840 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Hjælp... Vi skal have hund nr 2... Hjælp... Vi skal have hund nr 2...

Vi har Charlie som er en blanding af beagle, cocker og D/S gårdhund....

Han er lige blevet 1,5år og har bare krudt i r....!!!

Han elsker at lege med andre hunde og når vi er på ferie passes han af et vennepar som har en lab på samme alder som ham selv..

den hund de beskriver Charlie som når de har ham er ikke den hund vi kender...

herhjemme går vi meget og lange ture med ham, og det trætter ham da også en del, men HVER eftermiddag og aften vandrer han rundt med sit legetøj og forventer vi leger med ham... hvis vi siger nej begynder han at gå.. dette ignorere vi konsekvent og han ligger sig til at sove efter 10 min... men efter en time er den gal igen..

de er ikke noget de har oplevet dem som passer ham.. de siger at han er en skøn hund der leger med deres hund og ellers bare slapper af og nusser med dem i sofaen..

så vores konklusion er at han mangler nogle stimuli i hverdagen som vi som familie ikke kan give ham.

derfor tænker vi at vi skal have hund nr 2 til Charlie...

vi har ikke mod på endnu en hvalp da vi også har en datter på 4 mdr.

vi har kig på en Collie hanhund (ikke neutraliseret) på 2 år... Charlie er neutraliseret.

denne hund skulle være legesyg men enormt rolig inde døre og glad for børn...den underkaster sig alle hunde..
Charlie vil gerne dominere alle men bider og slås ikke for det...

Hvad tænker i om denne kombi??

Og hvordan skal man evt føre dem sammen??

Har hørt at hanhunde sammen kan give slåskampe og specielt hvis de er nogenlunde samme alder.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp... Vi skal have hund nr 2...
  • #1   27. okt 2011 han gøer når vi ikke vil lege med ham...

• #2   27. okt 2011 Tja hvorfor ikke og måske lige lade dem mødes inden i beslutter jer for at tage den med hjem... Så i ikke lige pludselig ender med 2 hunde der ikke kan fordrage hinanden... smiley

• #3   27. okt 2011 Jeg ville ikke anskaffe mig hund nr 2, før den første er rettet helt ind som man vil have den :O) - altså arbejdet med det og fået ændret adfæren.

• #4   27. okt 2011 jeg synes, det er betænkeligt hvis I køber hund nr .2 for at tilfredsstille hund nr. 1 og ikke fordi det er jeres behov.

Jeg ville heller ikke købe en af samme køn, og slet slet ikke en i samme alder.

Jeg ville i stedet tænke i anden aktivering af hunden, det lyder ikke som om, han får brugt sin hjerne nok og derfor keder han sig og søger stimulering fra jer til at opfylde behovet. En anden hund kan han lege med, men det trætter ikke hans hjerne af den grund - han mangler stadig at få dækket sit behov for at arbejde. Den blanding han er, består af meget arbejdende jagthunde, der ikke blot kan nøjes med at gå ture og lidt hyggetræning for at trives, særligt ikke som teenagere.

• #5   27. okt 2011 Mine tanker er, at i har en teenager.... som vil blive roligere med tiden.

Jeg synes lidt det lyder som om, og nu ikke tage det personligt, at i forventer at en ny hund skal gøre det lettere for jer??

Det kan både gå godt og dårligt... men den nye hund kræver helt sikkert også træning og stimulering.. og hvis i allerede har nok i en, så tror jeg da ikke det bliver nemmere med nr. 2.

Jeg ville nok vente min 6 mdr... og så overveje igen.

• #6   27. okt 2011 Har selv haft 2 hanhunde på næsten samme alder de sloges skisme ikke de kunne da have dage hvor de bare ikke var så søde mod hinanden i form af knurren og tand fremvisning...
    De var inden jeg blev nød til at gå af med dem 4 og 3,5 år... smiley

• #7   27. okt 2011 Jeg ville ikke anskaffe mig hund nr 2 på det grundlag, har i i stedet overvejet om i måske skulle træne lidt med ham, gå ture er ikke nok og slet ikke for en hund med jagtgener i sig.

I skal trætte ham mentalt og ikke kun fysisk, jeg ville lave nogen søgeøvelser osv med ham så skal han nok slappe af, han virker som om han er understimuleret og keder sig.

• #8   27. okt 2011 prøv at mødes med de to vuffere, og se om de kan sammen, nogle hunde kan konsekvent bare ikke li hinanden smiley !
    vi har tre hunde, og har tit hunde på overnatning og på ferie, og de hygger sig en på to år en på 3 år. og en på 17 uger. de skønne sammen. de nyder at lege og har et rigtig fællesskab, når vi er ude på marken løber de sammen og hygger sig, og kommer alle tre når vi kalder, for kommer de store . kommer bette jo med rent instinktivt smiley ! vi er så glade for at have flere.
    Vi fik nummer to fordi nummer et boede pludselig i et hus på 208 m2 , helt alene, det meste af dagen, 7 timer. så fik vi nummer to så han havde en at hygge sig med.
    det bedste vi nogensinde har gjort. nummer tre kom fordi han bare er perfekt til os alle sammen smiley

gør hvd I føler for .. ikke hvad andre ville have gjort. eller ikke ville have gjort. følg jeres hjerte, og det i har lyst til og føler er bedst.

• #9   27. okt 2011 Men hvis leg med en anden hund ikke stimulere ham, hvorfor er han så en helt anden hund når han passes af vores vennepar der har en hund han leger med...

vi søger tit med ham og træner tit med ham... Har overvejet at gå til agility med ham, men han kommer bare ikke når man kalder og er de ikke uden snor når man træner agility??

• #10   27. okt 2011 winnie - har du fået med den nye de vil have er 2 år gammel smiley ?

• #11   27. okt 2011 Ja det lyder jo netop som om, at jeres hund trænger til træning... da den jo ikke lystre.... og når i har en hund, som ikke er trænet, så ville det da være bedst at vente med nr. 2...

Igen, så lyder det som om i køber nr. 2 hund, for at den kan hjælpe jer, og det er da ikke meningen.....

Jeg frygter da, at nr. 2 også er bliver en vildbasse, og i ender med at skulle af med den igen.

• #12   27. okt 2011 Alternativt kan i jo også se om ikke i kan finde nogle legekammerater til ham og så mødes et par gange om ugen så de kan krutte af.... Gå til hundetræning (hvis i ikke allerede gør det) og ja ellers sørge for noget mental træning som trætter mere end lange gåture. Jeg har tidligere haft stort held med søgeøvelser og så kan det være en god ide at sprede hans mad ud f.eks. i haven hvor han så skal bruge energi på at finde den.
    Og hvis i har lysten til hund nummer 2, synes jeg det ville være en god ide, hvis i kunne låne en hund nogle dage, for at se hvordan det går... Det er jo ikke sikkert det trætter på samme måde når det ikke er ude hvor alt er nyt og spændende men i stedet hjemme hos jer selv =)

• #13   27. okt 2011 Ann-Kristina:
    Tak for dit positive indlæg... jeg er meget i tvivl om det er det rigtige at få hund nr 2, men sys bare Charlie virker som om han trives når der er en anden hund i huset....

• #14   27. okt 2011 Ann.Christina..ja Winnie hentyder til at de også har et barn på 4 mdr. og nok rigeligt at se til.

• #15   27. okt 2011 Louise J... og ja undskyld at jeg måske ikke kommer med de, i dine øjne, positive indlæg... men hvis du opretter en tråd her.... og ja vi kommer med vores mening ud fra de erfaringer vi har.... så hvis i har besluttet jer, så er det jo så nemt..

Men jeg forstår det simpelthen ikke.... jeg ville da bare lave nogle flere legedates med min hund, hvis den godt kan lide andre hunde.

• #16   27. okt 2011 i har alle ret med at vi håber på at Charlie vil falde lidt til ro hvis der er en anden hund han kan lege med...

jeg er også meget nervøs for at vi ender med 2 energiske hunde...

• #18   27. okt 2011 Louise og Elmo: det var slet ikke ment på den måde... jeg er taknemmelig for alle indlæg der er kommet i tråden...

smiley

• #20   27. okt 2011 Maibritt: Vi var klar over at han var aktiv men ikke at han var så stædig som han er... men han er en virkelig god og sød hund og vi elsker ham... han har bare sin egen mening om tingene...

• #22   27. okt 2011 Kan i komme med forslag til aktivering der er mere konkret end legeaftaler og søgeøvelser...???

vi søger meget med ham og han får udelukkende sin mad i haven hvor han skal snuse den op....

• #23   27. okt 2011 Louise J... bare i orden.. men det er bare ofte, at man kun vil have de råd, som man forventer... og sådan er det altså ikke altid.

Lyt til dem, som har prøvet det før... eller som har været herinde længe nok til at se, at det ikke altid lige er så rosenrødt som man forestiller sig. Ofte giver man hunden menneskelige værdier, som ofte er behov som mennesker har.. og ikke hunde.

Brug en masse tid på jeres teenager, og når han er, hvor han skal være.. rent mentalt og træningsmæssigt, så kan i overveje nr. 2.

• #24   27. okt 2011 Ulla: Vi har gået til træning med ham hele hans liv, og når vi er til træning virker teknikkerne så fint men herhjemme er han slet ikke fokuseret... han mister hurtigt fokus hvis nogen går forbi eller han får en duft i næsen...

• #25   27. okt 2011 Beagle er noget af det mest stædige... og ja nogle af dem kommer aldrig til at løbe løs, da de bare ikke kommer... så det er jo ting man skal vide, når man køber de her blandinger...de kan få det bedste fra alle racer, men også de lidt mere træls sider.

Hvis han er så hyper, så skal i jo netop sørge for rolig træning. Jeg ville helt klart søge hjælp hos en god hundetræner, som kan give jer en masse gode råd.

• #26   27. okt 2011 Louise J.... ja det er faktisk lidt sjovt... når du skriver det der med fokus og dufte.. lyder præcist som en beagle.... der er en grund til at racen aldrig bliver anbefalet som 1. gangs hund.

• #27   27. okt 2011 Du har helt ret men da han kun er kvart beagle tænkte vi ikke at det var det der slog igennem..... men ja han er enormt stædig...

• #28   27. okt 2011 det er jo det spændende med blandinger... man ved aldrig, hvad man ender med.... men han er altså teenager nu, så man kan håbe, at det bliver bedre..

• #29   27. okt 2011 Jeg tror i alle har helt ret... der skal ligges tid og energi i Charlie istedet for at få hund nr 2....

• #30   27. okt 2011 Louise J.... ja netop... en "problemhund" bliver sjældent bedre af køb af endnu en hund.... og med et lille barn har i jo rigeligt at se til nu.

Held og lykke med ballademageren... håber snart træningen virker smiley

• #31   27. okt 2011 Jeg ser ikke Charlie som en problem hund....

Han har bare krudt i røven som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved...

Han er IKKE en problemhund... han er en god og kærlig hund der elsker sin familie...

• #32   27. okt 2011 Louise.. læg mærke til "" som jeg har brugt...

• #33   27. okt 2011 jeg mener heller ikke at han er en problemhund på den måde, som du tolker det.... men det er tre meget aktive racer, og ja i teenagealderen....

• #34   27. okt 2011 Her har vi klart glæde af 2 hunde..
    min gamle hund var også en vildbasse, men så flyttede Angie ind, og så var der lidt mere ro over Gimle.
    De kunne lege en time og så ind og hygge vi trænede begge hunde. og aktiverede dem også hver for sig..

Men dem vi har nu kender vi ikke andet da de er købt sammen. men der er fart over feltet med 2 teenager..

Jeg synes det er skønt med 2 hunde, men også dobbelt arbejde..

• #36   28. okt 2011 Kender godt det med krudt i røven :o) Vi har en FT Cocker, og for dælen en energi! Vi bruger ham jo så til jagt, og han bliver trænet stort set hver dag! Vi har to hunde, hvilket er med STOR glæde, de er så gode til hinanden! :o)

• #37   7. nov 2011 Hej Louise og Cahrlie smiley

karlsson må bare se at blive rask, så vi kan køre i skoven med dem igen ...
    Kuns

• #38   7. nov 2011 hov... Charlie skulle der stå smiley

• #39   8. nov 2011 Hej Janni...

Ja det ville være hyggeligt... men nu skal Karlsson jo være 100% rask og genoptrænet, så Charlie ikke volder ham skade... de leger jo lidt vildt...

men Charlie trænger bare rigtig meget til at krudte af i hverdagen, og vores lange gåture hver dag er bare ikke nok for hans teenage-durracel-jagt gen... smiley

glæder mig til han blir voksen... hehe

Kommentér på:
Hjælp... Vi skal have hund nr 2...

Annonce