{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.359 visninger | Oprettet:

dårlig mave hver dag, men ikke hvergang - gode råd {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Håber i kan komme med lidt gode råd.

Nu har Buddy i en periode på ca 14 dage - 3 uger haft dårlig mave. Problemet er bare at det ikke er hele tiden han har tynd mave. Det er ofte rigtig fint om morgenen, men om eftermiddagen har han rigtig tynd mave.

Har prøvet et par dage med skåne kost (ris og kogt kylling) og kunne ikke rigtig se nævneværdige forbedringer.

Han får Orijen foder til daglig, og vi prøver så vidt muligt ikke at give ham alt muligt forskelligt derudover. Men da han er unghund har han ofte snuden i en masse forskellige ting.

Det er ca en mrd. siden vi skiftede til Orijen, så ved ikke om han evt ikke så godt kan tåle det, men burde han så ikke have dårlig mave hele tiden?

Vi giver ham også dagligt a38, men det hjælper heller ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dårlig mave hver dag, men ikke hvergang - gode råd
  • #1   31. okt 2011 Prøv at stoppe med A38, ikke alle hunde tåler mælke produkter. God bedring med ham.

  • #2   31. okt 2011 Uhh.. lyder ikke rart!

    Har i prøvet at lade være med at give A38. Vores hund kan nemlig ikke så godt tåle A38. Ved mange har succes med det, men hos havde det modsat effekt....


  • #3   31. okt 2011 ja det er self en mulighed, men A38 er vi jo først startet med efter han fik dårlig mave.

  • #4   31. okt 2011 har i prøvet med tun og ris?

    det giver vi vores når de har dårlig mave


  • #5   31. okt 2011 Det ku også lyde som en virus i maven, men det plejer at være overstået på 7-10 dage. Har du evt prøvet med Zoolac eller Autobalance ? Begge dele fås på apoteket.
    Selvom I først startede med A38 efter han fik dårlig mave, kan det nu alligevel være medvirkende til at maveproblemet forsætter.
    Når det har stået på i så lang tid, bør I under alle omstændigheder søge dyrlæge.


  • #6   31. okt 2011 Hmm.. Der er jo mange ting der kan give dårlig mave..

    Har hørt at hos mennesker kan man få tynd mave af hård motion (vi snakker løbe et marthon f. eks.)
    Vi oplever det selv med Fenris ind i mellem hvis han virkelig har tonset rundt, så kan han også godt få tynd afføring lidt efter, som så igen er normalt om aftenen/næste morgen


  • #7   31. okt 2011 Vil sige i skal prøve en lille periode med zoolac dagligt

  • #8   31. okt 2011 Og din hvalp skal under ingen omstændigheder leve af tun, kylling, fisk og ris. Den skal have nærende mad der.
    Hos dyrlægen kan man købe skånekost som indholder alle de vitaminer osv som din hund har brug for.


  • #9   31. okt 2011 Lea: tror jeg vil prøve Zoolac eller autobalance. Overvejer også snart at få fat i dyrlægen, og havde længe gjort det hvis han konstant havde dårlig mave. Men så kan han også pludselig have en hel dag med god mave, og så får man tanken - wee nu går det bedre, og næste dag så har han god mave om morgenen igen og dårllig om eftermiddagen.

    Men stopper med A38 fra i dag - det hjælper alligevel ikke.

    vi har 2 gange oplevet at han ikke giver spise alt sit foder om morgenen, og der begynder jeg og syntes det ikke er så sjovt. Men så igen så spiser han perfekt dagen efter :-S Mystisk hund, hvorfor i alverden kan de ikke bare fortælle hvad der er galt.

    Men i tænker ikke det kunne være en ide at skifte foder, fordi det har vi nemlig snakket om herhjemme, men ved det ikke.


  • #10   31. okt 2011 tror også kun han fik kylling og ris i 2-3 dage for at se om de havde en effekt, men bestemt ikke noget han skal have i længere tid - selvom buddy syntes det var meget lækkert smiley


  • #11   31. okt 2011 Lea - det skal man også passe på med.. altså skånekosten..
    Vores molly fik skånekost i forbindelse med at hun var ved at dø af tynd mave, men det gjorde det bestemt ikke bedre! Vi kogte i stedet ris og kom tun i.. Hun havde det meget bedre på ris og tun end hun havde på skånekosten..

    Lige så snart hun havde nogenlunde normal mave igen og var frisk, så fik hun normal kost igen..

    Så skånekosten skal man heller ikke bare tage for gode varer!


  • #13   31. okt 2011 hmm ja det kan self også være en mulighed. men det forklarer ikke hvorfor han et par gange ikke har ville spise alt sit foder om morgenen. men hvis det er stress, så kan man vel ikke gøre det store ved det?

  • #14   31. okt 2011 Poul Erik Lind: det lyder meget som Buddy - når det er tynd mave han har så er det også ofte 2-3 gange på turen.

    Tror fremgangsmåden bliver ingen A38, Zoolac evt Vetcur Divet i en uges tid. Virker dette ikke, så bliver det en tur til dokter dyr og evt nyt foder.


  • #15   31. okt 2011 Laika har også været på orijen, der havde hun også skiftevis fast og blød afføring. Også selvom hun ikke fik andet end sit foder. Da jeg skiftede til Taste of the wild løste det alle mine problemer..

    Jeg siger ikke at orijen er dårligt, men det er ikke alle der fungerer på det. smiley


  • #16   31. okt 2011 Helena - hmm kunne godt være det alligevel var foderet så.. Vi må prøve os lidt frem, og så en tur forbi dyrlægen, hvis det ikke snart går over.

    Nu har jeg i hvert fald købt en tube zoolac smiley


  • #17   31. okt 2011 Min samojede på 7 måneder har præcis samme problem. Det har også stået på i 3 uger. Har også prøvet alverdens skånekost.

    Så jeg hører gerne hvis I finder ud af, hvad der virker smiley Vi fodrer med Eukanuba og har gjort det hele tiden, så her er det i hvert fald ikke et fodderskift der er problemet. Micki gider heller ikke spise om morgenen mere, men vores træner siger, at det også er bedst at gå over til kun at fodre én gang dagligt. Så bliver han også ordentlig mæt... Anyways - det har i hvert fald hverken hjulpet eller gjort problemet værre!

    Vores dyrlæge gav Zoolac, men det har heller ikke hjulpet!
    Så sig endelig til, hvis du finder mirakelkuren smiley


  • #18   31. okt 2011 Anne: lidt pudsigt, de er næsten samme alder også vores hunde. Skal nok give lyd hvis jeg finder noget der virker.

Kommentér på:
dårlig mave hver dag, men ikke hvergang - gode råd

Annonce