Slutvægt.. kan man på nogen måde.. Slutvægt.. kan man på nogen måde..
Min nye hvalpedreng er jo en blanding, så jeg ved jo godt at man ikke kan sige noget som helst om hvor stor eller lille han bliver.. Men tænker stadig at man ud fra fødselsvægt og sådan måske kunne regne sig lidt frem til det..
Nogen der ved om man kan finde sådan en vækstkurve eller lignende et sted?
Og de fleste jeg har snakket med siger at hunde vokser i højden til de er ca 6 måneder og derefter er det mest fylde der kommer på- er det korrekt?
Petri vejede 200gram ved fødslen og vejer som 14 ugers 4 kg..
Hans mor vejer 8 kg og hans far 4 kg.. så han rammer sku nok mere hans mors vægt end midt imellem
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 521 Svar: 12.529
Lanka vejer knap 14 kg i dag.
Men - det er næsten umuligt at forudsige noget. Både Aqui og Qimmit vejede ca. 5 kg. da de var 8 uger. Nu som voksne vejer Aqui 25 kg. og Qimmit 38 kg. Aqui var bare meget hurtigt færdigudvokset - hvor Qimmit vist har lagt bredde på indtil han var 3 år.
aug 2007
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
aug 2007
Til gengæld er Lanka blevet alt for lille. Alle de andre blandinger vi så på Sri Lanka var sådan nærmest lab-agtige. Og det kan man jo ikke ligefrem kalde vores lille spinkle hund på 14 kg
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
Ved mutterne siger man som tommelfingerregel at hvis hannerne er små ved start bliver de som regel store.
Men ingen regel uden undtagelse. Chunta var den største i kuldet - Da jeg fik ham hjem var han i en alder af 8 uger en bamse på 10 kg.
Hans vækst eksploderede og for at skåne hans led måtte vi køre ham på voksenfoder - alligevel ville han bare ikke stoppe væksten og endte med at blive 72 cm over ryggen (racestandarten siger 65) og han var størrer end sin mor i en alder af 5 måneder...
nogle gange snyder vapserne os
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
Hendes forældre vejede henholdsvis 8 og 12 kg.
Min voksne tæve stoppede med at vokse i højden da hun gik i løb ca 8 mdr gammel. Siden da har hun alligevel taget 2 kg på, fordi hunhar lagt sig ud i bredde og bryst. Hun vejer idag 9 kg. Hendes forældre vejede henholdsvis 7 og 18 kg.
Den lille har fulgt hendes kurve rimeligt vækstmæssigt, så jeg forventer at den lille ender omkring samme vægt.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Slutvægt.. kan man på nogen måde..