2.759 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

hundens soveplads hundens soveplads

hvordan foretrækker jeres hunde at deres soveplads er...
Kan ikke finde ud af om de foretrækker at ligge blødt, eller med hårdt underlag, på dyne, eller noget mere fladt som et tæppe...
Har kurve til mine i stuen, de har sådan en lidt blød pude indeni, de ligger der da, men ligger sig oftere ud på trægulvet, som jeg jo mener er både hårdt og koldt i forhold....

Den ældste ligger i sengen om natten, på en dyne, den lille har en kurv ved siden af sengen med et af de grå hunde tæpper i, den er lidt hård synes jeg, kurven er omkranset af en form for kravlegård, hun ligger sig ofte uden for kurven på gulvet...

Vi overvejer at bygge en form for kravlegård, hvor de begge kan ligge og så ligge tæppe i en del af det, og lade en del være trægulv, og så evt ligge en dyne derned...

Hvad er jeres erfaringer med hundens natte soveplads...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundens soveplads
  • #2   25. okt 2011 Silje sover ALDRIG på gulvet, hverken det med gulvtæppe eller trægulv. :o) Det er hun for fin til. Min lille dame skal da ligge og putte i sofaen, sengen eller i en af hendes 3 kurve. smiley Tæppet kan også bruges hvis hun har det varmt. Dynen putter hun også i, men gulvet - forget it.

• #3   25. okt 2011 vores har en meget fed og tyk, men dejlig bød madras de sover i, aldrig vil de sove nogen andre steder memindre:
    jeg tager dem me ind på mit værelse, hvor de har en lidt tyndere madras at sove på:)
    eller at jeg sover nedenunder eller ser en film eller noget:)

de vil kun ligge på trægulv når vi spiser ude køkkenet, hvor de så ligger inde under bordet:)

• #4   25. okt 2011 Min erfaring er at når de har et valg med liggeunderlag, så veksler de mellem det. Lia sover ikke på samme sted hele natten igennem, hun ligger på sin hundeseng, på vores gulvmåtte, på fliserne osv. Det var det samme med min første tæve, hun flyttede også rundt nogle gange i løbet af en nat.

Da Lia var hvalp og sov inde i soveværelset hvor vi har blødt gulvtæppe, blev min mand nødt til at lægge nogle rækker trægulv ned fordi hun var så rastløs og ikke sov særlig godt. Vi havde så godt lagt mærke til at hun kunne tage nogle ordentlige lure inde på stuegulvet hvor vi havde trægulv, så hvorfor ikke prøve det inde i soveværelset? Og det virkede. smiley

• #5   25. okt 2011 Tia vil ligge blødt og varmt. Hun ligger nogen gange i sengen om natten (hvis vi vil ha det) og ellers ligger hun på sofaen.
    Daisy ligger i sin plastik kurv med en dyne i. Hvis hun har det for varmt, sparker hun dynen lidt til side så hun ligger på den bare bund.

• #6   25. okt 2011 Lulu foretrækker det så blødt som muligt og ligger kun sjældent på gulvet. Allerhelst vil hun dog ligge, så hun har fysisk kontakt til os.

• #7   25. okt 2011 Mine ligger alle steder. De har tykke tæpper på gulvene, men de små ligger næsten altid i sofaen eller vvinduskarmen, hvor de kan følge med hvad der sker på gaden. Om natten sover de to franske i min seng, Ronja den store ligger på et vattæppe ved siden af sengen. Men tit ligger mine sig også på det bare trægulv. Tror måske det er hvis de har det for varmt de ligger sig der.

• #8   25. okt 2011 De har begge skiftende sovepladser og der flyttes livligt rundt mellem de forskellige . Tror de ofte får de for varmt og de foretrækker ofte at ligge på flise/trægulvene - nok fordi der er køligere end på deres tæpper/puder :o)

• #9   25. okt 2011 Min sover på gulvet... Under sengen. Nu har vi så flyttet hans pude der ind, og så ligger han lidt i den mens mest på gulvet. Han kan godt sove i sengen eller sofaen og så er det på et bjerg af puder og tæpper, men tror han foretrækker gulvet- det er køligt

• #10   25. okt 2011 Silas skal helst have det så blødt og så varmt som muligt. Om natten ligger han i ske med mig i sengen, hehe. Om dagen ligger han i sit hus på et lammeskindstæppe eller i sofaen begravet under en masse tæpper.

Lilly skifter lidt rundt. Hun kan godt lide at ligge i en alm blød kurv, men min kontorstol er også favoritten, selvom den ikke er specielt blød. Om natten sover hun enten ved hovedet af mig eller i en kurv på gulvet. Hun vælger selv.

Mine hunde ligger sjældent på gulvet. Der er gulvtæppe på, så det sker oftere end før hvor jeg havde trægulv.

• #11   25. okt 2011 Athos har fået sin egen dyne at ligge på intil vi får købt en hundeseng til ham...:-) og han elsker at ligge meget blødt og putte..

• #12   25. okt 2011 tak for svarene alle sammen, fik ideen til gerne at ville indrette en fælles og god soveplads til mine skotter da jeg så denne herinde forleden :

http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=65521#1

Vores hunde har jo alt efter trimmestand forskellig tykkelse pels, og de er også mærket af de skiftende teperaturer hen over året, så kan regne ud fra dem, og de forskellige svar herinde, at et evt. fælles soveområde gerne skal have både lidt gulv, lidt underlag og evt. en dyne agtig-ting... bliver spændende at komme igang med... kunne godt tænke mig at det kom i højden som den seng på billedet....

Kommentér på:
hundens soveplads

Annonce