1.199 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvad siger i, forværrer kastration angst/frygt? Hvad siger i, forværrer kastration angst/frygt?

Vores lille blandingshund på 8 måneder har idag været til dyrelægen til tjek. Vi fik afvide at han mangler at tabe en mælketand som skal ud nu, og skal derfor i narkose. Udover dette skal han have ordnet håret i ørene samt tjekket hans øjne. Hun mente at vi ligeså godt kunne tage en kastration med nu hvor han skulle i narkose alligevel, da de anbefaler kastration allerede fra 6 måneders alderen.

Problemet er at han er en lidt nervøs hund. Både ved nogle hunde og ved nogle mennesker samt høje lyde osv. Dyrelægen mente ikke at en kastration ville påvirke dette, men kun gøre ham roligere. Hun anbefalede dog at vi kontaktede Åbyhøj dyreklinik da der er en dyrelæge med speciale i adfærdsbehandling, så ham har vi tænkt at tage med på råd.

Vores hundetræner som også har med adfærd at gøre, fraråder at vi kastrarer ham, da hun mener det vil forværrer hans angst/frygt. Han er for nyligt blevet overfaldet af en anden hund, og igennem hende har vi fået blomsteressenser som han får pga. det.

Vi har endnu ikke oplevet det store der gør at vi finder en kastration nødvendig. Dog mødte vi for første gang (tror jeg) igår, en tæve i løbetid, og hold da op hvor blev han træls hehe. Han hylede og skreg og græd, jeg måtte nærmest trække ham over en kilometer hjem, selvom vi gik i modsatte retning, og han sansede ingenting. Selvfølgelig kan man frygte at denne adfærd bliver værrer med tiden, og vi bor i et kvarter med utrolig mange hunde.

Jeg vil helst undgå kastration fordi jeg er så bange for hans adfærd bag efter, og folk har MEGET forskellige meninger på dette området. Derfor vil jeg også lige hører hvad jeres mening er omkring dette?

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad siger i, forværrer kastration angst/frygt?
  • #1   26. okt 2011 Jeg har haft en nervøs hund der blev kastereret og det forøgede hans nervøsitet betydligt. Så jeg vil fraråde dig at gøre det.

• #2   26. okt 2011 Enig i at en kastration kan forværre hans angst

• #3   26. okt 2011 Min dyrlæge (østergaards dyreklinik) har klart frarådet mig at få ordnet min, selvom han er elt ødelagt af tævet i løb. Han er nemlig også noget utryg

• #4   26. okt 2011 Det behøver det ikke gøre. Jeg har hørt samme påstand, men jeg oplevede kun at det blev bedre og hunden blev mindre angst.

• #5   27. okt 2011 Ja, men det er jo lige det.. man kan ikke vide det på forhånd suk smiley Selvom vi tager kontakt til denne adfærdsbehandler/dyrelæge, er jeg bare meget i tvivl om hvorvidt han kan sige om det vil påvirke ham negativt eller ej, under en konsultation der kun varer 5-10 min. smiley Dont know what to do.

• #6   27. okt 2011 Der ligger får videnskabelige undersøgelser på det her. Desværre er der også en masse myter.

Det, der er dokumenteret er, at kastration kan medføre øget angst, øget stress og øget aggression.

Jeg ville ikke fjerne kønshormonerne fra en hund, der er usikker. Det kan så let gå helt galt.

• #7   27. okt 2011 Og nej, ingen kan sige på forhånd hvad der vil ske for DIN hund. Men der er en stor sandsynlighed for, at hans problemer forværres.

• #8   27. okt 2011 Min Hannibal blev meget mere nervøs og angst efter han blev kastreret.
    Vores dyrlæge vil heller ikke anbefale os at kastere hvis der ikke er nogen sygdomsmæssig årsag.

• #10   27. okt 2011 Nadia...Jeg synes der er for mange penge i dyrlægens vurdering....
    Mælketænder....Prøv at give rå kødben at gnave i...De plejer at klare problemet, hvis det er et problem Øre, der ved jeg så lige hvordan din hvalp ser ud..Men kan du ikke selv klare det....Og hvad er der med hans øjne...
    Endelig så ville jeg ikke vælge en kastr. til en usikker hanhvalp...

Kommentér på:
Hvad siger i, forværrer kastration angst/frygt?

Annonce