2.954 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Eltroxin Eltroxin

Jer, der har givet jeres hund Eltroxin for for lavt stofskifte - hvordan har I givet pillerne? - Blev sur på dyrlægen igår, og fik ham ikke spurgt, om jeg havde gjort det rigtigt. Jeg giver pillerne 2 gange om dagen, men ikke på præcise tidspunkter - dog er der mindst 8 timer imellem og højst 16 timer imellem - Jeg giver pillerne i et stykke leverpostej eller pakket ind i noget andet og så får hun mad ca 1/2 time efter - men nogle gange får hun det samtidig...

Hvad har jeres dyrlæger sagt?

Jeg fik nærmest skæld ud fordi jeg havde gjort det forkert - til trods for at det eneste han havde informeret om, var at de skulle gives 2 gange om dagen! - på selve pakningen (som er beregnet til mennesker står der at de skal indtages før et måltid)

Han fik det bare til at lyde som om jeg var en komplet idiot, fordi jeg ikke havde regnet ud, at det var med PRÆCIS 12 timers mellemrum, og at vi nu var nødt til at aflyse kontrolbesøget...
'
Hvordan skal pillerne præcist gives? Nogle der ved det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eltroxin
  • #1   1. nov 2011 jeg gav det til min hanhund og han fik det altid ikke i forbindelse med mad da det kan tage virkningen af pillerne , jeg gav jævnligt i løbet af hele dagen da det er bedst for virkningen men man siger hver 12 time da ikke mange har tid eller lign til at give dem løbende over hele dagen

• #3   1. nov 2011 Overvejer også at ringe og spørge en anden dyrlæge!

-Og det er ikke bare at smide en pille ind i munden på hunden - hun kan ikke lide dem, og skal have 14 om dagen!

• #4   1. nov 2011 rie

hvad mener du med at det ikke er sådan at give hunden pillerne ????

• #5   1. nov 2011 smiley -Hvis hun skal have 7 piller lagt ind på tungen 2 gange om dagen, kommer det nemt til at tage meget lang tid - hun er mester til at svinge hovedet indtil pillen ryger ud igen - Eller også er jeg bare ikke god nok til det???

- Kunne sagtens leve med det i en peiode, men hvis det er resten af hendes liv, er det knapt så fedt

Men igen, hvis det kræver at hun ikke kan få en teskefuld mad, hvor det er gemt i, så må det jo være sådan - men ville bare være rart at vide med sikkerhed - må se om jeg kan finde en anden dyrlæge i Viborg og spørge til råds - imidlertid tror jeg bare, at min dyrlæge er en af de bedste dyrlæger i Midtjylland (han er så bare ikke knaldgod til menneskekontakt:-/)

• #6   1. nov 2011 det er da bare ned i halsen med pillerne det gjorde jeg så er den fugl reddet

• #7   1. nov 2011 But how?

• #8   1. nov 2011 tag blidt fat om kæben på hunden, skub bagover så hunden kigger opad, og åbn så munden på hunden og "smid" pillerne ned i svælget på hunden (sådan ville jeg have gjort, hvis jeg havde samme problem)

• #9   1. nov 2011 åbn munden og pillerne ned i svælget på hunden så sluger den automatisk pillerne

• #11   1. nov 2011 Vil se i morgen tidlig, om det kan lade sig gøre - men tror altså ikke jeg kan balancere med 7 piller på én gang, og sørge for at alle kommer så langt ned i halsen, at de kan sluges med det samme:-) - er også lidt bange for, at hunden vil føle det som overgreb - hun bryder sig ikke om at man piller ved hende på andre måder end blot at kæle for hende - hun bliver bange når hendes ører skal renses, når hun får "loppe-dråber" i nakken, når hun skal børstes etc - har forsøgt at træne i MANGE år, men det hjælper ikke!- Men vil også få ringet til en anden dyrlæge og spørge!

• #12   1. nov 2011 så tag nogle af pillerne af gangen og ned i kæften på hunden har gjort det millioner af gange

• #13   1. nov 2011 Jeg studser meget over den dosering din hund skal have 14 om dagen til en hund på 32 kg!

• #14   1. nov 2011 min fik over 25 om dagen så det studser jeg ikke over han fungerede ikke på mindre

• #15   1. nov 2011 Profilen er ikke blevet opdateret for nylig:-/ - hun vejer nok nærmere 37, end 32! - Som jeg forstod på dyrlægen, sagde han imidlertid, at hun kun skulle have SÅ mange piller her i opstartsfasen - og indtil vi så, om det havde nogen effekt - efterfølgende ville hun muligvis skulle have mindre.

Kommentér på:
Eltroxin

Annonce