6.602 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Slutvægt.. kan man på nogen måde.. Slutvægt.. kan man på nogen måde..

Min nye hvalpedreng er jo en blanding, så jeg ved jo godt at man ikke kan sige noget som helst om hvor stor eller lille han bliver.. Men tænker stadig at man ud fra fødselsvægt og sådan måske kunne regne sig lidt frem til det..
Nogen der ved om man kan finde sådan en vækstkurve eller lignende et sted?

Og de fleste jeg har snakket med siger at hunde vokser i højden til de er ca 6 måneder og derefter er det mest fylde der kommer på- er det korrekt?

Petri vejede 200gram ved fødslen og vejer som 14 ugers 4 kg..
Hans mor vejer 8 kg og hans far 4 kg.. så han rammer sku nok mere hans mors vægt end midt imellem smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slutvægt.. kan man på nogen måde..
  • #1   1. nov 2011 Lanka vejede 3,5 kg da hun var 13 uger - det svarer jo ca. til de 4 kg Petri vejede ved 14-uger.

Lanka vejer knap 14 kg i dag.

Men - det er næsten umuligt at forudsige noget. Både Aqui og Qimmit vejede ca. 5 kg. da de var 8 uger. Nu som voksne vejer Aqui 25 kg. og Qimmit 38 kg. Aqui var bare meget hurtigt færdigudvokset - hvor Qimmit vist har lagt bredde på indtil han var 3 år.

• #2   1. nov 2011 Men, de små racer er som regel tidligt færdige. Mange af dem er tæt på deres slutvægt allerede når de er 6-8 måneder gamle, og tager kun måske ½-1 kg på derefter...

• #3   1. nov 2011 Karina : Haha tror vi ville få et chok hvis han ender på 14 kg.. men du har ret i at de små racer er hurtigere udviklet end de store.. De vokser nemlig meget i de her uger.. Men ja han blir nok liiidt større end forventet hvis man kan sige det sådan.. Men det går nok smiley

• #4   1. nov 2011 Det gjorde Qimmit også. Nuuk-hunde vejer normalt 20-25 kg. og er 50-55cm høje. Han er så 65 cm og vejer som sagt 38 kg...

Til gengæld er Lanka blevet alt for lille. Alle de andre blandinger vi så på Sri Lanka var sådan nærmest lab-agtige. Og det kan man jo ikke ligefrem kalde vores lille spinkle hund på 14 kg smiley

• #5   1. nov 2011 nogle gange glemmer en hund bare at stoppe med at vokse.
    Ved mutterne siger man som tommelfingerregel at hvis hannerne er små ved start bliver de som regel store.
    Men ingen regel uden undtagelse. Chunta var den største i kuldet - Da jeg fik ham hjem var han i en alder af 8 uger en bamse på 10 kg.
    Hans vækst eksploderede og for at skåne hans led måtte vi køre ham på voksenfoder - alligevel ville han bare ikke stoppe væksten og endte med at blive 72 cm over ryggen (racestandarten siger 65) og han var størrer end sin mor i en alder af 5 måneder...
    nogle gange snyder vapserne os smiley

• #6   2. nov 2011 Min johna vejede ved fødseln knap 300g. Da hun kom hjem 8 uger gammel vejede hun ca 2,5 kg. Nu 6 mdr gammel vejer hun 7 kg.

Hendes forældre vejede henholdsvis 8 og 12 kg.

Min voksne tæve stoppede med at vokse i højden da hun gik i løb ca 8 mdr gammel. Siden da har hun alligevel taget 2 kg på, fordi hunhar lagt sig ud i bredde og bryst. Hun vejer idag 9 kg. Hendes forældre vejede henholdsvis 7 og 18 kg.

Den lille har fulgt hendes kurve rimeligt vækstmæssigt, så jeg forventer at den lille ender omkring samme vægt.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
    #7   2. nov 2011 Mit første kuld hvalpe - blanding af Lilly og Cocker spaniel - vejede ca det samme - 285 ved fødsel. Ca 4 kg ved 14 uger. I dag vejer de mellem 10-12 kg smiley

Kommentér på:
Slutvægt.. kan man på nogen måde..

Annonce