   26. okt 2011 så er næste mulighed evt at tage kontakt til en adfærds dims. Kan være hun har nogle gode redskaber, eller kan se noget du gør forkert som du ikke selv er klar over.

• #7   26. okt 2011 Tut: har prøvet 6 forskellige.. Der er intet at gøre. Hun er mærket af sin fortid, og det kan ikke ændres. Nu har vi prøvet i 7 år ...

• #8   26. okt 2011 smiley hold da op, ja så må man sige i hver fald har gjort et forsøg. Stakkels lille vovse.

• #9   29. okt 2011 Tut: jaa, det er ikke det fedeste... Nu er hun heldigvis i positiv stemning størstedelen af tiden, ellers havde hun nok været bedst tjent i hundehimlen.. Det kan være smadder hårdt at have en angst hund, men hvis man indretter hverdagen efter det, er det ikke sååå slemt smiley

Kommentér på:
Bange for mørke ....

Annonce