1.161 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Specifik vs. Taste of the wild Specifik vs. Taste of the wild

Jeg overvejer at skifte foder fra specifik til taste of the wild, forst og fremmest fordi det er kornprodukter i, og for det andet synes jeg Cody klør sig, og lopper er udelukket. Og så er han ikke rigtig vild med det.

Men da jeg snakkede med dyrlægen om dette, var jeg helt galt på den, for det var noget af det bedste foder der var på marked, men det skal de jo sige, det er jo deres mærke..

De siger så at med hans problemer, er det, det bedste foder. (Gigt og HD) men det kan da ikke passe. Vil gerne prøve at fordre med Taste.. Er der nogle der har nogle erfaringer, eller har forslag til andet foder og tilskud?

Med hans foder får han tilsat en olie fra dyrlægen også.

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring i vores butik 800 kr.
  • Kan du skifte en vandhane? 1.000 kr.
  • Maling af brændt hele vejen rundt om huset. Ca. 50- 60 meter 1.000 kr.
  • Møbelsamling 1.249 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hjælp til enhætte 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Specifik vs. Taste of the wild
  • #1   29. okt 2011 Taste of the wild er super godt mine forældres schæfer er livet helt op efter han kom over på det og han er altså 11 år men det kan man næsten ikke mærke nu smiley

• #2   29. okt 2011 Hvis han har gigt synes jeg du skal give glucosamin tilskud uanset foder

• #3   29. okt 2011 Trine K

Det glemte jeg at skrive, glucoamin for han selvfølgelig også (:

• #4   29. okt 2011 Jeg er holdt op med at snakke med min dyrlæge om foder........ Eller rettere, DE er holdt op med at snakke med mig om det.....*GGGGG*

JEG skal nok finde det foder som passer mine hunde bedst. JEG kender mine hunde og JEG kan se og mærke om de trives på et foder.

Så skift du bare over til ToW:-)

• #5   29. okt 2011 Åh sorry........ Læste ikke det med gigt og HD...

Så ville jeg nok forsøge Hills J/D. Men køb det ikke hos dyrlægen. Køb det i England eller Tyskland:-)

• #6   29. okt 2011 Kathrine N - En 7 år gammel undersøgelse af hundefoder og en længere redegørelse fra en forhandler af foder er det mere troværdigt en dyrlægens udsagn ?

Citater fra siden:
    "Du bliver ikke rådet særlig meget fra eller til at købe bestemte mærker eller opfordret til at følge særlige kostplaner. Til gengæld ønsker vi at klæde dig godt på til selv at kunne træffe et vigtigt valg på din hunds vegne og i stand til nemmere at kunne vurdere den enkelte vare i en købssituation."

"Eksempler på traditionelt foder i moderne, forbedret udgave er Hill's, Pedigree, Rex Royal og Royal Canin. Dette er populære og kendte fodermærker, selvom det ikke er de fodermærker, Pet Food Nord anbefaler som de bedste."

"Pet Food Nord er ikke diætister eller dyrlæger, og vi kan ikke stilles til ansvar for, hvad indholdet af artiklen inspirerer folk til at gøre. Ej heller kan vi tage ansvar for sider, vi linker til fra denne artikel."

• #7   29. okt 2011 Kathrine N - Hvad er et godt foder?

For mig er det et som hunden trives på, så er jeg knap så religiøs med indholdsstoferne.
    Min dyrlæge anbefaler forøvrigt ofte andre mærker, end dem hun selv forhandler smiley

• #8   30. okt 2011 En hund kan ikke få allergi af et foder, allergien har den, men forskellige ting i eks. foder kan få den til at bryde ud.
    For den enkelte hundeejer er allergi i udbrud noget l..., men der bør ikke avles på en allergihund og det gør det noget nemmere, at udelukke en sådan af avlen, hvis man fysisk har set et udbrud.

Reelt kan man vel ikke sige om et foder er godt, før hunden er død og borte. Så kan man kigge tilbage og se hvor gammel den er blevet og hvor ofte den har været syg, og stadig vil genetiske faktorer spille ind.

Jeg har fodret med mange forskellige typer foder og vil aldrig anbefale enkelte typer, det er så forskelligt fra hund til hund, hvad der er rigtigt.

Forøvrigt, den af mine hunde, der er blevet ældst levede af pedigree hele livet. Hun blev 16 år og 10 måneder og så kun dyrlægen, når hun skulle vaccineres.
    Helt til det sidste, havde hun fuldt tandsæt, hvilket er usædvanligt for en gammel dværggravhund.

Det er dog ikke et foder jeg i dag ville vælge som det første. Jeg overtog hende som 10 måneder gammel og det var det eneste hun ville spise smiley

Til gengæld afviser jeg heller ikke et foder, blot fordi det indeholder korn smiley

• #9   30. okt 2011 Tak for svar, jeg synes det er svært med foder, for det er træls for både hund og ejer st skifte rundt.. Men bliver nødt til at prøve et andet foder for at se om det hjælper på hans kløen, og for at han overhovedet gider rigtig spise det, og evt. kan tage et kg eller to på. smiley

Christina:
    Cody han er rigeligt tynd, og det har han nu altid været, det er selvfølgelig bedre med et kg for lidt, end et for meget, men synes nu det er ved at være på grænsen. Men det er da dejligt at det fungere for nogle hunde, det er bare ikke godt til Cody, det er det samme mærke han får, som du bruger.. smiley

• #11   30. okt 2011 Kira:

Jeg må give dig ret, spurgte også ved dyrlægen, at HVIS nu jeg ville skifte foder, om hun så havde nogle erfaringer med et andet godt mærke, som kunne være værd at prøve for Cody, så sagde hun at det bedste for ham, var at blive på det han fik nu -.-

Så det fik jeg ikke meget ud af

Kommentér på:
Specifik vs. Taste of the wild

Annonce