{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Hvad siger I?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg efterhånden (som mange chihuahua ejer nok har) oplevet at min hund er blev kaldt diverse ting, og det er alt andet end hund hun bliver kaldt - og efterhånden begynder det at irritere mig lidt...

Nogle gange lægger jeg et enkelt billede ud af Kayla, på min facebook profil - og hver eneste gang, kommer der en kommentar fra folk: "Hvad er det? ", "Har du en rotte", osv osv. Og alle ved, at jeg har en chihuahua og det er en HUND på de billeder - og alligevel kommer der disse kommentare, og jeg forstår ikke hvad de skal til for.

Jeg oplever det også tit når jeg går ture med Kayla - jeg har oplevet en person, som kaldte hende en kat, for en hund kunne da ikke være så lille!!
Og hvis hun er med inde i byen, er det oftes rotte hun bliver kaldt, paris eller britney hund og andre mærkelige ting - Selvfølgelig er det ikke altid det sker, men når det gør, så er det begyndt at små irritere mig. For oftes bliver det sagt af folk, som udemærkede ved, at det er en hund af racen chihuahua.


- Nu sidder jeg bare og tænker, hvad siger I andre når folk kalder jeres chihuahua'er for alt andet end en hund? Lader I dem, eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad siger I??
  • #1   25. sep 2010 jeg råber efter dem... NEJ kan du ikk se det er en kamphund... og så tænker jeg bare spade inden i mig selv.. ;P

  • #2   25. sep 2010 Bolette: Ha ha, jeg har faktisk sagt det samme til nogle unge drenge på et tidspunkt smiley De gloede lidt efter mig...

  • #3   25. sep 2010 I starten blev jeg også meget fornærmet på Vegas vegne smiley Men nu er jeg et eller andet sted bare ligeglad. Hvis de synes hun ligner en rotte - jamen så fint, hun er MIN dejlige rotte smiley

    Mange gange tror jeg heller ikke folk mener noget ondt med det. Min svigerfar kalder også Vega for Rotten, men jeg tror det er fordi han er en stor bamsemand, og så ved han ikke helt hvordan han skal forholde sig over for den lige charmerende Chihuahua, der står foran ham og vil lege smiley


  • #4   25. sep 2010 Sjovt at min hund er blevet kaldt præcis det samme, rotte, kat, paris-hilton-hund, lille dræberhund, kamphund, farlig hund osv.. jeg ignorere det bare og holder min mund..
    tilgengæld ignorer jeg ikke når nogen spørger om de må sparke til den eller med vilje prøver på det, så slår det klik for mig..

    Men ved du hva, det skal du slet ikke være ked af for min store hund er også blevet kaldt ting og sager, har engang oplevet en kvinde der helt seriøst troede at min store hund var en hest?? og hun sagde at hendes hunde er bange for heste?!... det er det mest underlige jeg nogensinde har oplevet..

    uanset hvilken race man vælger, vil folk altid finde øgenavne til dem.
    folk er jo respektløse og uciviliserede nu til dags..


  • #6   25. sep 2010 Min blev kaldt rotte allerede inden jeg fik ham hjem. Det er rigtig belastne, og nu er jeg samtidig med også en lykkelig ejer af en dejlig muskelbasse, og dem er der bestemt også mange øgenavne til. Og det bliver jeg lige så hjerdød op i roen af. Der findes mange barnlige mennsker der stadig synes det er sjovt, og kan grine af det !!

  • #7   25. sep 2010 Bare sig: 'folk snakker, som de har forstand til' ;p Den virker

  • #8   25. sep 2010 Jeg har ikke læst de andres svar, så beklager hvis jeg skriver noget genkendene ;P
    Jeg er begyndt at ignorere det, hvis folk siger 'Paris Hilton' hund, husker jeg lige at minde folk om at mine hunde i det mindste har det godt og bliver behandlet som hunde og ikke dukker!! Den understreger jeg, jeg går også tit imod folk hvis de begynder på at snakke tøj/taske chihuahua, det irritere mig - for jeg sørger for at behandle mine piger som mine to elskede hunde der får de behov dækket, som en hund altså har smiley Så det er bare noget med at udtrykke klart at det er altså en hund!! smiley


  • #9   25. sep 2010 tja... har hørt den samme som christina.... nøøøj rotterne er store i år.... ja men ved du hvad... det er torskene fandeme også...


    eller det er noget af en kamphund du har dig der.... ja kom du tættere på, så går hun efter struben


  • #10   25. sep 2010 har oplevet det samme så mange gange og er også ret små sur over folk ikke kan holde deres kæft. Jeg siger altid til dem at sjovt nok er racen blevet sat under hund fordi det er en hund og ikke en rotte!!!



  • #11   25. sep 2010 miss andre. what.. er der nogen der har sparket efter din hund???
    jeg var gået amok..

    har lavet en scene midt på gaden en dag. pga en ældre dame der kom med en spyydig bemærkning over at min hund sked på gaden... og hallo det gør de jo.. men lad lige hunden bliv færdig med at skide før jeg kan samle op..
    da hun gik truende hen imod mig bakkede bailey totalt og røg faktisk ud af halsbåndet og så løb han væk.. for han var bange for damen,,
    samtidig blev jeg så bange og prøved e at fange bailey at jeg tabte beta's snor.. så jeg havde 2 hunde løs på en trafik fyldt gade...


    jeg blev så sur da jeg havde fået fat i bailey og skulle til at tage ham op og kællingen så begydte igen at skabe sig... så bailey spændte iiigeeenn (han var virkelig bange for hende)

    så gik jeg amok.. jeg råbte og skreg og folk kiggede underligt på mig.. men jeg var så kold... (damen fattede åbenbart ikk at det var vigtigere for mig at fange mine 2 løse hunde end at samle den lort op) så jeg smed posen efter damen råbte til hende.. hold dig væk fra mig og hvis du vil have fjernet den lort så fjern den selv,, du skal ALDRIG snakke til mig igen..

    så gik hun så også...(hun fattede ENDELIG at NU var det tid til at GÅ)

    fik heldigvis fanget både beta og bailey igen og gik tudene hjem.. puuha den dag glemmer jeg aldrig..
    og så pga en truende dame der ikk havde noget at gå op i!!



  • #12   25. sep 2010 jeg har oplevet eller min kæreste har. han gik en tur med hende og så kom der 4 fyre imod ham og den ende spakede ud efter den og sagde hvad fanden han lavet med sådan EN...



  • #14   25. sep 2010 mette: joooh. smiley det var bare så ubehageligt... men rart at vide jeg ikk er den eneste der flegner over sådan noget.. >:O)

  • #15   25. sep 2010 Puha, sikke nogle historier :(( Hvor skræmmende.. Sådan noget har vi aldig oplevet så slemt.. Tværtimod, hvis folk siger el. spørg til noget forkalrer jeg dem ganske pænt om race, og hvorfor jeg måske har taske med eller de måske har dækkener på..
    Når min kæreste lufter dem, kan han sagtens være blevet mødt med et smil og fyre der har sagt i sjov mening "Det ser maskulint ud" eller andet 'pænt' : Pænt, i forhold til hvad I har oplevet.. Puha da smiley


  • #16   25. sep 2010 jeg tror at uanset hvilken race man har, er der folk der har behov for at kommentere, med for dem sjove bemærkninger. Jeg plejer som regel at ignorere medmindre jeg selv synes bemærkningen er sjov. Som da min lillebror sagde om min corgi at hun ligenede en sportstaske med ben smiley

  • #17   25. sep 2010 Det er da dejligt at høre at jeg ikke er den eneste med de oplevelser, ville nu også have kommet bag på mig hvis jeg var ;-)) - Men ja i har ret, alle racer oplever det nok. Jeg syns bare det er utroligt, at folk har et så stort behov for at (tid tider) nedgøre andres dyr!

    - Må da også sige, at der er da nogle af jeres historier der er lidt skræmmende syns jeg! At folk prøver at sparke efter ens hund, der findes sgu nogle lidt sindsyge typer derude! :-S

    Vil også sige jeg efterhånden bare er begyndt at ingorere disse kommentare, men hvis de er over grænsen som de nogle gange er, så svare jeg dem dog igen - syns ikke altid der er ok, det der bliver sagt...


  • #19   25. sep 2010 MMJ...tag det som ren og skær misundelse....sikke dog en klaphat der kan finde på at skrive det!!

  • #20   25. sep 2010 MMJ: Jeg skulle til at skrive det samme som Lone har skrevet!
    Det er da en klaphat der har skrevet den omgang fis til dig - sådan noget skriver man simpelthen ikke.

    Og har aldrig forstået folk som har behov for at skrive sådanne kommentare :-S


  • #21   25. sep 2010 MMJ: eeeeej, :((( De er super skønne smiley Og det ved du da heldigvis smiley

    Jeg har aldrig oplevet det så slemt, puha da smiley

    Men tit møder jeg de der lidt dømmende folk som måske kommenterre eller spørg til evt. taske eller dækkener, der fortæller jeg jo bare.. smiley

    'Heldigvis' er det kun Fie der har behov for dækkenet for tiden, Felia er ikk en frossenpind endnu, så der kan folk også se det dog kun er hende pga. det faktisk er nødvendigt- de gætter jo også altid på at Fie er hvalp ;p Stik modsat smiley Så synes folk er ret forstående når først man får forklaret sig smiley


  • #22   25. sep 2010 Ja en dag da min kæreste skulle hente malik ude ved nogle venner blev han vuderet af en dame i bussen til en dansk svensk gårdhund fordi det lignede den i farverne.
    Han bliver også kaldt for alt muligt men tager det bare positivt,
    Altså hvis de ikk kan lide racen kan de jo bare lade miin hund være hehe..

    Men er ikk tit jeg oplever de der ting. Det er mest bare en kærlig måde de mener det på hehe.


  • #24   26. sep 2010 bolette: Ja har oplevet at en junkie spurgte mig om jeg ville blive sur hvis han sparkede til min hund, og ja, svaret var han nok ville ende med et brækket ben hvis han bare så meget som kiggede på den igen... så gik han over på den anden side af gaden.. det er ikke til at tage fejl af når jeg begynder at koge. det kan ses..
    en ting er jo hva folk synes om racen, det er deres problem, en anden ting er at de vil prøve at skade min hund....


  • #25   26. sep 2010 Jeg er helt modsat.. Kalder mine hunde for både rotter og grimlings..
    Ikke at jeg syntes de er grimme, men er nok bare hurtigere til selv at sige det før andre gør..
    Men altså uanset hvad folk siger om dem så stopper jeg gerne op og smiler til vedkommende og ønsker dem en god dag..
    Så har faktisk ikke oplevet noget jeg vil kalde direkte negativt..

    Fik da et godt grin over en pige på omkring 4 år der gik tur med hendes mor og jeg så kom gående forbi.. Pigen udbryder "mis" og hendes mor retter hende og siger det ikke er missere.. Og så udbryder den lille højlydt "MUS" og der knækkede jeg altså sammen af grin og sagde at ja det er mus og om hun ville hilse på dem.. Det var bare så sødt..
    Så det er mine to små mus..


  • #26   26. sep 2010 Jeg syntes at folk oftest kommer med de bemærkninger fordi de gerne vil snakke og hilse på hunden/e men de ved ikke helt hvordan de skal bære sig ad, også kommer den med rotterne er store i år osv.
    Jeg kan ikke påstå at jeg har haft nogen dårlig oplevelse med mine Chi`er bortset fra at folk kan finde på at ta dem op hvis man kigger væk i et brøkdel af et sekundt og DET flipper jeg ud over for de små hader når fremmede samler dem op, folk prøver det sjovt nok aldrig med de 2 store. Men der skal folk jo heller ikke lave gymnastiske øvelser for at komme i nærkontakt med vapperne. ;o)


  • #27   26. sep 2010 =)
    her siger jeg bare at det er et egern... så må folk tænke hvad de vil..
    for de ved jo godt det er en hund.. så jeg smider den tilbage igen -så kan de stå og undre sig over svaret og føle sig dumme.... =)


  • #28   26. sep 2010 MMJ - hvis der var nogen af mine 'venner' som skrev sådan om mine hunde i alvor, så havde jeg nok slettet dem fra min venneliste.. for hvis det var det eneste de havde at sige, så tror jeg ikke vi har så meget til fælles... det er selvfølgelig noget andet hvis det er noget internt man har sammen... så vil jeg godt kunne tage det som en kommentar der fløj forbi....

  • #29   26. sep 2010 Jeg oplevede, at folk havde fordomme om Chihuahuaer da jeg fortalte, at jeg havde købt en. Men efterhånden som de møder Beauty ændrer de heldigvis mening og synes hun er et sødt eksemplar af racen smiley

  • #30   26. sep 2010 nåå, min far kalder min lille hund for tæppetisser.. men han køber da alligevel gaver til Hugo selvom han kun kan lide store hunde, (med muskler vel og mærke smiley ... har nu også hørt det før af fremmede mennesker, ved ikke hvad de bilder sig ind..
    men ja, mange mennesker tror de kan tillade sig at ytre deres rådne meninger..


Kommentér på:
Hvad siger I??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce