{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Min hund blev bidt. {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG.

Vi bor ved 2 unge mennesker som har 2 hunde. Er ikke sikker på hvilke racer de helt specist er men det er 2 muskelhunde. De er sådan set fredelige nok når man møder dem "troede jeg". Deres have er ikke hegnet ind overhovedet, så de løber tit bare rundt her omkring.

Torsdag aften gik vi aftentur med vores 2 hunde (schæfer og papillion).
Og pludselig kommer den ene hun løbende ud af haven og hen til min schæfer, og de kommer op og slås.
Han er blevet bidt 4 gange i forbenene. Og har selvfølgelig været til dr. dyr, og fået pensillin og bandage på. 2 af bidene skulle egentlig sys, men da han ikke er så ung mere og meget plaget af gigt i ryggen, ville dyrlægen prøve om de selv kunne hele.

Jeg har så været oppe og snakke med den. Både for at høre om der var sket noget med deres hund, men også for at høre ang. forsikring.
De ville så høre om forsikring, og komme ned til os, men de er ikke kommet endnu smiley

Der er tit problemer deroppe, med hunde og manden går amok og smadre vinduer på huset, så har egentlig ikke en særlig lyst til at komme i kontakt med dem. smiley
Politi har været der oppe mange gange om at deres have skal hegnes ind, men der sker ikke noget!

Hvad gør man?? Nogen der har prøvet det samme?

Med venlig hilsen Atlas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund blev bidt.
  • #1   29. okt 2011 Atlas, bor i indei byen eller på landet ? eller.. ? Åååh øv at politiet ikke gør mere. det kan da gå helt galt det der.. smiley Det så ærgeligt.
    Håber ikke vufferne og dig har mistet al troen på at nogle muskelbasser altså kan være søde og rare. Deres hjem lyder ikke liiiige som et sted hvor de bliver passet på og aktiveret rigtigt... smiley ..
    vi ringede to gange sidste sommer til politiet fordi vi har en schæfer og en bordercollie der kommer ind på vores grund, de hopper over vores hegn. og ind til vores hunde. De har nu aldrig været uvenner, men det da træls der kommer en anden hund i på vores grund. De kunne ikke gøre noget det måtte vi snakke med ejerne om .. smiley .. og ejerne er ligeglade. for vi bor jo somsagt på landet hvor ALT er tilladt i deres øjne. smiley


  • #2   29. okt 2011 Hej.

    Vi bor i byen. Problemet er også jeg jeg ikke kan lidt at gå med dem længere. Især nu det er både mørkt om morgenen og aftenen når jeg går. :0( Er bange for den kommer løbende igen.

    Jeg ved godt at de sagtens kan være søde og rare hunde..Vi er bare uheldige. Vi har også mødt dem andre gange hvor der ikke har været noget. Men nu bliver man jo bange og usikker,


  • #3   29. okt 2011 jamen du skal da melde det som overfald fra hundens side, til politiet, så skal de tage sig af det, især når de har påbudt at haven skal indhegnes.


  • #4   29. okt 2011 Du skal kontakte politiet og få meldt det!

  • #5   29. okt 2011 Vi ringede til politiet bare for at høre hvor vi stod og hvordan vi skulle forholde os.
    De sagde at vi forst og fremmest skulle prøve selv at gå til ejerene ang. forsikring, hvis de så ikke er samarbejdsvillige, skulle vi ringe igen.
    Det har jeg så gjort og venter på de henvender sig. Men har på fornemmelsen de ikke gør.
    Jeg er lidt bange for direkte anmeldelse, da han nu ikke er helt rask ii hovedet, og han kan finde på at gå helt amok. smiley


  • #6   29. okt 2011 atlas, kan i gå en anden vej ? smiley kim polititet ned g få dem til at gøre noget. De skal resgere på sådan noget. især når grunden slet ikke er hegnet ind og det er inde i en by smiley !!!
    Det nemlig tit det der sket, enten bliverm an bange, eller også kommer man til at hade den race der har stået for overfaldet smiley ..
    Loke blev bidt af en labrador da han var 8 måneder gammel, og jeg var skrækslagen for labbere indtil jeg fik lov at passe en en hel weekend. Min kammerat havde en , og kunne se at det hele var fint mellem dem, og at ikke allere labbere bed smiley !
    den er svær at sige hvad der er bedst lige for dig, for vi alle forskellige, men for mig har det altid været at jeg skulle ud og møde hundene af de racer . Blev bidt af en schfer da jeg var 8 år gammel. og var bange for dem indtil i sommers hvor min opdrætter opdrættede både schipperke og schæfere. blev bedste venner med hendes schæfer. og tør nu besøge venner og familie med de hunde uden de skal lukkes inde. det skønt at være af med frygten igen. og håber også at du kommer ud af din ! smiley
    håber din vuffer kommer sig over skrækken smiley


  • #7   29. okt 2011 jeg var satanedme blevet tosset ! sådan nogle løse hunde uden ejer er ikke lige til at have med at gøre.. mange gange ikke engang selvom de har ejer med..

    jeg havde indfanget dyrene og afleveret dem hos politiet.. sagt at de strejfede rundt.. hvis de har halsbånd på havde jeg taget det af! Det var jeg blevet ved med at gøre indtil jeg blev taget seriøst at politiet


  • #8   29. okt 2011 Atlas, de gør noget hvis du blir ved med at ringe, her oppe i Nordjylland er mange hunde blevet fjernet, de tager det skam ret alvorligt.

  • #9   29. okt 2011 Ja det er et problem, at være ganske almindelig lovlydig borger i dagens DK....
    Jeg kan godt forstå du er nervøs for at anmelde dem...Men du er nu også nervøs for at gå med dine hunde....
    Jeg tror jeg ville tage til politiet og sandt fortælle dem om disse løse muskelhunde, vise en udtalelse fra din dyrlæge om hvad han har rep. på din hund efter overfaldet, og sig til politiet, at du forventer de nu tager sagen alvorlig....


  • #10   29. okt 2011 Det kan da ikke være rigtigt at de intet vil gøre udover at sige at de skal få hegnet haven ind :-S



  • #11   29. okt 2011 tag deres hunde , pil halsbånd af, og aflever på politi station. Så får de bøde for løse hunde, ulovlige, og manglende nevneskilt.

  • #12   29. okt 2011 Hundene må da slet ikke rende rundt uden mundkurv, uden snor og udenfor indhegnet grund hvis det er en listehund eller blanding deraf? smiley

  • #13   29. okt 2011 Hvorfor i al verden vil i tage deres halsbånd af ????

  • #14   29. okt 2011 De tørster efter "hævn" tror jeg ;o)
    Men jeg havde gjort det samme hvis ejeren var sådan en idiot.


  • #15   29. okt 2011 Hej Alle...

    Jeg har snakket med alle på vejen nu.. Og vi må mødes og tale om det. Så henvender vi os alle til politiet om at vi vil have den have indhegnet. :0) Alle andre er også bange for at gå, når man ikke ved hvor de kan dukke op henne.. Jeg er lidt ked af situationen, men håber nu bare det kommer på plads. De har stadig ikke henvendt sig ang. forsikring, så det er ikke sikkert de har en smiley
    ang narkose var det dyrlægen der mente at hvis han skulle det skulle han tilkobles maskiner. ved ikke lige hvad de kalder dem, men det ville self være risikabelt, da han er 8 , får gigt medicin previcox og ikke helt så frisk længere. Det var bare det dyrlægen mente.. .0)

    Men ja. Der skal da styr på de hunde, ligegyliig hvilken race og om de kan finde på at gøre noget eller ej.
    Så nu prøver vi at få piloti på til at hjælpe, så må vi se hvad der kommer ud af det.. :0)

    mange tak for svar og gode råd..


  • #16   30. okt 2011 halsbånd af, så får ejer en bøde. det er lovpligtigt.

Kommentér på:
Min hund blev bidt.

Annonce