hundens soveplads hundens soveplads
hvordan foretrækker jeres hunde at deres soveplads er...
Kan ikke finde ud af om de foretrækker at ligge blødt, eller med hårdt underlag, på dyne, eller noget mere fladt som et tæppe...
Har kurve til mine i stuen, de har sådan en lidt blød pude indeni, de ligger der da, men ligger sig oftere ud på trægulvet, som jeg jo mener er både hårdt og koldt i forhold....
Den ældste ligger i sengen om natten, på en dyne, den lille har en kurv ved siden af sengen med et af de grå hunde tæpper i, den er lidt hård synes jeg, kurven er omkranset af en form for kravlegård, hun ligger sig ofte uden for kurven på gulvet...
Vi overvejer at bygge en form for kravlegård, hvor de begge kan ligge og så ligge tæppe i en del af det, og lade en del være trægulv, og så evt ligge en dyne derned...
Hvad er jeres erfaringer med hundens natte soveplads...
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
okt 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 605
jeg tager dem me ind på mit værelse, hvor de har en lidt tyndere madras at sove på:)
eller at jeg sover nedenunder eller ser en film eller noget:)
de vil kun ligge på trægulv når vi spiser ude køkkenet, hvor de så ligger inde under bordet:)
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Da Lia var hvalp og sov inde i soveværelset hvor vi har blødt gulvtæppe, blev min mand nødt til at lægge nogle rækker trægulv ned fordi hun var så rastløs og ikke sov særlig godt. Vi havde så godt lagt mærke til at hun kunne tage nogle ordentlige lure inde på stuegulvet hvor vi havde trægulv, så hvorfor ikke prøve det inde i soveværelset? Og det virkede.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Daisy ligger i sin plastik kurv med en dyne i. Hvis hun har det for varmt, sparker hun dynen lidt til side så hun ligger på den bare bund.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Lilly skifter lidt rundt. Hun kan godt lide at ligge i en alm blød kurv, men min kontorstol er også favoritten, selvom den ikke er specielt blød. Om natten sover hun enten ved hovedet af mig eller i en kurv på gulvet. Hun vælger selv.
Mine hunde ligger sjældent på gulvet. Der er gulvtæppe på, så det sker oftere end før hvor jeg havde trægulv.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 575
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.807
http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=65521#1
Vores hunde har jo alt efter trimmestand forskellig tykkelse pels, og de er også mærket af de skiftende teperaturer hen over året, så kan regne ud fra dem, og de forskellige svar herinde, at et evt. fælles soveområde gerne skal have både lidt gulv, lidt underlag og evt. en dyne agtig-ting... bliver spændende at komme igang med... kunne godt tænke mig at det kom i højden som den seng på billedet....
hundens soveplads